{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Maria FL
Maria FL
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 298

Hund æder lort på tur! {{forumTopicSubject}}

Har i gode råd til at stoppe det?
Vi har haft Bamse (Golden) i knap 3 år fra hun var 6,5 år og hun har altid gerne villet spise alt hvad hun finder, mere i nogle perioder end andre, men nu har det taget total overhånd.
Det er trangen til lort, som er det store problem, desværre bor vi et sted med mange hunde og katte, så det er ikke muligt at gå steder uden.
På en tur på 20 minutter forsøger hun op mod 15 gange og det er desværre ikke altid vi kan nå, at stoppe hende.
Hun er altid i snor, men skal jo have lov at snuse. Det er blevet så slemt at hun beder om at komme ud, kun for at lede efter lorte.
Bør vi få taget en blodprøve? Kan hun mangle noget

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund æder lort på tur!
  • Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#1   30. jun 2018 Da jeg ikke kunne få lov at skrive mere, kommer resten her.

Hun fodres med Taste of the Wild, ny variant hver gang, rester og lidt råt indimellem.

Jo mere fokus vi har på det, jo mere skynder hun sig, gør det mens hun tisser eller i farten, så vi kan ikke rigtig forudse og undgå det på den måde

• #5   30. jun 2018 Hun mangler ikke noget. Chancen for at hun har scoret noget ekstra som orm eller giardia er større. Det burde du teste hvis der er det mindste tegn.

Nogle hunde synes det smager lækkert. Jeg har selv en retriever jeg kæmpede en del med.

Jeg spotter dem, går forbi og klikker for øjeblikkeligt øjenkontakt. Klik klik klik til vi er forbi. Vi er så langt nu at Ziva kan snuse og kigge op og ved hun får MASSER af godbidder hvis man kun snuser og ikke samler op.

Det har taget en del tid men vi er nu så langt så det meget sjældent går galt i snor.

Har hunden fået indlært kommandoen nej?
    (Der er forskel på om du bruger den, eller du reelt har indlært den og hunden tydeligt forstår kommandoen?)

Jeg bruger den samtidig hvis hun åbner munden. Vi har nemlig stadig lidt en udfordring med katte lorte når hun er løs. De er desværre ekstra lækre. Det kan stadig ske.

Personligt tror jeg de spiser lort, fordi de synes det er lækkert. Jeg tror hverken de mangler noget eller er sultne. Eller en labrador er magisk altid sulten.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#6   30. jun 2018 Vi skælder normalt ALDRIG ud, men har faktisk gjort det, da det er både mega farligt og klamt ! Desværre virker det bare til at forværre problemet, da hun så bare skynder sig endnu mere

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#8   30. jun 2018 Vi kan ikke nå at spotte dem, de er nærmest over alt, det er virkelig ulækkert og samlede folk bare op, havde vi ikke så stort et problem.

Hun forstår normalt udemærket nej, lad det ligge, vent og andet i den dur.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#10   30. jun 2018 Det er umuligt at lufte hvor det ikke er, som også skrevet, er det over alt i vores område og vi kan ikke køre langt væk 4 gange dagligt.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#11   30. jun 2018 Der er græs og hæk ved fortovet, de få steder der er fortov hos os. Hvis hun ikke skal kunne nå dem, skal hun slet ikke snuse og så får hun jo hverken tisset eller skidt.

• #12   30. jun 2018 Har også det problem. Heldigvis har det været mindre på det sidste. Men nogle lorte er bare for lækre og han satser hellere sådan en lækkerbisken end skæld ud.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#13   30. jun 2018 Her er det desværre taget til, som det er mere lækkert i varmen og hun er helt ligeglad med både høj stemme og hiven i snoren

• #15   30. jun 2018 'åhhh, hvor det lyder bekendt.
    Mine tidligere hunde har aldrig haft denne tilbøjelighed, og jeg har været en af dem der har Sagt "har den ikke lært et nej" , "du skal bare sørge for at indøve en god kontakt" osv.

Men nu har jeg så fået Irma. Irma, nu 20 uger gammel schæferhvalp, udforsker verden gennem næse og mund ( i nævnte rækkefølge) .
    Hun er en absolut superstar til at gå spor, og næsen er altid i gang - MEN...
    Irma holder også af at opleve verden gennem smagssansen, og hun har ikke helt samme smagsmæssige præferencer som jeg har.

Vi bor på en landejendom med 23000 m2 jord bestående af hovedsalig plæner og græsfolde og hele grunden er indhegnet så hundene kan gå løse det meste af tiden.
    MEN - MEN - MEN Sådan en grund er et slaraffenland for en lille hund der har smag for alt det vi mennsker finder frastødende. Hun har stort set altid noget i munden, og det er en meget svær opgave at holde øje med hende hele tiden.
    Vi har ræven luskende rundt på grunden i nattetimerne, og jeg er hunderæd for at al hendes gnaskeri ender op med en lunge-hjerteorm infektion.

På tur i villakvarterene lykkes det hende med jævne mellemrum at finde en død fugleunge inde i de mange hække der skal snuses til, og jeg skal have et øje på hver af mine ti fingre hele tiden, og forudse hvilke lækkerier hun kan blive fristet af længere fremme. Det være sig tyggegummi, halvrådne bananskralder, fuglelort, pinde, blade. henkastet mademballage - ALT!

I sidste uge begyndte hun at snorke meget højt når hun sover, og de efterfølgende morgener har hun haft en rallende lyd fra de øvre luftveje, og en smule revers sneezing..

Jeg gik i det samme igang med at samle afføringsprøver op, da jeg frygtede at hun kunne have fået hjerte- lungeorm.
    Prøver blev afleveret til dr. dyr, og de kom tilbage negative. Ingen larver i prøverne.

Men, da jeg ved at der ikke nødvendigvis udskilles larver hver dag, og da Irma jo i den grad er potentielt offer for disse forfærdeligt irriterende parasitter, så har vi nu fået (købt) Advocate for at minimere truslen så længe hun stadig oplever verden gennem munden.
    Jeg håber ikke at det fortsætter ind i voksenlivet som du oplever med din hund..

Hvis hun fortsætter vil jeg samle prøver ind hvert halve år, og få dem tjekket hos dr. dyr.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#16   30. jun 2018 Det lyder jo så simpelt og det er hvad vi prøver på, men hun er jo nødt til, at få lov at tisse og skide. Hvis vi skal forhindre det fuldstændigt, skal vi gå midt ude på vejen og det er jo ikke realistisk.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#17   30. jun 2018 Pia

Det er nemlig helt ekstremt og her forsøger hun også at pille tyggegummi op fra vejen !
    Hun snupper gerne i farten, mens hun tisser eller husker hvor der lå noget for 5 dage siden vi fik hende forhindret i at få fat i

• #19   30. jun 2018 Jeg kender det. OVervejer snart at tage engangshandsker på når vi går tur om morgenen, for det er SÅ klamt at stå og pille døde fugleunger, tyggegummi og hundelorte ud af munden på hunden.

Jeg lufter begge mine hunde sammen om morgenen, og det er på de ture at jeg har sværest ved at holde øje med hvad Irma finder. Den gamle bliver også ulykkelig hvis jeg skælder ud hele vejen, så det gælder om, at have et øje på hver finger og prøve at forudse hvor de forskellige lækkerbiskener befinder sig.
    De steder hvor der er flest gemmesteder vælger jeg faktisk at gå ud midt på vejen...

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#20   30. jun 2018 Maj-Britt
    Det er jo netop det jeg ikke ved og derfor jeg spørger.
    Vi kan ikke flytte eller lade være at luften hunden, selvom det nok er temmelig effektivt.

Jeg håber nok at der var en årsag til problemet, når vi er gået fra at hun har gjort det et par gange om ugen, til at hun forsøger 15-20 gange på en enkel gåtur.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#21   30. jun 2018 Pia

Jeg har også en baby med, så jeg kan heller ikke gå rundt og skælde for meget ud.
    Når vi graver noget ud af munden, holder hun det gerne fast med tungen, men oftest skynder hun sig at sluge det.

Vi er flere gange kommet til at træde hende over poterne når hun laver pludselige stop og min mand er endda faldet over hende, men heller ikke det har skræmt hende

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#23   30. jun 2018 Vi kan ikke gå på et ikke eksistererende fortov og vi har endnu ikke fundet nogle steder med hække, uden lorte og hæk eller høj bevoksning er et must for hende.

Mundkurv er da klart en overvejelse værd, kombineret med træning i at lade det være.

• #24   30. jun 2018 Hmmm - man skal altså også opveje risikoen for konterminering op imod trangen til at give hunden et værdigt hundeliv.

Tag en snak med din dyrlæge om hvilke muligheder du har. Måske kan du som jeg, få recept på et middel der dræber nye paracitter som hunden må indtage.
    Kombiner dette med træning og i sidste ende mundkurv, men fratag ikke din hun rettigheden til at gå uden at skulle være under 100% overvågning hvert eneste minut den er udendørs.

bare min personlige betragtning....

• Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #25   30. jun 2018 Her har vi også problemet, jeg har nogenlunde løst ved at have godbidder med på tur, sige Nej, når hun har næsen ved lorten, og give godbid når hun ikke tager lorten. Ligeledes har jeg lært hende slip, så når hun har noget i munden for hun det sluppet igen. Det har ikke løst problemer 100%, men nu kan vi begrænse det. Men nogle lorte er bare for fristende for den unge dame stadig.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#27   3. jul 2018 Bodil

Problemet er jo netop at vi ikke kan nå at forhindre hende i det, jo mere vi skælder ud, jo mere skynder hun sig, som og skrevet tidligere, husker hun fx flere dage tilbage hvor de ligger og snupper dem uden at stoppe op.

• #28   3. jul 2018 Maria - det er nøjagtigt det samme jeg oplever, og det giver virkeligt en frygtelig stresset atmosfære når man går tur.
    Mit bedste middel pt. er at forsøge at bevare kontakt under hele turen. Det kan i noget omfang løses med godbidder, men formålet med at gå tur er jo også at hunden skal have lov til at gå og snuse og opleve verden på "hunde-manér" og det går jo lidt fløjten hvis man skal gå midt på vejen, holde fuld kontakt hele vejen, eller skælde ud hele vejen.

• Maria FL
    Maria FL Tilmeldt:
    mar 2014

#29   3. jul 2018 Pia

Ja det virker slet ikke rart at skulle gå tæt op af benet på hele turen og ikke snuse.

Vi har haft kontakt til vores dyrlæge som vil tage en blodprøve, da det kan have sammenhæng med bugspytkirtlen, når en ældre hund gør det og derudover nævnte de nogle tabelatter som skulle kunne afhjælpe det.
    Det skal i hvertfald tjekkes, når det pludselig er blevet så ekstremt

Kommentér på:
Hund æder lort på tur!

Annonce