1.067 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Sjatpisseri tævehvalp 9uger Sjatpisseri tævehvalp 9uger

Hejsa,

Min tævehvalp, på 9 uger, sjatpisser udenfor ca. 2-4 gange når hun er ude, synes det virker mærkeligt?

Når hun leger inde, er det sket et par gange at hun nærmest tisser imens hun leger.

Jeg skælder hende IKKE ud, Jeg ignorere det og løfter hende ud i haven, også tisser hun igen, efter lidt snusen.

Hun har aldrig lavet stort inde.

Nogen gode ideer/forslag til hvad det kan være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sjatpisseri tævehvalp 9uger
  • #1   23. nov 2018 en hund på 9 uger har ikke blærekontrol ...

når det er sagt så har en af mine haft blærebetændelse 3 gange fra hun var 3 måneder til hun var 6 måneder

• #2   23. nov 2018 Det kan i virkeligheden forklares med noget så simpelt at hun afledes lidt let og derfor ikke når at gøre sig færdig - så kommer det drypvis...

Men jeg synes det kalder på en tur om doktoren og få et tjek om der skulle være en blærebetændelse.

• #3   23. nov 2018 Tænkte nemlig også blærebetændelse, for når hun har sovet tisser hun en god tår. Men kan godt tisse igen umiddelbart bagefter, dog ikke så meget.

Tænker også at tage hende med ud. Og når så hun har tisset 1. Gang, så tage hende med ind og se hvad der sker.

For jeg roser og giver belønning hvergang.. måske dumt?

• #4   23. nov 2018 når hun tisser indenfor skal det bare ignoreres ... bare tørre op uden bemærkninger eller godbidder...

udenfor skamroses og gives godbidder

• #5   23. nov 2018 Ch - hun virker ikke umiddelbart til at blive distraheret når vi er ude. Haven er lukket, omgivelserne er rolige.

Burde hun ikke pive hvis det er blærebetændelse?

• #6   23. nov 2018 Hanne m - læs hvad jeg skriver i mit oprindelige opslag.

• #7   23. nov 2018 Nej, det er bestemt ikke dumt at bekræfte hver gang smiley
    Bare rolig, hun kan ikke sådan lige regne ud, at hun skal holde tis tilbage for at få en belønning mere smiley
    Som Hanne skriver, så har de ikke blærekontrol i den alder, så det er at skyde lidt over målet smiley

Når du nu ved, at hun skal tisse flere gange, så lad hende endelig gøre sig færdig ude - ellers FÅR du netop skabt en blærebetændelse. Urin, der står i blæren er noget skidt smiley

Og så - tjek hos dyrlægen.

• #8   23. nov 2018 Nej, man kan ikke forvente at høre piv fra en hund ved blærebetændelse.

• #9   23. nov 2018 Ch ringer til dyrlægen på mandag hvis det ikke er blevet bedre over weekenden.

• #10   23. nov 2018 Holdt godt øje med hende...

Sådan bare for en god ordens skyld - jeg ved ikke, om du har prøvet at have blærebetændelse - det er ikke særlig rart. Det vil man gerne have behandlet lidt hurtigt.

Det er selvfølgelig træls at det lige er weekend nu, men tænk over, om det kan være relevant at få hende tjekket før mandag...

Og så melder nysgerrigheden sig selvfølgelig, hun er jo mine type hund smiley
    Hvor har du hende fra?
    Jeg kan se, at du skriver at hun skal bruges i forsvaret - hvor skal I tilknyttes?

• #11   23. nov 2018 Hvis hun kun tisser dråber ad gangen, så er det enten blærebetændelse eller skedekatar. Det første kan ikke vente med behandling til mandag! Det er yderst smertefuldt, selvom man ikke altid kan se det på hvalpen. Ubehandlet blærebetændelse kan have store konsekvenser.

Skedekatar ses ofte i min race blandt tævehvalpe. Det går over med første løbetid, og indtil da kan man holde det næsten væk ved at give c-vitamintilskud og rense vagina med en ren klud påført flydende klorhexidin dagligt, for at forhindre yderligere bakterier.
    C-vitamin har desuden en gavnlig effekt på ledudviklingen, så det er bare med at komme i gang. Alle mine hvalpe får det med sig når de flytter hjemmefra. Jeg bruger det i pulverform.

• #12   23. nov 2018 Malene, det er ikke dråber, men begrænset hvor meget der kommer ud. Er der nogle udvortes symptomer omkring området?

• #13   23. nov 2018 ved blærebetændelse er der ikke noget udvortes at se ... mht til smerter så kunne jeg heller ikke mærke det på hunden, en er sikker på hun havde dem ...

du bor ikke et sted hvor der er et dyrehospital der har åbent lørdag formiddag ...

et tip hvis du skal have en urinprøve, jeg brugte en suppeske til at sætte under hunden når den lige satte sig til rette der om morgenen ... for øvrigt kunne min holde sig stort set hele natten, det var kun om dagen det var et problem ..

• #14   23. nov 2018 Hanne - Har hunde også blod i urinen som mennesker har ved blærebetændelse?

• #15   23. nov 2018 altså det ved jeg ikke, som jeg husker det var der ikke i de prøver jeg tog dengang ( det er 7 år siden) ... har man altid det, troede "kun" det var vist der var noget der havde ridset ... blæresten , eller krystaller

• #16   23. nov 2018 Hanne - De gange jeg har haft blærebetændelse har jeg haft blod i urinen smiley Jeg har lidt en del af det da jeg var yngre smiley

• #17   23. nov 2018 Nej desværre Ingen i området der har åben lørdag.

Ifølge symptomerne har kun hyppig vandladning(hvilket selvfølgelig også kan være nok). Også alligevel, for hun har lige sovet 1.5-2 timer.

https://www.netdyredoktor.dk/hund/sygdomsleksikon/b/blaerebetaendelse/

• #18   23. nov 2018 Hanne m - vi fik hende i lørdags, og har været ude regelmæssigt med hende indtil i går nat, der sov hun fra ca. 22.30 til klokken 04.00. Me så skulle hun også tisse smiley

• #19   24. nov 2018 Skedekatar giver ofte lidt gulligt flåd.

• #21   24. nov 2018 Min tæve sjattisser konstant på vores gåture. Mere end hanhunnen markerer. Og hun gjorde det også som hvalp. Og fejler INTET. Men er du i den mindste tvivl, så få det undersøgt, som de andre siger. smiley

• #22   24. nov 2018 Og der skulle self stå hanhunden og ikke hanhunnen smiley

Kommentér på:
Sjatpisseri tævehvalp 9uger

Annonce