1.976 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

Jeres mening.... Jeres mening....

Jeg tænkte på hva jeres mening til strømhalsbånd og ligende (Istedet for strøm sprøjter det med vand eller kold luft) er? da jeg tit har tænkt over at anskaffe mig et vandhalsbånd og IKKE et strømhalsbånd... Ved bare der er mange der bruger de ulovlige halsbånd... Men hva synes I om dem?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeres mening....
  • #1   10. apr 2007 Jeg synes det er bedre at hegne haven inden , hvis ens hund vil strejfe :o)

• #2   10. apr 2007 Kommer lidt an på hvad du vil bruge det til ??
    Er det for at få hunden til at holde op med at gø eller for at holde den hjemme i haven ?

• #3   10. apr 2007 Den er bruger strøm skal meldes til politiet...

Og de andre er helt okay... Hvis de bare bliver brugt rigtig... Og at man ikke bare bruger dem fordi det er den nemmeste løsning...

Hvis amn f.eks. har en hund der gør når man ikke er hjemme er det helt okay...

• #4   10. apr 2007 Støm = dyrplageri
    Den m citronduft/vand = irriterende, ikke smertefuld. Så det kan jeg ikke have vildt ondt i rumpetten over

• #5   10. apr 2007 Det ikke et problem at holde dem inde i haven... det er mere med ikke at løbe efter ting... fx. rådyr når vi er på jagt osv... har jeg hørt at de er gode til at lære dem ikke at løbe efter dyr/ ting de ikke må... (jeg mener vand er det bedste, det må ha størst effekt)

• #6   10. apr 2007 Kender det fra tyskland hvor det er meget brugt.
    Hvis det fjernbetjnet dressur halsbånd anvendes korrekt til feks jagthunde kan det være en hjælp, meeeen personligt synes jeg det er synd.

Så findes der den nedgravede model til haven, det synes jeg er ok, da det forhindre den strejfende hund at stikke af konstant, men igen skal man dog kun bruge det til nødløsning mens man behandler grunden til hundens strejferi.

Så findes der stødhalsbåndet der aktiveres ved vibrationer på hundens strubehovede (gøen, knurren eller hylen) Igen mener jeg det sammen som med det nedgravede.

Så er der sprøjte halsbåndet som også aktiveres på vibrationer på strubehovedet. Det er her tale om så indviklet teknik at disse halsbånd sjældent holder.

Til sidst vil jeg sige at man altid skal tænke over hvorfor ens hund gør eller ikke vil høre efter og behandle disse problemer istedet for kun at bruge nødløsninger.

• #7   10. apr 2007 Ditte K. Vand halsbåndene fungere jo sådan set som en vandpistol bortset fra man kan stå på længer af stand og sprøjte hunden...

• #8   10. apr 2007 Det med strøm synes jeg squ er for meget, de andre lyder skam okay?

• #9   10. apr 2007 Vandhalsbånd....... der reagerer på lyd....... Prøv lige at forestille dig at vovsen er alene hjemme, og der er nogen kommunalarbejdere der starter en kæmpe hammer ude på vejen, fordi der skal lægges nye kloakrør, eller hvad ved jeg..... Det larmer pænt meget, og så får hunden også et vandsprøjt i hovedet....

• #10   10. apr 2007 JA strøm er dyreplageri!!!

Derfor mener jeg vandhalsbånd er bedst...

• #11   10. apr 2007 Man kan få dem med fjernbetjening og så virker de kun når man trykker... og et par gnage skulle være nok (har ikke prøvet, jeg ejer ikke engang et) smiley

• #12   10. apr 2007 Cecilie vandhalsbåndet findes ikke med fjernbetjening....

Og det ville aldrig hjælpe på en jagende jagthund da den er ligeglad med at få vand i hovedet....

• #13   10. apr 2007 Alex, de reagerer ikke på lyd men på vibrationer på hundens strubehovede.

• #14   10. apr 2007 Det er dem som puster luft ud når hunden gør... Dem kan jeg ikke se noget ondt i...

Jeg ville selv blive sindsyg hvis jeg bode i en leglighed hvor der var en hund der gøde konstant...

Der er slemt nok når de er ude i haverne... Men der skal kun bruges når man ikke er hjemme til selv af irettesætte(staves) dem...

• #15   10. apr 2007 Hva er det så man kan få med fjernbetjening og det er ikke strømhalsbånd jeg tænker på....

• #16   10. apr 2007 Ja det er strøm...

• #17   10. apr 2007 hmm mente man kunne få flere slags med fjernbetjening til.... men hva ve jeg...

• #18   10. apr 2007 Kun strøm dressur halsbåndet findes med fjernbetjening

• #19   10. apr 2007 Hvorfor udsætte sin hund for smerte mm. og det er jo latterligt, at brude sådan noget - samt at det er forbudt i dk.

• #20   10. apr 2007 Præcis Babett, netop også derfor jeg skriver at man skal behandle hundens prbblemer istedet for sine egne...

• #21   10. apr 2007 Jeg ville ikke selv bruge det, for Joy er glad for vand, og jeg vil ikke lære hende at vand=skidt så blvier det et helved at give hende bad

• #22   10. apr 2007 Babett det er kun strøm der er forbudt i dk...

• #23   11. apr 2007 Cecillie S

Efter min mening og holdning, så er der unødigt at udsætte hunden for fysisk som psykisk vold.

OG det er en falit erklæring at breuge andet end et alm. halsbånd.

Det er kun dårlige hundeejere der kan finde på at bruge den slags.

Babett.

• #24   11. apr 2007 Nu vil jeg nu ikke se vand og luft som vold..

• #25   11. apr 2007 Jeg kan ikke rigtig se idéen i de halsbånd, det med strøm er direkte dyreplageri, de er andre er for dovne mennesker, i mine øjne.

Hvorfor ikke i stedet få fat i en kyndig hundeejer der kan vise den bedste måde at lære hunden hvad den må og ikke må? Ja måske tager det længere tid (?) men alt tager tid, og så har man da en ren samvittighed.

• #27   12. apr 2007 Så er det vel forresten også dyrplageri at hegne køer, heste, geder, får og den slags ind vha strøm - eller er det kun når det gælder hunde, det er synd ??

Og har I set det brugt i virkeligheden, eller er det bare noget I udtaler jer om, uden at have en reel viden om det ??

• #28   12. apr 2007 Jeg har set en hund der havde strøm... Jeg har overvejet at finde ud af hvor han bor og melde ham til politiet...

• #30   12. apr 2007 Martine...

Men hensyn til heste og kor dem kan man jo ikke opdrage op samme måde som en hund...

Jeg ved godt at der er mere strøm i deres hegn men de har også en noget tykkere hud...

Og et strøm halsbånd sidder jo det sted hvor huden er tynd... Og nogle gange ryger det ned så det sidder på struben...

• #31   12. apr 2007 Martine.. Jeg har set det i brug..

• #32   12. apr 2007 Sigga & Nicolaj -

<b>Jeg har set en hund der havde strøm</b>
    Jeg forstår ikke helt hvad du mener ??

<b>Men hensyn til heste og kor dem kan man jo ikke opdrage op samme måde som en hund...</b>
    Tilsyneladende ER der jo nogle, som heller ikke evner at opdrage deres hund - så når problemet ER opstået .. har jeg svært ved at se forskellen på om det er det ene dyr eller det andet vi strømmer.

<b>Jeg ved godt at der er mere strøm i deres hegn men de har også en noget tykkere hud...</b>
    Ja, og ????

<b>Og et strøm halsbånd sidder jo det sted hvor huden er tynd... Og nogle gange ryger det ned så det sidder på struben...</b>
    Det skal sidde på struben - ellers er der ikke så meget ide idet ...

Dorthe -

Dyrene ved jo ikke at hegnet slår, før de HAR gået ind i det, vel ??
    Ligesom hunden heller ikke ved at halsbåndet slår, før de HAR gøet når de har det på ...
    så hvor forskellen er lige der, kan jeg umiddelbart ikke se.

<b>Og jeg vil gerne tilføje, at jeg synes der er en stor forskel på et hegn, som dyret kan se og holde sig fri fra - og et halsbånd, som dyret ikke kan se og ikke kan undgå/komme væk fra ved egen hjælp.</b>
    Hunden kan jo snildt "undgå" halsbåndet - når den ikke gør, får den jo heller ikke strøm

Jeg har personligt aldrig haft en hund, der stod og gøede og gøede i timer, men er da ikke et sekund i tvivl om at hvis det drejede sig om hvorvidt jeg kunne få lov til at blive boende i min lejlighed - så ville jeg helt sikkert bruge et anti-gø-halsbånd, og jeg ville ikke synes at det var synd.
    Ligeså vel, som jeg ikke synes det er synd at indhegne heste eller andre "ikke-hunde-dyr" med strøm ...

Stine -

<b>Jeg har set det i brug..</b>
    Skal lige være med på, om vi taler antigø eller "dressur" mæssigt ..
    Men hvad mener du så om det ???

• #33   12. apr 2007 Desuden hjælper strøm heller ikke på alle heste..

min den lille er en shetlands pony og får derfor dobbelt vinterpels, og så virker elefantstrømmen ikke, hun suser lige under og tja har set hende så og spise græs med hegnet liggende på ryggen mens der var tændt..

Jeg tjekkede endda ved at røre ved det, og jo det gav stød smiley

• #35   12. apr 2007 Dorthe -

Skælde ud ?? Overhovedet ikke - undrer mig bare altid over at de ting som andre dyr bliver udsat for er lig ned dyreplageri når det er hunde det går ud over.

Det, at jeg er konkurrencehundefører har INTET at gøre med at jeg ikke ville tøve med at sætte et anti-gøhalsbånd på min hund.
    Man bruger jo ikke et sådant halsbånd til træning, så du må ikke blande de to ting sammen.

Mht erfaring, som du skriver .. jamen, det er meget enkelt. Hunden gør, får et halsbånd på, gør igen, får strøm, gør måske igen, får strøm igen .. stopper tilsidst i 99% af tilfældende ...

Hvordan jeg ellers skal dele ud af min erfaring ved jeg ikke ????

• #36   12. apr 2007 Prøv noed hundetræning i stedet . .

• #38   12. apr 2007 Skilotte -

Det var ellers et råd som man kunne bruge til noget !!!

• #39   12. apr 2007 Dorthe -

Øhh .. forstår ikke helt .. hvor har jeg skrevet at jeg HAR brugt antigøhalsbånd ?? Jeg har skrevet at jeg ikke ville TØVE med at benytte det, hvis min hund af af en eller anden årsag fandt det spændene at gø non-stop når jeg var på job .. men det er ikke tilfældet med min velopdragne hund - så det behøver vi altså ikke gøre brug af.

Et antigøhalsbånd bliver aktiveret af hunden selv - hvis den ikke gør får den heller ikke stød .. ligesom koen der heller ikke får strøm hvis den ikke går ind i hegnet.

Jeg forstår ikke hvad du mener med at hunden kan blive straffet for noget den ikke har gjort med et antigøhalsbånd ?? Hvis den ikke gør, får den jo heller ikke stød ?????

Du kan som regel høre når hunden får stød ...

• #41   12. apr 2007 Ja men hvorfor dog bruge alt muligt . .
    opdrag dog på hunden og undgå det ??!
    jeg mener ski bare det er en nem løsning lige at sætte noget på hunden som enten giver stød eller sprøjter noed på den . .

• #42   12. apr 2007 Dorthe -

Hold da op - du vil ikke helt forstå hvad jeg skriver, vil du ?? Jeg spurgte om der var nogle af jer der havde "set det brugt" i virkeligheden - ikke om der var nogle af jer der "havde brugt det" i virkeligheden.
    Jeg har "set" det brugt - jeg har ikke selv haft brug for at benytte det .. forstår du det nu ???

Hvorfor læser du ikke hvad jeg skriver, istedet for hele tiden at komme med din egen fortolkninger af det ???

Det ville gøre det så meget nemmere at have denne her dialog ..

• #44   12. apr 2007 Nu er der nogle race, der er avlet til at give lyd fra sig, så man vil ikke kunne opdrage dem til slet ikke at sige noget, det vil være mod deres instinkt, man kan selvfølgelig opdrage dem til at dæmpe sig

• #45   12. apr 2007 Dorthe -

Skilotte er jo netop IMOD at påføre hunden et chokhalsbånd - og du skriver først at du har positive erfaringer med det .. og derefter skriver du at Skilotte har helt ret ???

Nu forstår jeg ikke helt .. er du for eller imod brug af chokhalsbåndene ???

• #48   12. apr 2007 Jeg forventer ikke Joy giver lyd når der kommer fremmede, især ikke fordi vi bor (og forhåbenligt altid vil bo) i lejlighed, og jeg har ikke lyst til at der bliver klaget over hun vækker andre folks børn osv..

Heldigvis siger hun kun buf meget lavt når der er nogle ved døren og trasker fra mig og til døren imens.. Dvs ikek særlig larmende, og jeg nægter at lære hende at give hals, for man ved aldrig om hun så tror det er okay altid smiley

• #49   12. apr 2007 Dorthe - ja jeg er også lidt lost på den besked der til mig . .

er du imod eller ikke imod det ??! :o/
    er lidt forvirret nu . . :o/

• #50   12. apr 2007 jeg vil da lige citere DOrthe: ">Martine. Jeg kender kun til halsbånd med luft & duft - og det udtaler jeg mig så om faktuelt."

• #51   12. apr 2007 Okaj . . :o/ så forstår jeg bare ikke lige den besked til mig . . :o/
    med at halsbåndene har været et hjælpemiddel lige som Klikkeren for nogen . .
    det vil sige de der sprøjte halsbånd noed og stød halsbånd ?! :o/

For det er jeg IMOD . . :o/ heh . .

• #52   12. apr 2007 Ratster Zoo -

Jeg vil så lige citere Skilotte
    <b>jeg mener ski bare det er en nem løsning lige at sætte noget på hunden som enten giver stød eller sprøjter noed på den . .</b>

• #53   12. apr 2007 den besked var til dem der var i tvivl om Dorthe havde prøvt strøm elelr ej.. hvilket hun ikke har..

• #54   12. apr 2007 Ratster -

Det er der da vist heller ikke nogen der har skrevet noget om ????

• #55   12. apr 2007 Matine var det ikek strøm du snakkede om da du skrev "og du skriver først at du har positive erfaringer med det " ?

• #56   12. apr 2007 Ratster -

Nej, skrev chokhalsbånd ...

• #57   12. apr 2007 okay, så var de tmig der misforstod smiley

• #58   12. apr 2007 Nå - arbejdet venter tidligt imorgen .. over and out

• #60   13. apr 2007 Til alias olsenbanden....: FEDT klip! Men dog skræmmende...
    Jeg er altså imod sådanne træningsmetoder! (til at stoppe unødigt gøen)syntes, at hvis man er for doven til at tage hånd om problemet igennem træning og atter træning, så burde man nok have tænkt sig om inden man anskaffede sig en hund.
    Men som Martine skriver - vi bruger jo strøm til at holde heste og div inde, så hvorfor ikke hunde? Jeg mener dog at man som start bør indhegne sin have forsvarligt (uden strøm).

• #61   13. apr 2007 Ann B -

Jeg kan overhovedet ikke være uenig i, at man helt klart bør træne sin hund i lade være med at gø, istedet for bare at bruge den nemmeste løsning.

Der, hvor jeg dog mener at antigøhalsbåndet kan være en løsning, er NÅR hunden har "lært" at den bare kan gø og gø i det uendelige - og naboerne begynder at klage, og den føromtalte dovne hundeejer vælger at gøre en lang historie kort og får hunden aflivet.

Det lyder måske bizart, men en ven jeg har som arbejder på Landbohøjskolen fortæller at der HVER ENESTE DAG bliver aflivet MERE END ÉN HUND .. blot fordi ejeren er "træt af den" - "ikke kan styre den" - "den gør for meget og jeg har fået klager" ...
    og helt ærligt;

i det sidste tilfælde, er det så ikke bedre at gå ind og give den et antigøhalsbånd på ?? istedet for bare at aflive en sund og rask hund pga ejerens uduelighed ??

Det mener jeg ihvertfald ..

• #62   13. apr 2007 Alias -

Det behøver skam heller ikke være et antigøhalsbånd hunden har på - en attrap er rigeligt, når hunden først har haft den "ægte vare" på.l

Igen - jeg er enig mht at man bør træne sin hund, men er sq ikke enig i at når skaden er sket man for alt i verden ikke må bruge sådan et - for som sagt; der er FOR mange hunde der bliver aflivet pga ejerens inkompetence, og det synes jeg ikke er iorden ..

• #63   13. apr 2007 Alias -

Så tag du dig til hovedet osv .. og thumbs up for din venindes hund.

Du forholder dig tilsyneladende bare ikke til det faktum at flere hunde dagligt bliver aflivet på Landbohøjskolen - (og mon ikke også andre steder) - pga ejerens inkompetence og evne til i tide at opdrage den til at opføre sig så den er til at have i et normalt hjem.

Men fair nok, hvis du er en af dem, der så mener at vi
    bare kan aflive disse hunde .. istedet for at gøre brug af nogle midler som kunne få disse hunde ind på det rette spor igen.

• #64   13. apr 2007 Men kender du så også til hunde som IKKE er kommet ganske fint videre ??
    Fordi ejeren simpelthen ikke gad (evnede) at lære hunden det på den ordentlige måde ??

Og vil du fuldstændigt afvise, at hunde bliver aflivet af disse årsager ???

Og hvorfor vil du ikke forholde dig til det faktum at massevis af hunde lader livet pga uduelighed hos mennesker ??? Istedet for bare at grine ????

??????

• #65   13. apr 2007 Jeg skrev <i>hvis</i> ...

Når du så kender eksempler på hunde, der ikke kom fint videre ... hvad synes du så skal være løsningen for dem ?

Jeg synes at man skal gøre sit yderste for at "redde hundens liv" - og at man så skal bruge midler der ikke er lige humane altid er da enormt trist .. men i vores samfund, hvor hunden er en "brugsgenstand", er vi desværre nødt til at forholde os til det faktum at folk igen og igen vil købe hunde .. for blot at aflive dem et års tid efter pga "dårlig opførsel" ..

og det er dét, jeg har enormt svært ved at acceptere ..

• #66   13. apr 2007 Jeg er lodret uenig i at man "knækker" en hund ved at bruge nogle knap så pædagogiske korrekte metoder på den. Og mener ikke, at en hund der eksempelvis har lært at lade være med at gø vha halsbånd er en hund, der er knækket og ikke har et værdigt liv - slet ikke ..

Men okay - har fået din mening, du har fået min, så enig i at vi ikke skal fortsætte det yderligere..

Tak for en fair debat i en god tone :o)

Kommentér på:
Jeres mening....

Annonce