{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

Tæsker legetøjsdyr som opdragelse af hund {{forumTopicSubject}}

Kan en hund egentlig lærer af, at ejer smider en legetøjdyr ind i et rum (mens hunden kigger på) hvor hunden ikke må være for dernæst at tæske på legetøjsdyret?

Kan en hund forbinde adfærden med at den får tæsk hvis den gør det samme?

Ikke at jeg kunne drømme om at bruge sådan en metode, men jeg blev helt paf da jeg så det på en video.

Ud fra de videoer jeg så, så oplever jeg ikke at hunden kan/vil forbinde det, men mere at hunden bliver skræmt af ejerens opførelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæsker legetøjsdyr som opdragelse af hund
  • #2   25. feb 2019 Næppe. Jeg tænker børnegitter som den nemme løsning, og den lidt længere trælse metode er at opsætte spejle for at kunne lære hunden at du har øjne i nakken så du tydeligt og bestemt siger nej hver gang poten træder over dørkanten - når den har lært du har øjne i nakken, holder den op med at gå derind.

• #4   25. feb 2019 Hunde kan ikke tænke så abstrakt som det ville kræve at forstå den øvelse.
    Folk er dælme sære....

• #6   25. feb 2019 Isabelle, du mangler at du også skal tæske din PC for at hundene lærer det smiley

• #7   25. feb 2019 Jeg ved med mine hunde, at hvert fald den ene af dem, han ville blive bange for mig hvis jeg prøvede en sådan en opdragelsesmetode, at det ville tage lang tid at genopbygge et tillidsforhold op igen. Efter over 4 år, har han endelig lært at det ikke er farligt at jeg løfter ham op, men det gælder kun hvis han skal bæres i seng, eller tror han stadig at han bliver mishandlet smiley

Jeg ville umiddelbart tro at de videoer jeg har set, kommer fra Japan eller et andet asiatisk land.

• #8   25. feb 2019 Jeg har kun set videoer, hvor forældre bruger metoden på deres børn. De sidder med en dukke og barnet, prøver på at fodre dukken med mad på en ske, dukken spiser det jo sjovt nok ikke, og de begynder så at slå på dukken. Herefter tilbyder de skeen til barnet, som spiser lydigt.
    Jeg synes, at det er en fuldstændig tosset metode, både til børn og hunde, men vores hunde forstår da ikke noget. De er da helt klar over, at det ikke er en anden hund, som går derind, men en bamse. Derudover tror jeg ikke, at de kan tænke så indviklede tanker, som det kræver, for at kunne regne den der ud.

• #9   25. feb 2019 Ej, hvor sært smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 673 Svar: 5.720
    #10   25. feb 2019 hahaha det stikker alt. link please

Den beskrivelse der om børn får mine nakkehår til at rejse sig..... hvorfor skulle trussel om tæsk være nødvendig med et barn... folk er sgu syge i roen

• #12   25. feb 2019 Man kunne også lukke døren til rummet.

• #13   25. feb 2019 Man kunne også lukke døren til rummet.

Det er jo den nemme løsning. Hvorfor skulle nogen, der er ved deres fulde fem vælge den nemme løsning? Nej nej, det er meget bedre at tæve løs på bamser smiley

• #15   26. feb 2019 Jeg så (desværre) en anden version i aftes, og ved desværre ikke hvordan jeg kan linke fra telefonen til HG smiley

I den version sad der en hund og en mand på en sofa. Først fik hunden tilbudt noget mad som den ikke ville have, dernæst manden som også afviste. Dernæst tog personen som havde tilbudt dem maden, en kæmpe legetøjshammer og bankede manden, med det resultat at da hunden lige efter fik tilbudt maden, så kan den ikke spise det hurtigt nok.

Jeg må snart stoppe med at se de videoer på facebook. Nogen er sjove/kære/søde at se på, men så er der dem hvor jeg tænker, hvordan i alverden kan de nænne at gøre det overfor dyret for et billigt grin.

Jeg kan da også grine af mine dyr, men aldrig at jeg med vilje udsætter dem for at blive bange for kun at grine af dem.

• #18   27. feb 2019 Det giver jo slet ikke mening! smiley

Kommentér på:
Tæsker legetøjsdyr som opdragelse af hund

Annonce