Fremmede Apport Fremmede Apport
Hey
Nu prøver jeg lige at spørge her om nogen af jer har et par "guldkorn" som jeg kan bruge
Homer (6 år flatcoated retriever) har nogen issues omkring fremmede apporter
Vi træner DCH og er Elitehund - han er mega godt til apport - suser ud og kommer tilbage med det samme - aldrig noget problem når det er mine egne apporter - og har 5-6 forskellige af slagsen
MEN. når vi er til konkurrnce skal det være 2 fremmede apporter som dommeren kommer med og her opstår problemet så
Homer løber fint ud og tager apporten - vender om og løber 2-3 skridt - så er det ligesom han tænker : "Hov det er da ikke min apport" og smider den for at snuse til den - nogen gange samler ham så op igen men kommer aldrig helt hjem
Det er dyrt point mæssigt og rent ud sagt PISSE træls når jeg nu ved at han er så god til det !
Jeg låner gud og hver mands apporter når jeg kan komme til det - for at træne med andres men lige lidt hjælper det - øv
Har i noget Ideer jeg kan prøve ???
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.613
jan 2019
Følger: 1 Følgere: 74 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 2.306
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Line på.
Bonus belønning for opsamling, siden for et skridt, siden for at komme helt ind på et skridts afstand.
Udvider langsomt afstand.
Linen sikrer det direkte indløb.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Jeg har selvfølgelig prøvet at både rose og "skælde ud" for at få ham til at forstå at han bare skal tage den uanset hvad
når jeg så prøver igen - så gør han det fint - det er ligesom han bare "skal over et punkt" - nåa... nu ved jeg hvad det er for en og kommer med den
nov 2005
aug 2006
Det er en sværhedsgrad for hunden - og den skal mindes om at det, der kan svare sig er, at komme hurtigt ind med den.
nov 2005
sep 2017
Følgere: 552 Emner: 160 Svar: 10.937
Jeg får nogle gange alle de andres apporter, efter de selv har brugt dem, og står så med 8-10 apporter. Starter med at sige dygtig når hun samler den første op, og kalder “her”. Belønner med ske fra en dåse. Efterhånden som hun kommer gennem bunken af apporter, falder den verbale ros og hjælp, men belønningen stiger.
Om det kan hjælpe Homer, aner jeg ikke.
Og godt han blev frisk til at komme afsted søndag
nov 2005
Ja måske skulle jeg prøve næste gang at låne en hel stak apporter og smide i en "bunke" og så bare sende ham ind og hente dem en efter en - måske en god øvelse - så behøver jeg ikke engang at røre dem - jeg kan få de andre til lægge dem
og fint med lidt bedre belønning måske - det skal også prøves
Tak A med Bomstærk.... - han haltede faktisk ikke mere da jeg kom hjem - tror "bare" han var hoppet forkert ud af bilen - heldigvis
feb 2013
nov 2005
aug 2006
Gør det muligt for hunden at lykkes ved at eliminere mulighederne for ikke at lykkes.
Og så give bonus for succes.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
feb 2013
Første gang jeg bad Clinton hente en genstand som en anden hund havde haft i munden. Samlede han den op og smed den så efter få sekunder: HOV hvad var nu det ? Det tog dog ikke andet end en opmuntrende 'apport' så var det overstået og siden har han ikke undret sig men glad kommet med det uanset savl og duft af andre hunde.
Jeg er så heldig at Perle er komplet ligeglad hvad hun tager i munden. Bliver det kastet så skal hun nok hente det uanset hvor 'klammo' og fyldt med andres savl det så ellers er
nov 2005
og der har andre hunde jo også haft dem i munden og det er også fremmede ting - det har jeg faktisk ikke lige tænkt på
feb 2013
nov 2005
det skal helt sikkert prøves
og tak for alle inputs - mega dejligt at man lige kan få lidt nye ideer når man nu selv er gået "kold"
Fremmede Apport