636 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Fremmede Apport Fremmede Apport

Hey smiley
Nu prøver jeg lige at spørge her om nogen af jer har et par "guldkorn" som jeg kan bruge smiley
Homer (6 år flatcoated retriever) har nogen issues omkring fremmede apporter
Vi træner DCH og er Elitehund - han er mega godt til apport - suser ud og kommer tilbage med det samme - aldrig noget problem når det er mine egne apporter - og har 5-6 forskellige af slagsen smiley
MEN. når vi er til konkurrnce skal det være 2 fremmede apporter som dommeren kommer med og her opstår problemet så
Homer løber fint ud og tager apporten - vender om og løber 2-3 skridt - så er det ligesom han tænker : "Hov det er da ikke min apport" og smider den for at snuse til den - nogen gange samler ham så op igen men kommer aldrig helt hjem
Det er dyrt point mæssigt og rent ud sagt PISSE træls når jeg nu ved at han er så god til det !
Jeg låner gud og hver mands apporter når jeg kan komme til det - for at træne med andres men lige lidt hjælper det - øv smiley
Har i noget Ideer jeg kan prøve ???

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmede Apport
  • #1   25. mar 2019 Smider han også totalt fremmede apporter til træningen (det kan jeg ikke helt forstå ud fra det du skriver smiley ) ? Eller er det kun til konkurrencerne ?

• #2   25. mar 2019 Når du skriver, lige lidt hjælper det, betyder det så at han ikke tager dine venners apporter heller?

• #3   25. mar 2019 Hund sidder, foran fremmed apport på jorden, dig et skridt væk.
    Line på.
    Bonus belønning for opsamling, siden for et skridt, siden for at komme helt ind på et skridts afstand.
    Udvider langsomt afstand.

Linen sikrer det direkte indløb.

• #4   25. mar 2019 Når jeg låner andre apporter - ja så smider han den også - i hvertilfælde første gang
    Jeg har selvfølgelig prøvet at både rose og "skælde ud" for at få ham til at forstå at han bare skal tage den uanset hvad
    når jeg så prøver igen - så gør han det fint - det er ligesom han bare "skal over et punkt" - nåa... nu ved jeg hvad det er for en og kommer med den smiley smiley

• #5   25. mar 2019 Ja CH - det kan godt være at jeg skal gå lidt tilbage i træning smiley

• #6   25. mar 2019 Det er der slet ingen tvivl om.
    Det er en sværhedsgrad for hunden - og den skal mindes om at det, der kan svare sig er, at komme hurtigt ind med den.

• #7   25. mar 2019 Godt - det må prøves - jeg er jo desværre nødt til at vente til næste gang vi skal træne for at låne andre apporter smiley

• #8   25. mar 2019 Min kan blive sippet hvis der er andre hundes savl på, eller hvis den er af et materiale hun ikke bryder sig om.

Jeg får nogle gange alle de andres apporter, efter de selv har brugt dem, og står så med 8-10 apporter. Starter med at sige dygtig når hun samler den første op, og kalder “her”. Belønner med ske fra en dåse. Efterhånden som hun kommer gennem bunken af apporter, falder den verbale ros og hjælp, men belønningen stiger.

Om det kan hjælpe Homer, aner jeg ikke.

Og godt han blev frisk til at komme afsted søndag smiley

• #9   25. mar 2019 Ja det er sikkert det med fremmed lugt af hund som han bliver overrasket over smiley
    Ja måske skulle jeg prøve næste gang at låne en hel stak apporter og smide i en "bunke" og så bare sende ham ind og hente dem en efter en - måske en god øvelse - så behøver jeg ikke engang at røre dem - jeg kan få de andre til lægge dem smiley
    og fint med lidt bedre belønning måske - det skal også prøves smiley
    Tak A med Bomstærk.... - han haltede faktisk ikke mere da jeg kom hjem - tror "bare" han var hoppet forkert ud af bilen - heldigvis smiley

• #10   25. mar 2019 @4: I så fald ville jeg starte med CHs metode for ganske enkelt at få brudt mønsteret. PÅ den måde fratager man hunden chancen for at nå at tænke 'fremmed apport - den smider jeg lige'. Og så rigelig belønning for at komme direkte med den smiley

• #11   25. mar 2019 Det skal helt sikkert prøves smiley

• #12   25. mar 2019 Det hele handler om at blokere for fejl.
    Gør det muligt for hunden at lykkes ved at eliminere mulighederne for ikke at lykkes.
    Og så give bonus for succes.

• #13   25. mar 2019 Nu er mine godt nok jagthunde, så øvelsen er sikkert lidt en lidt anden. Men fra de er helt små bliver de bedt om at apportere alt muligt lort. bamser, dummier, apportbukke, kurve, hammere, legetøj af forskellig art, kasketter, halsbånd, coladåser, seler, hvad end jeg har ved hånden. Så den dag der ligger en død fugl derude, så skulle de bare gerne tænke: "nå, det er bare endnu en af hendes vanvittige påfund"....

profilbillede
  • #14   25. mar 2019 @Anna. Sådan gør jeg også med mine. Jeg tror at TS problem specifict hænger sammen med det at tage noget i munden som andre hunde måske har haft i munden. Det er der mange hunde der faktisk ikke er særlig glade for/trygge ved smiley
    Første gang jeg bad Clinton hente en genstand som en anden hund havde haft i munden. Samlede han den op og smed den så efter få sekunder: HOV hvad var nu det ? Det tog dog ikke andet end en opmuntrende 'apport' så var det overstået og siden har han ikke undret sig men glad kommet med det uanset savl og duft af andre hunde.
    Jeg er så heldig at Perle er komplet ligeglad hvad hun tager i munden. Bliver det kastet så skal hun nok hente det uanset hvor 'klammo' og fyldt med andres savl det så ellers er smiley Lige på det punkt er hun altså ikke særlig 'ladylike' smiley

• #15   26. mar 2019 hm... sjovt nok - har han ikke noget problem med feltet - henter hurtigt 4 genstende uden at smide dem smiley smiley
    og der har andre hunde jo også haft dem i munden og det er også fremmede ting - det har jeg faktisk ikke lige tænkt på smiley

• #16   26. mar 2019 Det lyder så meget somom Homer smider apporten udelukkende fordi det er blevet et mønster. Altså sådan ser øvelsen 'fremmet apport' ud for ham smiley Dvs. løsningen er at bryde det mønster ved ikke at give ham muligheden for at smide den. Jeg vil tro at fejlen ret hurtigt kan rettes med løsningen i #3 smiley

• #17   26. mar 2019 Det kan du faktisk meget vel have ret i smiley
    det skal helt sikkert prøves

og tak for alle inputs - mega dejligt at man lige kan få lidt nye ideer når man nu selv er gået "kold" smiley

Kommentér på:
Fremmede Apport

Annonce