764 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Skæld ud med mange ord Skæld ud med mange ord

Tror nok det går ind under træning....

Jeg har været med en veninde til adfærdsbehandler (hendes hund skulle behandles, ikke min veninde *GG*)

Han siger så - blandt meget andet - at hunden bedst kan finde ud af, at den har gjort noget galt hvis man bruger mange ord...

Når vi roser vopres hund er det "neeeeeeeeeej hvor er du dyyyyyyyyyygtiiiiiiiiiiiiiiig, du er da en rigtig superman, sikke du da kan, mors dreng er suuuuuuuuuuuper"

Når vi skælder ud "NEJ" ...

Han sagde at vi får et bedre resultat hvis vi bruger mange ord, da vi på den måde opbygger de rigtige signaler, duft og udstråling til at hunden kan aflæse os.. Den forstår jo ikke en brik af hvad vi siger alligevel ; )

Så når mn skælder ud skal man i et vredt tonefald skælde hunden ud (uden at råbe dog)..
"Fyyh Fifo, det vil mor ikke have, hvor er du bare slem når du gør det, det må man bestemt ikke gøre når man er en lille hund, iigg du skulle skamme dig rigtig meget"

På den måde når hunden at opfange de signaler du sender...

Et styk guldkorn delt med folket =)

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skæld ud med mange ord
  • #1   28. apr 2007 Stik modsat af hvad man ellers lære ikk??
    Men John er super god, og har jo mange års erfaring.

• #2   28. apr 2007 jeg har engang fået af vide at når du skælder hunden ud, skal du opremse alt mulig, bare at du siger noget. i hundens øjne gør du af den. også snart hunden slapper af skal man rose den og ae den forsigtigt hen over pelsen.

• #3   28. apr 2007 Det gør jeg i forvejen Nina - helt automatisk, og det virker rigtig godt må jeg sige.

• #4   28. apr 2007 Enig med Heidi... Jeg mener ikke at denne metode burde være nødvendig...

• #5   28. apr 2007 Geo - Ja han ved sgu et og andet =)

frk snob - Ja det er jo logik, men meget anderledes end hvad de fleste trænere siger.. et kort NEJ og så er den potte ude *GG*

Jeniki - Ja jeg har også gjort det.. Mest fordi jeg er overbevist om at Kaoz saaaaaaaaaaagtens kan forstå hvert et ord *LOL*

Heidi - Ikke alle hunde reagerer på uelukkende posetiv forstærkning, en hel del skal have koncekvens ved de ting den gør forkert..

• #6   28. apr 2007 jeg har gjort det meget ved cano go det virker godt på ham. når han gør noget han ikke må råber jeg FØJ, tager fat i halsen på ham(ikke hårdt) kigger direkte på ham og siger en masse sludder, så SNART han viser en form for underdanighed, løsner jeg taget og roser ham med en høj stemme. til sidst bruger man bare ordet føj og han underkaster sig.
    det var noget jeg lærte på et fem dages kursus ved morges eliassen sidste sommer. brugte det meget, men er kommet fra det igen

• #7   28. apr 2007 og underdanighed er jo mange ting, det er ikke sådsn han kaster sig på ryggen med alle 4 poter i vejret, det kan f.eks være han tager ørene lidt tilbage, slikker på mig, slikker mundvigene ved sig selv osv.
    MEN MEN man skal passe på hvilken hunde man bruger det på efter min mening, da en hund som phoebe ikke er så psykisk stærk, hvis jeg råbte Føj af hende vil hun smide sig og få en ubehalig oplevelse.

• #8   28. apr 2007 Heidi - Njaa... Ellers får ballademageren lile et par vov med på vejen og stopper det ikke kan den så lige få savlet øre eller hans til..

• #9   28. apr 2007 kan nemlig huske morges sagde til mig at han har ikke skrevet noget om det i sine bøger eller hjemmeside, da han skal opleve hunden først, det er ikke noget man kan lære hundeejere i en telefon eller på mail, da det det kan tage meget hårdt på hunden, hvis du ikke gør det rigtigt

• #10   28. apr 2007 Har lige lavet et videoklip af, hvordan Sakki træner noget nyt. Fik et chok, da jeg opdagede, hvor mange dyyyyygtiiiiiig jeg bruger - syns det var helt pinligt - så nu har jeg det lidt bedre...ss

• #11   30. apr 2007 samme fik vi at vide dengang, har faktisk ovevejt at tage derud med aya også, synes ikke rigtig vi kan få trænet selvtillid ind i hende,
    men hun gjorde mig stolt idag da hun selv tog kontakt til en mand og gjorde det helt uden at tisse på gulvet,

også fordi hun let stresser op når der er andre hunde

• #12   30. apr 2007 Alias
    joo jeg blev også lige tjekket en ekstra gang da jeg gik rundt i munkemose og derefter en tur igennem gågaden med aya idag mens jeg gik og snakkede med hende,

men det var hendes første tur i gågaden, og det gik fint så længe jeg gik og roste hende

Kommentér på:
Skæld ud med mange ord

Annonce