{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
591 visninger | Oprettet:

Mie
Mie
Tilmeldt:
22. jul 2012
Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71

Agility sj {{forumTopicSubject}}

Hej jeg bor på Sjælland, søger træningssted til agility

(Har en lille hund)

Søger et sted hvor man kan betale fra gang til gang, (noget der ikke er bindende) jeg har en unghund, lidt usikker og jeg ønsker at afprøve om hun kan finde glæden ved agility.

Vigtigt for mig og mig hund: Toldmodig træner - selvtillidstræning - positivtræning - mindre hold.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility sj
  • #1   1. jun 2019 Jeg har aldrig hørt om steder hvor man betaler fra gang til gang, og bare kan komme til og fra.

    Hvad er baggrunden for dette ønske? Er det din hunds usikkerhed, så tænker jeg ikke, at lige specifikt agility hjælper. Agility handler jo trods alt om den sport, det er, og ikke selvtillidstræning af andre kursisters hunde.

    Er det fordi, du gerne vil afprøve agility, så er der helt sikker mulighed for, at du i hvert fald kan komme og overvære en træningsgang for at se, om det er noget for jer.
    Men agility kræver jo at den basale lydighed er på plads i første omgang. Måske det egentlig er noget andet, du reelt søger?


  • #2   1. jun 2019 Og så er der jo også hele aspektet i, om hunden er gammel nok til det. Nu ved jeg ikke, hvad du mener med unghund, men man anbefaler at den er mindst 1 år.

  • #3   1. jun 2019 Jeg ved at Powerdog kører abonnementstræning, men tror dog desværre ikke de har agility smiley

  • #5   1. jun 2019 Nå ja, der findes selvfølgelig drop-in træning - det er ikke bare dét, jeg får et billede af, når jeg læser TS' beskrivelse. Det er jo lidt noget blandet "træn hvad du vil".
    Tror ikke TS finder et agilityhold, der kører uden bindende tilmeldinger, hvor du bare møder op og betaler smiley


  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #6   1. jun 2019 Tak jeg er helt med på det i skriver, jeg vil det ikke på konkurrenceplan, men måske mere fordi jeg tænker at min hund ville finde det sjovt, men samtidig ved jeg også at for meget omkring ham på en gang kan være overvældende... han er snart 2 år, jeg ved godt man ikke kan træne med en helt ung hund

  • #7   1. jun 2019 Bare lige en tanke, hvis du ikke selv har tænkt på det, men jeg er lige startet til agility med min hund, og det er altså en lidt voldsom oplevelse, vi er vant til rally, for er du gal der er en heftig stemning på sådan et agility hold, hunde der kører helt op og larmer helt afsindigt. Jeg var faktisk på nippe til at droppe det første gang vi var afsted, synes det virkede alt for dramatisk, med larmen og løse hunde, hunde der holder fest når de bliver sluppet på banen, oplevede faktisk en hund der måtte stoppe igen, den kunne slet ikke være i det.

  • Mie
    Mie Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 56 Svar: 71
    #8   1. jun 2019 Det jo derfor jeg søger noget, på meget lille hold, hvor jeg ved der er rigeligt tid til min hund. Eller steder med ene hold så jeg kunne få en succes oplevelse ud af det

  • #10   2. jun 2019 Jeg fortalte bare min erfaring, bare hvis det ikke var overvejet. Nu har vi trænet rally og er lige startet på agility, men synes der er stor forskel på stemningen til træning, men vi er også et stort hold og der er mange unghunde. Men nu var jeg til et stort agility stævne de sidste par dage, og det var da overhoved ikke så vildt som på holdet, men i forhold til et rally stævne er det stadig noget mere højlydt og der er en mere stresset stemning/atmosfære.

  • #11   2. jun 2019 Jeg kan anbefale Yvonna Nielsen, som lejer sig ind på Garbogaard. Hun er kanon dygtig smiley Vi er som regel 3 hunde på et hold, som varer en time.

    Nogle gange er vi en på banen ad gangen, andre gange flere - det kommer lidt an på niveauet og om hundene bliver hos føreren smiley


Kommentér på:
Agility sj

Annonce