{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

eén-gangs-politik *gg* {{forumTopicSubject}}

jeg har lige trænet lidt med Nando her til aften (er syg og har knaldet min ankel så kan absolut ikke gå den sædvanlige aftentur med ham smiley ) og i den forbindelse kom jeg til at tænke på, hvordan man får det gjort klart for ham at han skal gøre tingene 1. gang jeg beder ham om det?

han er for det meste med på at jeg kun skal sige det 1. gang, og så gør han det, men det er ikke altid (og ja smiley jeg ved han bare er en hvalp, men øves skal det jo konsekvent fra starten).

Så hvordan får jeg gjort det klart for Nando at det er 1. gang tingene skal efterleves?

Pt. siges jeg fx sit en enkelt gang og hvis han ikke reagerer, så læner jeg mig let forover og sender ham et blik. Så sætter han sig. Er dette den rigtige måde at gøre det på? Vil nemlig helst ikke skulle gentage mig selv 100. gange for at få kontakt smiley

Og så lige en lille sejr for os begge smiley Idag er det første dag hvor jeg har kunne kyle Nando's yndlingslegetøj af pommern til uden at han løber efter det uopfordret *gg* Nu venter han pænt til jeg siger værsgo, og så tonser han efter det smiley Han er bare blevet så god til at søge øjenkontakt med mig, når vi træner. Efterhånden kan jeg få ham til at vente med at gøre alt, til jeg siger værsgo. Og han nyder det skam smiley han elsker sine små godbidder og rosen, for hans selvkontrol smiley

Måtte bare lige få det klemt ud smiley

men tilbage til spørgsmålet: Hvordan trænger jeg igennem med min "eén-gangs-politik"? 'gg*

mvh Cemile


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  eén-gangs-politik *gg*
  • #1   9. maj 2007 Cemile >

    <b>Pt. siges jeg fx sit en enkelt gang og hvis han ikke reagerer, så læner jeg mig let forover og sender ham et blik.</b>

    Og det er så forkert ;o).

    Hvis ikke han sætter sig på kommandoen er det fordi han ikke forstår hvad du vil have ham til, eller den belønning han får for at sætte sig er for lidt værd i hans øjne.

    Når du siger at han sætter sig når du læner dig ind over ham, så gætter jeg på at han tror at sit + læn = sit ... så i stedet for viser du ham belønningen, siger "sit" og læner dig en lille smule samtidig med. Så SNART han sætter sig giver du ham belønningen og han får fri. Træn sådan gradvist, hvor du læner dig mindre og mindre indtil han har forstået hvad "sit" betyde udelukkende ved lydkommandoen.

    /Carina


  • #2   9. maj 2007 <b>så læner jeg mig let forover og sender ham et blik.</b>

    I øvrigt generelt en dårlig ide, for ved at du sender denne type signaler til din hund, bliver den nemt usikker og vil så sende dæmpende signaler til dig.

    Det er meget bedre at bygge træningen op som leg, så hunden bliver glad og frejdig og tør tage initiativ ... og det går i øvrigt også meget hurtigere med at indlære tingene på den måde :o)

    /Carina


  • #3   9. maj 2007 Jeg har grinet sådan af Oscar idag.
    Ved ikk hvad der er med ham...om det er lidt forårskådhed, men når han får kommandoen SIT, så klasker han måsen i jorden, og SÅ er det der er opvisning:
    Se-hva-jeg-ka-mor-jeg-kan-gi-pote-først-den-ene-og-så-den-anden-og-så-kan-jeg-dække-og-sitte-og-gi-pote-igen-og-dække-og-og-og......gir du forresten snart en godbid??????

    Går og øver på at få ham til at sidde pænt på bagbenene, men nøj det er svært for ham at styre den store krop!!!
    Han blev for øvrigt lige vejet til 74 kilo idag, og er kun 10 mdr, så om et par år har vi 90-kilo-dreng der kan "sitte smukt"!!!!
    Yndigt syn!


  • #4   9. maj 2007 Carina G: tak for det smiley ja, det er jo derfor at man spørger, så man kan lære smiley Jeg var nemlig heller ikke sikker på om det var rigtigt... Men jeg tror skam sagtens at han kan kommandoen "Sit" smiley Håndtegnet er en løftet pegefinger og mundtlig kommando er "sit"... Prøvede lige at træne med ham igen, og tog migselv i at læne mig let fremover uanset hvad, når jeg giver kommandoen smiley det er fileme svært at lade være med at læne sig ind over sådan en lille vovse... Han er bare så langt nede, så jeg kommer helt automatisk til at læne mig fremover *gg* Nå ja, jeg må jo bare træne mig selv op til at lade være med det smiley Vi skal jo begge lære, nando og jeg smiley

    Maibritt N: Hehehehe, han ville da bare ekstremt gerne have godbidden smiley Nando trippede også på stedet idag. Forbenene kørte fem som om han løb, mens bagdelen sad fast som limet 'gg* det så godt nok sjovt ud smiley


  • #5   9. maj 2007 Cemile >

    Ja, det er svært med de vaner - kan huske engang med min gamle hund, hvor jeg havde en dum vane med at læne mig frem hver gang han skulle springe ... det endte med at jeg måtte køre ud på træningsbanen og stille mig foran springbrættet uden hund og sige spring 100000 gange for at lære det *GGGG*

    Du kunne jo overveje at sætte dig ned på hug i starten, så der ikke er så langt derned og du ikke virker så voldsom stor i forhold til vovsen ;o).

    /Carina


  • #6   9. maj 2007 Carina g: ja det er jo lige det der er problemet smiley jeg har kodyl knæskade, så hvis jeg først kommer for langt ned, er det et helvede at komme op igen smiley Og skulle heller ikke have en stor hund, da vi har trapper og min ryg ikke kan holde til at slæbe på tunge ting *gg* jeg sætter mig tit ned på græsset i stedet, men det er ikke optimalt i en aktiv træningssituatione smiley

Kommentér på:
eén-gangs-politik *gg*

Annonce