Chihuahua "Hermes" DKCh. 2007
7.363 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua "Hermes" DKCh.
Fødselsår:
2007
Størrelse:
Lille chi. vejer 900 gr. som 11 uger. Hans far vejer kun 1,9 kg. Hermes nu 11 mdr. og vejer 1,8 kg. Hermes 18 mdr vejer præcis 2 kg. Hermes søster Darcy vejer 1,8 kg.
Temperament
Dejligt temperament, glad og udadvendt. Fuld af fis og ballade ;)
Hermes har perfekt bid med 6 x 6 tænder og er testet 0 0 for patella ;o)
Hermes har perfekt bid med 6 x 6 tænder og er testet 0 0 for patella ;o)
Tricks
Han går allerede meget fint i snor og står så flot på gulvet, så nu øver vi bare på bordet, så skal han nok blive en god udstillingshund! han er efterhånden blevet rigtig dygtig på bordet ;)) Hermes går til ringtræning hver onsdag!
Han har lært Ja/nej og kommer når man kalder.
Han har lært Ja/nej og kommer når man kalder.
Stævner
2007: BOB puppy, BOS puppy
2008: BOB, CK
2009: BH2, cert. CC(DK), 2x res.CAC, 1x CAC (DE)
2008: BOB, CK
2009: BH2, cert. CC(DK), 2x res.CAC, 1x CAC (DE)
Stamtavle
DKK. Gillycuddy legacy of Calista. Hans Far: MultiCh. Small is Beautiful's Me Myself N I (Moishe) (MULTI CH, INT.CH og NORDISK vinder '07 SUCH NUCH DKUCH FINUCH FINV-06). Hans mor: Gillycuddy Lilac Frost (Una) har vundet cert. Hans morfar: Ch. Chipau Chivas Regal SBIS NUCH SUCH, Hans morfars far: (berømte kennel Bramerita - UK mest vindende hund er herfra) Ch. Bramerita Gin And Tonic SUCH. Hans morfars mor (den berømte og opkaldt efter): CH. Chipau Calista INT&NORDUCH FINUCH KBHV-01 NV-01 SV-02 WW-01 WW-02. Hans mormor: Misty Meadow's Lontano Amore (Rosita) Mangler kun 1 cert. for at blive champ. Alle hendes aner er Misty Meadow berømte CH. Så meget bedre papirer findes vist ikke!
Køn
Han
Beskrivelse
Fantastisk han. Elsker ham allerede og ja det gør hele familien! Tak til Kennel GillyCuddy for denne hvalp. Anne-Marie: jeg er lykkelig for, at du solgte mig denne han som du selv ville ha' beholdt! En speciel tak til Anne-Maries mand, fordi han ville sælges os hans Knut ;)

Chihuahua "Hermes" DKCh.
jan 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 55
Så lækker han er - flot farve
Kig gerne forbi min Tulle med en bedømmelse
God aften..
jun 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 3
ekstra høj til Hermes
sep 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 1
Hejsa,
Ih den er rigtigt flot.
Vil blot fortælle at vi Zoodom Odense arrangere minitræf til alle de små hunde. Kig ind og tag den lille med, Vi har masse af gode tilbud. Og det er Søndag d. 2 Aug I Dyrehandelen
Zoodom Odense
Grønløkkevej 9 E
5000 Odense C
Med venlig hilsen
Store Manager Karl Nielsen
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 7
det er godt nok en flot chi du har, XD tag et kig forbi min, hvis du har lyst?
hilsen louise og bertha
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1
nurh hvor den bar fi.
den ser helt vildt dejlig ud!
høj til jer..
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.341
Hun du har!
Held og lykke med udstilliger fremover
jul 2008
Følger: 50 Følgere: 58 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 566
bare så flot!!! en X høj herfra :o))
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Hvor er han blevet voksen at se på, smuk er han bestemt og ja han er som snydt ud af næsen på hans oldefar, det er godt nok vildt :o)
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 32
Rigtig god chihuahua ! Vil du bruge ham til avl?
- ekstra høj herfra !!!
jun 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 9
hvor er han flot
feb 2008
Følger: 123 Følgere: 120 Hunde: 3 Emner: 167 Svar: 1.058
bare en lille skønhed
nov 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 46
Hej Jeanette
Har du ikke nogle billeder af jeres nye hvalp? eller en hjemmeside med forældre? Glæder mig meget til at se den.. er det også en han?
Held og lykke med den bette.
KH Fra os
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 826
Hvor er han fin din Hermes, så sandt, at Anne-Maries hunde har et godt sind, de er så skønne allesammen!
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Ja det var super dejligt , så blev han avlsgodkendt , med maner :o) er glad for hans kritikker :o)
maj 2008
Følger: 7 Følgere: 64 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 1.134
waw hvor er han smuk.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Clinton er ikke gammel nok, og skal først udstilles i Varde :o)
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Din mor gav ham også hans første svømme tur :o) det gik godt , hun synes han var sød :o)
apr 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 79
Duddi & Ejer sender lige en ooOOooo- HØJ - oooOOoo
Kig Fordi vores profilus
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Nu er Fifi da begyndt at fælde helt vildt - så håber det munder ud i en snarlig løbetid :o)
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Tror jeg misforstod teksten , trode han havde fået et cert mere, så han kun manglede 1 for at blive dkch ;o)) så kunne det jo ikke være et skue ;o)
Jeanette , du er ikke tilfældigvis hjemme i nordjylland i weekenden ? jeg skal svømme med mine lørdag kl 9. og tager den bette med ;o) så kunne du jo komme og hilse på dem :o)
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Der står lidt længere oppe, at Hermes har været til et skue på Bakken :o))
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Hvor har i været på udstilling henne ?
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 12 Hunde: 1 Svar: 284
Sikke mange præmier..
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Ih tak :o) for din hilsen og bedømmelse, ja min x-høje slap jo op i 2005 ;o))
Clinton er faldet rigtigt godt til , og har sovet som en sten , hele natten , i min seng ;o)
feb 2008
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 119
kan er sgu godt nok smuk... høj til dig
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Ja det var pussigt , alle hvalpene i det kuld eks. en bliver opkaldt efter parafumer :o) den ene hr jensen , har køber selv navn givet , det samme gjore de ved den første de købete hos Dorthe hun hedder fru olsen , også på stamtavlen :o) og jeg har ikke sagt en lyd, jeg svømjmede selv i dag , det gik fint :o)
aug 2006
Følger: 45 Følgere: 49 Hunde: 4 Emner: 305 Svar: 1.930
til alle dine dejlige hunde..
Hvor er de smukke!
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 7 Emner: 8 Svar: 63
Det er flere år tilbage!
dec 2007
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 7 Emner: 8 Svar: 63
Nej, men han ER World Champion !
nov 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 46
Det hjalp mig, det er så mange der har vist mig hvordan hun skal stå men det er svært når man står der og prøver at få hende til det. Så er jeg altid i tvivl. Men mon ikke det kommer i morgen.
dec 2007
Følger: 15 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.561
Han er vel nok flot, en bette nussetrold, som man kun kan falde for, han har også en virkelig smuk farve, så han får en MEGET HØJ herfram med hilsen, snudeslik og potedask fra Chiki, Beauty og Prixie.
nov 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 46
Han er virkelig dejlig glæder mig til at se jer alle på udstillinger rundt om i landet. Vi skal se på tæve nr. 2. Er lige som du blevet bidt af racen så nu udvider vi:)
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.653
gør vi helt sikkert! Vi plejer at være med på de fleste, er også ærgelig over både at misse Herning, Gørlev og Nyborg. Men man kan jo kun være et sted ad gangen
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.653
Vi kommer desværre ikke til Nyborg, da jeg skal til 50-års fødselsdag den dag. Det er bare ærgeligt, ville så gerne have været afsted, der er jo også læææænge til næste udstilling
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Jeg mente selvfølgelig , at vi ses i Nyborg....:)
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 20 Svar: 255
for de fine ord
hmm kan jeg ikke huske hvilken klasse han er i men kan godt skrive når jeg ved det
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Ja..det er frygteligt ....et kæmpe savn..for han var den dejligste hund - blid og meget kærlig...gudskelov har vi haft mulighed for at begrave ham ude i vores forhave...den elskede han.....Vi ses i Gørlev...
Lone
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Hej Jeanette
Vi kom desværre ikke til Herning.:( Jeg mistede min dejlige dejlige hanhund i fredags - han blev kørt ned - smuttede ud gennem et hul i hegnet :(((((( Så jeg havde ikke lyst til udstilling i lørdags- er jo ens bedste ven man mister- må indrømme jeg er rimeliig ked af det ....han blev kun 2 år....
Mvh Lone
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Tak , jeg var også bare glad, synes han har gjort det godt i år . på de få udstillinger , han har nået at være med :o)
Jeg kommer desvære ikke til nyborg , mine forældre har 40 års bryllups dag , og har derfor inviteret os alle i sommer hus, så jeg kommer desvære ikke på flere udstillinger i år :o(
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.446
Ja det er rigtig ØV!! Det gør jeg allerede hver aften =o) Og han kan jo ikke være kryptokid når den er der nede, men det er som om at strengen til den ene kugle er lidt kortere end den anden... eller noget...
Nogle gange ligger den lige oven over den anden, som ligger helt fint nede i pungen og andre gange smutter den lidt højere op, men kan så forsigtigt skubbes ned.. hmm.... HÅÅÅBER den kommer helt ned og BLIVER!! =o) Det er da utroligt at Fendis ikke ligger fast nu når han er så gammel.. Kan du få den ned på plads når du 'masserer'?
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.446
Okay =o) Enzo's ene testikel ryger også op og ned og jeg er bare så nervøs for at den 'forsvinder' =o/ (hvis den da kan det...) Men han er jo også kune en lille hvalp..
Jeg regner med at udstille Enzo og Annabell.. muligvis også Honey-pie hvis jeg kan overskue at få trænet dem alle tre, til at blive klar ;o)
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.446
Det kan du tro vi gør =oD Glæder mig til at se alle dine smukke drenge!! Hvem skal udstilles?
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 1
Det kunne godt ske, hvornår er det?
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Ja...tror man falder for en af varianterne....og er fortabt
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Der skal selvfølgelig stå...at jeg IKKE kan byde en lille hvalp at flytte ind i vores hus for tiden....:)
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Jeg har fundet den sødeste og skønne lille korthårede lille chipige ..Er nemlig ´mest til de korthårede...har fundet hende hos en privat opdrætter....får hende først hjem om en 3-4 uger, da vi er ved at gennemrenovere vores hus, og synes jeg kan byde en hvalp at flytte ind i den rod og larm der huserer hos os for tiden
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Er den på deres hjemmeside?
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Tak for det...Ja vi må hilse på hinanden i Nyborg.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Tak skal du ha´ Ja jeg er meget stolt af min lille prinsesse
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Vi var til skue i weekenden , der blev han bedste havlp i racen :oD så det hjælper lidt på det :o)
Er spændt på at høre hvordan det går jer :o)
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Jeg ville bare lige skrive , at jeg desværre ikke kommer til Gørlev , da Bonny har fået en skade på hans hornhinde , og en blødning bag øjet , så jeg vil ikke løbe nogen risiko :o(
Håber i får en godt udstilling :o)
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Jeg tror vi vælger syvsten........Emma er nemlig ikke særlig tryg ved vand og det skulle helst ikke ødelægges helt........vi håber jo at hun kan få stor glæde af det.........og få musklerne bygget godt op omkring hofterne.......og så et par kg lettere ville da være en bonus *GG*
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.300
Tak for info omkring hundesvømning. Når du skriver H.H hvilken er det så ?........kan godt huske tråden for længe siden........og valget stod imellem den i syvsten og så den i vodskov.........den i syvsten kostede det halve og jeg undrede mig over det.........hvorfor skulle x være så meget dyrer.
Men er H.H den i syvsten ?
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 1
Ja. Han har været lidt skidt, men er kommet fuldstændig efter det. Ja, vi starter til hvalpe motivation, det blir rigtig godt tror jeg, vi glæder os i hvert fald til at starte.
Anne-Marie snakkede om du havde en god kur mod hårsækmider? er det sådan så jeg må høre hemmeligheden?? hehe.
jul 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 60
sikke en dejlig vuf en høj herfra christel og coco! høj herfra!!
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Svar: 1
Tusind tak. vi er rigtig glade for ham, han er bare super skøn. Hehe, kan godt huske lille knut, han er en rigtig charmetrold. Håber vi ses til et træf snart.
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Vil også gå til ringtræning med Ozzy...det er meget underligt for herhjemme er han en rigtig "macho" styrer det hele ;)) men sådan er det vist tit. Har også besluttet mig for ikke at bruge ham til udstilling, derfor leder jeg pt efter en tæve mere, men de hænger ikke på træerne
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Nej..vi har kun Kiwi med...Ozzy er hundeangst for udstillingerne...overvejer seriøst at kastrere ham...:) Hvem skal du have med?
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Ja ..vi kommer til Gørlev om søndagen, glæder vi os rigtig meget til.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Jo nemo er korthåret , og skal udstilles i Åben , så vi kommer ikke i kamp , i denne omgang
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 1 Svar: 8
neej hvor er du bare FIN...
en høj herfra..
apr 2007
Følger: 36 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 2.061
Også nogen pragtfulde hunde du har ...Lone , Kiwi og Ozzy
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Jeg har Bonny med i hvalpe klassen og Nemo med i åben klasse , Zubin er bare med for hyggen skyld, hvad med dig ?
aug 2005
Følger: 138 Følgere: 136 Hunde: 2 Emner: 178 Svar: 1.693
wow hvor er du bare smuk smuk smuk
Rigtig lækker....
en høj herfra...
Potedask nuggi og nala
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.377
Sikke en kær lille fræksak at se på. Høj fra mig og mine sorte tøser.
feb 2007
Følger: 63 Følgere: 60 Hunde: 5 Emner: 25 Svar: 384
Åhhh hvor er du dog helt bedårende :).
Du er da godt nok en rigtig smuksak!
En skam du bor så langt væk, ellers kunne vi godt lege lidt - jeg er 15 uger nemmerlig og vejer hele 1.2 kg :D.. Men rigtig sød..
Hvalpekys Cereza
Ps. kig gerne forbi mig :D.
feb 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Svar: 84
Så kan man næsten ikke blive smukkere
En høj til dig.
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Ja hanner er simpelthen det nemmeste , jeg nyder at se dem , lege og hygge sig med hinanden , uden at skulle tænke på løbe tider osv :o) men nu skal jeg heller ikke ,have flere ;o)
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 136
Hvor er han dog sød.... En høj stemme til dig ;0)
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Jeanette - du er kommet ind :oD , man skal have min 50 velkommen stemmer , da jeg skrev havde du 20 velkomme og 10 afvis :o/ , nogle folk er meget hurtige til at stemme en ud..
feb 2007
Følger: 47 Følgere: 48 Hunde: 6 Emner: 47 Svar: 1.858
Kan kun se han har fået 2 høje, så hvordan kan man se nogen afviser?
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.182
Håber i kommer ind , selv om jeg kan se nogen afviser, hvorfor fatter jeg ikke :o/