{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Snak videre -"
Løs snak 15.0
Vi er videre
Skrevet af: Søren U fede Dorit er tilbage - 25. jul 2023
Løs snak 11.0
Så er vi videre. 10'eren blev lidt sløv.
Skrevet af: Søren U fede Dorit er tilbage - 24. maj 2023

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snak videre - 33
  • #1   29. feb Jeg har lige lagt et link ind i den gamle tråd. Ellers snakker vi bare videre der uden at opdage den nye. smiley

  • #2   29. feb Lene, hvis de hunde bliver skudt, bliver det ikke imens de er på dén nabos matrikel. Hun har ikke jagttegn. Det bliver dem, der ejer jordens rundt om hendes matrikel.

    Og de hunde bliver aldrig fundet, hvis de bliver skudt. De forsvinder op i den blå luft (eller ned i en gylletank).


  • #3   29. feb Jeg er ved at blive sindsyg af spænding og nervøsitet for i morgen. Tidligere på ugen var vi på hvalpebesøg og den store hvalp vi kiggede på var reserveret (sky) og forældrene kunne vi heller ikke snakke med. Jeg håber sådan at vi bliver mødt af glade og åbne hunde

    Og ja.. udover mit barn så kører hund bare i hovedet smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #4   29. feb Er det et nyt sted, I skal besøge, Pernille?

  • #5   29. feb Ja det er det

  • #6   29. feb Jeg håber sådan at hun er alt det I drømmer om, Pernille smiley

  • #7   29. feb Pernille er det ikke den lyse pekingeser hvalp i skal kigge på?

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 170
    #8   29. feb Mht til folk der gerne vil hilse på ens hunde. Så Marko sender tydelig signaler om han ikke gider at snakke med fremmed.
    Luka var som lille glad for at snakke med fremmed.
    Nu er hun blevet ligesom Marko smiley dog gemmer hun sig ikke bag en


  • #9   29. feb Jo smiley ejer siger de er meget åbne og glade så det er bare mig selv der spiller et pus

  • #10   29. feb Jeg kommer simpelthen aldrig til at forstå folk der bare lader deres hund 'dingle' rundt på egen pote. Hvad er det der er så slemt ved at sætte et sikkert hegn op???? Det kan godt være at man tror at man i 'gamle dage' på landet bare lod hundene løbe rundt som det passede dem. Men verden har altså flyttet sig hunde bliver rigtig let upopulære nu. Mange glemmer nok også at man i de 'gode gamle dage' ofte havde hunden lænket så ikke den strejfede.
    .... og i endnu ældre dage huggede man en forpote af så den ikke kunne strejfe.
    Bevares nogle hunde kan man sagtens lukke ud på ens egen matrikel uden at de forlader den. Wiemaranere hører typisk ikke til i den kategori smiley Herude hvor jeg bor er der også ældre bønder, der undre sig over vores høje hegn om egendommen. De forstår det ikke rigtigt når jeg siger at en den model Dobermann jeg har besidder et jævnt kraftigt jagtinstinkt og er store nok til at fange et rådyr eller en hare. De ryster lidt på hovedet og tror at det bare er mig der ikke har opdraget min hund godt nok. Men de kender jo intet til hvordan den slags kraftige instinkter virker; de fleste af dem har en ældre lab trissende rundt der bestemt ikke render nogen steder smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #11   29. feb Regner med at kunne gå ud med klinikkens og internatets brand nye hjemmeside i næste uge!

    Det bliver SÅ godt!

    Og sådan en ro det giver næsten at være i mål


    profilbillede
  • #12   29. feb Ja, tidligere, f.eks. i min barndom, var det jo almindelig skik, at havde man en stor unghund, man ikke kunne styre eller give nok indhold i tilværelsen, så skulle den have et hjem på landet, for der kunne den jo løbe sig træt.
    Jeg ved ikke, hvad landmændene tænkte om den slags den gang, men de var sikkert heller ikke så begejstrede, men i dag går det i hvert fald ikke. Jeg har boet på landet i mange år nu, og jeg ser ikke mange hunde, der bare får lov at strejfe rundt. Nogle går stadig løse på gårdene, men det er mest hunde, der bliver på egen matrikel. Løse hunde på egen hånd er ikke velsete.


  • #13   29. feb Jeg boede på landet som barn. Dem på gården lod deres hund løbe frit, også selvom han kunne virke ret aggressiv og slagtede katte.

    En af de andre lod deres Labrador løbe frit, men det kom de til at fortryde, da hun fik 9 hvalpe med mine forældres Collie.

    Og lidt væk blev to Labradorer skudt, da de slog får ihjel.

    Jooo det var meget "moderne" nogle steder.


    Her hvor vi bor nu, har vi da også haft naboens Labrador liggende i vores seng, dengang vi ikke havde opdræt af katte endnu.


  • #14   29. feb Jeg kan forstå hvis hundene er købt til at vogte fx får, men der skal de jo blive ved flokken..

    Der skal de kunne tænke selv.

    Men ellers vil jeg ikke turde bare lade hunden gå rundt på egen pote, uden et reelt formål.


  • #15   29. feb Tror sådan set heller ikke at hunde der rendte rundt på egen pote var vildt populære i gamle dage på landet. Det kan heller ikke have været populært at få sin hønsegård ryddet eller sine køer jaget rundt med dengang. Herude i området har vi en tudsegammel mand, der har en ældre lab. Den er vildt upopulær for den render ind i folks haver og på gårdspladser og skider og jager folks katte og høns. Oldingen er blevet konfronteret flere gange men han er totalt ligeglad smiley For et par år siden var der et par Rottweilere der forsvandt; de jagtede rådyr i skoven og passede folk der færdedes i skoven op. Især ryttere havde nogle særdeles spændende oplevelser med at blive jagtet af to store rottweilere smiley Skovfogeden henvendte sig til ejer, der er lidt af en skummel type. Ejer blev megavred på skovfogeden og truede med bål og brand, hvis han rørte hans hunde smiley
    ... der var sikkert ikke nogen der rørte dem, men væk er de.


  • #16   29. feb Min venindes familie bor på landet - de har altid haft to labber af gangen (hanhunde), og de har konsekvent neutraliseret dem, for ikke at få faderskabssager på nakken, når de løber frit rundt i landsbyen.... smiley

    Min nabos hund løber også frit omkring - ikke nødvendigvis på deres egen matrikel, men på det, hun opfatter som sit (det er deres egne ord).
    Og det er bla. på alle fire sider af min ejendom, selvom deres matrikel faktisk kun støder op til min på den ene side. smiley


  • #17   29. feb Her er jeg den sure tosse som konsekvent konfronterer de få som lader deres hunde rende! Det betyder at vi stort set aldrig har løsgående hunde her hos os, jeg tager de få der kommer ind, ringer til ejeren og beder dem hente hunden, sker det mere en en gang bliver hunden indleveret uden halsbånd på politistationen, der går år i mellem at vi ser løse hunde nu smiley

  • #18   29. feb En faderskabssag blev der aldrig ud af de 9 hvalpe med mine forældres Collie. Labradoren kom hjemme i haven hos mine forældre, hvor min far havde Collien med ude, da han kløvede brænde. Så det skete på mine forældres matrikel, og som min far tørt bemærkede, "ja, så kan de jo bare lade være at lade hunden løbe frit".

  • #19   29. feb Her tog dagen en drejning der gjorde at vi måtte sige farvel til vores 2 gamle hunde. Det er noget underligt noget at gå fra 5 til 3 hunde, sådan på et øjeblik.

  • #20   29. feb Årh nej dog smiley

  • #21   29. feb Åh nej, Janni smiley Hvad er der sket?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #22   29. feb Jeg er meget spændt på at høre, hvordan jeres hvalpebesøg gik i dag, Pernille smiley

    Åh nej, Janni. Hvad er der sket hos jer?


  • #23   29. feb Det er først i morgen sen eftermiddag smiley glæder mig meget

  • #24   29. feb Det er en del år siden jeg kiggede på hvalp sidst. Og denne gang en lidt større hvalp. Ville det være en ide at gå en lille tur med den og se hvordan den er 1:1?

  • #25   29. feb Pernille - jeg ville helt klart teste hvordan hvalpen er, når du går væk med den. Det betyder ikke nødvendigvis du skal køre den væk fra alt og alle, men bare tag den med på egen pote, og se hvordan den reagerer uden mor og flokken. Det vil jeg helt klart gøre, næste gang jeg skal have hvalp smiley
    Og hvor bliver det bare spændende for jer! Glæder mig til at høre update på, hvordan det går med besøget og om I får en hvalp med hjem i bilen smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #26   29. feb Jeg så desværre en del el hegn i jorden de steder hundene gik frit da jeg boede på landet

    Det virkede iøvrigt heller ikke

    Vi havde tit løbske tæver i vores have


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #27   29. feb Det gør mig ondt Janni smiley

  • #28   29. feb øv Zenta, hvad skete der ..

  • #29   29. feb Fünke, vi henter hende søndag, i morgen skal vi bare møde hende og de andre smiley

  • #30   29. feb Er der nogen der kender noget til den her hund .
    Fatter ikke, at man ikke prøver at fange den med en fælde når nu det har stået på i lang tid.

    https://www.netavisen.nu/127766-2/?fbclid=IwAR3JJlHAGB-OWG9_Qs59gnpHqFnYjAhG3Ko7UBEascAxiyyMmpgD7CdGonk


  • #31   29. feb #14, Frk. Jensen, I Danmark skal en vogterhund da bestemt være bag hegn.

    Det er rigtigt, at der er steder i udlandet, hvor de vogter på åbne og uindhegnede områder, men i et lille tæt befolket land som Danmark kan man ikke have arbejdende vogterhunde til at rende løse rundt. Forestil dig, at hunden beslutter, at fru Hansen og hendes Fido, der går tur på vejen forbi marken, er for tæt på flokken.


  • #32   1. mar @Janni - det gør mig ondt smiley


  • #33   1. mar @30: åhh det gør helt ondt i hjertet at læse sådan noget. Tænker også at en fælde af en art måtte være løsningen.

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #34   1. mar Skal have en ny kollega på internatet hvis nogle søger job så hold øje med vores fb hvor det snart kommer op

    Det er et super spændende job og man læres op fra bunden smiley


    profilbillede
  • #35   1. mar Åh det gør mig virkelig ondt Janni. Håber du vil dele med os, hvad der er sket, når du får overskud til det?

    Det sætter tingene en del i perspektiv for mig, der ellers gik her og var lidt småmuggen over, at Sheenas nye træningshold først fik udskudt sin opstart med to uger, og nu er blev helt aflyst.... Jeg holder øjeblikkeligt op med at mugge!


  • #36   1. mar Det gør mig ondt, Janni. Det er næsten ikke til at tænke på at miste 2 på en gang.


  • #37   1. mar Det gør mig virkelig ondt, Janni smiley det må være så grusomt

  • #38   1. mar Overskuddet er ikke så stort, for jeg var alene hjemme da det skete og det var derfor også mig der måtte kører afsted med dem.
    Erik var syg, det stod klart da han faldt om, men også hos dyrlægen, det var hans hjerte og/eller lunger, han hostede pludselig virkelig grimt, og så var han fyldt med væske i bugen, ikke bare lidt, det kom ud af næse og mund, da han var væk.
    Min kæreste tog beslutningen om at Nøffe skulle med, det havde han sagt et par gange over de sidste par måneder, vi havde faktisk en idé om at det nok var Nøffe der ville takke af først og Erik så ville være den der tog med, men det blev lige omvendt.
    På sin vis var beslutningen ude af mine hænder, i og med at de 2 gamle var hans hunde, men jeg respekterer det selvfølgelig fuldt ud.
    Nøffe var ikke sådan akut syg som Erik pludselig blev igår, men set i bakspejlet, så var hun begyndt så småt at falde lidt af på den, det gik også op for os igår, at hun havde tabt sig.
    En hård, virkelig hård beslutning, men også den rigtige.


    profilbillede
  • #39   1. mar Det gør mig ondt at høre Janni. smiley
    Men jeg er sikker på, at beslutningen var den helt rigtige.

    Stort kram. smiley


  • #40   1. mar Janni - Stakkels jer smiley
    Men ingen tvivl om, at det var den rigtige beslutning at sende dem af sted sammen.
    Men for pokker, hvor må det have været hårdt og stadig er det.


  • #41   1. mar @ Janni .. åh hvor ser de skønne ud, er sikker på kæresten tog den helt rigtige beslutning om at lade dem følges hele vejen ...

  • #42   1. mar Åh Janni smiley Æv, for en trist historie!

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #43   1. mar Indimellem er jeg seriøst træt af børn - OG deres forældre.
    Jeg var i Netto og skulle forbi et barn, der havde placeret en bunke indkøbsposer på gulvet ved kassen. Der stod ungen så og fastholdt sin ret til at blokere gulvet med sin posebunke. Jeg ventede roooooligt i forventning om, at han nok fattede, at han stod i vejen. Han gloede provokerende på mig med et "jeg rykker mig IKKE!" - Og så kom barnets mor og højlydt sagde "du kan da køre UDENOM!!!"
    for barnet skulle jeg da ikke genere. Han havde selvfølgelig ret til at fylde, og så kunne vi andre da bare - ja - køre udenom møgungen. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr smiley

    PS. Ja. Jeg var (næsten) ligeså stædig som det bæst af et barn smiley


  • #44   1. mar Og så er det man skal huske at det jo egentlig ikke er barnets skyld, når mor ligesom opfordre til at man kører uden om, i barnets påhør, hvordan skulle barnet så lære at vise hensyn???

  • #45   1. mar Altså, det gør jo ikke ONDT, sådan fysisk. Tværtimod er det i virkeligheden lidt rart. Og let. Og sært.

    Jeg har fået klippet 30 cm hår af, som nu er på vej til “Love is in the hair”, som laver parykker til fx folk der har fået kemo eller som har alopecia.

    Og det gror jo ud igen. Men…. Lige nu føler jeg at det er sært! Og var nødt til at gå i bad, for frisøren bobbede håret med alt muligt stinke-halløj, og sådan noget kan jeg slet ikke holde ud. På den lyse side kommer jeg til at bruge 90% mindre shampoo og balsam, og det tager cirka 3 minutter at føntørre. Men…..!!!!!


  • #46   1. mar Teenageren er kommet hjem med hue på, og nægter at tage den af, fordi håret åbenbart er blevet klippet grimt, men jeg må ikke se det smiley

  • #47   1. mar @ Isabelle ... forstår dig. men ja det er jo forældrene ... hørte et eller andet i radioen mens jeg kørte kan ikke huske hvad de talte om men Julie Lahme udtalte en sætning jeg bed mærke i, at tidsalderen, tiden, generationen der måske er ved at være de voksne, af nogen åbenbart kaldes No Empati ... åh jo de talte om at en af de nye trends der er på vej er bøger, som i fysiske bøger, hvordan nogen vejledte i at det er hot at sige " jeg har de bøger hjemme" eller jeg har læst xxx også selv om man ikke har .. og biblioteker er ved at være stedet ... i den sammenhæng var en af forklaringerne at der i bogens verden kunne man komme tilbage til og fortabe sig i de store følelser, omsorg og nærvær som jo så ikke er i den virkelige verden som så er No Empati verdenen, det var deraf det kom sig ..

    Mht til børn så gamle mig summede en dag over det der med at børn imo ikke er børn ret længe i dag .. det var i forbindelse med Børne MGP jeg summede, og ja det har været i mange år, men en gang var det ikke, og Junior Bagedysten, og Voice Junior var en gang ... ligesom de store talenter indenfor sport også tages ud af en dagligdag ret unge og special trænes ... det er som om de voksne i de senere hvad 15-25 år skubber børnene frem i koncepter det tidligere var til når man var voksen, eller næsten voksen ... ja jeg ved nogle unger synes det er sjovt, og mantraet er helt sikkert de vil selv, men som de voksne kunne man måske også sige den tid kommer også til jer en dag, en dag hvor I er mere klar ..
    Jeg synes det er forkert, og synd at der ikke er mere barndom i dag en der er ...


  • #48   1. mar har forøvrigt haft en lidt spøjs oplevelse, synes jeg med Naturstyrelsen i dag.

    Vi bor jo med megen dejlig natur tæt på, der er masser af plads til mennesker, og nogle søer. I/ved de søer yngler forskellige fugle, bl.a. svaner. Den ene sø kaldes Hesteskosøen har en tange der går fra søbredden og ud i søen fra en af siderne. Den har til fuglenes glæde været oversvømmet længe, men er det nu ikke mere, hvilket afstedkommer at nogle går derud, og nogle slår nærmest dagslejr og fisker fx ... det forstyrrer fuglene, og mange kommer ganske tæt på det sted hvor svanerne de fleste år har bygget rede, et par år endte de med at opgive ..
    Vi er flere der har talt om ikke der kunne sættes hegn op, eller bare et skilt med adgang forbudt (hvis man må) eller bare et med Vis Hensyn til fuglene ..
    Ringede så til Naturstyrelsen og talte med en rigtig sød pige, men svaret var at Alle skal kunne færdes alle steder, og kun hvis der er truede arter der yngler der kan man sætte forbud op ... men hun ville da vende det med en vildtkonsulent ..

    Jeg tænker bare, nærmest som i inklusionen, det er her i alle skal være alle steders navn igen de svage der må fortrække og bliver tabere ... og ja som skrevet det er et stort område der er rigelig menneske plads,så hvorfor dog tage hensyn til dyrene og reservere dem et lille område i fred og ro ... man kan sagtens iagttage dem alligevel ved at gå rundt om søen så det er ikke fordi folk ikke kan få glæde af fuglene, men de fatter ikke at den glæde netop kan have sin tid hvis ikke fuglene får fred og ro i deres yngleperiode .

    hold kæft jeg er en mokke i dag .. smiley smiley smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.321
    #49   1. mar Hanne. Du er ikke den eneste. Jeg så en sag om et MTB spor hvor man kørte dag og nat.

    Det forstyrrer selvfølgelig de dyr der er der. Man ville så forbyde kørsel efter solnedgang og i et tidsrum i yngle periode.

    Det kom der en sag ud af som MTB folket vandt. Hensynet til fri færdsel var vigtigst.

    At man vil være sig selv bekendt som bruger af naturen.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #50   1. mar Enig, Bodil - og Hanne. At ungen var irriterende og uopdragen er selvfølgelig forældrenes skyld/ansvar dybest set.

    Jeg er på sæt og vis enig med dig, Hanne, mht. MGP ol. - men samtidig husker jeg noget musikteater, min datter deltog i som barn. Hun var omkring 10-11 år, og børnene øvede et par eftermiddage om ugen. Afslutningsvis spillede de 3/4 eftermiddage og aftner. Det var hårdt, og min datter elskede det. Hun, der nu er i slutningen af fyrrene, kan stadig få stjerner i øjnene, når hun taler om dengang med "Limenas" smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #51   1. mar Ved Farum sø har jeg set skilte, der beder folk holde sig fra visse steder af hensyn til ynglende fugle - og jeg har ALDRIG set et menneske på de steder smiley

    Jeg kunne finde på at ødelægge det spor, Max - så meget mokke er jeg smiley
    I øvrigt har jeg fået en lettere afsky for mountainbikere. Kæft hvor er mange af dem hensynsløse - kører vandrestier i smadder OG kører vanvittigt stærkt på smalle stier, der er friløbsområder for hunde smiley


  • #52   1. mar Anne, hvordan går det med srmen ?

  • #53   1. mar Det kender jeg godt, Anne - jeg fik "sommerklippet" håret for et par år siden, sådan til op over skuldrene. Og det var virkelig, virkelig underligt i starten. Men jeg har gjort det et par gange siden. Og det er vanvittigt rart at kunne tørre sit hår så hurtigt, og alt bliver sådan set meget lettere!

    Nu er jeg dog ved at gro det ud igen. Jeg blev træt af at have kort hår hele tiden smiley

    Men hvor er det altså en fin ting, du har gjort smiley


  • #54   1. mar I dag havde Sia en legeaftale med Olga, som er en cocker/puddel på 2 år. Meget sød og legesyg, og den helt rigtige størrelse.

    Sias onkel og tante, Herman og Freja kiggede også forbi.

    Desuden deltog Emma, en sød golden, som vi har hilst på før. Emma havde sin feriehund med.

    Der var god gang I hundene, og alle hyggede sig.
    Efter ca en times leg, kørte vi hjem igen. Sia blev fodret, og nu ligger hun og snorker smiley

    Det er så fedt at se min lille vilde hundehvalp i mødet med andre hunde. Sia har sådan et fint hundesprog, og hun kan åbenbart enes med alle smiley

    Legeaftalen foregik i det område, hvor jeg gerne vil flytte hen, når solarparken tæt på mit hus er færdig, og jeg kan få en afklaring på om de køber mit hus. Husene her i området har været usælgelige siden solarprojektet blev planlagt.
    De skulle være gået på nettet med deres strøm i september 2023. Nu forventer de, at det bliver september 2024. Jeg satser på, at det holder, de har da planeret ud og hegnet området ind. De sidste dage har jeg også kunnet høre, at der bliver rammet stolper ned. Problemet er, at først når de er gået på nettet, skal de vurdere mit hus, og komme med en pris.


  • #55   1. mar Anni, jeg fik gipsen af i går smiley Og NYDER igen at gå med ur smiley

    Der sidder noget “grums” i håndleddet, men de kan umiddelbart ikke se at det skulle være brækket af nogle steder, så det er sandsynligvis en lille forkalkning, og den kan gå i sig selv. Så jeg skal gøre som jeg plejer, og bliver det ved med at gøre ondt, kigger de på det igen. Jeg har fin bevægelighed, og kan bruge det ok. Det gør ondt hvis jeg støtter på det, eller hvis noget rammer ind i den knogle, der stikker ud over håndleddet. Men nu ser jeg tiden an, træner en masse hund og NYDER at have 2 frie arme smiley


  • #56   1. mar Dejlig at gipsen er kommet af.
    Håber at smerterne går i sig selv når handlede igen er trænet ordentlig op.


  • #57   1. mar Ellie var så’rn lidt frisk til træning i går, og fik nappet mig i armen. Noget hun ellers ikke har gjort i et års tid, men i går stak det lidt af for hende. Jeg viste mærket til min kollega i dag, som blev HELT chokeret, og så begyndte at fortælle at hun altid havde lært sine pudler, at de ikke må bide smiley

    Og så var det rart at komme på færdselsprøveholdet i dag, hvor en af de andre overvejer at sætte mundkurv på sin schæfer, fordi den BIDER hende i armen, når den bliver frustreret. Ellie er en slags plysbamse ved siden af den hund smiley

    Men hun var sgu sød at have med i byen. Nye arealer, nye hunde, nyt setup, og hun var kun en smule en bandit. Så skal vi bare have trænet, at man altså ikke må anbgribe biler smiley


  • #58   1. mar Anni, som gammel PH-dame, vil du sætte pris på at jeg har taget gipsen med hjem, og planlægger at den skal bruges som død genstand i rundering smiley Der er i hvert fald masser af fært på den smiley

  • #59   1. mar Anne, hvorfor ikke. smiley
    Men måske bliver hun så "overvældet" af den forbudte gips at hun går amok på den så du bliver nød til at støvsuge gipsen op. smiley

    Måske du også vil have en af mine "strålemasker" ?
    Jeg har to af dem, for de blev nød til at lave en ny efter at jeg var ved at dø.
    Sådan en ville se rigtig godt ud i en busk eller oppe i et træ. smiley


  • #60   1. mar Uh, sådan en maske på en natøvelse smiley

    Hvordan går det med hullet i halsen? Er det egentlig lukket igen?


  • #61   1. mar Den ville være rigtig fed på natøvelse, speciel hvis man brugte et batteri og satte et par røde pærer i øjnene. smiley
    Og så gipsarmen ved siden af med en handsker på. smiley

    Det er op og ned med hullet.
    Det vokser sammen og så springer det op igen når der kommer et hosteanfald. smiley


  • CM
    CM Online Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #62   1. mar Så kom de personlige halsbånd til de sidste 5 hunde, er superglade for dem smiley



    profilbillede
  • #63   2. mar @ Max, det var dog rædselsfuldt at man vil være sig selv bekendt mht til naturen ... ved Aarhus har vi Marselisskovene som har været et yndet gåtursområde i en menneskealder, mange gider ikke gå der mere fordi de der MTB`ere fylder for meget, og ja kører stierne i smadder ... nu taler man om at lave MTB spor her i True Skov, og som en sagde, ja det er da om at gentage fejl, vi har meget råvildt, men hvor længe smiley

    @ Isabelle, det med teater var vel næppe et der blev smækket op på tv i prime time .. skolekomedier og teater på fritidsplan har vel altid eksisteret, men det er imo ikke det samme som at børnene kopierer voksen konkurrencer 1 til 1 ... mht til lige sportsudøvere tror jeg simpelthen ikke på den hårde træning er sund så længe man vokser, og specielt hvis man får skader/brud kan det give problemer


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #64   2. mar Jeg tror heller ikke, at hård sportstræning er god, mens man vokser.
    Mht. børneMGP og at kopiere voksne: Nu har jeg ikke selv set det, så måske er det for meget. Samtidig tænker jeg, at børn jo i vid udstrækning kopierer voksne. Mit barnebarn på 11 fortæller, at flere af pigerne i hendes klasse fast har brugt makeup hver dag i skolen siden de var 9-10 år.
    Det er så trist, at børn holder op med at lege tidligere og tidligere.


  • #65   2. mar Anni, det er sgu da godt gammeldags træls smiley Men selvfølgelig er det svært for kroppen at lukke et hul, der har stået åbent så længe. Er der slet ikke en mulighed for at få det opereret, og lige få fjernet de yderste hudlag i hullet og så få det syet grundigt sammen?

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #67   2. mar Hvor mon sønderjyske Magnus på ti er? smiley

  • #68   2. mar Anne, jo det kan syes. Skal til Odense på tirsdag så må jeg se, hvad de finder ud af.
    Men det generer faktisk ikke andet, at hvis det er sprunget op igen, så sætter jeg noget på så det bliver tæt. Kan også gå normal i bad med det smiley


    Isabelle, ja, det er frygtelig med Magnus, arme hans familie og arme Magnus. Håber det bedste om at han vænner uskadt tilbage, men har bange anelser. Em tiårig forsvinder ikke bare sådan.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #69   2. mar Politiet mistænker ikke noget kriminelt, så jeg håber MEGET, det er nogle forældre, der ikke kan finde ud af det med hinanden og deres samværsaftaler.



  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #70   2. mar Som barn og ung elskede jeg at klatre på klipper og store sten. Nogle gange glemmer jeg, at jeg er blevet 67. Jeg har jo STADIG en glæde ved at klatre på klipper og store sten, men med mine gamle ben og den der irriterende svimmelhed er det en udsøgt dårlig idé at gøre det - konstaterede jeg i går smiley smiley Jeg ville lige "smutte" over på den anden side af hegnet - og hundene er fine stenklatrere. Jeg er IKKE (mere).
    Heldigvis var det eneste menneske, der oplevede mig kravle rundt på alle fire (cirka) en jævnaldrende kvinde lidt længere inde, der var i gang med præcis det samme smiley smiley smiley
    Vi opdagede begge, at der var FLERE store sten på den anden side - og vinkede indforstået til hinanden smiley smiley


    profilbillede
  • #71   2. mar Det med Magnus er jo helt forfærdeligt ... jeg forstår ikke helt de så skråsikkert kan skrive de ikke mistænker noget kriminelt ... tænker det jo dybest set er der hvor man med sikkerhed ved en forældre/familierelation også er savnet og væk med drengen og så vil man vel efterlyse den og barn ... i alle andre tilfælde, også selvom drengen er gået "en tur" så kan man jo ikke så skråsikkert vide hvad der er sket derfra ...

    Men føj håber snart som i NU de finder ham ...

    @Isabelle nu er det jo ikke sygetråden, men kan der ikke gøres noget ved den svimmelhed ..

    @Anni, håber snart det hul lukker sig permanent ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #72   2. mar "@Isabelle nu er det jo ikke sygetråden, men kan der ikke gøres noget ved den svimmelhed"

    Nej. Kun vente på, at den går over - og den ER jo ikke så slem mere, så jeg skal fx bare afholde mig fra at gå på usikkert underlag som fx store sten smiley


  • #73   2. mar var der Øresten ?

  • #74   2. mar #71 han havde åbenbart givet sin mor besked om, at ham var nødt til at stikke af, da han ikke ville tilbage på opholdssted/botilbud og med dem på tur i weekenden pga dårlige oplevelser.

  • #75   2. mar Fuldkommen latterlig og barnagtig. smiley
    Nu blevjeg blevet blokeret fra "beredskabs tråden"
    Fordi jeg skrev, at alle elektriske døre kan indstilles til at åbne og lukke manuelt og at det er et lovkrav, samt at jeg spurgte om, hvorfor hun slettede sit svar til det, som i øvrigt var ret uforskammet smiley
    Utrolig at man ikke kan stå ind for det man påstår og skriver. smiley


  • #76   2. mar #74
    Ok, hvor er det synd for drengen. smiley
    Det er da koldt om natten, så hvor kan en ti årige gemme sig uden at fryse for meget og få noget at spise og drikke.


  • #77   2. mar #75... Anni ... Det skal du ikke være ked af .... den tråd er alligevel ved at udvikle sig til en ... ( 3. verden krigs tråd ) ....... og det er heller ikke sundt .

    I øvrigt er der også andre på HG , der bruger blokering , hvis svarene ikke passer dem.

    Jeg synes blokering helt skulle afskaffes .


  • #78   2. mar NITTIB, jeg er hellere ikke ked af det.
    Synes bare at det er total latterlig og barnagtig.

    Enig i at blokeringen skulle afskaffes, ellers så skulle den være lige som på Facebook, hvor man ikke 'eksisterer" mere ved en blokering


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #79   2. mar #73 Ja, Anni.

    Hvor er det synd for den dreng. Jeg håber, der er et behjertet menneske, der tager sig af ham smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #80   2. mar Enig, Anni. Blokering bør afskaffes.
    Indimellem kan man bliver ked af noget, nogen skriver. Det første man så må gøre er at læse, hvad man selv har skrevet. Ofte ER der jo tale om det med skoven og svarene derude smiley


  • #81   2. mar det med man lever i bobler af en anden verden, det gør jeg åbenbart, det jo ikke fordi jeg ikke ved der er børn der har det mere end svært, men da jeg skrev at jeg ikke kunne forstå politiet kunne afvise noget kriminelt så er det fordi jeg ikke har fantasi til at forestille mig at et barn på 10 skal føle sig nødsaget til at forsvinde .. det gør ondt ..

    der er en og kun en person herinde jeg gennem tiderne har overvejet at blokere, men gider ikke rigtig ...


  • #82   2. mar Jeg glæder mig til den 16. Da skal vi til Hammel. Det skal nok blive hyggeligt. smiley

    Sønnen er selvfølgelig hunde- og kattepasser.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #83   2. mar "kun en person herinde jeg gennem tiderne har overvejet at blokere, men gider ikke rigtig"
    smiley smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #85   2. mar Det gør mig ondt for Søren Pape Poulsens familie. Det var alt alt for tidligt, han tog herfra smiley

  • #86   2. mar Jeg har gennem alle årene kun haft blokeret en person i 4 dage.

    Som en i en anden tråd skrev, så mener vedkommende at vi alle skal have lov til at være her.pudsig, at netop vedkommende bruger den med at blokere hvis svaret ikke passer.
    Det er dobbeltmoralsk så det batter.


  • #87   2. mar Jeg er glad for at kunne blokerer, men det er sjældent jeg gør det.

  • #88   2. mar Hold da op, det er alt for tidligt at dø i den alder.
    Men sådanset en god og hurtig død.
    Føler med hans familie


  • #89   2. mar Åh smiley 52 år er jo ingen alder!

  • #90   2. mar Hvad sker der i Hammel Susanne ?

  • #91   2. mar det er sgu for tidligt RIP Søren Pape, de senere år har ikke været nemme ..

  • #92   2. mar Anni, katte udstilling. Jyraks 90-års jubilæum med over 400 katalognumre tilmeldt. smiley

  • #93   2. mar Pøj pøj Susanne.
    Ærgerligt det er så lang væk. Kunne ellers godt tænke mig en "kigger'


  • #94   2. mar Mange tak Anni. smiley
    Ja, det er en lang tur. Men når nu vi ikke kommer til så mange i år, vil vi ikke gå glip af det, det er så hyggeligt. smiley

    Næste udstilling er i Vamdrup.


  • #95   2. mar Anni, du skal være velkommen til at låne gæsteværelset (inkl. mindst en kat, og sandsynligvis også en hund). Hammel er lige i baghaven smiley

  • #96   2. mar Anne, tak for tilbudet smiley men jeg gider ikke køre så langt bare for at kigge på katte., selv om det med at låne kat og hund lyder fedt.

  • #98   2. mar Anni, så vent til den 31. August i Vamdrup.

  • #99   2. mar Jeg har trænet med til et par træninger i en anden DcH-klub, end min egen, og var egentlig klar til at skippe træningen i min egen klub i sommerhalvåret. Men så gik der koks i kalenderen, og hvis jeg holdt fast i min plan, ville det betyde at mit hold, hvor jeg går som træner, skulle være trænerløs.

    Samtidig skete der en række små ting, som gjorde at jeg lige stoppede op og tænkte over tingene. Min klub har været min klub i 13 år, og formanden og hans kone fungerer som “bonusforældre” for alle os, som er forældreløse. Så jeg begyndte at vakle lidt på om jeg nu også skulle holde fast i min meget egoistiske plan, og i dag besluttede jeg at skippe den. Jeg har talt med den anden klub og sagt, at jeg må melde fra, og at jeg bliver “hjemme” i min egen klub. Og det føles HELT rigtigt i maven smiley Og lige da jeg havde givet besked til den anden klub, kom formanden med nogle pakker glutenfri cookiedej, som hans kone havde fundet og købt til mig smiley

    Det er jo sundt af og til at overveje om man er på rette spor, men hvor føles det altså helt igennem rart at træffe et valg, og så blive bekræftet i, at det bare er det helt rigtige smiley


  • #100   2. mar Susanne, jeg kommer til en kigger i Vamdrup.
    Husk mig lige på det når tiden nærmer sig.


  • #101   2. mar Susanne - Øv, det er min arbejdsweekend, jeg bor ellers kun 8 km fra Hammel, så det havde været oplagt at kigge forbi.

  • #102   2. mar Jeg synes det er trist at Søren Pape er død, særligt oven på alt hvad han har været igennem.

  • #103   2. mar Det er da øv Kirsten. Der kommer så en i Hadsten 16. og 17. November. smiley

  • #104   2. mar Drengen er fundet smiley smiley smiley smiley smiley

  • #105   2. mar Ja, han er fundet hos en ven af familien.
    Jeg vil nu ikke kalde det en ven
    En ven havde kontaktet forældrene og myndighederne allerede i går.
    Denne ven burde have regningen på hvad eftersøgningen har kostet smiley


  • #106   2. mar Hvem var det, der har en hund der også er pjattet med læbepomade? Jeg har købt sådan nogle 3-pak i Lidl, som dufter dejligt af vanilje. Ellie er HELT skeløjet, når jeg tager det på, og forsøger meget insisterende at komme hen og slikke mig på munden smiley

  • #107   2. mar Skye elsker læbepomade. Hvis hun kan komme til det æder hun det. Hun er dog ikke en vov der mysser uden at hun belønnes med en godbid.

  • #108   2. mar @Annie, enig nogen kunne have fået besked før ...

  • #109   2. mar En 10 årig anbragt på BØRNEHJEM (ja ja, det hedder det jo i dag, for institution er “stigmatiserende”, og det er børnehjem ikke) har med stor sandsynlighed nogle ret omfattende vanskeligheder, og muligvis også omsorgssvigt med i bagagen. Mit gæt er, at han enten har “tvunget” vennen af familien til at skjule ham, ved at true med at gøre skade på sig selv eller lign. Alternativt er vennen af familien ret tæt på forældrene, og har skjult drengen efter aftale med forældrene. Førstnævnte bud er hvis drengen er frivilligt anbragt, sidstnævnte hvis han er tvangsanbragt.

  • #110   2. mar ah, så det er ikke forældrene der har meldt ham savnet ... men der hvor han er anbragt ..

  • #111   2. mar bliver mere og mere glad for og taknemmelig for det er lykkedes at få 3 børn gennem et skolesystem på en skole og for 2´s vedkommende et gymnasium der ikke havde det bedste ry, at de alle er stoffrie, ikke kriminelle, og har taget hhv gode uddannelser eller slidt sig gennem praktisk arbejde til en erfaring der er mundet ud i et godt job .. så er vi måske nok en slags familien jævn leverpostej, men det er ikk' så ring' endda ...

  • #112   2. mar Hanne, dengang du havde skolesøgende børn var det helt andre tider, så det kan ikke rigtig sammenlignes med, hvordan børn og unge ter sig i dag

  • #113   2. mar @ Anni, nej specielt ikke de 2 ældste, dog var det begyndt at skride ved den yngste, altså den lokale skole ... men jeg mener også at godt jeg er på den side af det ... man har næsten ikke nerver til at skulle være hverken forældre, barn eller ung i dag ...

    og så vil jeg dog sige at lige det med fx stoffer, det har de altid sagt man bare kunne få så let som ingenting og de har alle 3 haft ungdoms job i nattelivet så fristelserne har været der ...


  • #114   2. mar Hanne, enig, og jeg er glad for at jeg ikke er ung i dag og at jeg ikke har fået børn og børnebørn hvis fremtid jeg skal tænke på.

  • #115   2. mar Men uanset hvad der er sket, så er det sgu tragisk at sådan en lille gut står i en så voksen situation smiley Stakkels lille fyr! Han er jo bare et barn, og uanset hvad der er gået forud for det her, så trives han jo ikke.

    Vi ser desværre hos os nogle på den alder, typisk drenge, som da har nogle diagnoser, men som egentlig godt kan rummes i en plejefamilie. Men fordi barnets forældre modarbejder plejefamilien så voldsomt (gerne med mange grove beskyldninger om alt fra omsorgssvigt til seksuelle overgreb), smider plejefamilien håndklædet i ringen og barnet ender på børnehjem.

    Jeg ved jo ikke om det er sådan det er i denne sag, men hvis det er, er der kun én taber smiley


  • #116   2. mar Jeg fatter ikke, at man blokere folk herinde. Kan godt forstå, at der er nogle man sympatiserer mere med end andre. Men for de fleste er folk herinde kun folk man kender her på nettet. Det kan meget vel være, at hvis vi kendte hinanden i virkeligheden, ville vi være mere på bølgelængde med andre end dem vi sådan lige syntes vi er på bølgelængde med. Nogle er også bedre til at formulerer sig på skrift end andre. Andre syntes jeg ofte bliver misforstået. Det er som om, at man har dannet sig et indtryk af vedkommenede og måske ikke giver sig tid til, at læse hvad der er blevet skrevet. Men på forhånd har en mening og ud fra den svarer. Jeg tænker at hvis ens indlæg ikke kan slettes, ville man måske tænke mere over hvad man skrev. Det er for nemt herinde, at man bare kan slette. Efter min mening, skal man have 5 minutter til, at slette. Derefter er det bare ærgelig og det du har skrevet står der for evig.



  • #117   2. mar Jeg håber at den lille dreng, bliver hjulpet. Et barn skal ikke stå i hans situation. Jeg håber at den lille fyr får hjælp. Der må være voksne, der kan hjælpe. I min verden, skal et Barn ikke komme derud, hvor han føler, at han kun har en udvej og det er at flygte og at det er hans skyld.

  • #118   2. mar Jeg er ved at blive en voksen dame..

    Min svigermor var hjemme ved os og så at min wok-pande åbenbart ikke er så go når den ikke er til induktion.. nå men så har hun købt en ny induktion wok-pande fordi hun ved jeg elsker wok-retter. Shit det var sødt smiley man er virkelig voksen når man finder lykke i en god pande smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #119   2. mar Pape dog... livet skal godt nok leves nu... pludselig er det slut

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #121   3. mar Da jeg var stort barn og ung, var min mor uendeligt bange for, at jeg skulle forsøge mig med hash og/eller hårdere stoffer.
    Da mine børn var unge, var jeg urolig for, om de skulle prøve nogle af de stoffer, der var populære i nattelivet dengang.
    Jeg prøvede at ryge hash et par gange. Det sagde mig ikke noget. De seriøse stoffer følte jeg ikke den mindste fristelse til at nærme mig.
    Min ældste søn holdt sig til øllerne i festligt lag. Min datter holdt sig til sodavand. Min yngste prøvede lidt af hvert dog minus de hårde stoffer.
    Der VAR en periode, hvor jeg var lidt urolig for ældstesønnen. Så ringede jeg til en af hans gode venner med min bekymring. "Det eneste, du skal skal være urolig for er, at han bruger ufattelig mange penge - bl.a. til taxakørsel", sagde vennen.
    Det fik vi styr på - sønnen og jeg smiley smiley


  • #122   3. mar Hvor er det trist med Søren smiley han virkede som en rar mand

  • #124   3. mar Hvor er det sørgeligt at nogle børn skal leve deres liv på den måde.
    Mit hjerte græder for sådanne børn, det selv om jeg ikke er særlig begejstret for dem.
    Når jeg læser om, hvordan nogle børn har det, og hvordan de bliver behandlet, så går jeg ind for tvangssterilisation.

    Forhåbentligt har børnene ikke været udsat for noget grimt mens de har været forsvundet.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #125   3. mar - Og risikoen for, at de stakkels børn får børn, de heller ikke kan tage sig ordentligt af er desværre temmelig stor smiley

  • #126   3. mar Pernille, hvad blev det til med hvalpen?
    Du kan da ikke bare sidde og kommentere andre emner, og ikke melde et ord om hvalpen smiley


  • #127   3. mar ja undskyld mine fordomme, men en mor der står og rækker tunge på den måde .. allerede der ... stakkels børn ..

    mht til stoffer så kom jeg igennem sidst 70* erne og start 80' erne i byens natteliv uden nogensinde at føre mig fristet, jeg arbejdede endda på et af byens hotte diskoteker en tid med heftige morgen fester og der var stoffer, men det tiltalte mig ikke .

    jeg ved min 2 ældste ikke har prøvet noget, sønnen var med i en gruppe mod stoffer på Gym .. og ældste datteren er født forsigtigt ... men yngste datteren har prøvet lidt, udover hash vist også, men ved også hun har fået det skidt første gang de gange og derfor heldigvis ikke var fristet til at fortsætte ..

    De har alle 3 festet på øl og alkohol, ganske som andre unge man har set og debatteret en årrække nu, og helt sikkert i en grad man godt er blevet klogere på ikke er smart ...

    De blev unge i en tid hvor mantraet her ihvertfald var, hellere introducere hjemme end de gør det i smug, og kan man i det mindste nå alderen 15-16 så kan man ikke forlange mere .... det kan man altid i bagklogskab sige var en forkert tilgang, men vi navigerede udfra den tid .... tilgengæld var en bonus imo at de aldrig var "bange" for at ringe efter os hvis de var i byen og følte de havde fået for meget, de begyndte ikke at gå hjem, tage pirattaxaer o.lign ...


  • #128   3. mar @ Lise-Lotte, Pernille opdaterer om hvalp i tråden "Ny voksen hund alene hjemme"
    https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1352106-ny_voksen_hund__alene_hjemme_?t=1709465802&unread=1#lastViewed


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #129   3. mar "tilgengæld var en bonus imo at de aldrig var "bange" for at ringe efter os hvis de var i byen og følte de havde fået for meget"

    Lige præcis - og jeg sagde videre (især til min datter), at hun ALTID kunne tage en taxa på min regning, hvis hun ikke kunne følges hjem med nogen. Det kunne hun stort set altid, og jeg har måske betalt et par taxier gennem årene - udover mine egne smiley


  • #130   3. mar Lise-Lotte, hvalpen var ikke det rigtige. Vi skal ud og kigge på en voksen tæve her i dag

  • #131   3. mar @ Anni ... jeg har også i situationer hvor grelle eksempler omkring børn og deres forældre har været oppe tænkt, hvorfor er det SÅ slemt at tale tvangssterilisation i nogle tilfælde .. vi ved alle det lyder grimt og indgribende, men det bliver livet jo også ofte for de uskyldige børn der kommer ud af det ....

    @Isabelle, vi var så "heldige" i en del af de gå i byen år at min mand kørte taxa som bi-job en årrække (pengene var små da min sygdomme startede og der var konfirmationer mm) ... så ofte kørte han dem hjem, eller en kollega, og var der endelig hulens travlt så hentede jeg ... det kunne og kan være svært at få en taxa i Aarhus om natten de nætter der er specielt run på nattelivet ..


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #132   3. mar Smart at din mand kørte taxa, Hanne smiley

    Min daværende mand og jeg hentede også ofte - men blev klokken 2-3 stykker, må jeg erkende, at vi foretrak ikke at skulle stå op og afsted smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #133   3. mar "Signes rejseforsikringsselskab afviste hende, da hun opdagede en uønsket graviditet på den anden side af Jorden. Institut for Menneskerettigheder og ekspert kalder det for ulovlig forskelsbehandling."

    Havde Signe været en mand, havde rejseforsikringsselskabet nemlig HELT sikkert straks sagt ja til at betale en flybillet hjem fra Fransk Polynesien, så h*n kunne have fået en abort - eller hvad? Hvori består forskelsbehandlingen? Og ER en uønsket graviditet at sammenligne med akut opstået sygdom eller tilskadekomst?

    Stakkels stakkels Signe. Heldigt, at hun fik medhold fra Institut for Menneskerettigheder i sin klage over den voldsomt traumatiserende oplevelse ikke straks (på båden) at få tilsagn om betaling af hjemrejsen, så hun kunne få en abort. Ironi mulig hér smiley

    Undskyld mig, Politiken - men hvad f....... er det for en latterlig historie om en latterlig kvinde at bruge spalteplads på??? smiley


  • #135   3. mar Okay.. vi var vilde med hende fra staten smiley hun er med hjem

  • #136   3. mar #133
    Kunne det være at graviditeten eventuelt var så langt fremskreden at hun skulle nå hjem inden fristen for abort udløb?


  • #137   3. mar Tillykke Pernille smiley

  • #138   3. mar #136 Det er da ikke noget forsikringen skal betale!

  • #139   3. mar Vi var i skoven for at træne i morges. Da vi kom hjem, pillede jeg TRE flåter af Ellie smiley

    Begge hunde er på Frontpro og katten på Adtab, og jeg har endnu ikke fundet flåter der har bidt sig fast på dem. Så indtil videre holder produkterne hvad de lover smiley


  • #140   3. mar Anne, havde du gipsarmen med ? smiley

  • #141   4. mar Jeg forstår ikke ideen med co2 afgift..

    Miljøet bliver jo ikke bedre af at man betaler flere penge for ting smiley


  • #142   4. mar Haha, nej Anni, det var i DcH, og der er en gipsarm jo for lille til at være død genstand. Den kunne måske bruges i feltsøg, men det kræver nok at det er blevet lidt mere tørt i vejret smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #143   4. mar "Jeg forstår ikke ideen med co2 afgift..

    Miljøet bliver jo ikke bedre af at man betaler flere penge for ting"

    Ved at gøre de ting, der bruger meget CO2, dyrere, håber man at få folk til at bruge noget, der udleder mindre CO2 - tage toget i stedet for at flyve, hvis det er muligt fx.

    Nogle af afgifterne bruges til forskning - fx i at opfange og lagre CO2, så det kan bruges til fx måske engang brændstof.


  • #144   4. mar CO2 afgifterne strikkes helt håbløst sammen. I teorien kunne man godt med afgifter styre folks adfærd i en grønnere retning. Men det kræver at afgifterne har en størrelse der betyder noget for folks valg. Det, der bliver lavet i Danmark er symbolpolitik, og har udelukkende som mål at nogle politikere kan vaske deres hænder og påstå at de skam gør noget.
    CO2-afgifterne på fx. flybiletter er så små at det ikke afholder nogen fra at flyve - det må jo ikke blive socialt skævt. Prioriteringen her burde være kloden. Så fuck den sociale slagside - undskyld mit fine franske. Planen er at få 1,2 milliarder årligt ind i afgifter på flybiletter i 2030 og så bruge de 300 millioner til forskning og resten skal gå til de ældre. Man får ikke ret meget forskning for grønne alternetive flybrændstoffer for 300 millioner. Derudover så er dem der havde gang i forskning i grønne flybrændstoffer gået lidt i stå nu; der er ganske enkelt åbenbart ikke sådan lige til at få løst (der var en god artikel om det i ingenøren i forrige uge smiley ).
    LIge pt får CO2 afgift på landbruget et enormt fokus. Medierne fokusere udelukkende på at oksekødet bliver dyrere. De glemmer helt at fortælle, at det gør alle dansk producerede fødevarer - også øl, hvidkål og havregryn smiley Ikke så meget som oksekødet. Men alle danske varer vil blive dyrere. Det der så kommer til at ske er at forbrugerne vælger de udelandske varer, hvor der ikke er lagt en CO2 afgift på (hverken her eller i produktionslandet). På papiret kommer det til at se fint ud for det der kommer fra udlandet tæller ikke med i vores CO2 regnskab. Kloden kommer ikke til at kunme mærke det. På sigt vil det betyde at mange danske landbrug lukker og jorden købes af internationale inversteringsselskaber. Og de opretter altså ikke natur på de arealer for det er der ikke penge i.
    Det er somom, at ingen fatter at det der skal til er, at vi ALLESAMMEN skal FORBRUGE MINDRE - især i lande som Danmark, der har et af de mest forbrugende samfund i verden. Men det er jo selvfølgelig skidt for væksten, som er blevet den hellige gral, hvis folk begynder at spare på de materielle goder.
    I Danmark vil vi så gerne være grønt foregangsland, men det vi er bedst til er vist 'greenwashing'. Andre lande overhaler os godt og grundigt på grøn teknologi i øjeblikket. Vores politikere har tilsyneladende skygklapper på og har liiiiidt svært ved at tænke længere frem end næste valg.
    Nå, det blev en længere bøvs. Det er bare noget der betyder noget for mig smiley


  • #145   4. mar Kender I det, når man møder ind på job mandag morgen, og kollegerne helt naturligt spørger, hvad man har lavet i weekenden?
    Og man så er nødt til at nedtone HVOR meget tid, man faktisk har brugt på at træne tre hunde i tre forskellig discipliner + været oppe til en enkelt prøve?
    Bare for at komme til at fremstå lidt mere normaltfungerende? smiley smiley smiley smiley

    Gudskelov at jeg også nåede et par timers kaffehygge med en veninde, der kunne fungere som normalitets-stabilisering smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #146   4. mar Jeg ser en reklameartikel for togbaner i Nordsjælland - garneret med lækre billeder af togskinner gennem en lysegrøn forårsskov. Åhhh jeg får lyst til en togtur............... indtil jeg læser ordet "Gribskovbanen".
    Fie blev ramt af et tog på Gribskovbanen.
    Tænk, at man kan blive ved og ved med at græde over en hund, der tog herfra for fire år siden smiley
    Min lille røde står her mellem Kela og Kenia.
    Kela savner jeg, men jeg græder ikke. Hun tog herfra som gammel, og jeg havde tid til afskeden.


    profilbillede
  • #147   4. mar Karina, det minder mig om en jobsamtale jeg var til for år tilbage.
    Samtalen tog en times tid.
    ...Men de 45 min. talte lederen og jeg om hunde, træning, prøver og konkurrencer...


    Jeg fik jobbet inden jeg forlod lokalet. smiley


  • #148   4. mar Isabelle, åh jeg husker den aften i skoven hvor vi ledte og ledte.
    Og da du ringede og sagde "Fie er her ikke mere".
    Det skærer stadig i mit hjerte. smiley
    Kæmpekram til dig!! smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #149   4. mar Tusind tak, Louise - også for din hjælp og kæmpe støtte dengang smiley smiley smiley

  • #150   4. mar Selvom jeg kun fulgte med "på sidelinjen" dengang og ikke var med ude at lede, så husker jeg det også, som var det i går.
    Vi havde jo fulgt lille frække, smukke Fie hele hendes liv smiley


  • #151   4. mar Frk Fie var en dejlig hund at læse om smiley

  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #153   4. mar Jeg kom sådan til at grine af den artikel her

    Den dukkede op på Instagram efter jeg har fået en Air fryer


    profilbillede
  • #154   4. mar Ellie er noget af det sødeste smiley Hun ELSKER at putte og kramme, og så deler hun meget gerne sine lækkerier med mig. Når hendes lækkerier så er et gammelt ben i forrådnelse, som hun har sneget med ind, bliver det lidt akavet, når Ellie insisterende puffer benet ind imod min hånd, imens jeg forsøger at undvige klamheden, og få både hund og klamhed ud af døren, før hele huset stinker af død ko smiley

    Men sød er hun altså smiley


  • #155   4. mar gør politiet overhovedet når hvis de får viden om at der bor Amstaffs et givet sted ?

  • #156   4. mar #155 Nogle steder vel. Her gør de ikke noget.

  • #157   5. mar Er jeg den eneste der i starten af hver måned bliver tæppebombet med reklamer på fb? Gad vidt hvorfor det er SÅ massivt smiley Jeg er med på at folk lige har fået løn, men der er jo så mange reklamer, at de drukner hinanden smiley

  • #158   5. mar Anne - nej jeg gør det også

  • #159   5. mar Jeg gør ikke

  • #160   5. mar # 155
    Så længe hunden ikke er aggressiv og så længe der ikke er anmeldelser gør de vel ikke.
    Og i øvrigt kunne jeg aldrig finde på at anmelde sådan en hund så længe der ikke er problemer.
    Hunden kan jo ikke gøre for at den er født og uønsket


  • #161   5. mar pt der har hundene ikke gjort noget, de (omkringboende ) ved ikke hvor ejerne kommer fra, nyligt indflyttede i nedlagt landejendom der ligger i mindre landsby samfund, tæt på større boligområde.
    der er 2 hunde og et ungt par .. den ene hund er 100% Amstaff, når hundene luftes og de ser andre med hunde så farer de gøede og voldsomt frem, manden trækker altid langt væk når de ser andre med hunde, kvinden står stille og skal med alle kræfter holde den hund hun står med .. man har et indtryk af at kvinden næsten ikke kan holde hunden.
    En mor og et barn var ude og aflevere noget i postkasser i området med havde de deres fredelige hund, de møder kvinden som råber og skriger de skal gå hurtigt væk ...
    Anden gang går en beboer tur og kigger lidt på kvinden der kommer gående med Amstaffen, han får så fuck fingeren ..
    Anden kvinde går tur med sin meget lille og ældre hund hund, nok den fredeligste hund jeg kender, møder parret mand trækker laaangt væk med den ene hund, kvinde står med den anden, begge hund farer frem i snor, gøende aggressivt ..

    Det er de fortællinger jeg til nu har hørt, de har nok boet i det område en måneds tid .. folk der er meget utrygge ..
    @ Anni jeg har intet imod hundene som race, men den slags med den opførsel i hænderne på ejere hvoraf minimum den ene måske ikke kan holde hundene er skræmmende .. og jeg kan undre mig over tilgangen til at det skal gå galt før det er ok at gøre noget ... det kan være et barn, en anden lille hund, eller det menneske der evt står og har løftet sin hund op for at beskytte den ...
    Manden lufter af og til begge hunde samtidig, hun gør ikke, men om han ville kunne holde begge i en presset situation vides ikke ..

    For nogen år siden blev en ældre dames ældre hund tæt på vores område bidt ihjel af 2 hunde der var sluppet væk fra ejer ...jeg tror næppe mange vil komme sig over sådan en oplevelse .. jeg ville ihvertfald ikke ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #162   5. mar "Og i øvrigt kunne jeg aldrig finde på at anmelde sådan en hund så længe der ikke er problemer."

    Det er der tilsyneladende, så det er nok et spørgsmål om tid, før hundene bliver anmeldt.
    Gik de fredeligt rundt med deres ejere, ville ingen formodentlig gøre noget. Men dette lyder, mildt sagt, ikke til at være tilfældet.


  • #163   5. mar En lille opfølgning på de tre Rottweilere, der slog en italiensk mand ihjel.
    Ejerne er nu sigtet for uagsomt manddrab.


  • #164   5. mar # 162
    Isabelle, da jeg skrev mit svar, var der jo IKKE skrevet om at der var problemer.
    Prøv lige at læse # 155 en gang mere, det er det jeg svarer på.


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 170
    #165   5. mar Næh men man kan da fornemme at manden er klar problemet ligger hos dem sidden han trækker godt væk fra andre folk med hundene. Han forsøger at undgå konflikten…

  • #166   5. mar Vi har to her i byen. De slippes ofte løs, selvom de overhovedet ikke tåler synet af andre hunde. Så min mand har altid en kæp i hånden hvis nu......

    Og politiet er så mega ligeglade.

    Manden påstår, at hundene er lovlige Staffs. Men det er så tydeligt, at det er det ikke.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #167   5. mar "American Bully, hvalpe, 18 år"

    Pæn alder - især på en hvalp smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #168   5. mar Jeg bruger ufattelig sjældent FB. I dag postede jeg så lige et par billede i min kennels FB-gruppe. DET skulle jeg ikke have gjort. Nu har jeg ikke adgang til FB længere, og følger jeg anvisningerne på, hvad man gør, ender jeg op i "der er sket en fejl - beklager" eller noget i den retning smiley

  • #169   5. mar Isabelle, der er globalt nedbrud på alle Metas platforme, bl. a. Facebook og Instagram.

  • #170   5. mar Facebook og messenger er nede. Så rolig nu. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #172   5. mar Jeg tager det skam rimelig roligt, Zenta - sådan rimeligt, he he smiley og har lige læst det med nedbruddet. Pyt pyt.

  • #173   5. mar Nej nej var ikke sådan ment, mere at du troede du have gjort noget forkert. smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #174   5. mar Tak smiley

  • #175   5. mar Isabelle, jeg har samme problem. smiley

  • #176   5. mar Har for første gang bestilt noget via Vinted, så er spændt på om det når frem smiley Det er noget til Sønnen der skal sendes fra Polen smiley

  • #177   5. mar Kender ikke Vinted. Allerede inden vores snak om Temu havde jeg besluttet ikke at bruge den men beholdt app for at kigge for sjov, ganske få dage efter vi havde haft debatten herinde kom en analyse med denne konklusion :
    " Den viste, at 19 ud af 19 stykker legetøj fra den fremadstormende kinesiske webshop Temu ikke overholdt de europæiske lovkrav, mens 18 ud af de 19 stykker legetøj blev vurderet som decideret farlige for børn på grund af eksempelvis kvælningsfare, risiko for at skære sig eller farlige kemikalier.27. feb. 2024"

    Så slettede jeg app'en så nu vil jeg forsøge at holde mig til danske/europæiske platforme med et nogenlunde ry ... varene er måske stadig produceret i Kina o.lign men så er der forhåbentlig nogle krav der skal opfyldes både til produktet og produktionsforholdene . Det er måske lidt naivt men man kan vel ikke gøre så meget mere ..


  • #178   5. mar @ Frk Jensen har du læst om Vinted på Trustpilot ?

  • #179   5. mar Vinted er genbrug, det er private der sender..

    Det var noget Sønnen ønsker sig, så jeg tog chancen


  • #180   5. mar ok .. men der er stadig en kundeservice bag, og læser man på Trustpilot er der ihvertfald god grund til at være forsigtig ..
    Lad os endelig vide hvordan det går ..


  • #181   5. mar Jeg har lige modtaget en besked fra post nord om at der er oprettet en pakke smiley Det er private der sender til private, ligesom fx gul og gratis smiley

  • #182   5. mar Jeg havde lykkelig glemt hvor meget man skal købe når man får hund. Især med langhåret hund..
    Og gider hunden det hele? Næh


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #183   5. mar Man SKAL ikke, Pernille. Man kan smiley
    Kam, børste, negleklipper, halsbånd, hundetegn, line - hvad mere er 100 % nødvendigt udover mad? smiley

    PS. Men jeg har helt sikkert KØBT flere ting til mine hunde gennem årene smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 170
    #184   5. mar Frk Jensen
    Sønnen ? Har du fået 2 børn nu ?


  • #185   5. mar Mikes mor - Nej, barnet har bare besluttet sig for at skifte køn (Ikke fysisk eller juridisk)

  • #186   5. mar Jeg har været ved tandlæge i dag. Jeg fik sådan et hypnoseforløb hos en, der var under uddannelse, og så har jeg aftalt med tandlægen at jeg kommer hver 6. måned i en periode, og forsøger at arbejde lidt på at jeg er så pisse bange for det smiley

    Det gik godt i dag, omend jeg lige havde en enkelt episode hvor jeg gik i flitsbue. Men jeg overlevede! Og nu er jeg HELT bombet smiley Det er jo vanvittigt at bruge SÅ meget krudt på sådan noget smiley


  • #187   5. mar smiley

    profilbillede
  • #188   5. mar #183 Isabelle .... du mangler smiley smiley smiley GODBIDDER smiley smiley

  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 170
    #189   6. mar #185
    Det var jeg ikke klar over smiley
    Men det er jo hendes valg eller måske en fase hun skal igennem smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #190   6. mar Ups, Hanne smiley og pølseposer smiley

    Hvis man selv klipper kløerne, ER "stop blødningen" faktisk også en rigtig god idé at have smiley


  • #191   6. mar Balder så et dyr i mørket her i nat, der skulle dø. Så kan det pludselig blive svært at holde hunden, når den har 8 meter line at løbe på. smiley

    Balder slap uskadt, men min mand har ondt i armen.


  • #192   6. mar jeg ved godt man ofte med alderen er mere forbeholden overfor ny teknologi ... og mange ting vil man jo ikke undvære efter en tid, tænk bare hvis ikke vi havde vores computer, så sad vi jo ikke her, med hinanden smiley
    Men det irriterer mig at man ikke globalt på højt plan er mere kritisk og regulerende i hvad tingene kan/må bruges til, og samtidig ved jeg det er umuligt ... kan huske da dronen kom frem, en der fortalte hvor godt det var man fx med medicin kunne levere fx til øer osv ... i dag er dronen mest nævnt som et våben i krig ..

    Grunden til min summen over det lige nu er jeg forleden så en artikel hvor kunstig intelligens, AL måske er brugt til at lave mere troværdige fake billeder af Trump i glade situationer med unge sorte amerikanere, en vælgergruppe han jo ikke har haft så stort helt til at nå ... men ja tankerne at fx vigtige valg nu har fået endnu en måde at flytte stemmer og det ud fra falske kriterier ...
    Man snyder og bedrager sig til magt, det er usmageligt ..
    Jeg må indrømme jeg har tænkt, når nu Trump atter indtager det Hvide Hus vil han så prøve at ændre reglen om man kun kan sidde 2 perioder ..




  • #193   6. mar Hvis Trump bliver Præsident smiley ... så er jeg sgu hammer bange for , at hans ¤)%&¤#%#(%# søn smiley ... bliver vice-præsident ... og hans svigerdatter også er i regeringen -----> ( så bliver det er da et mareridt ) smiley

    Fyyy for en rygende Pyyy smiley


  • #194   6. mar @ Nittib, det er jeg enig i, selvom man ikke bor derovre så er det for verden et mareridt, jeg forstår dem simpelthen ikke ...

    og så undrer det mig hvor datteren og konen er henne ...

    en eller anden sagde i et interview at han kunne rejse USA's anseelse, hvor er deres realitetssans, det var ham der ødelagde deres anseelse som et land man kunne stole på ..


  • #195   6. mar kunstig intelligens, AL

    "You can call me Al" smiley https://youtu.be/OMbfT3Wppjo?si=AbWacA0iOBAdlqhZ

    UNDSKYLD Hanne smiley Det er AI (ai - artificial intelligence), og jeg kunne ikke dy mig for en musikreference smiley


  • #197   6. mar @ Anne, den version er da også mere tiltalende .. kunne vi bare være stoppet ved den ..

    @ Inge ,, nåe det skal jo også passes ... men helt generelt er de nærmest usynlige denne gang ifht hans sidste valgkamp og periode ...


  • #198   6. mar Jeg var så smadret i går efter tandlægebesøget, at jeg gik i seng kl. 20.30 smiley Hvilket viste sig at være rigtig smart, for kl. 4.30 var der dyreversionen af et rave i stuen. Jeg vågende ved lyden af hurtige poter og høje bump. Ud af sengen og ind i stuen, hvor jeg først blev mødt af et kittemittemøgkat, som havde et “jeg har overhovedet ikke taget en mus med ind og sluppet fri”-ansigt, og derefter en Ellie som havde et “WEEEEEEEEE, musejagt i stuen”-ansigt smiley

    Jeg tjekkede de steder jeg lige kunne komme til, og ingen mus. Så jeg slukkede lyset, gik ind i soveværelset, lukkede døren og puttede med Dorit indtil vækkeuret ringede 5.15.

    Dorit har fortalt at der helt sikkert er en mus i huset, så fælderne er ladet og så må jeg vente på at musen enten vælger at gå i en fælde og overleve, eller at et af dyrene får has på den smiley

    Piskat!!!! Ellie synes ubetinget at det er det fedeste i HELE verden at bo med en kat, der tager legetøj med ind smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #199   6. mar Hvad skal jeg prøve at lave i Air fryer i morgen til aftensmad ?

    Det skal være nemt
    Måske noget kylling med grønt....

    Nogle ideer ?


  • #200   6. mar Har fået mail fra DPD Polska om at pakken er sendt smiley Så har jeg snart 1 stk glad teenager smiley

  • #201   6. mar @ Lens .. ved jo ikke om du er til det, og man kan jo komme alt i man vil, men vi synes virkelig farsbrød bliver virkelig godt i den .. i vores er det bedst hvis vi lige vender det når der er 15 minutter tilbage så det får skorpe hele vejen rundt ... men det er ikke en nødvendighed ..

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #202   7. mar Jeg lavede kyllingelår i går, Lens. De lå en lille time i en marinade bestående af olie, hvidløgspulver, paprika, salt og pebber.
    Airfryer blev sat på 200 grader, og jeg gav kyllingelårene ti minutter på hver side. Salaten var en blandet rest fra tirsdag.


  • #203   7. mar Isabel, KZ-kyllingelår? smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #204   7. mar Nej, hvorfor?

  • #205   7. mar KZ - kyllingelår er faktisk et meget misvisende navn til koventionelle kyllingelår.
    I KZ lejrene er kendt for sine udsultningerne, så der faktisk kun var ben overtrukket med hud tilbage.
    Hos kyllingerne er det jo lige det modsatte. Kyllingerne fedes helt ekstrem, for der er vel ingen der vil købe KZ - kyllinger som kun er skind og ben


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #206   7. mar Du har en pointe, Anni smiley

  • #207   7. mar Anni og Isabel, det er KUN fordi Isabel ynder at kalde konventionelle svin for "KZ-svin".

    Isabel, med mindre du har hentet en hel kylling hos en lokal frilands- eller økoopdrætter og skåret lårene af selv, er oddsene at de lår har siddet på et dyr, der har lidt så voldsomme skader, at kroppen ikke kunne sælges som en hel kylling. Så nej, den er ikke blevet sultet, men har i stedet lidt frygteligt indtil den endelig blev aflivet og slagtet smiley


  • #208   7. mar På grund af miljøet skal vi til at bruge
    Genanvendelig toiletpapir af bomuld. smiley

    Jeg vil altså ikke have det i min vaskemaskine, og da slet ikke håndvaske det. smiley

    Og hvad hvis man er til besøg hos nogen ?
    Der vil jeg foretrække at have mit eget med, for selv om jeg ikke er sart, så giver tanken om, toiletpapir der har været brugt af andre mig kvalme, selv om det er vasket. smiley

    Forhåbentlig bliver det ikke til noget inden for den rest levetid jeg har tilbage. smiley

    https://senest.dk/livsstil/enden-naermer-sig-for-toiletpapiret-her-er-hvad-der-vil-erstatte-det


  • #210   7. mar #208 ... Anni ..... Man må snart ikke spise mere ... da ALT er farligt .... og nu tjaaaa heller ikke sk*** mere ....
    Altså ----> kun een udvej så .... Prop i munden og Rø*** . .... og så få vitaminer som sprøjte ( som også er opfundet nu ) ---> i stedet for vitaminpiller ... smiley smiley smiley smiley


  • #211   7. mar Måske jeg skulle til at preppe toiletpapir smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #212   7. mar Det må du lige uddybe, Anne. Hvordan/hvorfor har de kyllinger lidt? Hvad har de fået voldsomme skader af?


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #213   7. mar Din kilde er vist ikke HELT troværdig, Anni smiley

  • #214   7. mar #213 ... Isabelle ..... I det link Anni sendte , står der faktisk nederst ( hvis du læste det hele )

    " Derudover findes der et miljøvenligt alternativ til engangstoiletpapir, herunder genanvendeligt toiletpapir i bomuld. Efter brug kan det opbevares i en pose for senere at blive vasket og genbrugt. Dette gør det til en mere bæredygtig løsning. "

    Troværdigt eller ej .... men det står der ... smiley

    Så må vi bare til at klippe slidte håndklæder i små stykker og tørre os i " pølleudgangen " med dem ... og gemme dem i en pose til næste gang vi har vaskedag .... ha ha ha


  • #215   7. mar Angående toiletpapir, så kunne man starte med at spare alt det clor der bruges for at blege det.
    Hvorfor skal toiletpapir absolut være hvid ?
    Jeg tror, at det opfylder kravene lige så godt når det er ubleget.


  • #217   7. mar Nej nej, ikke det modbydelige vi havde i skolen.
    Det var virkelig slemt med den ene glatte side.
    Nej, ganske almindelig toiletpapir bare ubleget.


  • #218   7. mar Det må du lige uddybe, Anne. Hvordan/hvorfor har de kyllinger lidt? Hvad har de fået voldsomme skader af?

    Kyllinger har det SÅ meget værre, end de “KZ-grise” hvor du får lyst at råbe af kunderne - scroll ned til de røde bokse, og se om kyllingen smager lige så godt i aften smiley

    https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/artikler/4-ud-af-5-danskere-slagtekyllinger-skal-have-bedre-vilkaar


  • #219   7. mar # 212
    Isabelle, fjerkræ er de produktionsdyr som har det allerværst. I forhold til dem har svin det ret godt.
    Egentlig utrolig, at du ikke ved i hvilket helvede kyllinger lever men vil have det uddybet -
    Her bare lidt om kyllinger trængslerne
    De skal vokse på rekord tid, hvilket indebærer at deres indre organer og knogler ikke kan følge med.
    De kan ikke gå fordi benene ikke kan bære dem.
    De har ben,vingebrud, samt brud på brystkassen.
    De har så lidt plads at de ikke kan bevæge sig - mindre plads end svin.

    Og transporten er et sandt mareridt, hvor en del dør under transporten, samt at de får endnu flere brud, og at der bliver proppet så mange kyllinger i en kasse at de nærmest bliver kvalt.

    Kyllingelår/vinger er blandt andet "afskær" af de kyllinger, som har fået alt for mange skader under opvæksten/transporten så de ikke mere kan sælges som hele kyllinger på grund af skader.

    Jeg synes virkelig at du skal tage ud på en fjerkræsfarm og selv se, hvordan de arme kyllinger lever, samt stille dig ved et fjerkræslagteri og se på kasserne når kyllingerne ankommer. Der er faktisk ikke stor forskel på måden de behandles på i Kina.

    Men pyt, det er jo kun kyllinger og de behøver jo ikke bedre forhold end svin, for de er jo dummere.
    Den kommentar glemmer jeg dig aldrig for Isabelle


    https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/artikler/slagtekyllinger-saadan-lever-de


    profilbillede
  • #220   7. mar

    profilbillede
  • #222   7. mar Jeg er i øvrigt ikke selv hellig. Men jeg kunne ALDRIG drømme om at skælde ud på folk, og sige at de køber “KZ-grise”. Og slet ikke når det er så bragende dobbeltmoralsk. Fjerkræproduktion er så gennemført ulækker, og højdepunktet i kyllingers liv er når de endelig bliver smidt i det kar med vand og strøm.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #223   7. mar "#213 ... Isabelle ..... I det link Anni sendte , står der faktisk nederst ( hvis du læste det hele )"

    Jeg læste skam det hele - og googlede så kilden smiley

    "Men pyt, det er jo kun kyllinger og de behøver jo ikke bedre forhold end svin, for de er jo dummere.
    Den kommentar glemmer jeg dig aldrig for Isabelle"

    Den kommentar har jeg ALDRIG skrevet. Nu synes jeg simpelthen du går over grænsen, Anne - men jeg skal nok høre for den i 2033 også. Jeg håber, du får det rigtig godt af at svine mig til og få likes på det.

    "Her bare lidt om kyllinger trængslerne
    De skal vokse på rekord tid, hvilket indebærer at deres indre organer og knogler ikke kan følge med.
    De kan ikke gå fordi benene ikke kan bære dem.
    De har ben,vingebrud, samt brud på brystkassen.
    De har så lidt plads at de ikke kan bevæge sig - mindre plads end svin."

    Jeg skriver om økologiske og frilandskyllinger, Anni - og som dit link nævner, er der temmelig stor forskel på de konventionelle kyllinger og de ikke konventionelle.

    Skal kyllingerne have adgang til det fri, og hvor meget plads skal de have?

    Konventionelle: Nej.

    Økologiske: Ja, når vejrforholdene tillader det, dog mindst 1/3 af deres liv. Hver kylling skal altid have mindst 4 m² til rådighed, hvis den holdes i en stald med fast bund.

    Fritgående: Ja, fjerkræhuset skal have ind- og udgangshuller, der tilsammen er mindst 4 m lange pr. 100 m² husareal, så kyllingerne har direkte adgang til udendørs løbegård.

    https://foedevareguiden.dk/6036-2/


  • #224   7. mar "Men pyt, det er jo kun kyllinger og de behøver jo ikke bedre forhold end svin, for de er jo dummere.
    Den kommentar glemmer jeg dig aldrig for Isabelle


    Det er rigtig Isabelle, det har du ikke sagt.
    Jeg kan ikke ordret huske hvad du sagde.
    Men det var vist,
    At du syntes, at det var værre for svin at leve under elendige, fordi de er mere intelligente.
    Hvorfor vil du ikke stå ved hvad du har sagt ?
    Og som jeg har skrevet før, den udtalelse vil jeg aldrig glemme dig for.


  • #225   7. mar Altså, jeg køber jo lidt Kragborg råfoder til mine hunde, mest kylling. Både hel hakket kylling, vinger eller rygge. Til under 200 kr for 5 kg. Jeg VED godt at de stakkels kræ har haft en lorteliv, men jeg orker ikke konstant at forholde mig til det, for så ville jeg gå i en konstant weltschmertz smiley

  • #226   7. mar Jeg er så overvældende træt for tiden smiley Det er helt gak! Så jeg vælger de nemme løsninger hele vejen rundt, inkl. når det er at aktivere hundene. Så i dag kørte vi igen nede på mine marker. Jeg lagde et knap 400 meter langt spor til Ellie, uden mad og med 12 små genstande (1 kroner, hårnåle, halve vatpinde osv.).

    Og så lagde jeg et spor til Dorit med røde pølser smiley Jeg kan ikke huske hvornår Dorit sidst har gået spor, og jeg kan konstatere at hun går spor som altid - hun går overhovedet ikke spor, men går mad smiley

    Ellie, derimod, er så sjov at gå med smiley Hun véd godt, at hvis man går for stærkt, så misser man alle de sjove ting (genstande, knæk, spidser og buer), men hun vil bare SÅ gerne fremad. Hun går med linen mellem benene, og fordi hun kæmper imod sig selv, og bagbenene vil hurtigt frem, mens snuden skal i jorden, ender hun med at gå som Fætter Højben smiley Hun ser simpelhen så tosset ud smiley Men jeg bliver altid imponeret over hvor sikker sådan en hundesnude er, og hvor sikker hun er i påvisningen af en hårnål, som jeg ikke kan se, selvom jeg vén den er der smiley

    Bagefter gik vi en runde på marken, og Ellie fik spurtet efter viber og et par grågæs. Dorit fik løbet stærkt, rullet og lavet ninjafinter smiley

    Nu har jeg lavet aftensmad, som er pakket i køleskabet, og så fiser vi i seng i stedet smiley


  • #227   7. mar Jeg har også haft nogle dage med meget lidt energi, det kom efter omgangssygen i weekenden.

    Mine hunde har fået stor ros, for de blev i flere dage bare lukket ud i haven, og Sia måtte underholde sig selv.

    I dag var Sia så i haven, køkkendøren var åben, og så plejer hun at komme ind og kigge, om jeg er der. Men i dag gik der måske 5 minutter, hvor hun ikke kom, så jeg nappede en snor og et halsbånd og løb udenfor. Jeg nåede dog ikke gennem carporten, før mit løsgående missil kom i fuld fart.
    Hvor hun er brudt ud af haven vides ikke, men indtil jeg har fået nyt hegn op, er hun kun på ledsaget udgang smiley

    Efterfølgende kørte vi til den nærmeste grusgrav og gik 3 km rundt om søen. Det er noget Sia synes godt om smiley


  • #228   7. mar Nå ja, Sia fik så også en lidt mere varieret kost i dag, der var både hestepærer og gåselort smiley

  • #229   8. mar Katten kom jo ind med en mus natten til onsdag. Jeg satte en fælde op og håbede at fange musen. Natten til i går blev jeg vækket af Ellies begejstrede gøen - katten var igang med at lege med “sin” mus inde på sit værelse. Der er et børnegitter ind til kattens værelse, så Ellie kunne ikke være med. Jeg fjernede dyr og børnegitter, og satte fælden ind på værelset, nu ladet med spegepølse.

    I går morges ville jeg så tjekke fælden, og musen hoppede rundt på skrivebordet smiley Jeg gik igen, og tænkte at jeg måtte på jagt når jeg kom hjem fra job. Som sagt, så gjort. Hunde ud i haven, vinduet på værelset op og mig bevæbnet med glas og spækkebræt. Da jeg flyttede fryseren til hundeben, så jeg musens hale. Jeg skubbede lidt mere til fryseren, og halen var helt stille. Tippede fryseren væk, og musen var stendød smiley Da jeg fjernede den, kunne jeg konstatere at den var ret stiv, så den må være død om morgenen.

    Jeg har sat kattelemmen til manuel åbning for katten, og nu har hun lige forsøgt at komme ind med en mus, så det lader til at være en god beslutning smiley



  • #230   8. mar Jeg kunne godt ønske mig en kattelem med en form for 'musebørste'. Altså en børste der lige sørgede for at feje mus og andre byttedyr af Kitty inden hun kommer ind. Hun ynder at tage byttet med ind om natten og så slippe det fri i fx soveværelset, Det er så 'herligt' når to hunde og en kat jagter rundt efter en mus under sengen smiley I nat var det så en lille rotte smiley Heldigvis er både Penny og Clinton ret ferme til at få fat i kræene og bære dem udenfor smiley I nat var det Penny - dygtig vovse.
    Kitty synes jo at en del af festen er at jagte rundt efter en lidt 'disablet' mus eller rotte smiley Hun ser altid sådan lidt skuffet ud når en af hundene så bare napper hendes bytte. Nå, men har så fået en lidt afbrudt søvn i et par nætter. Kitty er begyndt at smide Clinton væk fra hans pude om natten (Clinton gider ikke ligge tæt så han flytter sig når Kitty kommer og mænger sig). Så står Clinton og piver ved siden af sengen. Han har faktisk måtte tilbringe 3 nætter i sengen nu. Noget han ellers ikke ligefrem er vild med. Så nu bliver der altså lukket så Kitty kun kan komme ind i fyrrummet om natten. Det andet er simpelthen for irriterrende og synd for Clinton. Man kan ikke bare give ham en anden pude; det er KUN den ene pude, der duer om natten. Vi forsøgte engang med en ny pude, da den gamle er ved at være noget slatten og slidt. Men nej, den nye kunne man slet ikke sove på så han vandrede hvileløst og småpivende rundt i 2 nætter. Vi gav op og gav ham sin gamle pude tilbage og alt var OK igen. Sære kræ smiley


  • #231   8. mar Føler mig meget meget dum. Har ligesom 1000-vis af andre siddet i kø hos Skat.dk her til morgen, for at se min årsopgørelse for 2023.
    Blot for - da jeg omsider kom ind - at erfare, at NEJ DEN ER IKKE KLAR ENDNU smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #232   8. mar Jeg har sådan en kattelem der aflæser chippen, og engang hvor jeg ville spærre katten ude når jeg var på job og satte kattelemmen til ikke at åbne udefra, fandt jeg ud af at katten lige kan tage fat i kanten af klappen med en klo og trække den op smiley Men det kan hun ikke når hun har bytte med, så det fungerer glimrende til at sørge for, at hun ikke tager snacks med ind smiley

  • #233   8. mar ha ha Anne, kan fandme da godt forstå du føler dig træt når musene danser på bordet om natten fordi de tror katten er ude, men så pludselig er festen igang med både mus, kar og hund, og så det der forvirrede kvindemenneske der forsøger at få styr på det hele ...
    Ser næsten for mig, dig med natskjorte og nattehus, bevæbnet med diverse renmedier fra køkkenet ...

    altså gammel eller ej, når nu der ikke er andre, så hellere Biden end Trump, alt andet lige er der da nogle værdier tilbage i Biden man kan finde respekt for ... en rar gammel mand, men hellere end en mand hvis moralske kompas er ikke eksisterende og som ikke har en følelse af at Amrica ikke bliver Great Again men til vantro grin igen med ham ved roret ... de alliancer der kom efter 2. verdenskrig ser til med vantro, mens de ikke demokratiske ledere i verden da kun kan glæde sig ..



  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #234   8. mar "At du syntes, at det var værre for svin at leve under elendige, fordi de er mere intelligente."

    Jeg tror godt, jeg kan huske, hvad jeg mente med min kommentar, Anni. Måske kunne den opfattes som, at dyremishandling er ligegyldig, når det gælder høns. Jeg mente det ikke sådan, hvilket jeg gjorde opmærksom på - og da gerne vil gentage. Men jeg skulle nok have afholdt mig fra at tale om "værre".
    Lige nu ville jeg gerne nævne noget om fisk - men DET gør jeg ikke smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #235   8. mar Hvordan undgår I, der går med flexliner i skoven, at hundene/snorene vikler sig rundt om alverdens grene, stammer, buske, når hundene bevæger sig lidt udenfor stierne?

    - Og nu, jeg er i gang smiley
    Vilma og Kenia er jo i løbetid, og jeg kan observere en adfærd, jeg IKKE har oplevet før: Vilma kan finde på at agere overfor Kenia som en højløbsk tæve gør overfor en hanhund, hun skal/vil parres med: Skubbe, lege, småprovokere indtil Kenia hopper på hende/"bestiger" hende smiley Har andre oplevet dette med to tæver?


    profilbillede
  • #236   8. mar Mine får ret tit bevæget sig om på den forkerte side af et træ, en stub, en busk o.lign- men de har lært signalet "Rundt", og ved at de så skal følge snoren tilbage smiley
    Det har været helt nødvendigt at lære dem, fordi jeg jo går mange km med dem alle i flex hver dag.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #237   8. mar Det kan være, at jeg skulle prøve at lære hundene sådan et signal - og så øve det jævnligt, selvom det kun er nogle uger to gange årligt, de er i flexline.
    Jeg kan godt holde dem på de brede stier, men det ER lidt kedeligt for dem smiley smiley


  • #238   8. mar Hold nu op hvor er det frygteligt smiley

    https://nyheder.tv2.dk/live/krimi/2024-03-08-30-aarig-draebt-i-villakvarter

    Stakkels mandens familie


  • #239   8. mar Ja, det er frygtelig, men desværre er sådan noget efterhånden blevet en dagligdags begivenhed som sker så godt som hver dag.
    Da jeg var ung, var drab noget som selvfølgelig var frygtelig, men det skete ikke ret tit, og når det skete var det "spændene" For så skulle politiet først finde ud af, hvem der havde gjort det og hvorfor.
    I dag er det mand der dræber konen eller omvendt, eller det er bandeopgør.
    De fleste gider ikke engang læse om sådan noget mere, men scroller bare forbi.
    Jeg er en af dem som ikke gider læse om sådan noget.


  • #240   8. mar Det burde bare ikke blive en dagligdags-ting hvor man siger “nå”.
    Det ligger tæt på hvor jeg bor og jeg har selv mand og lille barn. Så bliver ret berørt af det


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #241   8. mar Jeg er helt enig, Anni - men det sjældne (og ufattelig meningsløse og skræmmende) i dette tilfælde er, at drabsmand og offer tilsyneladende ikke kendte hinanden overhovedet.
    Heldigvis er der, i gennemsnit de sidste 7-8 år, under 40 drab årligt i Danmark - hvilket selvfølgelig OGSÅ er for mange smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #242   8. mar Når der er tale om bandeopgør, er jeg også nået til et "nå!"

  • #243   8. mar "Das mussen sie doch selbst läggen und roden mit" - som min kære kollega ville formulere det smiley smiley smiley smiley

  • #244   8. mar Der var nogen flere drab i 70'erne og '80-erne end der er nu. Tallet har været støt faldende igennem 90'erne og 00'erne.

  • #245   8. mar jeg kan huske for mange år siden hvor man ofte hørte om de daglige skyderier i USA og devisen, Danmark er 10 år efter, da tænkte jeg ejjj det kommer ikke til at ske i lille fredelige DK ...
    Det er slet ikke rart at tænke på ..

    når det kommer til bandeopgør og fodboldbøller, så tænker jeg ud på en øde ø og lad dem få det overstået ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #246   8. mar Men det er heldigvis endnu ikke sket, Hanne. Den danske våbenlov kontra den amerikanske spiller stadig en rolle, tror jeg - OG den danske mentalitet kontra den amerikanske.
    Mht. bandeopgør må vi håbe, at vi ikke får svenske tilstande. Jeg tror ikke, vi gør, da vi ikke lukkede helt så mange frustrerede flygtninge/indvandrere ind, som svenskerne (af hjertets godhed og naivitet) gjorde.
    Fodboldbøllerne satser jeg på, at de store klubber finder ud af at tacle.

    Jeg læste forleden "det er svært at integrere en minoritet, der er en majoritet" eller noget i den retning - sagt af en rektor på et gymnasium, der begrænsede tilgangen af ikke etniske danske unge. Sådan har de det vist nogle steder i bl.a. Malmø.


  • #247   8. mar vi må håbe der er en forskel ... men måske med tiden der kommer krav om at vi skal have våben så vi kan forsvare os selv, det er jo den undskyldning amerikanerne bruger ... så er der også stemmer herhjemme om legalisering af nogle rusmidler som argument for at minimere kriminaliteten omkring fx hash markedet, legalisering af nogle ting i fx USA har så skabt endnu flere syrehoveder, men ikke færre skyderier ... men imo pippes der svagt herhjemme blandt nogen i ren retning der vil gentage de samme fejl ..


  • #248   8. mar @232: hm... det må vist lige undersøges om vores kattelem evt har samme feature. Vi har også en til aflæsning af chip, men bruger ikke det med chippen for her kommer ikke andre katte end Kitty så vi har bare tapet den tap til der sørger for at låse lemmen. Måske vi bare skal fjerne tapen og så se om Kitty kan åbne den alligevel smiley

  • #249   8. mar Der er nogle kæmpestore og meget grundlæggende forskelle på USA og DK. Jeg må tilstå at jeg har meget svært ved at forestille mig at vores samfund nogensinde kommer bare i nærheden af det amerikanske mht kriminalitet, våben osv. Vi er et tillidsbaseret samfund og det ligger ret dybt i os allesammen. Det er helt anderledes i USA. Her har man ikke som udgangspunkt tillid til at andre mennesker ikke vil en noget ondt. Især midtvesten kan faktisk på ingen måde sammenlignes med Danmark - ja, vel nærmest med Europa som helhed. Mentaliteten derude er noget helt andet. Sådan lidt sat på spidsen og klicheagtigt: For os er en fremmed en ven vi ikke har lært at kende endnu. Derovre er en fremmed en fjende indtil vedkommende har bevist andet. Det skaber nogle lidt 'uheldige' episoder, når alle så bærer våben og har ret til at forsvare sig selv og sin ejendom.
    USA er en sjov størrelse: på overfladen megavenlige og imødekommende. Men samtidig så går de ekstremt meget op i at skærme sig mod andre mennesker og kunne forsvare sig mod andre mennesker.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #251   8. mar "Jeg må tilstå at jeg har meget svært ved at forestille mig at vores samfund nogensinde kommer bare i nærheden af det amerikanske mht kriminalitet, våben osv. Vi er et tillidsbaseret samfund og det ligger ret dybt i os allesammen. Det er helt anderledes i USA."

    Det var lige præcis det, jeg prøvede at formulere - bare med lidt færre ord smiley

    Jeg kan jævnligt tænke, at de er våbentossede, de amerikanere - men så prøver jeg at huske på, at deres historie og samfund er så vældigt anderledes end det danske smiley


  • #252   8. mar Joe... vi er et tillidsbaseret samfund, som der også blev sagt i programmet om Alles Lægehus.. det er måske bare mig, men jeg føler moralen lige så stille skrider i DK, meget langsomt men sikkert, om som Julie Lahne udtalte, tidsånden hedder No Empati , så forsætter skredet, så ender vi nok derhen af .. man kan jo kun håbe det vender ..
    Der er mere og mere polarisering og de stærke/rige de kan ende med at ville beskytte deres ...
    ej ved godt der er lang vej .. men jeg føler godt vi kan ende der i en version Light ..


  • #253   8. mar så må vi se om de bliver udbetalt smiley

    profilbillede
  • #254   8. mar Frk. Jensen, du kigger da under 2022, det er da 23, der kommer nu. smiley


  • #255   8. mar Flot.. Ih gider ikke vente endnu en time smiley

  • #256   8. mar Det kan ikke betale sig at tjekke før de skriver i medierne der er åbent smiley man står i kø for...ja.. en gammel årsopgørelse smiley

    Jeg har for sjov sat mig i kø nu, fordi jeg husker det plejer at være ved 18tiden de frigiver... men altså...ellers så sætter jeg den i kø i morgen, og lader commen og nedtællingen passe sig selv mens jeg laver alt muligt andet smiley synes ikke det er "ventetid" ... det er bare noget i baggrunden smiley


  • #257   8. mar De skriver de jo også nu. smiley

  • #258   8. mar ja... NU! smiley


  • #259   8. mar smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #260   8. mar "men jeg føler moralen lige så stille skrider i DK"

    På hvilken måde - hvor?
    Jeg siger IKKE, at du tager fejl, men jeg har det bare ikke på samme måde - oplever ikke DK på samme måde.

    Julie Lahme er, som jeg lige kan læse mig til, så fuld at positiv livskraft, at jeg bliver helt forpustet smiley Er det hende, der også mener at moralen skrider i DK?


  • #261   8. mar Hanne, enig med dig i # 252

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #262   8. mar "som Julie Lahne udtalte, tidsånden hedder No Empati"

    Heldigvis mener Julie Lahme også, at: "empati er det nye sort" og "lige nu handler det om at skabe modvægt til digitaliseringen med mere menneskeligt nærvær" smiley

    https://erhvervplus.dk/salg-og-marketing/3-aktuelle-forbrugertrends-vi-vil-ikke-laengere-bare-vaere-et-nummer-i-flokken


  • #263   8. mar Jeg ved ikke hvorfor... men hvert år bliver jeg let nervøs når jeg skal tjekke årsopgørelse. Det på trods af jeg ikke indtaster mit befordringsfradrag inden, og jeg kører 92km til OG fra arbejde dagligt.

    På samme måde bliver jeg også altid glad for at få penge tilbage når det er fikset, selvom det er dråber i havet i forhold til mit månedlige benzinbudget hvor det måske dækker mellem 2-4 måneder på et år. smiley smiley smiley smiley

    Jeg holder fast i GirlMath måden at tænke på i det her... ellers skal jeg indse min egen idioti -og det ved vi jo alle er meget svært for os som mennesker smiley smiley


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #264   8. mar Jeg blev helt inspireret og ville også se min årsopgørelse - indtil jeg forsøgte mig smiley
    "Forventet adgang kl: mere end en time" He he.
    Jeg tjekker i morgen smiley


  • #265   8. mar Den i år var bedre smiley

    profilbillede
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #266   9. mar Når jeg logger ind på skat.dk i dag, får jeg besked om, at min årsopgørelse først er færdig på mandag. Æv.

  • #267   9. mar øv smiley

  • #268   9. mar Isabel -det er noget med bare at sætte den i gang og så lave mad og gøre rent smiley det plejer at passe meget godt for mig smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #269   9. mar Jeg er ikke HELT sikker på, at jeg føler for at lave mad og gøre rent helt til på mandag, Obster smiley smiley

  • #270   9. mar Pjat med dig... forestil dig hvor rent der bliver! smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #271   9. mar Jamen jeg støvsugede i GÅR - og hundene er på ferie smiley

  • #272   9. mar Jeg forsøgte at logge på kl.8.30 idag, pt er jeg 73% igennem... det tager PÆNT lang tid idag smiley

  • #273   9. mar @ Isabelle ... Julie Lahme har udtalt at tiden vi lever i har prædikatet No Empati .. det var nu i en anden sammenhæng, men at folk er sig selv nærmest i mange sammenhænge ..
    man gør ikke noget medmindre der er noget i det for en selv, og man gør slet ikke noget hvis det medfører en minimal gene for en selv, selvom det gavner en stor del ..No Empati fører så til man søger "det gode" "det romantiske" i bøger, film, og ja de stakler der sidder og får veninden via IA .. får empatien fra en robot ..

    Moralen, ja der snydes, kan man få snablen ned i off. kroner kassen også selvom det er med snyd så gør man det, skyderier, knivstikkeri, imo meget mindre ære og respekt om liv ... de rige vil have mere, ikke betale til fælleskassen hellere selvforsikre sig, have private sundhedsforsikringer, privatskolerne vokser, politikkere med barnekærester, .. jeg synes det vælter med eksempler på manglende moral, egoisme ...

    Her i mit lille område er der pt megen tale om den intense trafik der er kommet se senere år ... de der bor yderst i kvarteret (som nærmest er en firkant) de er så trafikgenerede og kede af det, mange bruger deres haver meget lidt .. en har startet en underskriftindsamling for at få politikkerne til at se på om noget kan gøres ... men det er SÅ få der skriver under, for de der bor lidt inde i området er ikke generet, men hvis en given vej lukkes så skal de køre 2 minutter mere MAX for fx at komme på losseplads, til motorvej og til indkøb .. de skal bare køre en anden vej rundt ..



  • #274   9. mar Jeg kan ikke forstå, at så enorm mange absolut skal ind og se deres skat i den her weekend
    Jeg kan fint vente til engang i næste uge. smiley


  • #275   9. mar åh hvor har de sidste 2 eftermiddage været skønne med sol ... det er en hel mavepuster i dag, bidende koldt og gråt i gråt er farveskalaen ..

  • #276   9. mar Hanne, her er der højt solskin, så jeg glædede mig til at komme ud.
    Jeg blev dog skuffet, for det er hundekoldt, og jeg er bestemt ingen frossenpind.


  • #277   9. mar @ Anni, nåede lige til solskin og tænke, jeg kører sydpå smiley .. til iskoldt, så bliver jeg hjemme smiley

    SPØRGSMÅL om ben ... hvis I giver jeres hund et godt ben at gnave på, skærer I så ned på mængden af mad den dag (tørkost) ...

    mine gamle fik ikke ben de sidste mange år, havde helt glemt hvor hyggeligt det er at høre hunden gå helt op i det der gnavearbejde ... Oda er helt opslugt


  • #278   9. mar Det er adrig kedeligt at gå tur på min mands arbejde.

    Denne var en tvilling, men lidt svag ved fødslen, så moderen ville ikke have den; ville kun kendes ved broderen.

    Og nej, hun kom ikke med hjem, men blev hentet af min mands chef og kørt til opflaskning andetsteds.

    Imens jeg sad i fårefolden blev endnu et lam født.
    Så bare fra kl 8 til 13 er der født 8 lam.

    Jeg har lovet chefen, at kigge forbi senere i eftermiddag og se om alt er vel.

    Vi har tidligere haft flaskelam derfra, så man skal aldrig sige aldrig... smiley


    profilbillede
  • #279   9. mar Hanne, jeg har aldrig reduceret i foderet når jeg har givet ben.
    Om det er rigtig eller forkert ved jeg ikke, men jeg har aldrig haft en fed hund.


  • #280   9. mar Anni: det er jo ikke fordi man sidder passivt og venter i 4-5 timer smiley
    Jeg har en alarm på telefonen og så render jeg mine ærinder og aftaler osv imens jeg venter. Og jeg kom igennem for 2min siden og skal heldigvis have penge tilbage: det gjorde lige min weekend det bedre smiley


  • #281   9. mar Kom ind for 5 min siden smiley Meldte mig i køen i morges, og så har den bare stået og talt ned indtil nu.

    Vidste, at jeg skulle have lidt tilbage, da vi efter omlægning af lån ikke har indmeldt rentestigningen til skat. Og så kommer befordringen oveni, da den jo efter corona skal indmeldes manuelt.

    Så endte ud med et totalbeløb på 19.442 kr. smiley smiley De vil i den grad lune på opsparingen, som er lidt slunken efter to “nye” biler, da den ene måtte skrottes kun 1/2 år efter køb smiley

    Formoder også, at min bedre halvdel skal have lidt tilbage, da han heller ikke har meldt rentestigningen ind og ej heller indtastet befordring endnu - han har længere transport end jeg.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #282   9. mar #273
    Åh, hvor det lyder trist, Hanne.
    Jeg har ikke helt samme oplevelse, men jeg skal ikke kunne sige, om jeg bare er heldig, naiv eller begge dele.

    De unge såvel som ikke så unge mennesker, jeg kender, opfører sig generelt ordentligt og med god moral.
    Men ja, Løkke lykkedes med at sikre private sundhedsforsikringer, og udsultningen af folkeskolen (fra begge sider af det politiske spektrum) betyder helt sikkert fremgang til privatskolerne.
    Bliver meget bare værre og værre? Tja. Klimaet gør, men jeg håber på menneskets iboende godhed og fornuft på sigt.


  • #283   9. mar Vi har haft trænerdag i dag, og havde en canis-instruktør på besøg. Det var virkelig godt, og min stakkels lille turbohund, som allerhelst vil gøre det hele på den kvarte tid, blev virkelig udfordret. Men ikke nær så udfordret som hundemor her, der slugte nogle kæmpe kameler.

    Vi fik SÅ meget med hjem, både til os selv og vores spor, men også helt generelt. Vi havde forskellige hunde på - aussie, lab, FT cocker, Ellie og en beagle - og det er fantastisk at se de forskellige typer hunde arbejde smiley

    Dorit var med til undervisningen i klubhuset, og fik kommanderet alle til nus og hapsere smiley


  • #284   9. mar Jeg har sidder i kø til skat i mange timer. Blot for at få beskeden, at den ikke er klar. smiley

  • #285   9. mar #284 - bedre end at sidde i kø til Skat fra kl. 10 i morges indtil 18:30 til aften, og så glemme alt om det...... og blive smidt ud af det igen......

    Det var ikke mig, nej smiley smiley smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 170
    #286   9. mar Jeg eller min mobil sad også i kø i 5 timer før jeg kom igennem smiley

  • #287   9. mar Jeg venter på at mit sengetøj bliver tørt, så jeg kan få det sidste lagt på og komme i seng smiley Kombinationen af at være ude i kulden det meste af en dag, gå en fandens masse spor og så være en art kronisk træt, er en virkelig dårlig kombi! Jeg har meldt fra til træning i morgen, og trænger bare til at kunne gå en lang morgentur med hundene, tage en middagslur og så fise den af på sofaen smiley



  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #288   9. mar Sov godt, Anne smiley

    Det ER lidt sjovt, at man gider vente i kø på det skattehalløj smiley og ja, jeg gjorde det helt sikkert selv, hvis ikke jeg lige havde fået den besked, at jeg først kan få besked på mandag smiley smiley

    PS. Jeg gætter på, at min opgørelse kommer et par dage senere, fordi jeg har det her lille firma. Jeg er lige så spændt som jer andre, men må vist nødtvungent acceptere at vente smiley


  • Mikes mor
    Mikes mor Tilmeldt:
    nov 2023

    Følgere: 27 Emner: 1 Svar: 170
    #289   9. mar Sidste år var mine penge tilbage holdt i op til 3 uger skrev de. Jeg skyldte det offentlig 73 kr. for en rykker smiley
    Men pengene kom dagen efter den normale udbetalings dag smiley


  • #290   9. mar ....så blev der fyldt lidt i det asiatiske snacklager.

    Wohooo!!! smiley (ved ikke lige hvorfor det er på hovedet... det må være fordi det er fra den anden side af kloden? )


    profilbillede
  • #291   9. mar Jeg har været i kø på Skat.dk siden ca. kl. 16.00. I mellemtiden har jeg både gået en ekstra tur med hundene OG været ude at spise med en veninde, og der er stadig 190.000 i kø foran mig, og en forventet ventetid på "mere end én time".....
    Tror bare, jeg går i seng smiley


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.960
    #292   10. mar Jeg betalte 150 kroner smiley

    Men meningen er vel også at det skal gå i næsten nul


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #293   10. mar Ja, det er det vel sådan set, Lens smiley

    Jeg gætter på, at jeg skal have cirka 3500 kr. tilbage.
    Penge tilbage, fordi mit firma har tjent mindre i 2023.
    3500 kr. fordi det er sådan et udmærket tal smiley
    Gad vide, HVORNÅR i morgen min opgørelse er klar?


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #294   10. mar For sjov gik jeg lige ind på Skat.dk. Det med mandag er muligvis bare noget, de finder PÅ smiley Der er kun lidt over 100.000 i kø før mig.

    "Vi tester og finjusterer TastSelv. Derfor kan systemet være ustabilt."

    Gad vide, hvorfor skat tester og finjusterer lige i disse dage? smiley smiley


  • #295   10. mar Jeg gik omkuld og sov 9 timer i nat smiley Stod op, helt veludhvilet, og glædede mig allerede til lang morgentur i skoven. Men så SNER det smiley Ellie er den slags lykkelig, som kun børn og hunde kan være for snevejr smiley Dorit er skredet i sofaen, og møflet 2 tæpper sammen til en mellemting mellem en bunke og en hule, og jeg sidder og drikker kaffe over overvejer om vi ikke bare skal nøjes med den vanlige morgentur i stedet

  • #296   10. mar Isabel, de tester og finjusterer for at være HELT klar til at være online i morgen, hvor der officielt skal være adgang. Derfor åbner de allerede i weekenden, for så kan de fejlrette hen over weekenden. Det var i hvert fald hvad ”talspersonen for årsopgørelser” sagde i interviews i går.

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #297   10. mar Tak for svar. Det lyder jo sådan set temmelig fornuftigt smiley



  • #298   10. mar Vi har en mår;( i alt 14 høns over 2 dage, selv om vi havde lukket hønsene inde på dag to er den alligevel kommet ind og har slagtet 6 høns i løbet af natten, lille dumme dyr, det er godt vi ikke har hundepension mere, nu ryger resten af hønsene i en boks i pensionen, der kan deni alt fald ikke komme ind smiley

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #299   10. mar Åh de stakkels høns - og jer, Bodil smiley

  • #300   10. mar Ja, jeg har det rigtig skidt med at de stakkels høns ikke har kunnet komme væk, mine søde fine høns, dumme mår ;(

  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #301   10. mar Jeg fik lige klikket på noget forkert, fordi jeg har et lille firma - og nu er jeg tilbage til FØR start i skattecirkusset smiley smiley
    Fra at være nummer cirka 100.000 i køen, er jeg nu nummer cirka 300.000 smiley
    Ja ja - i morgen ............ smiley


  • #302   10. mar Æv, Bodil smiley

  • #303   10. mar Jeg forstår det altså ikke; hvorfor man gør sådan noget.

    ...nå, men den lille fyr blev fanget.
    Og nu er han flyttet ind i terapistalden.
    Hovsa!


    profilbillede
  • #304   10. mar Det er så grimt når ræv, mår eller andet kommer forbi. Et år, mistede vi 42 gæs, på EN nat. De lå her selvfølgelig, men de var døde eller måtte aflives. Den fik 3 mere, 2 før det helt store angreb og 1 efter. 5 gæs blev voldsomt sårede, men kom sig helt. Det var SÅ grimt at komme ud til. Det lignede en slagmark. Døde gæs, gæs der led, gæs der kom kravlende hen til mig. Jeg begyndte bare at tude.

  • #305   10. mar øv Bodil ... ja de stakkels høns, det kan godt være det er en menneske ting at tænke og føle sådan, men alligevel tænker jeg de stakler der har oplevet panikken smiley


    "lykkelig, som kun børn og hunde kan være for snevejr" nemlig, kiggede ud af vinduet kl 8.30 røg i akut depression og skuffelse og blev i sengen til kl 10.30 ... fra fredag kl 13 til i går kl 17 har vi passet børnebørn, først Philip på 2 år til overnatning, og da han blev hentet til middag så Walter på 4 da mor havde vagt og storebror Hugo skulle til fodboldstævne og W keder sig ofte som tilskuer ..
    De er nemme nok, specielt W, men de skal jo aktiveres, og Philip på 2 meddelte kl 7 lørdag morgen "Mormor nu skal du vågne " og han går fra 0-100% på fra øjnene slås op ..
    Så i dag har jeg det som Dorit, det bliver til aktiviteten INGENTING med min computer og tv ...


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #306   10. mar Det lyder HÆSLIGT, Jannie smiley Jeg kan virkelig virkelig godt forstå, at du begyndte at tude smiley

    Forventet adgang til skattekortet er 12.44 for mig nu. Stort smiley


Kommentér på:
Snak videre - 33

Annonce