933 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hjælp, de dør Hjælp, de dør

Nu har den mindste hvalp givet op, jeg har fodret dem med en pipette hver anden time hele natten, men den kunne ikke mere, Bare jeg dog kan holde liv i dem, er der slet ikke nogen der har styr på det med præmature hvalpe ?? Og hvor varmt skal der være i kurven ?? Moren synes det er for varmt når der er 25 grader. Jeg har fået dem til at sutte en lille smule ved moren men det er ikke meget de får.

En bizar politihændelse i Lubbock, Texas: To mænd blev standset af ridende betjente, da en af betjentene formentlig for sjov bemærkede, at hans hest kunne lugte narkotika. Øjeblikkeligt satte den ene mistænkte i løb.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 450 kr.
  • Utæt afløb ved køkkenvask 1.000 kr.
  • Opsætning af håndvask på badeværelse 2.000 kr.
  • Vinduespolering for 6 vinduer 600 kr.
  • Ikea skab 680 kr.
  • Tørretumbleren tørre ikke tøjet optimalt. 560 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp, de dør
  • #1   31. maj 2007 Jeg synes der må være en grænse for hvor meget man skal kæmpe forgæves - der er en mening med alt..... ved det er svært, men det skal være for hvalpens skyld og ikke din - håber du forstår

• #2   31. maj 2007 Åh nej.. Kan desværre ikke hjælpe dig
    Hvad siger dyrlægen ?

• #3   31. maj 2007 Hvad har Dyrlægen sagt?

• #4   31. maj 2007 Dyrlægen gav mig noget mad til dem, og sagde at jeg skulle give dem det hver anden time, og så skulle jeg sørge for at det var varmt nok ved dem.
    Åh hvor er det sørgeligt

• #5   31. maj 2007 Det er altid sørgeligt når sådan noget sker, men der var måske en grund til det...

Held og lykke med resten

• #6   31. maj 2007 Jeg tænker også lidt på moren hvad nu hvis de alle dør?? Hun passer dem og slikker dem.

• #7   31. maj 2007 Sådan noget véd mødrene, så er det med at aktivere hende mere og gå mange ture med sjov og ballade

• mathilde k
    mathilde k Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 1 Svar: 3
    #8   31. maj 2007 emma: tag til dyrlægen med dem...

• #9   31. maj 2007 Ja, så er det bedre at naturen går sin gang, jeg vil aldrig prøve at redde en hvalp, og slet ikke med at fodre den op--

Hvorfor jeg har den indstilling er: at jeg mener kan hvalpen ikke overleve, så er den ikke noget værd,

Og hvis moderen skubber den tilside, så er det fordi der er noget galt med hvalpen.

• #10   31. maj 2007 Synes at det er frygteligt, men godt du prøver... Man opgiver jo heller ikke bare en baby fordi den er for tidlig på den... Men igen amn skal ikke gøre hvad som helst... Og som andre nævner skal du lige endnu en gang høre dr dyr om de muligvis kan være hjerneskadet, afhængigt af hvor længe for tidligt de er født...

Håber på alt godt og er sikker på at du gør hvad du kan...

• #11   31. maj 2007 Er de født meget for tidligt?

Har du overvejet at sondemade dem, jeg nævner det fordi med pipette eller sutteflaske kan der let komme en dråbe i luftrøret og ned i lungen, det kan så give lunge infektion.
    Med en sonde så ved du præcist hvor meget hvalpen har fået. Ved godt det lyder vildt at ligge sonde men det er altså ikke så svært som det lyder. Vi har gjort det med killinger.

• #12   31. maj 2007 Marianne L
    Efter 35 år som opdrætter, har jeg altid brug den metode.
    I de første 3 uger har jeg kun se til tæven og lige kikke på hvalpene en enkelt gang, ellers har jeg lade hvalpene være i fred, og hvis en hvalp blev skubbet ud af kuldet, ja så fik den da lov til at ligge - indtil jeg fjernede den.

hvorfor jeg har denne holdning er, at jeg vil ikke sælge noget skravl,.

• #13   31. maj 2007 Nu har jeg haft dyrlægen i røret igen igen, Og hun vil ikke aflive dem endnu, hun synes at så længe jeg kan få noget i dem med pipetten og at de holde sig varme og at moren passer dem så længe skal de ha en chance, hun mener at de snart begynder at sutte. Jeg spurgte også om skader og det kunne naturligvis ikke afvise og kun tiden kan vise det, men som hun sagde de trak vejret med det samme de blev født så chancerne for at der er noget galt er små, heldigvis.

• #15   31. maj 2007 Jeg har fået 2 af dem til at sutte lidt ved deres mor, men den sidste vil ikke og ham fortsætter jeg med at give erstatning af pipette til han bliver lidt stærkere. De har tabt sig ca 6-8 g allesammen, men håber de nu begynder at tage på. Den største vejer 84 g og den håber jeg da i det mindste overlever.
    Jeg synes min tæve har masser af mælk det sprøjter fint ud når man trykker på hendes patter.

• #16   31. maj 2007 Og hvorfor vil min dyrlæge dog ikke bare prøve det med den sonde ???

• #18   31. maj 2007 enna< kan du ikke se jeg skrev til dig i går du kan sagtens redde de hvalpe med sonde hvis de bare har lidt krafter. du skal bruge royal canin mælke erstatning. hvilken dyrlæge bruger du? jeg bor selv i sønderjylland?

• #19   31. maj 2007 havde jeg haft dit nummer havde jeg ringet med det samme. så jeg kunne prøve at hjælpe dig. har selv sondet 6 hvalpe sidste år

• #20   1. jun 2007 Mette har skrevet mit nummer til dig, der er død en mere i nat så der er kun 2 tilbage som virkelig skal overleve.

• #21   2. jun 2007 det er utrolig vigtigt, at der er varmt ved hvalpene, det er lige meget om tæven sveder, hun kan selv regulere varmen, det kan de ikke, og når de er født for tidligt, er det ike smart, hvis de skal bruge en del energi på at holde varmen, det dør de af.

Håber meget at de 2 sidste overlever:-)

Kommentér på:
Hjælp, de dør

Annonce