{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.114 visninger | Oprettet:

12 spørgsmål til professeren... {{forumTopicSubject}}

1) Hvorlænge er en tæve ca. drægtig?
2) Skal hun til kontrol i drægtighedsperioden?
3) Fødsels tegn?
4) Skal jeg have noget parrat til fødslen?
5) Skal jeg hjæpe til?
6) Dyrelæge kontrol efter fødslen hvor lang tid skal/må der gå?
7) Tæven foder skift til hvad og hvornår?
8) hvornår skal hvalpene vaccineres og have ormekur første gange?
9) Hvornår skal hvalpene have supleret med fodre?
10) Hvornår skifter man helt over til almendelig hvalpefoder?
11) hvornår skal tæven have normalt foder igen?
12) Hvornår skal hvalpene have sundheds tjek inden afrejse til nye ejer?

Håber i kan svar på nogle af overstående spørgsmål... da det er lidt af dem jeg ikke synes jeg har kunne læse mig frem til...

dem i ikkekan svare på stiller jeg dr.dyr...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  12 spørgsmål til professeren...
  • #1   5. jun 2007 Lige med på en lytter her!

  • #2   5. jun 2007 Aussie forever: den var udlånt og jeg har reserveret den... men der er ca 4måneders ventetid på den... så håbede nogle herinde kunne hjælpe lidt...

  • #3   5. jun 2007 Aussie forever - nej det er ikek hos alle at de SKAL vaccineres og chippes, de skal bare være chippet inden de er 4 måneder.. Mangle opdrættere gør det som en del af servicen, men så er prisen også derefter..

  • #4   5. jun 2007 1) Hvorlænge er en tæve ca. drægtig?63 dage
    2) Skal hun til kontrol i drægtighedsperioden?Ja bella var 2 gange
    3) Fødsels tegn?temperaturen falder
    4) Skal jeg have noget parrat til fødslen?Ja håndklæder til at tørre hvalpen
    5) Skal jeg hjæpe til?ikke nødvendigt hvis tæven selv klarer det men det er sjovt at prøve at tage imod en hvalp.
    6) Dyrelæge kontrol efter fødslen hvor lang tid skal/må der gå?Det kan jeg ikke lige huske men mine var 2 gange
    7) Tæven foder skift til hvad og hvornår?14 dage før termin
    8) hvornår skal hvalpene vaccineres og have ormekur første gange?1. 3 uger også med 14 dages mellemrum
    9) Hvornår skal hvalpene have supleret med fodre?3 uger
    10) Hvornår skifter man helt over til almendelig hvalpefoder? 6 uger
    11) hvornår skal tæven have normalt foder igen? bella fik hvalpe foder til efter 14 fra hvalpene var solgt.
    12) Hvornår skal hvalpene have sundheds tjek inden afrejse til nye ejer? vacc som 8 ugers og der sidste tjek.

    Håber det er ok.


  • #5   5. jun 2007 7 hvalpefoder.. Glemte jeg lige..

  • loppen g
    loppen g Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 3 Følgere: 1 Svar: 81
    #6   5. jun 2007 Kennel Wøkk
    Var der ikk en mulighed for, at du ku kontakte din opdrætter, og få en go lang snak om parring-drægtighed-fødsel osv. Det er jo et kæmpe område og der findes utallige spørgsmål og svar. Findes der ikk en race-bog for din race?? der står ofte meget omkring avl og opdræt. Dkk har mange specialracebøger


  • #7   5. jun 2007 jeg foder med hvalpe/og ved perserne,killinge foder,fra parringen

  • #8   5. jun 2007 C&J& bæltedyret: Tak for svarene... så er jeg blevet lidt kloger tror jeg nok hehe...

  • #9   5. jun 2007 reese: hold da op en god beskrivelse nu blev jeg meget klogere he he... Ej synes virkelig det er godt skrevet og beskrevet rigtig godt...

  • #10   5. jun 2007 1) Hvorlænge er en tæve ca. drægtig? 63 dage +/-

    2) Skal hun til kontrol i drægtighedsperioden? Det behøver hun ikke som så, hvis det hele virker til at forløbe som det skal
    3) Fødsels tegn? temperaturen falder, tæven bliver urolig, kratter alle vegne, vil grave huller udendørs, og begynder at halse(som når de sveder)
    4) Skal jeg have noget parrat til fødslen? håndklæder, vægt, saks....
    5) Skal jeg hjæpe til? hvis tæven ikke fjerner fosterhinder skal du hjælpe med at gøre hvalpe fri, lige såvel klippe navlestrengen, hvis tæven ikke selv bider den over. ellers bare vær der for hende, så hun føler sig tryg.
    6) Dyrelæge kontrol efter fødslen hvor lang tid skal/må der gå? helst inden for et døgn, der giver han den noget, så livmoderen trækker sig sammen.
    7) Tæven foder skift til hvad og hvornår? midt i drægtigheden, den skal skifte til hvalpefoder til små racer.
    8) hvornår skal hvalpene vaccineres og have ormekur første gange? nogle vælger at vaccinere hvalpene lige inden de forlader "kennelen" altså 8 uger gamle. Ormekur plejer jeg at give dem ved 3, 5, og 7 ugers alderen, og siger så til hvalpekøber at de lige skal give den en for en sikkerheds skyld, omkring 9-10 ugers alderen.
    9) Hvornår skal hvalpene have supleret med fodre? Jeg plejer at give hvalpene foder omkring når de er 3 uger, men har tæven masser af mælk(ved mindre kuld), så kan man godt vente en uges tid.
    10) Hvornår skifter man helt over til almendelig hvalpefoder? Jeg plejer at vænne dem gradvist fra, fra omkring mellem 5- 6 ugers alderen, alt efter hvordan tæven har det med hvalpene, nogle tæver bliver træt af hvalpene før andre. og i takt med det øger man fodermængden til hvalpene. Der skal altid være en lille "slat" tilbage, så man er sikker på, at alle hvalpene har fået det, de skal have at spise.
    11) hvornår skal tæven have normalt foder igen? Jeg plejer at fodre tæven med normalt foder, når hvalpene er helt fravænnede.
    12) Hvornår skal hvalpene have sundheds tjek inden afrejse til nye ejer? lige inden at de rejser, omkring 7½ uge gammel


    Håber at svarene kunne bruges.


  • #11   5. jun 2007 Hvalpe på vej af Birgitte Schjøth ligger altid opslået når mine hvalpe er på vej... !

    Jeg har købt den via Harder Bøger, Nørregade 27, 5000 Odense via postordre.

    Den er uundværlig som opdrætter.

    hilsen
    Gitte


  • #12   6. jun 2007 Tak for alle svarene...

Kommentér på:
12 spørgsmål til professeren...

Annonce