371 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

At amme en andens hvalpe... !! At amme en andens hvalpe... !!

Anna har jo gået i ugesvis og ventet på at ku få lov at overtage Iduns hvalpe - de første par uger ville Idun ik ha hun blandede sig - men langsomt syntes hun bedre og bedre om Annas tilstedværelse hos hvalpene -

Og idag har Anna givet mælk igen... - der er ikke mælk i alle hendes patter - men nogle af dem...

De er 5 uger gamle, - og søger selvfølgelig Idun mest, - hendes mælkebar er jo også mere fyldt - men rent opmærksomhedsmæssigt søger de dem begge -

Anna har altid været meget opdragende overfor sine hvalpe - og andres - og er det nu også overfor dem her -
Idun er mere tolerant og rolig - og forlader dem bare når det bliver for meget - opdrager ik det vilde...

Derfor tænker jeg at Annas opdragende måde at være på overfor dem - er god, - men samtidig tænker jeg også om det er så godt at lade hende die hos sig - ?

Hun siger fra når hun ik gider dem , - Men hvad siger i - nu de er så store - !? !?

Bare for at høre andres erfaringer og meninger - !! NysG...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At amme en andens hvalpe... !!
  • #1   8. jul 2007 jeg synes det lyder rigtigt dejligt.

• #2   8. jul 2007 Jeg kan ikke se at der er noget galt ved det....Det må da være dejligt for mderen med en hjælper((=;

• #3   8. jul 2007 Jeg syntes bare at du skal lade Anna deltage i pasningen - det er rigtig dejligt og meget givende for hvalpene med to mødre - også rart for dig at vide, at hvis en af dem får et for stort kuld, jamen så træder den anden tæve til, fordi de vender sig til at dele hvalpene - så nyd du det bare smiley

• #4   8. jul 2007 Mia - team underbid, - Jeg har i ingen af vores kuld bevidst vænnet hvalpene fra modermælk - det klarer tæverne selv herhjemme - i 6 ugers alderen har Anna altid begyndt at smide dem væk fra patterne når hun mente at de havde fået nok for idag -

Men de har alle pattet så længe de lystede og mor tillod det -

I Annas sidste kuld - hvor nogle af dem var hjemme til 12 - 13 uger - stoppede det helt automatisk - men de var da godt over 8 uger da de tog deres sidste tår

Ved godt at folk nok ser forskelligt på det - men jeg er af den mening at modermælk er godt -og helst skal gives så længe som muligt...

Den ro der kommer over et kuld hvalpe efter at have været i mælkebaren er jo helt fantastisk -og i den grad et bevis på at det der foregår er godt og sundt - ss -

Har du vænnet dine fra selv - og ved hvilken aler - ??
    Og hvorfor !? !?

Smil herfra...

• #5   8. jul 2007 Ulla - ja tænker lige dan - både at det er godt for Idun - som har tabt sig MEGET af det her kuld - trods at hun får ALT hvad hun kan spise - og ekstra fedt -

Og ligeledes godt for hvalpene - med en blid og kærlig mo r- og så en bestemt en - der kan hjælpe dem på rette vej i livet - Smiler...

Kommentér på:
At amme en andens hvalpe... !!

Annonce