{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.913 visninger | Oprettet:

Cairn terrier Han til parring - hvor? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften lyder, er vores cairn tæve kommet i løb i går. Den hanhund vi havde regnet med at bruge er desværre ikke en mulighed alligevel, men jeg har svært ved at finde andre muligheder, eftersom man på mange grupper på fb ikke må søge efter én der.

Hvad har i gjort?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cairn terrier Han til parring - hvor?
  • #1   3. apr 2020 Ikke noget i den retning. Synes ikke parringer er noget, der skal forhastes.


  • #2   3. apr 2020 Venter til det er planlagt ordentligt.

  • #5   3. apr 2020 Ventet til næste løbetid.

  • #6   3. apr 2020 Søger parring i specialklubben.


  • #7   4. apr 2020 Det er planlagt ordentligt, jeg er netop hjemme de måneder vi har hvalpe, det kan jeg ikke være til næste løbetid smiley derfor er det møg lrgerligt at corona lige har fået sat en stopper for det denne gang smiley
    Tak for svar.


  • #9   4. apr 2020 Specialklubben (Dansk Terrier Klub) kan ikke hjælpe. Der er en specialkkub for alle terrierracerne (over 30 forskellige). Der er ingen hanhundeliste eller sted at søge han. Du kan finde opdrættere under Cairn og så kontakte dem én af gangen. Det er dog vigtigt at du kender din hunds linjer og ved hvad du går efter. Er det en dansk hanhund, så har han nok en bror, halvbror, far du måske kunne bruge. Der er vel en grund til at det netop skulle være ham?
    Ja det er vigtigt at have en reservehan i baghånden. Du kunne jo risikere at første han slet ikke vil parre sin tæve eller din tæve vil lade ham parre sig. Det kan være løst krudt hvis det er inseminering osv. Der er mange cairner, så det burde være rimelig nemt. Har du spurgt på gruppen Cairn Terrier i Danmark på fb? Altså ikke på han, men fremlægge problematikken og spørge hvor man kan finde hanner? Men ja jeg er bange for at det kan komme til at lyde useriøst.


  • #11   4. apr 2020 Ja netop Isabelle.

  • #12   4. apr 2020 Jeg har en tæve der formentlig skal parres på mandag, kuldet har været planlagt i omkring et år, og jeg har ikke en plan B

    Jeg har gået med spænding på at se, om storebæltsbroen blev lukket, for så var jeg sku på rumben

    Men alternativet, hvis det skulle ha været sket, var at få sendt frisksæd over, og lave inseminering, heldigvis ser det ikke ud til at blive nødvendigt

    Er det ikke en mulighed at få sendt sæd til en insemineringsklinik, og klare det på den måde?


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #13   4. apr 2020 Tør man groft sagt, overhovedet lave parringer nu her?
    - Dels selve parringen, og dermed mødet lige pt mellem mennesker osv. - og også tanken sådan længere hen i forløbet, når vi ikke ved hvordan situationen ser ud om nogle måneder, på mange punkter?

    Vi aner ikke hvordan økonomien ser ud; er hund noget folk synes de har rum til osv.?

    Ikke at al avl skal gå i stå, men tænker bare når jeg ser opslag om folk der laver parringer osv. nu her, at jeg ville ikke turde, af så mange årsager smiley Det er ingen kritik men oprigtig undring!


  • #14   4. apr 2020 jeg har en lang liste, og alle er stadig på, så den del af det har jeg ikke problemer med

    Mht parringen, så henter hanhundeejeren min tæve i bilen, og jeg er ikke selv med til parringen, så den del er der også styr på

    Men ja, jeg har da også overvejet grundigt, mine hvalpe vil blive født i starten af juni, og vil der være åbnet op til besøg på det tidspunkt, det ved vi ikke, men jeg tager nu chance alligevel, jeg bor laaaaaangt ude på landet, i en del af Danmark der stort set ikke har nogen tilfælde af smittede, og så må vi tage vores forholdsregler til den tid

    Men et meget legetimt spørgsmål


  • #15   4. apr 2020 Mange henviser til specialklubben, men hvis man kigger på TS’s profil, er tæven tavleløs. Så specialklubben er næppe behjælpelig smiley

  • #17   4. apr 2020 Haha, det har du sgu da ret i, Ida smiley

  • Bella J
    Bella J Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 39
    #18   7. apr 2020 Har du overvejet Gitte -Maja i Snertinge hun har lækre hunde

Kommentér på:
Cairn terrier Han til parring - hvor?

Annonce