{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Flerfarvede Pudler
  • #2   18. aug 2020 Dine hunde er bare så smukke. Vi
    Skulle jeg have Puddel, blev det en af dine. smiley


  • #3   18. aug 2020 Nåååååårh de er søde

  • #4   18. aug 2020 De er SÅ smukke smiley

    Så fedt de er blevet godkendt. smiley


  • #5   18. aug 2020 Hvor er de fine smiley
    Bliver Dollie også så lys?


  • #6   18. aug 2020 Det der burde være forbudt, dine hunde er bare for lækre smiley

  • #7   18. aug 2020 AboutMyDogs
    Jeg tror hun kommer til at beholde farven, da hendes far ikke har blege genet. Hans aftegninger er fantastiske!!!


  • #8   18. aug 2020 Her er Dexter...Dollies far smiley

    profilbillede
  • #9   18. aug 2020 Jeg er så fan af den mørke tan/rust farve, men de voksne damer er også smukke, bare på en anden måde smiley

  • #10   19. aug 2020 Haps haps haps....!! smiley smiley

  • Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    feb 2020

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 139
    #12   19. aug 2020 Ej hvor sjovt, jeg var lige ved at lave en tråd og spørge omkring de flerfarvede pudler igår, de er ret så specielle. smiley

    Kan man få de flerfarvede i minipuddel? og så har jeg set en flerfarvet merlepuddel med blå øjne og ville spørge om det er tilladt i puddelverdenen herhjemme, eller om det kun er i usa sådan noget sker?


  • #14   19. aug 2020 Du har alt ret til at være stolt - de er så skønne alle dine hunde - og det er ikke fordi jeg kender dem, eller har mødt dem, men det glæder mig i den grad, at det går den rigtige vej herhjemme med de flerfarvede, og at du - som jeg opfatter det, går lidt forrest, med de gode intentioner og kærlighed til racen, og viljen til at gøre et godt og seriøst stykke arbejde med dem.

    Håber du i fremtiden vil kunne få opbygget nogle solide og værdige samarbejdsrelationer indenfor de forsk. varianter, samt få nogle gode kontakter, der vil det samme som du med racen.

    Det er altid en udfordring at gå forrest og være pioner, men ved at være seriøs, engageret, opsøgende og videbegærlig kombineret med en sund fornuft, så kommer du langt.

    Super fint generationsbillede smiley


  • #15   19. aug 2020 Jeg havde aldrig troet at jeg skulle skrive dette. Men Dollie måtte altså godt komme herhjem og bo smiley

  • #16   19. aug 2020 Dexter har bare det skønneste, blide udtryk i øjnene ??

  • #18   3. nov 2020 Åh det er lang tid siden jeg har været her inde. Tusind tak alle sammen. Hvor er I søde.
    Ang avl med flerfarvede Pudler, så skal det gøres med næjagtig samme ånd, som alle andre racer. Lige nøjagtig denne variant har haft tendens til indavl/linjeavl, da avlsbasen har været snæver. Lige nøjagtig derfor, er sådan en som Dexter GULD værd for mit arbejde fremadrettet. Han er bestilt til parringer i Danmark, Sverige, Tyskland og Israel, men også her skal jeg passe på. Han skal helt sikkert bruges ude i verden, men i et begrænset omfang, så han ikke bliver far til alt for mange hvalpe og dukker op i alle stamtavler.
    Vi må gerne bruge ensfarvede i vores opdræt. F.eks black&tan må parres med sort og fawn. "Harlekin" sort/hvid må parres med sort og hvid, dog skal den hvide have stærkt sort pigment.
    Jeg ønsker dog selv kun at bruge ensfarvede, med flerfarvede gener.
    Min store drøm er stadigvæk at få et kuld Harlekin hvalpe. Vores pige har været på mange dates, desværre uden resultat. Men drømmen opgiver jeg aldrig smiley
    Her er et billede af vores pragtfulde Polly.


    profilbillede
  • #19   3. nov 2020 Jinx
    Merle er ikke et farvegen i Pudel racen, så de hunde med farven, er blandingshunde. Farven er ikke tilladt i kennelklubber rundt i verden.


  • #20   3. nov 2020 Når jeg om 10-15 år ikke længere har yorkiebanden, skal jeg have en puddel som makker.
    Og gerne en af dine, Ada. smiley
    Min mand er vokset op med puddel og kan godt gå med til en dag at få en igen.


  • #21   3. nov 2020 Linda L
    Flerfarvede gener ligger i rigtig mange af de ensfarvede linjer. Der er desværre stadigvæk mange opdrættere, som gemmer disse fakta, at deres er med i den statistik. Men der er så sandelig også opdrættere der har det helt fint med de Flerfarvede Pudler i dag. Vi skal bare hjælpe hinanden med, at holde de ensfarvede adskildt fra de flerfarvede. Vi er jo så forskellige som opdrættere. Jeg elsker ALLE farverne, da det er selve racen der fylder mit hjerte. Hvor andre opdrættere stadigvæk er meget imod, at vi nu er en del af Pudelfamilien og DKK familien. De ser stadigvæk på de flerfarvede Pudler som fejlfarvede, da de gør alt for at holde deres linjer "rene", hvilket jeg 100% forstår. Jeg ønsker nøjagtig det samme som dem...sunde hvalpe, efter helbredstestede forældre, med et godt sind.


  • #22   3. nov 2020 Og så HÅBER jeg der kommer flere opdrættere af disse smukke Pudler. Jeg har 30 på listen og med mellem 3-4 hvalpe om året, er det svært at dække det kæmpe store behov og den store interesse smiley

  • #23   3. nov 2020 Jeg synes det mega fedt de er blevet anerkendt smiley

Kommentér på:
Flerfarvede Pudler

Annonce