{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Manglende tænder {{forumTopicSubject}}

Hej, min hund har fået hvalpe, de er nu 7 uger og den ene har endnu ikke fået tænder? Er der andre der har erfaring med det? Kan ikke rigtig Google mig til noget og det bekymrer mig en del. Hvalpen er ellers helt på linje med de andre, glad og frisk. Kan de helt mangle, eller kommer de bare lidt senere? Skal jo meddele den nye familie om det. smiley

Kommentarer på:  Manglende tænder
  • #1   20. nov Altså er der slet ingen tænder eller mangler den bare nogen?
    Hvad siger dyrlægen, det ville da være mit første stop.

• #2   20. nov Jeg ville også kontakte dyrlægen. Kan i heller ikke se at tænderne er ved at bryde frem?

Jeg har fået en hvalp hjem som 8 ugers, hvor tænderne ikke var brudt ordentlig frem endnu, man kunne se dem, men de var ikke fremme. Jeg var ikke blevet ordentligt oplyst om det, havde jeg været det, var hun blevet ved opdrætter en uge mere. Hun manglede også nogle fortænder da de så kom fra, hendes mund var simpelthen for lille til at der kunne være flere, så hun havde 3/4 bid i stedet for 6/6. Hun fungerede uden problemer og tænderne kom fint frem. Hun var bare meget lille og lidt bagefter i hendes udvikling tror jeg. Hun havde også haft en kaotisk start på livet, jeg ved ikke om det havde indflydelse på det.

Så mit råd er, dyrlæge og så få snakket godt med familien, evt behold hvalpen hjemme lidt længere så du er sikker på at tænderne kommer frem som de skal.

• #3   20. nov Ikke personligt, men for mange år siden havde min dyrlæge selv en hvalp, hvor tænderne ikke brød frem
    Luffe fik skåret noget af tandkødet væk og tænderne kom fint frem.
    Jeg ville kontakte dyrlægen og evt få taget røntgen, for at se om de skulle ligge lige under. Normalt er det i alle tilfælde ikke.

• #4   21. nov Rolig,det sker ret tit hos små racer, hos löwchen er sent tandgennembrud ret almindelig i nogen linjer smiley jeg har haft hvalpe hvor der ikke var tænder ved 8 uger,da de flyttede ved 12 uger var alle mælketænder på plads;)

• #5   22. nov Tak for input smiley de skal chippes, vaccineres og undersøges til sundhedsbogen på onsdag smiley så tænker jeg, jeg vil foreslå røntgen, hvis dyrlægen ikke siger, hun kan se de er ved at bryde igennem smiley han er bare så mega lækker, ja det er de alle nu, så jeg smelter smiley jeg beholder ham helt sikkert selv, hvis køberen er utryg ved det smiley der er flere der har sagt, sådan en hund skal aflives, for en hund kan ikke leve uden… sludder!! Han spiser, leger og slås på ligefod med de andre smiley

• #6   22. nov Tænker måske også det er lige voldsomt nok at aflive, fordi der ikke er tænder ved 7 uger og endda uden at vide, om de bare ikke kan bryde igennem uden hjælp. Håber de dukker op inden længe eller evt med en hjælpende hånd fra dyrlægen smiley

Kommentér på:
Manglende tænder

x