{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Udstilling/manglende tænder ?! {{forumTopicSubject}}

Jeg har en meget smuk, racetypisk chihuahua. Hun har vundet en del son havlp/unghund. Men desværre har hun haft en tandsygdom,d er har bevirket at hun har fået trukket nogel tænder ud (både kindtænder og fortænder)

Er det så dumt og udstille hende ? Hvor meget vil det trække ned i udstillingsbedømmelsen ?
Og hvad med knæk på halen ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling/manglende tænder ?!
  • #1   14. mar 2008 Hvis du har en dyrlægeerklæring på at hunden har fået fjernet tænder pga. sygodm, så kan det vel ikke tælle ned. Det har jeg på Bolette, som har fået fjernet en blivende hjørnetand i overmunden.

    Men et knæk på halen er en direkte fejl, så den vil helt sikkert trække ned, og måske derfor skal du overveje ikke at udstille hende.


  • #2   14. mar 2008 Gitte...

    Bare lige et spørgsmål?
    Hvor kan man læse at haleknæk er en direkte fejl?


  • #3   14. mar 2008 Anette -det er ikke en del af race-standarden altså er det en fejl;o)

  • #4   14. mar 2008 Tror altså også at det med tænderne vil trække ned - halen vil helt sikker, alt efter hvor slemt det er - det er ikke alle dommer der opdager det, hvid det ikke er direkte synligt

  • #5   14. mar 2008 Tænderne trækker ikke ned hvis der er dyrlægeerklæring på det, samt hvis det ikke er noget arveligt.

    Haleknæk er arveligt, medmindre hunden har haft halen i klemme (?), og en hund med dette kan ikke avlsgodkendes. Derfor vil den heller ikke kunne placeres ved en udstilling.


  • #6   14. mar 2008 kan den ikke engang placeres hvi shun ahr et knæk på halen ??? det er et meget lille knæk, hun fik du hun var meget lille hvalp. HUn er iøvrigt langhåret, så man mærker det kun hvis man virkelig meget godt efter igennem hårene.

    Ja jeg har kvitteringer på at hun har fået trukket tænderne ud..det ser ikke så pænt ud jo, men hun har korrekt tandstilling.
    Jeg villle heller aldrig avle på hende, da hun kun vejer 1 kg !!! Men alle der ser hende, kommentarer hvor smuk hun er, og at det er den mest fine og racetypiske chihuahua længe set..

    Så ville da gerne prøve at udstille hende også smiley


  • #7   14. mar 2008 Dem jeg kender , der har fået trukket , tænder ud på deres chièr , bliver dømt efter de tænder der er , da dommeren , vurdere hunde på dagen ( i DKK )

Kommentér på:
Udstilling/manglende tænder ?!

Annonce