{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Udstilling, manglende tænder (DKK) {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Sagen er den, at min dværgpinscher på syv måneder har brækket to tænder i overmunden, som skal fjernes onsdag. Yderligere er der to tilsvarende i undermunden, der er slået noget af, men om de skal ud, ved vi først onsdag.

Kan man udstille en hund, der mangler tænder? Og hvis ja, dømmes hunden så nej på det? Der er tale om de to øverste fortænder, der sidder ved siden af den ene hjørnetand og de tilsvarende to tænder i undermunden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstilling, manglende tænder (DKK)
  • #1   18. nov 2013 Du skal have dyrlægen til at lave en attest på tat de er fjernet som følge af uheld, men altså har været der, denne skal du så medbringe på udstillinger og give til ringsekretæren, så kan du sagtens udstille, og der vil ikke blive trukket ned for de manglende tænder

  • #2   18. nov 2013 Mange tak, det var dejligt at høre. Har bare været frygtelig ked af det i dag over hele situationen, og vi er allerede meldt til på et par kommende udstillinger.

  • #4   18. nov 2013 Du skal altid huske at aflevere attesten eller sige du har attest til ringsekretæren inden klassen går i gang... hvis du er i ringen uden og dommeren kommer med bemærkninger er der INGEN chance for at hente den. Nogle dommere ser hårdt på tænder og tager ikke hensyn til attest... finder måske noget andet at dømme ned på smiley Hvis du står med en hund med alle tænder som din hund på alle andre punkter står lige med, så kan du godt komme ud for at det bliver lige det punkt dommeren slår ned på.

  • #5   18. nov 2013 Mange tak! Ved I, om det er min dyrlæge eller hos tandlægen, de skal udfylde attesten?

  • #6   19. nov 2013 Det plejer at skulle være den dyrlæge der fjerner tænderne der laver att. , men din alm. dyrlæge har vel også set at hunden havde fuldt tandsæt før den kom til skade. Så her vil jeg sige begge kan lave att.

Kommentér på:
Udstilling, manglende tænder (DKK)

Annonce