{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

New foundlænder blanding!!! {{forumTopicSubject}}

Er der nogle, der har hørt eller kender til nylige parringer med new foundlander ? Ville rigtig gerne forøge hundebestanden, og gerne med en newfoundlænder, men de har en del HD..
Med blandede gener (måske fra Berner, rottweiler eller anden bamserace) kunne man måske drosle HD´en lidt ned...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  New foundlænder blanding!!!
  • #1   13. sep 2007 Du skal da bare have en Landseer i stedet for. Det er en sund race.

• #2   13. sep 2007 Tror nu ikke man formindsker hd´en på en newf ved at blande racen..... Enten har hunden anlæg for at udvikle eller ej. Når jeg tænker på en newf. temperament og så overvejer du de andre blandinger indover. Tror ikke der bliver meget bamse med en rottweiler blanding *ss*

• #3   13. sep 2007 HD forsvinder ikke bare fordi hunden ikke er raceren...

• #4   13. sep 2007 Vil så lige sige at en det er sjældent at en newf er påvirket af HD. Hvis du tjekker linierne bagved din hvalp så er du forhåbentlig endnu mere sikker på at din hund ikke udvikler alvorlig HD, hvis du så også tager de daglige hensyn til at det er en race der bliver meget tung og vokser hurtig..

• #5   13. sep 2007 hvor får du ide'en om at en blandingshund ikke får HD?

• #6   14. sep 2007 Hmm... Hvorfor skulle en blanding af Newf. have mindre chance for HD end en ægte?

• #7   14. sep 2007 Nåhh ,ja ja rolig nu!
    1. det var ikke en hundeforøgelse i dkk, men hjemme hos mig!!!
    2. Jeg ved godt at HD ikke bare forsvinder, men det er faktisk sket før, at blandinger af racer hjælper på HD en.. - ikke fordi jeg regner med at "kurrere" nogle, men ønsker selvfølgelig en så sund hund som mulig!!
    3. Jeg var mest interesseret i berner/newfoundland - Jeg har en berner, men nr. 2 hund skal være større, men nok ikke ren new foundland ..

• #8   14. sep 2007 Men det er da rart at vide, at new foundlænder ikke er så generet af hd-lidelserne, som f.eks en berner eller mastiff - selvom det lyder mærkeligt, det er jo også en tung race!!

• #9   14. sep 2007 Hvad er forskellen på landseer og new foundland? - uden af genere nogle..
    New foundland kommer også i sort/hvid eller er jeg helt forkert på den? og temperament, sind og evner tæt på hinanden ...

• #10   14. sep 2007 Jack -kommer bl.a. osse an på om det er blandinger af blandinger eller "1.genrerations blandinger"

Men som udgangspunkt bliver hunden ikke sundere af at være blandet. Hvis der er HD i linien så er der det osse hvis man blander.

• #11   14. sep 2007 Landseeren er avlet ud af den hvid/sorte newf. Den hvid/ sorte newf er lavere, kraftigere og har også et andet hoved end landseeren. Kender ikke landseeren temperamentsmæssigt, men den hvd/sorte newf er mere aktiv end den sorte newf.
    Man mener det er muskelerne omkring hofterne, som gør at en newf ikke altid er påvirket af E hofter. kender faktisk flere newf med E hofter, som hopper rundt som om de havde A hofter. Synes det er synd at du vil blande en newf og ikke bare vil have en renracet. Er det bare størrelsen du er ude efter ?

• #12   14. sep 2007 rotten har også hd problemer - ligesom berneren har. men tror faktisk at kræft er et størrer problem hos berneren, end HD

• #13   14. sep 2007 Berneren har ikke mere kræft end som så mange andre racer, Men det betyder bestemt ikke, at det ikke er et problem. det er faktisk et betydeligt problem for vores race.
    vi har en ellers meget sjælden og agrrasiv kræft form, Maglign Histiocytose som bare ikke er sjællen i vores race.
    Klubben er meget obs på kræften og har været det i en del år. klubben har et samarbjde med KVL hvor der et PHD protjekt igang og der er store studier i USA og Frankrig igang.

med hensyn til kræften kan vi ikke teste for det, så vi har ikke rigtigt noget at gå efter udover alderen på ens hunds stamfædre jo højre jo bedre.
    Vi kan da heldighvis teste for HD, og AD.

En hund kan leve med HD, men kræft dør den af.

• #14   14. sep 2007 Erika: det er nu ikke det jeg hørte til et fordrag af Birgitte Schøtz(staves), i bernerklubben - tror det er holland hvor gennemsnitsalderne er helt nede på 6 år - så vil da sige at det er et problem. I har da også en kræftforskning igang...men jeg kan kun sige det jeg høre fra de bernerfolk jeg kender

• #15   14. sep 2007 Platugler:
    Er ikke helt med, - jeg skriver <i> det er faktisk et betydeligt problem for vores race.</i> og giver dig ikke nogen steder uret..???

• #16   16. sep 2007 Tak for svaret Marianne, Albert og Louis.

Måske bliver det også engang en ren new foundlænder, vi elsker vores berner, ingen tvivl om det og ville også gerne have en mere. men i øjeblikket snakker vi herhjemme mest om en blandet race (skyldes Batman og HD + et par andre racelidelser)

Inden Batman blev der diskuteret Hovaward, New foundlænder eller berner sennen. Men efter Batman har vi forelsket os i "bamserne", storhovedet og de lidt mere rolige hunde, derfor er hovawarden ikke på tale mere.

Kommentér på:
New foundlænder blanding!!!

Annonce