{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Ville L
Ville L
Tilmeldt:
19. maj 2021
Emner: 2 Svar: 3

Priser på forskelligt farvede oeb hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hejsan...
Min tæve er lige født to små piger...
En er sort/hvid, efter far...
Den andre er sort/hvid med lysebrune poter, så d er vel en tri-color?? Vel??.
Mor er lysebrun og hvid, lilac i papirerne...
Hvalpene får stamtavler og d hele...
Og hvad med hvis jeg vil sælge den ene hvalpe, men beholde retten til første kuld, då min Lucyfer desværre skal steriliseres da hun fik Kejsersnit...
Taknemmelig over svar, og spørge gerne hvis i vil vide mere...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Priser på forskelligt farvede oeb hvalpe
  • #1   29. okt 2022 Jeg tror ikke jeg forstår dit spørgsmål helt.
    Er det pris på udstationering eller fordi de har forskellig farve?


  • #2   29. okt 2022 Du kan ikke sælge en hvalp og samtidig beholde avlsretten.
    Da hedder det en udstationering.
    Ved en udstationering får familien en gratis hund, mens du har ret til at trække et kuld hvalpe på tæven. Familien betaler alle hverdsgsudgifter. Du betaler alle udgifter ifm avl.
    Der findes en særlig kontrakt til udstationering.


  • #3   29. okt 2022 Hvis du sælger hunden, så mister du også avldretten - hvem ville dog give fuld pris for en hund, de ikke har 100% rettigheder over.

    Så vil det være udstationering, som Malene skriver. Husk ved sådan en aftale at lave kontrakt på alle tænkelige udfald - hvad hvis værtsfamilien ikke kan have hunden mere, hvad hvis den ikke viser sig at være egnet til avl, hvilke rettigheder og pligter har du/værtsfamilien ift udstilling/prøver/avl osv.

    Jeg har haft udstationeringshund (hanhund dog). Der forpligtede jeg mig til at udstille og/eller lade opdrætter udstille ham, der var krav om HD-fotografering, øjenlysning, mentaltest mm. og selvfølgelig aftaler om betalingen af disse ting.
    Derudover var der en slutdato - altså hunden blev 100% min efter 2 kuld ELLER efter en aftalt dato, såfremt opdrætter ikke havde brugt sine parringer inden ELLER hvis hunden ikke kunne avlsgodkendes i henhold til specialklubbens retningslinjer.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #4   29. okt 2022 Stort tillykke med hvalpene smiley

    Tænker det er en god ide, at kontakte din opdrætter igen omkring dine spørgsmål, så du får hjælp til hvad der er kotume i din race og forbund, samt får udfærdiget en god kontrakt smiley Eller er tæven blevet overført til DKK, så kan du måske få hjælp af specialklubben.

    Jeg ved at nogen DKK opdrættere af racen, tager et salgsbeløb selv om de beholder rettighederne til nogen kuld.

    Det er ikke almindelig kotume, i langt de fleste racer, udstationerer man hvalpene og overdrager hunden gratis til udstationeringsværten, når opdrætter har fået de aftalte kuld som Malene skriver.

    pøj pøj med det smiley














  • #5   29. okt 2022 Min Hera fik jeg som udstationering. Hun er ikke egnet til avl, men var hun det havde opdrætter ret til at lave max to kuld på hende.
    Det er en aftale jeg kun turde lave, fordi jeg kender opdrætter ,og ved hvor hun står rent etisk. Jeg ville fx ikke risikere at stå i en situation, hvor opdrætter insistere på at avle på en hund der ikke er egnet mv. Hera er en engelsk bulldog , og dem er der ingen/få avlsrestriktioner på.


  • #6   4. nov 2022 #4

    CM racen er ikke FCI godkendt, så der er ingen hjælp at hente i DKK smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
  • #8   4. nov 2022 #6 : Jo, den er. smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #9   4. nov 2022 Anne Julie F: Racen er ikke anerkendt af FCI, men stambogsføres i DKK's X-register.



  • #10   4. nov 2022 Nej, det er rigtig. Jeg var lige lidt for hurtigt der.

Kommentér på:
Priser på forskelligt farvede oeb hvalpe

Annonce