{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.316 visninger | Oprettet:

Dorte P
Dorte P
Tilmeldt:
1. maj 2023
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5

Tæve lægger sig på hvalpene {{forumTopicSubject}}

Kære alle
Min Havaneser har fået to velskabte hvalpe for en uge siden. Hun er en god mor og passer hvalpene godt, men hun kommer ofte til at lægge sig på dem. Dette er vidst ret normalt, men min hund reagerer ikke på, at hvalpene piber og spræller under hende. Hun bliver bare liggende, som om hun slet ikke registrerer det.
Jeg har nu flere gange måttet skubbe hende væk fra en hvalp, der lå helt inde under hende. Jeg tør ikke gå fra hende og får ikke sovet ret meget, da jeg er nødt til at tjekke hvalpene, hver gang de piber.
Er der nogen, der har prøvet dette og har ideer til, hvad jeg kan gøre, så hun ikke lægger sine hvalpe ihjel, og jeg kan få sovet lidt? (Der ER rundstykke i fødekassen).
På forhånd tak.
Mh. Dorte


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve lægger sig på hvalpene
  • #1   1. maj 2023 Jeg tror ikke du kan gøre andet en du gør, når hvalpene bliver størere vil de selvkunne vride sig ud. Obs, tæven er da bestemt ikke engod mor hvis hun ikke reagerer på hvalpe skrig

  • #2   1. maj 2023 Du kan evt spørge en ven om de vil hvalpe-sitte nogle timer hver dag, så du kan sove smiley

  • #3   1. maj 2023 Jeg tror heller ikke du kan gøre andet end hvad du allerede gør.

    Men helt normalt er det ikke, jeg har aldrig oplevet, at mine tæver lægger sig på deres hvalpe og jeg har ingen stænger i hvalpekurven/kassen.

    Jeg tænker om hvalpekassen måske er for lille


  • #4   1. maj 2023 Enig med Bodil og Kirsten.

    Indlæg om hvalpe uden billeder er strengt forbudt:-)

    Tillykke med de små pølser smiley


  • Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #6   1. maj 2023 Nå, nu fandt jeg ud af, hvor jeg skulle svare, man skulle bare lige forbi 25 reklamer ??.
    Tak for jeres svar, og I har nok ret i, at hun ikke er så god en mor, når hun ikke opdager, at hun ligger på hvalpene.
    Jeg har skrevet et langt svar i en ny tråd, da jeg ikke kunne finde ud af at skrive i denne. Undskyld besværet, men jeg er lidt træt??
    Prøver lige, om jeg kan kopiere fra den anden tråd, imens får I et billede.


    profilbillede
  • Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #7   1. maj 2023 Resten af mit svar:
    Som en af jer skriver, synes jeg heller ikke, det virker normalt, at hun ikke reagerer på deres skrig.
    Nogle gange har hun ligget helt oven på en af dem, så han kunne blive kvalt, andre gange er de blevet mast op ad siderne, men er blevet reddet af rundstokkene.
    Når hun er udenfor kassen, reagerer hun med det samme på deres piben og går ind til dem, slikker dem og giver dem mad. Når hun ligger på en hvalp, er det som om, hun godt kan høre den pibe, og hun ser sig søgende omkring, men hun fatter simpelthen ikke, at den ligger under hende og flytter sig ikke. Nogle gange begynder hun selv af pibe, fordi hun ikke kan finde hvalpen og ser bedende på mig, som om jeg skal klare det.
    Hun plejer ellers at være ret kvik, men hun virker simpelthen lidt dum.
    Fødekassen er rigeligt stor, tror jeg den er 80x80 cm til en mor på 8.5 kg og to hvalpe. Der er i hvert fald meget plads omkring dem.


  • Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #8   1. maj 2023 Og lige et billede mere smiley

    profilbillede
  • #9   1. maj 2023 Er pindene ikke lidt for højt oppe i forhold til racen? Syntes det ligner at tæven kan være under pinden. Men det kan også være billedet.

    Tillykke med de små smiley


  • Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #10   1. maj 2023 Tak AG.
    Jo, du har måske ret, jeg kunne da i hvert fald prøve at sætte dem lidt ned.


  • Dorte P
    Dorte P Tilmeldt:
    maj 2023

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 5
    #12   1. maj 2023 Tak.Jeg kan godt se, at der er en del forskel, og din hund er mindst dobbelt så stor som min:)
    Jeg har bare sat stikkene der, hvor der var lavet hul til dem, men jeg kan jo bare lave nogle nye huller smiley
    Det vil i hvert fald gøre, at hun ikke kan klemme dem dér, så er det kun de gange, hvor hun lægger sig helt oven på hvalpen, jeg skal tage mig af.


  • #13   1. maj 2023 Rundstokkene er helt afgjort for højt sat, de skal kun lige være så hvalpene kan komme ind under. Lige pt. er de så små og sarte, bare om en uges tid, så er de meget mere robuste.



Kommentér på:
Tæve lægger sig på hvalpene

Annonce