Amstaff´s købt i Viborg området... Amstaff´s købt i Viborg området...
Da vi i sin tid købte vores første hund, Simba en amstaff, vidste vi ikke noget om hundehandlere og dårlig avl. Så vi købte Simba gennem en annonce i den blå avis hos en fyr i Viborg, hvis tæve var kommet til DK mens hun var gravid, hvilket han påstod ikke og vide noget om da han fik hende. Så han skulle jo af med hvalpene, og vi var "dumme nok" til at købe en af dem... Dog skal det siges at havde Simba været rask, ville vi have haft en super dejlig og god hund nu... Så vi fortrød aldrig at vi lærte ham og kende...
MEN Simba fik jo konstateret så kraftig HD at dr. dyr ikke mente der var noget der ville hjælpe på hans smerter, og dermed fik vi ham aflivet, for hans skyld, bestemt ikke for vores fordi det var en ubeskrivelig hård beslutning.
Jeg kunne nu godt tænke mig og vide om der er nogen herinde der købte en amstaff hvalp i viborg i januar/februar 2004 af en ung fyr som ejede tæven? Grunden til at jeg spørger er at jeg gerne vil vide hvordan det er gået de andre hvalpe fra kuldet...
Håber det gav bare en lille smule mening det jeg skrev...
okt 2004
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 157 Svar: 950
Til alle jer andre, lad for guds skyld være med at købe hunde af folk der får dem fra udlandet og ikke har nogen baggrundsviden om hunden/hundene
Syntes efterhånden man hører for mange dårlige historier i den stil om hundehandlere osv.
Der bor en i vores område der havde købt en hund af Georg Olesen(hun vidste ikke hvem ham var) som hun havde købt som en amstaff og som hun så fandt ud af var en Pitbull.
Hunden er heldigvis rask og har et dejligt sind men har haft en del maveproblemer til at starte med og da hun ringede og ville snakke med ham om det flippede han ud og svinede hende til og siden har hun ikke haft nogen kontakt med ham
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 413 Svar: 5.978
jan 2005
okt 2004
okt 2004
Tror sgu han har det godt der hvor han er nu så trøst jer med det.
Vi har lige måtte aflive vores kat, fordi den var blevet syg og så havde leveren sat ud, og det var hårdt så jeg tænker lidt på at man knytter sig ENDNU mere til sin hund så hvis Armani blev syg og skulle aflives ville jeg sgu nok græde snot
jan 2005
okt 2004
Han har nogle rigtig flotte farver.
Armanis mor har lidt de samme farver, hende kan i også se herinde, hun hedder Beauty og er også en amstaff
jan 2005
jan 2005
okt 2004
Og vi er faldet lidt for Staffordshire Bullterrieren efter vi havde besøg af MICHAEL S. som har COCIO herinde på galleriet
okt 2004
Han har verdens bedste sind og er bare vores lille guldklump.
Har ikke haft hund før fordi min mor er multiallergiker men har altid gerne ville have hund, og nu når vi har fået det er det en af de bedste beslutninger vi har taget, for han er bare guld værd at komme hjem til hver dag efter arbejde
okt 2004
Og jeg vidste da godt jeg ville blive glad for at få hund men blev sgu alligevel overrasket over hvor MEGET man knytter sig til de dejlige væsner det bare stoler blindt på en
jan 2005
Og ja der er jo ikke noget bedre end at komme hjem fra arbejdet til en hund - den er jo altid glad når man kommer hjem... Ens kæreste kan jo være i dårligt humør en dag - men det er hunden aldrig...
jan 2005
okt 2004
jan 2005
Nu må jeg smutte i seng - har en lang arbejdsdag imorgen fra 9 til 20... Må smutte...
okt 2004
Han er bare Fars hund.
Lige meget hvor dårligt humør jeg er i kan han altid bare kigge på mig med hans stor brune hundeøjne og så kan jeg ikke lade være med at smile og blive glad igen
okt 2004
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
Jeg har på det sidste haft nogle diskussioner vedr disse racer, og føler mig nok en del misforstået..
Jeg vil lægge ud med at sige, at jeg er desideret bange for disse racer ! Og jeg mener selv det er velbegrundet.
Dog vil jeg gerne lige sige, at jeg godt er klar over at der i flere kenneler, foregår et etisk avlsarbejde !
Det der gør mig bange (bliver nok et lange indlæg) er at jeg har talt med flere ejere af disse. Og øv siger jeg bare !
1)
En fyr fortalte mig, hvorledes hans hvalp ver blevet transporteret her op, fra ex jugoslavien, i et lille bue sammen med flere hvalpe fra kuldet. De hvalpe var under 3 mdr. gamle, men alligevel havde sloges på vejen herop ! Og udfra arene var det tydeligt at hunden var flænset flere steder ! jeg så den første gang som 5 mdr. hvalp, og det var den mest aggressive hund jeg nogen sinde har mødt, og så var det endda kun en hvalp ! Ingen øjenkontakt der, så gik det helt galt.
2)
en anden historie, var en fyr (ganske fornuftig) derfortalte hvorledes hans hund pludselig slog klik, og gik "uopfordret" til angreb på et lille barn, heldigvis var det vinter og ungen havde en stor flyverdragt på !
Hunden blev tæsket væk fra barnet ! Dagen efter vågnede ejeren ved at hunden stor ved siden af sengen og "viste hele gebisset" så blev den aflivet !
3) hver formiddag går der en ung fyr forbi med en hund han kalder en arm. staff ! den er vel omkring 55 cm høj, og ca 1/2 år gl. ??? hans forklaring da jeg spurgte om det ikke var en pitt. var at det var fordi det var den amerikanske model af armstaffen, så den havde væsentligt længere ben.. Dooooh !
4) en ældre dame går tur med en hvid arm.staff muligvis en blanding, hun siger det er en arm. buldog, som hendes søn ikke længere kunne have.. Det jeg forundres over er hundens hovedfacon ! Der er lige så stor forskel mellem arm.staff og arm buldog, som der er mellem Weim. og Arm. Cocker !! Hunden er selvfølgelig for stærk til at hun kan sætte sig i respekt..
Se det der gør at jeg ikke lader mig begejste af disse racer er at, jeg ikke kan se forskel på om det er en seriøst avlet hund eller om det er en kampmaskine, når jeg går tur i hundeskoven eller andre steder !
Jeg har flere eksempler end ovenstående, bla .hvordan mogle blander arm bull. med pitt, for at ændre deres pandeskal så den ikke er så karakteristisk, og så den kan bruges til.. jaeh i mine termer er det en potensforlænger !
Dette skal ikke forståes som, at jeg ikke tror der findes venlige arm.staffer, men når jeg møder dem på gaden eller i skoven, så er jeg ikke den der kan se forskel, på om der er avlet på fornuftige linjer eller om der er avlet på en hund hvis psyke, er fuldstændig ødelagt.. !
Min hund har, af samme årsag aldrig lejet med en arm. staff.. pitt, eller arm. bull.
Jeg tør simpelthen ikke !
Pyha en længere smøre, jeg håber at jeg ikke misforståes, men ville være glad for (især arm.staffer opdrættere´s) syn på ovenst ?
Venlige hilsner og no hard feelings
Pia.
jun 2005
Ser du, det er netop hvad der er min pointe !
Ofte, ved "folk" ikke hvad "linjer" deres hund er avlet på, og det er der, jeg bliver bange *ss*
Det jeg mener er, jeg har fuld tiltro til at der flere steder bliver gjort et seriøst og, -meget væsenligt.. ETISK avlsarbejde på disse hunde.. Men desværre er den også en race som i disse tider er moderne, og desværre er der mennesker der importere/køber hundene fra steder, hvor der desideret bliver avlet på aggressive linjer..
Jeg har ikke forstand nok til at vide hvor længe det tager at få avlet " kamphunden" ud af dem.. Men det kan jo lade sig gøre, bare se Bullterrieren, det er en dejlig dejlig hund, i allefald de vi ar mødt på vores vej.
Jørgen ! Jeg er meget glad og taknemlig for dine ord,
For ind i mellem er jeg gået væk fra disse hunde, har det været med beskidte tilråb som følge ! Min Dreng får ikke lov til at lege med disse hunderacer, uden at jeg kender og har tillid til både, ejer som hund
Venlig hilsen
Pia
jan 2005
Vi er fuldt ud opmærksomme på at problemet også er at finde am. bulldogs, men vi er også ekstra opmærksomme på tegnene, og mere forsigtige.
Til pia - vil jeg lige kort sige at det jo ikke kun er de såkaldte "kamphunderacer" der kan gå amok fordi det slår klik for dem....
jan 2005
jun 2005
Min pointe var, at jeg har kendskab til at de bliver blandet med Pitt. for at ændre pittens hovedfacon !
Jeg hader heller ikke arm. staffer.. Jeg er bange for dem !
Mit indlæg er heller ikke myntet, på jeres eller andres hunde i dette forum, det jeg ville var at, give informationer og få informationer *ss* Lære mere om racen, og siden der er en del herinde der har arm. staffer, tænkte jeg at det var det rette forum
Jeg ved godt at, det ikke er arm.staffen der har "patent" på at gå amok, hvis det slår klik, det formoder jeg alle racer kan.. Der hvor jeg ser problemet, er stadig disse "linjer" som konkret (har lige i en anden tråd læst der er små 200 reg. arm.staffer, men man regner med at der er 8-900 her i landet) er avlet, så "kamphunden" ligger mere latent under overfladen, forstår du hvad jeg mener...:-)
Venlige hilsner fra
Pia.
jan 2005
Jeg forstår udemærket hvad du mener - og du har ret i at det ligger lidt tættere på overfladen hos hunde som i sin tid er blevet brugt til kamp.
Heldigvis er den amerikanske bulldog, hvilken jeg bedst kan snakke med om, ikke avlet til kamp, men er dog senere blevet brugt til det.
Bare rolig ingen hard feelings herfra - bare en misforståelse tror jeg...
Knus Anne
jun 2005
Ja, det kan godt være svært at få alle nuancerne med, på skrift, ikke de store muligheder for smil og gestikuleren ! *Ler*
Hvad er den arm. bulldog.. hmm dumt spg Ggg!
Ser lige at svaret ligger i navnet *loooooool*
Så det er måske en "art" amerikansk rottweiler ?? Jeg mener engang at have læst, at rottw.blev brugt som kvæghund !?
Knus fra Pia.
Amstaff´s købt i Viborg området...