{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler for parring
  • #1   24. jan 2008 Der er ingen lov der bestemmer hvem/hvad man parrer, hvis det er det du mener.
    men har du en DKK tavle "må" du kun avle indenfor DKK


  • #2   24. jan 2008 Nej ... man må KUN parre hunde med stamtavler =)

  • #3   24. jan 2008 ok vidste ikke om der var en form for "straf" hvis en race ren med tavle osv .
    parret en blanding

    måske en regl for ikke at blande for meget...

    Dvs at havde man en tæve blandet af to racer og man ønskede at parre med den ene af racerne ( bare ren) kan man godt det


  • #4   24. jan 2008 Dvs. at når Thea har dkk stamtavle og jeg er medlem af dkk, så må jeg ikke lade hende parre med en ikke ren hanhund?
    Ikke at jeg har planer om det overhovedet, er bare nysgerrig :o)


  • #6   24. jan 2008 Gid der var en KÆMPE straf!

  • #7   24. jan 2008 Hvad så hvis man vil parrer en tæve med DKK stamtavle med en udenlandsk han som også har stamtavle men selvfølgelig ikke DKK's

  • #8   24. jan 2008 Det kommer an på race mm. der er forskellige avlsreastriktioner for de forskellige racer.

    Nogen racer er der ingen reastriktioner på men andre skal have brugshundeprøver, udstilling, DNA-test, AD / HD forografering.


  • #9   24. jan 2008 det er også bare et spørgsmål, vidste ikke hvordan reglerne var, men så er det godt man kan finde svar her smiler

    faldt over en annonce
    moren blanding af bla bla
    og far Ren lab med tavle

    derfor det spørgsmål


  • #10   24. jan 2008 Der er fler der er blevet sparket ud p.g.a. det

  • #12   24. jan 2008 Det er også fair nok synes jeg.... Jeg ville aldrig lade Thea parre af en uden tavle. Man skal holde skæg for sig og snot for sig *GG*

  • #13   24. jan 2008 Stine -Myndefan- !
    Gir dig helt ret.

    Men hvis uheldet er ud, og jeg f.eks. ser Babett blive parre med en anden, så er det en tur til dyrlægen og få en abortsprøjte med det samme.

    Opdager jeg det ikke, og der kommer hvalpe, så bliver hvalpen aflivet.

    Og hvis jeg samtidig ved hvem hanhundens ejer er, bliver der lagt civil erstatningskrav, mod ejeren.


  • #15   24. jan 2008 Babett

    det kan jo lige så godt være din egen skyld hvis hun bliver parret....


  • #16   24. jan 2008 Alle udenlanske hunde skal bare have en FCI stambog.
    Lader man sin hund parre med en ikke DKK hund kan man ikke senere få stambogført hunde efter den


  • #17   25. jan 2008 Jeg ved nu ikke, hvad DKK skulle kunne gøre ved Hr og Fru hansen, der har en hund med DKK tavle, der så parren en hund af anden herkomst. De kan jo ikke rigtig gøre noget i den situation, jo måske smide dem ud, og.....?

    Men ja som opdrætter vil det være en meget dum ting at gøre, da man jo har lidt mere på spil, her kan de virkelig komme efter en, og lave disciplinær sag og jeg skal komme efter dig skal jeg....


  • #18   25. jan 2008 Der er forskellige regler i forskellige klubber. Hvis din hun har bog på ring til klubben, de kan ihvertfald oplyse dig om det. Også selv om du bare er nysgerrig.

  • trine a
    trine a Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   23. jan 2011 Nu har jeg læst jeres indlæg, og jeg står i den situation at jeg selv har to race hunde som får hvalpe, men nu er jeg blevet kontaktet af en sød dame som meget gerne vil have min han til at parre hendes tæve MEN hun er en blaning af en ren griffon" mor " og en " far som er en blanding mellem en griffon og en mobs.. Jeg er medlem af dkk men jeg kan ikke læse mig frem til om det er lovligt, og hvad " straffen" er???

    Håber på lidt hjælp:)

    MVH Trine PS. mine er griffoner


Kommentér på:
regler for parring

Annonce