Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gamle nok til hvalpe
  • #1   7. maj 2008 2 år for de fleste racer. 1 og 1½ år lyder meget ungt i mine ører.

• #2   7. maj 2008 Når hunden er fysisk og mentalt voksen.

2 år er en fin rettesnor, men for mindre racer er det måske 20 mdr og store racer først 40 mdr. Derfor vær kritisk.

Der er ingen grund til at hvalpe får hvalpe... slet ikke. Upskuld og hovsaparringer er der nok af, internaterne bugner, dba flyder osv.

Vil man endelig lave et kuld, så sklal der være en dybere mening end at 'det kunne være hyggeligt'

Ingen dyr <b>vil</b> have afkom, ikke alle dyr <b>bør</b> have afkom.

Når det er de racer du nævner, så bør hd/aa resultat forligge som et absolut minimum inden parring.

• #5   7. maj 2008 Hey..
    Tag ned til din dyrlæge og få dyrlægen til at kigge på din tæve..
    -Han kan altid fortælle dig om han synes hun er udviklet nok..

• #6   7. maj 2008 Jane H. det handler lige så meget om hundes sind er udviklet som kroppens fysik.

Der er mange hunde som egentlig først er mentalt klar når de er tre år.

• #7   7. maj 2008 Altså hvorfor er det de skal have hvalpe? Hvilke kvaliteter er det de skal videreføre og hvad med avelige sygdomme? Ved du hvad der ligger i deres gener mht. HD fx.? Har du også overvejet at markedet for muskelhunde (især blandinger) er oversvømmet og at internaterne ikke vil tage dem? Så skulle de kommene hvalpe stå uden hjem så ender de med at blive aflivet.

Jeg synes det er SÅ vigtigt at tænke over alle disse ting. Vi vil jo alle det bedste for vores dyr og jeg personligt ville ikke kunne se mig selv i øjnene hvis jeg satte et kuld hvlape i verden og de så vidste sig at blive syge eller andet fordi jeg ikke havde læst ordenligt på lektien.

• #8   7. maj 2008 En dyrlæge kan IKKE fortælle dig om en tæve eller hanhund er egnet til avl. Kun om hunden er fysisk udvokset, og så kan de tage røntgen osv for at udelukke sygdomme.

• #9   7. maj 2008 jamen de er jo begge så søde og bløde... .og jeg mangler penge... så derfor er det smart at de parres... De vil også så gerne være forældre og stifte familie nemlig

• #10   7. maj 2008 Jamen kan da kun være enig...

• #11   7. maj 2008 altså ja en dyrlæge kan kun se på din hund hvornår dens knogler osv er udvilket, jeg tror hvertfal for min tæve, at som 18 mdr er hun udvilket men slet ik psykisk, hun er meget hvalpet og tror jeg venter til hun er 2 selvom det er normalt at parre dem før (meget små racer) men ja det er lige så vigtigt den der psykisk klar.

hvorfor folk blander og laver hvalpe vil jeg ik blande mig i smiley mn for din egen og hvalpekøbernes skyld så tjek hvad dine racer normalt for tjekket og så gør det, det det koster kan du bare ligge oven i prisen hvis det er det.

bare så din hvalpekøber ik om 1 år står med en hund der skal aflives pga dårlig hofter smiley og for din egen skyld jo smiley

• #12   7. maj 2008 Problemet med HD er bare at det tit springer 1 eller flere generationer over. Så selvom forældrene har A hofter kan de sagtens lave et helt kuld der alle har HD,så det er ret vigtigt at kigge på anerne.

• #13   7. maj 2008 de ved nok ik noget om anerne i dette tilfælde

• #14   7. maj 2008 Nej og det er også grund nr. 1 til at det er dumt at avle!

• #15   7. maj 2008 ja det er så rigtigt, men det plejer jeg ik blande mig i for folk gør det alligevel, så hvis man ik kan tale dem fra det kan man lige så godt prøve at hjælpe, eller hvad man kan sige smiley hvis du forstår mig

• #16   7. maj 2008 måske ved de ikke hvad hd er siden de slet ik har svaret i tråden

• #17   7. maj 2008 Altså det er mit korstog at få folk til at tænke inde de avler så jeg bliver nok ved med at prøve at tale dem fra det. Hvis jeg bare får en til at tænke så har jeg (eller snarer hundene) vundet lidt.

Det er ikke pga. snopperi jeg mener at al avl skal overtages at seriøse folk der vil "deres" race det bedste!

• #18   7. maj 2008 nej giver dig helt ret smiley for der er ik noget værre som hvalpekøber hvis man pludselig skal aflive hunden pga et eller andet arveligt som måske, kunne ha været undgået. eller hvertfal minimeret.

Kommentér på:
gamle nok til hvalpe

Annonce