426 visninger
|
Oprettet:
Mælk i yveret? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg som sagt fået 5 fine hvalpe og alle har det stadig fint og dem som jeg var urolige over har fået fine runde maver.
Jeg har lige prøvet og trykke lidt på hende for at se hvor meget mælk hun har og give af syntes ikke der kommer ret meget når jeg trykker, men de sutter nu alle sammen løs konstant. Men er lidt nervøs for om der er nok..
Er der noget jeg kan give for at hjælpe hende med at producere lidt mere eller skal det bare gå sin gang?
Jeg har da mælke erstatning stående hvis det skulle gå helt galt.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
Hendes mælkeproduktion stimuleres af hvalpene og 5 hvalpe burde hun kunne føde på.
Held og lykke med de små...*SS*
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
men det er ikke altid lige let at få mælk ud, hvis man ikke ved hvordan man skal malke
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
ja så skal hun nok få lagt mælk ned. hvalpene kan godt tabe sig de første par dage
okt 2007
Følger: 27 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 103
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.208
Og at man ikke lige kan trykke mælk ud, har ikke noget at gøre med at der ingenting er. For at lette "afløbet" af mælken, udskiller tæven hormonet oxitocin(staves), så lægger hun mælk ned, du vil også kunne se, at når hvalpene sutter om mosler rundt med hendes patter, så lige pludselig ligger de helt stille og bare sutter, det er når hun har lagt mælk ned, så vil du også let kunne trykke mælk ud:-)
Held og lykke med hvalpene.
Mælk i yveret?