{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
426 visninger | Oprettet:

Mælk i yveret? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg som sagt fået 5 fine hvalpe og alle har det stadig fint og dem som jeg var urolige over har fået fine runde maver.
Jeg har lige prøvet og trykke lidt på hende for at se hvor meget mælk hun har og give af syntes ikke der kommer ret meget når jeg trykker, men de sutter nu alle sammen løs konstant. Men er lidt nervøs for om der er nok..
Er der noget jeg kan give for at hjælpe hende med at producere lidt mere eller skal det bare gå sin gang?
Jeg har da mælke erstatning stående hvis det skulle gå helt galt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skydedøre til IKEA skab + Diverse 849 kr.
  • gulvafhøvling 6.500 kr.
  • Flytterengøring af 54 kvm, 2 værelses lejlighed 1.500 kr.
  • Utæt rør under køkkenvask 1.350 kr.
  • Handyman to build a bed and drawer 540 kr.
  • Afmontering af kompresser på luft til vand system. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mælk i yveret?
  • #1   12. jun 2008 Vej hvalpene hver dag og hold øje med at de tager på...*SS*
    Hendes mælkeproduktion stimuleres af hvalpene og 5 hvalpe burde hun kunne føde på.
    Held og lykke med de små...*SS*

• #2   12. jun 2008 Hov.... Husk at give din tæve fri adgang til hvalpefoder.....

• #4   12. jun 2008 akkurat samme svar som Lise

men det er ikke altid lige let at få mælk ud, hvis man ikke ved hvordan man skal malke

• #5   12. jun 2008 nå det er så nyt.
    ja så skal hun nok få lagt mælk ned. hvalpene kan godt tabe sig de første par dage

• #6   12. jun 2008 okay så er jeg mere rolig... smiley

• #7   12. jun 2008 Som udgangs punkt vil jeg sige, at så længe hvalpene virker tilfredse og ikke hyler, og møver rundt hele tiden, og i øvrigt har fine runde maver, som du beskriver, så er jeg ret sikker på, at tæven har mælk nok. Man er ikke i tvivl, hvis der ikke er nok mælk, så er hvalpene meget urolige.

Og at man ikke lige kan trykke mælk ud, har ikke noget at gøre med at der ingenting er. For at lette "afløbet" af mælken, udskiller tæven hormonet oxitocin(staves), så lægger hun mælk ned, du vil også kunne se, at når hvalpene sutter om mosler rundt med hendes patter, så lige pludselig ligger de helt stille og bare sutter, det er når hun har lagt mælk ned, så vil du også let kunne trykke mælk ud:-)

Held og lykke med hvalpene.

Kommentér på:
Mælk i yveret?

Annonce