{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pekingeser
  • #1   18. jun 2008 køb dig en hund med papire. vi har på det sidste her på HG haft et par sager med folk der har købt hvalpe som pekingesere men som viste sig at have meget lidt til fælle med dem.. også skal man passe på deres øjne.. de har fugtige render under øjnene som skal holdes. men ellers syntes jeg ikke jeg har problemer med min

  • #2   18. jun 2008 og nu vover jeg mig ud på dybt vand.. jeg er udpreget DKK mennekse.. men jeg bryder mig altså ikke om pekingeserne i DKK.. de virker ikke særlig sunde i mine øjne.. de er alt for flade..

    men det er jo et spørgsmål om smag og behag.. men jeg foretrækker de pekingesere man ser i DRU... det er den eneste race jeg ikke ville handle med DKK papire.


  • #3   18. jun 2008 tusind tak for alle svar. havde hørt at de havde tendens tyil vejrtrækningsproblemer?

    jeg er kunne også være interesseret i en pomeranian, papillion eller japaneser. kender i noget til dem?

    vil aldrig købe en papirløs hund smiley


  • #4   18. jun 2008 jeg har også en pomeranier.. men det er jo en noget anden prisklasse.. og her kan der også være helbredsproblemer.. du kan læse en del om racen på disse to hjemmesider.. det er mine farvoriter

    http://www.pomdies.dk

    http://www.pomseren.dk/


  • #5   18. jun 2008 men ville aldrig anbefale en pomser til en ung pige

  • #6   18. jun 2008 okay, hvorfor ? smiley det bliver du jo nød til at uddybe smiley
    hvad ville du anbefale ? hunden skal være en familie hund for seks, den skal være inde, dog megen udendørsaktivitet, iform af bl.a. hvalpetræning og nok også videregåående træning .


  • #8   18. jun 2008 Jeg tror grunden til sidsel skriver det er fordi pomseren er en meget intelligent hunderace som behøver en bestemt leder figur, har hørt fra bla. Ældre mennesker at de havde problemer med deres pomsere fordi de ikke aktiverede deres hund og ikke satte nogle grænser for den.

    Mange unge mennesker anskaffer sig en hund mere som impulskøb end egentligt at være velovervejet og pomseren er ikke for en person der aldrig har håndteret hunde før.
    Jeg er selv ung og skal have min første pomser, men med grundig overvejelse, jeg begyndte at kigge på hunderacer jeg kunne være interesseret i oktober måned sidste år og havde en bekendt som havde den dejligste pomser pige, og faldte pladask for racen, siden da har jeg kigget og snakket med mange kenneler uden egentligt at finde hvad jeg søgte, og læst rigtig meget om racen.
    Jeg er glad for at jeg tænkte mig om og spurgte herinde ang. kenneler, der er mange gru historier.

    Pomseren er en meget bestemt lille hund som kræver mental og fysisk stimulering og kræver en ejer som er bestem og kærlig, den knytter sig meget til sin familie, men jeg ville ikke mene den er den bedste børne hund, da den kan have sin helt egen mening om tingene smiley

    http://hundeleksikon.dk/ - herinde kan du læse det mest generelle om rigtig mange hunderacer.

    Kender ikke så meget til pekingseren.


  • #9   19. jun 2008 bla fordi unge mennesker typisk får børn senere i deres liv.. og jeg mener ikke pomseren har optimale forhold sammen med børn... rigtig mange pomsere bryder sig heller ikke om børn og er man så uheldig at få en af de hunde ender det jo i 100 procent af tilfældende jo med at hunden må væk... men vil indrømme at pomseren er mit alt overskyggende ømme punkt. og at jeg virkelig hader at den er ved at blive morderne..

    hvis du alligevel skulle beslutte dig for en pomser, så se dig rigtig godt for inden du køber.. køb kun med tavle og husk på at en pomser med DKK tavle ikke kan sammelignes med en pomser med eks DRU tavle.. så gør op med dig selv hvilken type hund du vil have før du vælger tavle

    pekingeseren har jeg der i mod oplevet som en fantastisk familiehund der er super sammen med børn. helbredsmæssigt er den også noget mere stabil en pomseren og den er faktisk ret robust. de pekingesere jeg kender eeelsker børn men som alle andre hunde skal de have lov til at være i fred ind i mellem.


  • #11   19. jun 2008 smiley ja vi overvejer også kun indtil videre. altså hvordan og hvorledes de racer som jeg er interesseret i, vil kunne passe ind i vores famile smiley for den skal under ingen omstændigheder blive et "fejlkøb" !

    jeg tror også mange unge ikke har tid eller tænkt på så som hvalpetræning som jo ernormt vigtig for at hunden præges korrekt og at man komme godt fra start !


Kommentér på:
pekingeser

Annonce