2.001 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Formel 1 labrador, hvordan med avl Formel 1 labrador, hvordan med avl

Vi har været så heldige at få os en voksen formel 1 labrador han med fine dkk papirer, beståede markprøver med flotte placeringer mm. Nu kunne vi godt tænke os at bruge ham til avl da vi mener han virkelig har noget at byde ind med, men hvordan får man ligesom gjort folk opmærksomme på at vi har den her fantastiske hanhund *ss*

Mvh Katharinas Mor

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Formel 1 labrador, hvordan med avl
  • #1   23. jun 2008 du kan bla sætte ham som avls hund på dkks hjemmeside,
    ellers lave annoncer, med fyldestgørende oplysninger, om hvad i har og hvad i søger osv osv

forresten, super flot navn - katharina det hedder jeg nemlig også hehe

• #2   23. jun 2008 Du kan jo lave nogle annnoncer her og på dba og guloggratis mfl.
    Og skrive at det kun er for egnede tæver læs (avlsgodkendte tæver med dkk stambog)

• #4   23. jun 2008 Slæb ham med til udstillinger/markprøver. Hvis han er så fantastisk skal der nok være nogen der får interesse;o)

Derudover har DKK en hanhundeliste (prøv at kigge ved specialklubben osse)

Er han HD/AA fotograferet osv, for ellers var det osse et godt sted at starte

• #5   23. jun 2008 takker allesammen:-)
    Ja han er både HD og AA fotograferet, resultat er A i HD og 0/1 i AA, så ret meget pænere bliver det jo ikke.
    Desuden er han øjenlyst og har ikke anlæg til arvelig øjenlidelse.
    Jeg har lige meldt os ind i retrieverklubben, og kunne helt sikkert godt tænke mig at tage ham til både markprøvetræning og udstillinger smiley

Mvh Katharinas mor

• #6   23. jun 2008 Katharina -jamen så har i jo allerede lagt godt ud. Har lige været inde på hundeweb og lure hans resultater og det ser da heller ikke helt dårligt ud:o)

Så vidt jeg ved må øjenlysningen max være et år gammel ved parringstidspunktet (sådan er det i hvert fald for min race).

Me tag kontakt til DRK de kan helt sikkert hjælpe dig, og ellers er det jo bare afsted og vise ham frem for de andre labbefolk til markprøver osv:o)

• #7   23. jun 2008 hvad er det for noget hundeweb? Kan jeg finde hans resultater derinde. Vi har nemlig ikke alt på ham da vi er 2. hold ejere og kun lige har fået ham for 2 uger siden

• #8   23. jun 2008 gå ind på www.hundeweb.dk
    På "hundedatabase" kan du søge på hans stambogsnr (eller navn + race) så dukker han op. Så kan du "bladre" i de faner der er over stamtavlen, og finde både markprøve resultater, sundhedsresultater osv... (osse for hans forældre, bedsteforældre osv, hvis du klikker dig ind på dem)

• #9   23. jun 2008 nøøøj, han er da langt bedre end jeg regnede med smiley Tusind tak for hjælpen, nu kan jeg da finde alle info om ham smiley

• #10   23. jun 2008 Jamen det var da så lidt:o)

Har ikke kigget så grundigt på ham, me kan se at udover 2 x disket har han ok markprøve resultater (hvad han er disket for kan man jo så desværre ikke undersøge på hundeweb)

• #11   23. jun 2008 Det har nok været noget med ro, ifølge den tidligere ejer så er han MEGET ivrig, så han har svært ved at holde sig i ro når han ved der er "arbejde" i sigte smiley

• #12   23. jun 2008 Connie -de har ikke haft hunden fra hvalp, og derfor heller ikke selv gået til markprøver med den.

Men resultaterne kan findes på hundeweb hvis du skulle være interesseret;o)

• #13   23. jun 2008 conny w
    Ja, vi er lidt et blankt ark endnu, for vi har kun haft ham i 14 dage, så vi ved ikke helt hvordan man gør sådan noget smiley
    Men ja han skal helt sikkert starte på markprøvetræning her efter sommerferien, og så må vi se hvad der sker

• #14   23. jun 2008 connie w

Fik ikke lige læst din kommentar ordentligt igennem smiley
    Vi har lige meldt os ind i drk, og tilhører den region som vidst hedder midt, den som dækker området med horsens og vejle.
    Han er af sin tidligere ejer blevet brugt meget til jagt og markprøver, og har nogle helt fantastiske instinkter, og dem vil vi gerne vedligeholde selvom vi ikke selv skal bruge ham til jagt.

• #15   23. jun 2008 Tante -hvis nu man ikke er jæger, så er det jo ikke så ligetil at bruge kræet til jagt;o)

• #16   23. jun 2008 jo jo, vi har skam masser af koldt vand i blodet, men det skader jo ikke at søge lidt info*sss* Jeg skal helt sikkert også lære buster rigtig godt at kende, men allerede efter 14 dage er han faldet rigtig godt til, og lyder mig som om han aldrig har bestilt andet smiley Det er jo fantastisk at få en hund som både er så velopdragen, og samtidig bare har det skønneste væsen smiley
    Mht til jagt, så bliver det ikke det jeg vil bruge ham til, ikke fordi hunden ikke er god nok, men fordi jeg ikke er god nok, så jeg tror jeg vil skade mere end gavne hvis jeg forsøgte smiley Men markprøvetræning, helt sikkert

• #17   23. jun 2008 Connie w: Hvad hulen er en PB?????:-)

• #18   23. jun 2008 Vi kender ikke tidligere ejer, men oprindeligt er han fra en kennel i haarby. Nu er han bosat hos os lige nord for horsens

• #19   23. jun 2008 smil, tak for oversættelse, min datter og jeg er nye herinde smiley

• #20   23. jun 2008 kennelen han kommer fra hedder kennel beechbrook smiley

• #21   23. jun 2008 Tak for det, og uanset hvad vi vælger at bruge ham til, så er jeg sikker på at vi har fået en alletiders dejlige hund smiley

Kommentér på:
Formel 1 labrador, hvordan med avl

Annonce