{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår skal de være faldet ned?
  • #1   20. aug 2008 Senest 8 mdr. siger man....

• #2   20. aug 2008 Ja så skal du ikke regne med at de nogensinde kommer ned.

• #3   20. aug 2008 Hvis hunden ikke har begge sten når den er 8 mdr, erklærer man den cryptorchid.

Hvis ikke stenene er der ved 6 mdrs alderen, er der ikke rigtig håb for, at de kommer....

• #4   20. aug 2008 Tja og i de helt vilde tilfælde kan stenen komme ned i en alder af 4.....
    Men der findes også mennesker der kan overleve at blive ramt af lyn...

Nå spøg til side.... Man erklære en hund for kryptocid hvis ikke den har begge sten når den er 8 mrd..... Da stenene ikke er nede nu, skal du ikke regne med at de nogensinde kommer.
    Du bør få Dylle til at se på ham, og få en snak om hvad i gør.
    Man anbefaler gerne at få hunden kastereret, da der er øget risiko for kræft når de sidder forkert. Og da der alligevel IKKE må avles på sådan en hund, kan man næsten lige så godt få det gjort!

pøj pøj med ham

• #5   20. aug 2008 åhh jeg er godt nok træt af det:-( vi skulle jo gerne ha avlet lidt med ham

• #6   20. aug 2008 Michelle, ja det er surt.... men der er bare ikke så meget at gøre.... Husk at oplyse din opdrætter om det. Det vil være mortæven der har genet for kryptocisme, og hun bør derfor tages ud af avl også....

Hej du der dumme smiley - faktisk er det omkring 10 % af alle hanner der er kryptocide har jeg læst et sted.. det er ret mange....

• #7   20. aug 2008 Camilla... Ja det er mange, men problemet er jo at folk acceptere at " stenene" er langtid om at komme ned og så ryger sådan en hund ud i avlen sammen med dens kuldsøstre..... Har læst i en amerikansk undersøgelse, at kommer stenene ikke ned inden de 12 uger og senest med en uges mellemrum, ja så er hunden altså kryptocrid....

• #8   20. aug 2008 Ja, de kommer nok ikke ned :o/

Man skal faktisk være ret heldig, hvis de ikke er nede, når man henter hvalpen eller kort der efter. Hvis jeg skulle købe han og de ikke var nede, når jeg hentede ham, ville jeg have en rigtig god kontrakt med opdrætteren i orden, så jeg kunne levere ham tilbage, hvis de ikke ko. Betyder udstilling og avl ikke se meget, kan et afslag gøre det.

Det med den øgede risiko for cancer er øget for kryptorcide hunde er ikke rigtigt. Jeg har ikke selv set de nye undersøgelser, men jeg ved, at vi inde på KVL/LIFE ikke længere anbefaler kastration som standard. Det er selvfølgelig rigtig, at en kryporchid han ikke skal være far, men man kan jo godt være hanhund uden nogensinde at blive far.

• #9   20. aug 2008 Marianne, ja det tror jeg helt klart også...... At man kunne sænke den høje % hvis folk havde etikken og moralen i orden... men mange folk tænker mere i penge end på dyrenes velfærd.......

• #10   20. aug 2008 hvis han er ved at være 9 mdr, så bør du ikke avle på ham - heller ikke hvis stenene kommer ned i morgen - du kan udstille ham hvis de er nede - men i avl har han været alt for langsom og det vil han nedarve

• #11   20. aug 2008 Camilla.... enig... Jeg ville heller aldrig tage en hvalp på 8-10 uger, der ikke havde begge sten....

• #12   20. aug 2008 birgitte schøts, siger 3-4 mdr - er de der ikke der, så bør den ses som kryptokid og ikke bruges i avl - uanses om de skulle komme senere.

men så er det næste spørgsmål - hvad med hans søskende ?? tæverne bære der jo også, men af gode grunde så ser vi det jo ikke ;O)

• #13   20. aug 2008 Hans mor er desværre død pga af alderdom, og søsteren sad fast ved fødsel så hun lever heller ikke.

Men jeg må nok bare indse at vi ikke skal avle med ham.

Syntes bare det kunne være sjovt at se hvalpe efter ham pga af han specielle farve

• #14   20. aug 2008 Er hans mor død af alderdom? Og din hund er 8 måneder? Hold da op hun har fået hvalpe sent så!!

• #15   20. aug 2008 hun var en hund på 8 år og så fik hun noget betændelse i sin livmor så hun desværre måtte aflives.
    Så fik det vist skrevet forkert

• #16   20. aug 2008 fik hun hvalpe, som 8 årig ?

• #17   20. aug 2008 Jep:-)

Kommentér på:
Hvornår skal de være faldet ned?

Annonce