{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.762 visninger | Oprettet:

Dag 64, og en masse frustrationer.. {{forumTopicSubject}}

Min tæve er idag på dag 64, har stort set ikke sovet i 4 dage, da jeg er så bange for ikke at vågne hvis der sker noget.
Er bare så træt og græder næsten med udsigten til endnu en nat på kaffe og chokolade..
Og damen ligner ikke en der har tænkt sig at føde foreløbig, hun har lige spist aftensmad med stor appetit..
Så var der nogen der sagde til mig at jeg bare skulle gå en lang tur med hende, men helt ærlig har bare ikke lyst til at spilde hendes energi på en åndsvag gåtur.
Bare lidt sure opstød herfra :o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dag 64, og en masse frustrationer..
  • #1   27. aug 2008 Jeanett, hvis der ikke er sket noget i morgen tidlig er du da nødt til at få din dyrlæge til at se på hende, der er jo en mulighed for at sætte fødslen i gang og ellers hedder det jo et kejsersnit. Hvem af dine tæver er det der skal føde?

• #2   27. aug 2008 rolig nu så længe hun spiser sker der ikke noger de første 12 - 24 timer
    læg du dig trykt til at sove så du er klar til det store øjeblik , hunden ska nok vække dig når det er så vidt smiler

• #4   27. aug 2008 DFFD, det med moderkagerne er nu ikke helt rigtigt. Når jeg tager i mod en hvalp, pakker jeg den ud mens jeg venter på at jeg lige så stille kan trække moderkagen fra af livmodervæggen, så de ligger altså ikke løse inde i tæven fordi fødslen er gået i gang.

• #5   27. aug 2008 Hvad med at måle temperaturen engang imellem? Den ligger fra mellem 37 -38 grader og når den kommer under de 37 grader og bliver der i et stykke tid, ja så er der hvalpe indenfor 24 timer ;O)
    Virker hvergang.............

• #6   27. aug 2008 det med en rask gåtur er rigtig nok, men det er når fødslen er ved at gå i gang, men af en eller anden grund trækker ud.

og det lyder jo ikke som om hun opblokker endnu. trækker opblokningen ud er det også en fordel at give en kalkindsprøjtning inden tæven bliver for træt, det kan sætte skub i den egentlige fødsel.

• #7   28. aug 2008 Du kan jo være uheldig at tæven er gået tom - har du fået skannet tæven, for at se om der er havlpe??...

• #8   28. aug 2008 Hun er ikke gået tom, hun er blevet scannet på 28 dag og der var der 3-4 hvalpe at se. Hun er MEGET tyk, og jeg kan både se og mærke de små..
    Jeg begyndte at tage hendes temperatur for en uge siden og den svinger mellem 36,8 og 37,6 hele tiden..

Jeg har haft dyrlægen i røret her til morgen og vi ser an til imorgen, da det jo ikke er sikkert hun er blevet drægtig ved første parring..

• #9   28. aug 2008 hvis de stadig sparker, så har de det jo også godt nok, hvor de er.

hun er jo ikke i opblokningsfacen endnu, trækker den ud vil jeg som sagt foreslå en kalkindsprøjtning, så hun ikke bliver for træt inden selve fødslen

• #10   28. aug 2008 Jeg har calcium gluconate, jeg bare kan give hende en injektion af.. Tror jeg vil prøve det :o)
    Men hun har spist morgenmad, og virker glad og frisk. Jeg kan dog se hendes livmoder trækker sig sammen af og til, men hunde kan vel også have plukveer eller ??

• #11   28. aug 2008 det kan jo godt være start på opblokning.

jeg ved ikke noget om selvinjektion. tror nok jeg er blevet fortalt, at hvis kalk skal have en igangsættende virkning skal den sprøjtes direkte ind i en muskel. men som sagt ikke noget jeg selv kender til, da jeg får dyrlægen til at gøre det

• #12   28. aug 2008 Connie, det er altså ret nemt, min dyrlæge viste mig det, den skal gives i lårmusklen, og den er nem at ramme.. Og det kan jo spare en for et dyrlæge besøg før fødslen..

Jeg kører så altid til dyrlægen efter fødslen og får noget oxytocin..

• #13   28. aug 2008 det vil helt sikkert være nemmere selv at kunne, så er man også sikker på man kan nå hjem inden fødslen går i gang. for det sker hurtig efter sådan en kalkindsprøjtning. men jeg har jo så kun prøvet den, når opblokningen har varet i næsten et døgn. jeg ved ikke hvordan den virker, hvis man giver inden opblokningen.

efter fødslen kommer dyrlægen ud til os, så vi slipper for at stresse tæven ved at flytte hende fra hvalpene

• #14   28. aug 2008 Hejsa

ingen grund til panik. Mange af mine tæver føder først på 67-68 dagen efter første parring. Det kan jo nemt være en af de sidste parringer der har været den rigtige - sådan synes jeg faktisk næsten altid det er. Jeg har meget få tæver der føder efter sidste parring. Havde en sidste år der kun blev parret en gang men som fødte 69 dage efter parringen. Hun må jo så have gemt sæden i sig 4-5 dage til hun havde ægløsning. Så længe din tæve ikke har feber, spiser og drikker og så længe der ikke er gået noget vand og hun ikke har kraftige veer så er der altså ingen fare overhovedet selv hvis der går 2 eller 3 dage endnu.
    Læg dig da til at sove på en madras ved siden af hende, du skal nok høre det, når hun går igang. Jeg har aldrig oplevet en tæve, der bare fødte en hvalp på 5 minutter. Normalt blokker de op og især med den første går der normalt mindst en halv times tid med veer osv, de senere kan bedre komme smuttende. Men jeg har aldrig oplevet en der bare smuttede den første ud helt uden jeg opdagede det. Og nu har jeg altså haft 45 kuld hvalpe smiley
    Så læg dig til at tage en lur og sæt vækkeuret hver time så du kan tjekke hende, det plejer jeg at gøre.

Held og lykke

• #15   28. aug 2008 Skulle selvfølgelig stå, at jeg har meget få tæver der føder efter FØRSTE parring ikke sidste...

• #16   28. aug 2008 Sarah - jeg tror helt sikkert heller ikke der er grund til panik. men er lidt usikker på om man allerede nu skal give kalk. tæven skal jo også have tid til at opblokke.

dejligt at høre om dine erfaringer. og skønt for Jeanett, hvis du kikker med på sidelinien

• #17   28. aug 2008 Nu er temperaturen nede på 36,3 det er det laveste den har været endnu. Hun vil ikke med ud og tisse. Så måske det alligevel er ved at være op over :o)

• #18   28. aug 2008 tror du skal il at gøre dig klar ja... held og lykke

• #19   28. aug 2008 Personligt regner jeg altid fra sidste parring, med mindre man kan se, at den sidste parring var knap så vellykket som den første. Det er også "nemmere" at regne efter den sidste parring, men stadig er opmærksom på tæven, så føles ventetiden ikke så lang:-)

Held og lykke med fødslen.

• #20   28. aug 2008 jeg ved ikke om der er forskel på racerne, men mine tæver har højst gået 61 dage fra første parring.

men mon ikke man bare skal tænke fra første parring og 57 dage frem og fra sidste parring og så 65 dage frem, så er man da garderet.

noget kunne tyde på at det ikke vare så længe.

• #21   28. aug 2008 Tak for alle de opmuntrende svar, ventetiden er bare ved at være lidt for lang.
    I hører fra mig så snart hvalpene er der..
    Og Connie, er du klar på mobilen ;o)

• #22   28. aug 2008 det kan du tro

• #23   28. aug 2008 Er der noget nyt??

• #24   28. aug 2008 jeg har ikke hørt noget

• #25   28. aug 2008 Intet nyt :o(

Hun har lige spist aftensmad, så det bliver nok ikke idag.. Temparaturen er på 37,1.

• #27   28. aug 2008 Det er bestemt ikke alle tæver der går fra fodret, så vær forberedt på at det er igang.

• #28   28. aug 2008 Jeg har også haft nogle få, der har taget fusen på mig :o) ved at spise lige op til fødsel, selv om temperaturen var nede.

Den tæve jeg har haft, der er gået længst.........var 70 dage :o) hun havde det fint, spiste og opførte sig normalt. Der var meget liv i hvalpene. Jeg fik hende skannet og røngten.......alt så normalt ud.
    Hun fødte 4 fine hvape og hvalpene havde normal vægt for racen.

Held og lykke Jeanett. Vi krydser fingre og poter for at alt kommer til at gå lige efter bogen.

• #29   28. aug 2008 Hey sker der noget? ;O)

• #30   29. aug 2008 godmorgen er der sket noget?

• #32   29. aug 2008 Uh, er der sket noget nu ?

Venter spændt , Nellis hvalpe er 14 dage i dag smiley

• #33   29. aug 2008 *DFFD* Egoisten.... *: min dyrlæge siger nøjagtig det samme, derfor sætter man helst ikke en tæve i gang, eller laver kejsersnit med mindre tæven selv er i gang med fødsel, og der opstår komplikationer. Det er til stor risiko for hvalpene.

• #34   29. aug 2008 DFFD - smiler - det var nu heller ikke det jeg mente.
    Jeg har før fået "start hjælp" hos dyrlægen, men der har hun været blokket op, men presseveerne er udeblevet, i disse tilfælde er hjælp til tæven en god ide.
    Det sidste kejsersnit vi oplevede her i maj, der havde tæven selv født den 1. hvalp men veerne var ikke gode nok til at hun kunne føde nr 2 selv, så derfor blev det et kejsersnit.

• #35   29. aug 2008 jeg har en tæve som fik kejsersnit, hvor hun slet ikke var gået i fødsel - det var dyrlægen slet ikke glad for, men en blodprøve viste at det hormon som begynder at falde når en fødsel starter, var helt væk. Det vil sige at hun aldrig selv ville gå i fødsel og derfor var et kejsersnit nødvendigt. Min dyrlæge havde aldrig oplevet det før - kun læst om det. Det resulterede også i at moderkagerne var rigtig sværre at løsnet og i stedet for at dyrlægen kunne poppe hvalpene ud af et og samme hul i livmoderen, så var han nød til at lave 4 hulle, for at få de 7 hvalpe ud - alt gik godt, men det er ikke optimalt med 4 ar i livmoderen. I et senere kuld fik hun kun 3 hvalpe, sikkert pga for meget arvæv.

• #37   29. aug 2008 DFFD: absolut - ville også se tiden an, i samråd med dylle. Ved min tæve, viste man bare at der intet ville ske og derfor ville resultatet blive at hvalpene døde og tæve ville blive død syg, hvis der ikke blev gjort noget - men et kejsersnit på en tæve der slet ikke er i fødsel, er ikke noget en dyrlæge bryder sig om - og man kan ikke sætte en fødsel igang, hvis den slet ikke er startet, men man kan stimilere og sætte yderlige gang i en fødsel der er startet.

• #39   29. aug 2008 juuubiiiitiii ;O)

• #40   29. aug 2008 Hallo, er der sket noget:-)
    Vi venter

• #41   29. aug 2008 der er ved at ske noget, mere ved jeg ikke

• #42   29. aug 2008 Connie: det må du sørme kunne gøre bedre ?? det ligner da ikke noget at holde os sådan på pinebænken ;O)

• #43   29. aug 2008 jamen jeg har bare fået en sms med at nu var hun igang

• #44   29. aug 2008 Hmmm - vi vil ha mere info ;O) kan du ikke sende en liiille og meget stiiiille sms tilbage og forhøre dig ;O)

• #45   29. aug 2008 nnaaarrhhh det nænner jeg ikke

• #46   29. aug 2008 aaaaaiiiijjj - du er ond ;O)

• #47   29. aug 2008 ja mon ikke hun gerne selv vil fortælle nyheden, når den kommer

• #48   29. aug 2008 øøøøvv - nu er jeg jo ikke verdens mest tålmodige menneske og slet ikke når det handler om familieforøgelse ;O)

• #49   30. aug 2008 Et stort tillykke med de 3 hvalpe, dejligt at høre at det gik godt. Vi har det også overstået, vi fik 6 hvalpe i nat.

Kommentér på:
Dag 64, og en masse frustrationer..

Annonce