736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

parring med han langt fra? parring med han langt fra?

Ville bare høre hvordan i plejer at gøre hvis jeres tæve skal parres med en han der bor lidt langt væk fra jer??

Hvor mange gange plejer i at parre? og hvem rejser over til den anden? Har hørt noget med at tæven godt kan være lidt stresset hvis hun har rejst langt og så måske ikke gider parre??

Kunne godt bruge nogle "sådan-plejer-vi-at-gøre" råd... smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  parring med han langt fra?
  • #2   1. okt 2008 Normen er at det er tæven, der kommer til hannen. Avlshunde skal efter min mening gerne have et temperament, der gør at de kan håndtere en længere køretur og ophold et andet sted.
    Men du kan jo altid snakke med hanhunde ejeren, om de er villige til at rejse. Min hanhund tog ind i mellem på "parringsferie" i udlandet fordi, jeg ikke havde mulighed for at have fremmede tæver boende. Men det var hos folk, jeg kendte, og jeg vidste han havde psyken til det. Selv er jeg altid rejst med mine tæver.

Jeg foretrækker 2 - 3 parringer, men en på det rette tidspunkt er nok.

• #3   1. okt 2008 okay.. men så hopper jeg på toget.. hehe..

mht "parringsferie" og hvis man vil parre en 2-3 gange. Er det så bedst at gøre det 3 dage i træk eller hver anden dag eller hvordan?

• #4   1. okt 2008 Hver anden dag er fint, sæden er levedygtig i tæven i et par dage, men hvis man alligevel er der kan man jo ligeså godt prøve hver dag. Igen, det er noget, man aftaler med hanhundejeren.

• #5   1. okt 2008 okay.. er bare lidt ny på det område smiley

• #6   1. okt 2008 Vi regner med at smutte til finland her i foråret for at parre med en hanhund, tror generelt det er tæven der kommer til hannen

• #7   1. okt 2008 Det er som regel tæven der kommer til hanhunden. Vi tog til Belgien i sommers og fik parret, det tog os ca. 11 timer at køre derned og ikke en gang 10 minutter efter tæve og han mødte hinanden, hang de sammen, så det var der ingen problem i! :o) Vi tog dem 3 dage i træk - 3 parringer på 42 timer, og har lige fået 5 smukke hvalpe ud af det. Men generelt anbefaler man vist parring hver anden dag i den tid tæven er højløbsk :o)

• #8   1. okt 2008 vi har taget til hanhunden og hanhunden har også besøgt os.

• #9   1. okt 2008 tæven kommer som regel til hanhunden min blev parret 10 min. efter vi var kommet ind af døren, og så ca 1 time efter. og så blev vi da enige om at det måtte være nok, og det var det også. så vi var heldige ,at det gik så nemt.

• #10   2. okt 2008 Ja, det er normalt at tæven kommer til hanhunden, er faktisk ret sikker på, at hanhundeejeren hvis ikke han griner sin røv i laser, så ville han afvise, at komme til tæven, med mindre man kunne mødes et eller andet sted på udstilling eller lign, tæt på hans hjem.
    Du kan parre så mange gange hanhunde ejeren tillader det, Jeg har normalt parret 2 gange, f.eks kommet til Tyskland om mandagen, parret mandag, og igen tirsdag, og så kørt hjem. Reelt er 1 parring jo nok, til at få hvalpe, og det vigtigste er, at man er sikker på det rigtige tidspunkt for ægløsning, så man ikke står dernede enten med en hanhund, der ikke vil parre, eller en tæve, der ikke vil. Jeg har heller aldrig oplevet en tæve der ikke ville lade sig parre efter køreturen.

• #11   2. okt 2008 der findes nu hanhundeejere der gerne kommer.

vi har da de sidste 2 gange haft hanhunden her i en uge og næste gang regner jeg også med de kommer med ham. Dog vil de så selv blive herovre og holde miniferie imens

• #12   2. okt 2008 når nu jeg skal finde præcis den rigtige dag.. ved godt at det ligger ved 11 eller 13 dagen.. ca deromkring.. men vil gerne have at dyrlægen tjekker det for mig smiley Hvilken dag får jeg ham til at tjekke det??

• #13   2. okt 2008 tak for jeres svar forresten... Meget sjovt at jeg syns det var langt at tage fra syd-vest-fyn til københavn, når nogle af jer andre rejser virkelig langt smiley

• #14   2. okt 2008 Connie J, jeg er ret sikker på, at inden for rottweiler verdenen, hvor man jo som regel tager til Tyskland, der stammer den jo fra, så det er prestige:-) Der ville de helt klart grine sin r-- i laser, hvis man spurgte, eller også ville man blive bedt om ikke at henvende sig igen. De ville i hvert fald aldrig komme til tæven, det er helt sikkert.

Camilla. Det er jo meget forskelligt hvornår tæven er klar, jeg har haft en tæve, der skulle parres på 9. dagen og en anden, der skulle parres på 15-16. dagen. Så det er der stor forskel på. Men hvis du f,eks starter med progesteron testen på 10. dagen, eller hvis du synes at hun ændrer adfærd(f.eks hvis i kan prøve hende af på en hanhund), så kan dyrlægen sige hvor langt hun er, og om hvornår du skal komme igen for at få taget en ny prøve, så han har noget at sammenligne med.

• #15   2. okt 2008 okay.. mange tak for rådet.. Det er så rart man lige kan spørge herinde.. smiley

• #16   2. okt 2008 hos boxer kommer tæven også til hannen - eller man kan evt mødes som Lykke også skriver, hvis det feks passer med en udstilling eller andet. Det kommer også an på hannen, om han parre på fremmed grund.

Jeg har været med til parring i Polen og Italien. Her tager vi blodprøve, for at finde rette tidspunkt for parring - køre direkte ned til hannen og parre ved ankomst og så igen efter 24 timer. Mine tæver stresser ikke, da de er vant til at køre langt i bil.
    Har også været med til at have tæven med til Schweiz, da hanne skulle udstilles der, lige da tæven skulle parres. Så hun kom med og blev parret 2 gange under turen og der kom 9 hvalpe ud af det ;O)

• #18   3. okt 2008 med en hanhund der har prøvet det før vil du ikke være i tvivl om hvornår den pige er prikmoden. Normalt parrer man gravhunde to gange med en dags mellenrum! Har selv nogle gravhundebanditter der er rimmeligt kendt i gravhundeverden.

• #19   4. okt 2008 mange tak for svaret allesammen!

Og tak Ghita.. rart med nogle der kender lidt til gravbasser.. smiley Jeg tror jeg får hende testen til den tid.. det er vidst nemmest når man ikke er så god til selv at se det...

• #20   4. okt 2008 Camilla, det er ikke nemt at se på tæven, om den er klar, heller ikke for en garvet opdrætter, langt de fleste bruge blodprøven:-) Så det er du ikke ene om....

Kommentér på:
parring med han langt fra?

Annonce