1.213 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Pris for parring med stambogsført han? Pris for parring med stambogsført han?

Den gængse regl er at man får en hvalp´s pris ved parring som ejer af hanhunden, men gælder det også ved de stambogsførte eller hvordan er det der?

Sidder og tænker om hvis man sælger franske buller hvalpe til 13.000 kr stk får hanhundens ejer så 13.000 kr?

Eller fungerer det anderledes indenfor stambogsført avl?
det har vel også en del at sige med prisen om hunden har "top karakterer" i alle tests samt udstillingsresultater osv. ?
(rent nysgerrighed)

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af koblingsdåser til armatur 1.200 kr.
  • Nedringning og bort skuffelse 30.000 kr.
  • Ukrudt 600 kr.
  • Bathroom Drain Unblocking Needed 1.050 kr.
  • Badeværelset afløb tilstoppet 960 kr.
  • Udskiftning af tagrende 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris for parring med stambogsført han?
  • #1   21. jan 2012 Det er lidt forskelligt...

Nogen gange er prisen = 1 hvalps pris.
    Nogen bruger at tage et beløb for parring + et beløb pr. hvalp..

• #3   21. jan 2012 Hovsa... mangler at svare på noget:

Jeg ved ikke hvordan det fungerer inden for andre racer men indenfor "min" race kan linjer (afstamning), type og topresultater betyde en del for prisen.
    Nu er det jo også en sjælden race og er sikker på at det spiller temmeligt meget ind også :O)

• #4   21. jan 2012 okay, tak for jeres svar smiley

Lise: ja, din race er ikke lige en man ser på gaden hver dag smiley - tror faktisk aldrig jeg har mødt en tibetansk mastiff.

• #5   21. jan 2012 Sabina:

Det er synd for dig for du er virkelig gået glip af noget *GG*

:o))

• #6   21. jan 2012 Et fast beløb for parringen, og så en fast pris pr. levende hvalp efter 3 uger, er en meget normal aftale - og desuden mest retfærdig. Ofte laver man et maksimumbeløb på én hvalps pris.

• #7   21. jan 2012 sabina: det er yderst sjældent jeg har set at man betaler 1 hvalps pris for parring ved fb, for man kan jo risikere at der kun kommer 1 eller 2, så vil det godt nok være en dyr parring.

Normalt betaler man f.eks 1500 kr ved parring og 1500 kr/ levende hvalp.

• #8   21. jan 2012 Engang i stenalderen (midten af 80`erne....*GG*) da jeg havde hanhunde der blev brugt i avlen tog jeg 700,- for parring og 700,- pr. levende hvalp på 10. dagen:-)

• #9   21. jan 2012 Mette:
    Betalte man med småsten dengang i stenalderen eller havde man rigtige penge? *G*

• #10   21. jan 2012 Nej nej....... Det var træpenge.....*GG*

• #12   21. jan 2012 så det mest brugte indenfor tavleavl er en pris pr hvalp, lyder også mere fornuftigt.

Lykke: Det var nemlig også det jeg sad og spekulerede i, da der jo er nogen udsatte racer som ikke føder særlig store kuld.

• #13   21. jan 2012 jeg har givet en hvalp da hanhunde ejer gerne ville have en hvalp efter hendes og min.

• #14   21. jan 2012 Hmm det er vist meget forskelligt fra race til race.

I Danmark hos Rottweilere har jeg oplevet fra 6000 til 10.000 kr for en parring.

I tyskland har jeg "kun" skullet betale 450-500 euro.

• #15   21. jan 2012 I min race får hanhunden fornøjelsen smiley
    dvs. tæveejeren betaler kun tævens udgifter.... transport osv. for selve parringen... hvis det er en dansk tæve det drejer sig om... i vore nabolande syd for grænsen tager de 50euro... så det gives også til hanhunden hvis tæven kommer derfra.... er det en tæve fra de nordiske lande så får hanhunden hvad prisen er i tævens land.
    Vi forskelsbehandler fordi vi ikke kan tage til udlandet og få parringen gratis der smiley

Det er fra gammel tid blevet besluttet at der er mere udgift end indtægt ved et kuld hvis der kun kommer en enkelt hvalp... normalt for racen er 2-4 hvalpe... så hanhunden får ikke noget for den første han i kuldet..... men 10 % af salgssummen fra nr 2.

har han været brugt vore nabolande så får han også her landets takst.... ligger vist på 15 % af salgssummen.

og det sidste punkt vi er unormale på smiley det er samme pris om far kun har en avlsgodkendelse med minimumspræmiering eller han har en masse titler.

• #16   21. jan 2012 jeg skal så vidt jeg ved betale 1000kr for parringen og 1000 kr pr hvalp

Kommentér på:
Pris for parring med stambogsført han?

Annonce