4.150 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Foder til diegivende tæve Foder til diegivende tæve

Min tæve Nandi ligger lige nu med 3 uger gamle hvalpe og får selvfølgelig hvalpefoder at spise, MEN hun bliver simpelthen så tyk af det, jeg har selvfølgelig skåret hende drastsik ned, men det hjælper ikke.

Nogen der har erfaring med at give diegivende tæver deres alm. foder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grundig rengøring af 1 værelses lejlighed på Amager 1.050 kr.
  • Rengøring 1.590 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophæng af gardinskinne i soveværelse 800 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.000 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og reoler 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til diegivende tæve
  • #1   10. okt 2008 Kender det godt. Min på 3 år stjæler hvalpemad og hvalpen på 9 mdr spiser voksen mad. De er bare så fjollet og jeg skal hele tiden holde øje med dem. Kan ikke skille dem ad for så spiser de slet ikke.

Jeg vil da nok mene at du kan give voksen mad nu, når hvalpene er 3 uger. Det er jo nu at moderen afviser dem og de selv skal lære at spise foder.

• #2   10. okt 2008 Evt køre halv/halv lidt?

• #3   10. okt 2008 Jeg synes da kun det er positivt at hun er lidt tyk nu...
    De diegivende tæver jeg har set har været totalt afpillede når hvalpene var 8 uger, fordi det tærer hårdt på tæven at være diegivende..

• #4   10. okt 2008 Jeanet R - Med 13 dejlige hvalpe smiley
    Nu ved jeg ikke hvor mange hvalpe din tæve har, men jeg har selv brugt at give alm hundefoder til en digegivende tæve netop pga hun blev for tyk.
    Jeg har ikke problemer med afpillede tæver når hvalpene er 8 uger, men jeg har haft problemer med for tykke tæver:))
    Det er nemmere at få et par kilo på end at få dem af synes jeg!

• #5   10. okt 2008 Hun bliver med garanti ikke afpillet, hun er sådan en hund der bliver tyk bare af at tænke på mad...

Lotte: Hun har 7 hvalpe og de mangler bestemt heller ikke noget og de er også så småt begyndt på at få lidt opblødt foder+diverse smiley

• #7   10. okt 2008 ALDRIG skifte fra hvalpefoder før hvalpene spiser selv! DU RISIKERER AT DIN TÆVE FÅR KALKCHOK

• #8   10. okt 2008 Jamen hvalpefoderet gives vel for at tæven ikke bliver afpillet af at have hvalpe. Hvis hun ikke har det problem er der jo ingen grund til at give hvalpefoder. Så kan man jo ligeså godt give tæven dens sædvanlige mad evt i lidt større portioner.

• #9   10. okt 2008 Hun fik lalk sprøjte ved fødslen, så det sker nok ikke....

Hun kan evt få lidt A38 over sit alm foder.

• #10   10. okt 2008 Jeg tror nu heller ikke at tæven får kalkchok, når hvalpene er 3 uger gamle. Jeg har haft en tæve, der fik kalkchok, det var lige efter fødslen....

Jeg har en tæve, hun taber sig enormt meget, når hun har hvalpe, selvom hun praktisk taget får det foder hun kan tygge....men når hvalpene bliver omkring 3 uger, får hun tynd mave af hvalpefoderet, fordi der er mere protein i, så plejer jeg at skifte hende over til alm foder, og maven bliver ok igen. så jeg tror ikke, at der sker noget ved at skifte på nuværende tidspunkt, man giver netop lakterende tæver hvalpefoder, for at være sikker på, at der er energi nok til at de kan producerer mælk, og hvis hun ligefrem bliver tyk af det, så får hun mere end nok energi.....
    Du kan gøre som Pia K skriver.

• #11   10. okt 2008 for ikke så længe side var der en tæve herinde der gik i kalkchok i 4. uge.

det kan faktisk godt ske netop i denne uge, da hvalpene virkelig tager ved og spiser meget

jeg ville blive på hvalpefodret hvis jeg var dig

• #12   10. okt 2008 (link fjernet)

• #13   13. okt 2008 Ville også blive på hvalpefoderet.. Hvalpene tager hårdt på tæven så derfor må hun godt have lidt ekstra at give af...

Kommentér på:
Foder til diegivende tæve

Annonce