{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

For ung tæve? {{forumTopicSubject}}

Vi har desværre været så uheldige at naboens hanhund har vært på besøg. Det er så uheldig for vores tæve er fra 2007, vi kan desværre ikke gør så meget nu, for vi har vuderet hende til at være 5 uger henne.
Så til spørgsmål, kan vi godt forlange af vores nabo at de skal strilasere deres hanhund når den strifer??

Hilsen Mai

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For ung tæve?
  • #1   10. okt 2008 Nej det kan i ikke. I har selv ansvaret for jeres tæve, når hun er i løbetid

• #2   10. okt 2008 Nej det kan i ikke -i kan opfordre dem til det, men ikke forlange noget som helst.

Tilgengæld kan i forlange at de holder deres hund hjemme (om det så er i snor, indhegnet eller hvad de måtte finde på), for det kræver loven.

Men for jeres skyld ville jeg da overveje at sterillisere jeres tæve, og/eller hegne den godt inde så det ikke kan gentage sig.

Abortsprøjten kan gives indtil 45. dagen

• #3   10. okt 2008 Hvordan ved i det er naboens hund efter 5 uger ?

• #4   10. okt 2008 Kan kun sige en ting. PAS BEDRE PÅ JERES HUND, når den er i løbetid.

• #5   10. okt 2008 Nææ det kan i ikke. Som ejer af en løbsk tæve så er i forpligtet til, at holde hende forsvarligt lukket inde og ikke slippe hende af syne.
    Men hanhunden må selvfølgelig heller ikke strejfe og i kan kræve at ejeren betaler halvdelen af en abort...

• #6   10. okt 2008 Nej det kan i ikke.
    Men i kan kun sørge for at der er lukket helt af ind til jer.
    En han hund der kommer ind på jer og sør jeres tæve gravid skal betale for de udgifter der evt er ved abort ...osv.

• #9   10. okt 2008 Vi har holdt tæven ind mens den er i løbetid. Hun skal også strialsere efter det her. Tror desværre det er for sendt at give hende en abortsprøjte. Hvordan jeg ved det er naboens hund, fordi det er den eneste hanhund i meget stor omkreds, og vi har set den flere gang strife over hos os.

• #10   10. okt 2008 Hvad så m ed at tage den til dyrlægen og få det tjekket? det er temmelig tidligt at hun skal være mor, og som sagt, hvis hun er mindre en 45 dage henne kan en abort stadig nås.

• #11   10. okt 2008 Hunden er ikke mit ansvar det er min forældres hund. Jeg ville bare lige sprøge for dem

• #13   10. okt 2008 nu er det også en hund af en pæn str, altså den er bestemt ikke færdig med at vokse, meget langt fra... så den skal have en abort sprøjte, alt andet ville være dyreplagerrig...

• #14   10. okt 2008 Nu har vores tæve kun været i løb 1 gang, men hun var aldrig i vores have alene. Det ku jeg aldrig drømme om, men når det er sagt vil jeg da li ta en snak med dyrlægen for at fastslå helt præcis hvao langt hun er henne.

• #16   10. okt 2008 hvis hun skal sterilisers kan i bare få det gjort nu og aflivet hvalpen i maven på en gange..

• #18   10. okt 2008 Prøv og hør her. Hun får den pleje hun skal havde. Vi er ikke lige glade med det. Min forældre har tænkt sig at ringe til dyrelægen i morgen, og høre til sagen, så prøv lige at hisse jer lidt ned. Jeg søgte et råd, og fik en masse kritik, prøv at dæmp jer lidt.

• #19   10. okt 2008 hmmmm, i kan bestemt ikk kræve at naboens hanhund bliver kastreret, ligesom de ikke kan forlange at i sterilisere jeres tæve. Hvis hanhunden uhindret kan komme ind til tæven, altså hvis der ikke engang er hegn omkring jeres have, så kan i heller ikke forlange erstatning, f.eks at de betaler en abort sprøjte.
    Personligt ville jeg give hende en abort sprøjte, jeg har selv haft en tæve inde til ompladsering, hun var parret fandt jeg ud af. hun var 18 mdr, men jeg synes at hun var for ung til at få hvalpe, derfor fik hun en abort sprøjte, den nye slags, der som de andre skriver kan gives helt op til 45. dagen. Når det er så sent i drægtigheden, vil tæven skulle føde de døde fostre, mens hvis den bliver givet tidligt, absorberer tæven bare fostrene.
    Så hvis hun "kun" er i 5. uge, så er det altså ikke for sent.

• #21   10. okt 2008 det er ikke for sent til en abortsprøjte - men nu hun alligevel skal steriliseres, så kan i jo bare gøre det nu - så fjerner dyrlægen fostrene sammen med livmoderen

• #22   10. okt 2008 Jeg ved det godt. Vi arbejder på sagen.

• #23   10. okt 2008 hvordan ved i hun er 5 uger henne `?

• #24   10. okt 2008 Denne hjemmeside
    (link fjernet)

• #25   10. okt 2008 Hun er jo ikke mere end 1 måneder?? En hund, specielt af DEN størrelse, er SLET ikke klar til hvalpe, så tag nu til dyrlægen og få givet hende den abortsprøjte eller få hende steriliseret. Så er I fri for de problemer fremover:-)

• #26   10. okt 2008 Vrøvl........16 måneder.

• #27   10. okt 2008 mette.. ja ellers havde det squ været godt klaret... he he

• #28   10. okt 2008 tæven vil muligvis først nu vise de første tegn på drægtighed ved en ændret adfærd, men bugen har endnu ikke ændret facon.

ud fra det har i regnet det ud ? eller er hun blevet scannet mm ?
    og er dette tilfældet så har i jo snakket med dyrlægen om det?

• #29   10. okt 2008 mia få hende til dyrlæge for hendes skyld ellers er det så synd for hende

• #30   10. okt 2008 Vi har haft hund i rigtig mange år, nok de 25år min mor og far har været sammen, men vi har aldrig fået hundehvalpe før, derfor er det det eneste jeg kan gå ud fra.
    Hun er ikke blevet skannet fordi vi ikke har vist at hun har haft hvalpe.

• #31   10. okt 2008 Chok... Come on hvor seriøse er i lige???
    25 år med hund og så det her.... chok smiley

• #32   11. okt 2008 At læse den tekst der, er ikke ensbetydende med at jeres tæve lige er 5 uger henne. Det kan være meget forskælligt fra tæve til tæve alt efter bygning, pels (lang/kort) og hvor mange hvalpe der er, hvornår man begynder at kunne se noget på tæven.
    Nogle hunde kan også ligne og opfører sig som de er med hvalpe efter en løbetid, selvom de ikke er rigtigt, men kun indbildske.

Hvis i ved hvornår hun var i løbetid, så kan i regne udfra det.... hvis i tager udfra 11. dagen i hendes løbetid - fra den dag hun er startet med at bløde - så kan i ikke gå helt galt i tællingen af dage/uger.

Dette er ikke et angreb eller kritisering, jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvordan i ved at der ikke bor andre hanhunde i nærheden? Om i bor langt ude på landet eller? I skal huske at en hanhund kan lugte en tæve i løbetid på 6km afstand, så det kan jo være en strejfer der kommer langvejs fra.

Når 2 hunde parrer sig, så hænger de sammen bagefter. Så undre mig at i ikke har set noget, hvis i har holdt bare regelmæssigt øje med hende når hun har været ude.

Jeg er lidt forundret over at dine forældre har haft hund i 25 år, og så ikke ved mere om det end det. Men vil sige at jeg nu tit bliver chokeret over hvor lidt folk egentlig ved om deres kæledyr, selvom de har haft hund i mange år.

Når i på mandag ringer til dyrlægen.... hvis ikke i er så heldige at de har åbent på en lørdag - så prøv at snakke med ham/hende om at få hende sterealiseret nu, så det hele bliver klaret på en gang. Det kan sagtens lade sig gøre at de fjerner livmoder og fostre samtidig. På den måde sparer i også penge, ved at få det hele klaret på en gang.... og så "risikerer" i ikke at sterealiseringen bliver udskudt og hun når endnu en løbetid, og det samme måske sker igen.

Mange hilsener
    Karina

• #33   11. okt 2008 Regn tilbage til sidste løbetid. Du kan på INGEN måde regne med at når etdyredoktor skriver sådan så ER jeres tæve 5 uger henne. På netdyredoktor er det tager udfra hvis tæven følger bogen 100%
    Lidt som at sige at en gravid kvinde begynder at få mave i 3. måned -det vil være rigtigt for nogen og helt ved siden af for andre.
    Nogen tæver viser adfærdsændringer nærmest med det samme, andre først langt senere osv

Så få hende til dyrlægen og få scannet, og få s¨å givet den abortsprøjte, eller får sterilliseret (og derved fjernet fostrene) hvis da ikke tæven er meget længere henne end i regner med.

• #34   11. okt 2008 Når flere siger at det er synd for hunden så er det ikke bare fordi vi herinde er emsige.

I kan meget nemt ende med at ødelægge jeres dejlige hund fysisk og mentalt ved at lade hende gennemgå en graviditet, fødsel og det at have hvalpe.
    Er I parate til at udsætte jeres skønne hund for dette fordi I som ejere har lavet en række fejl? (Ikke at holde øje med hunden i løbetid og ikke at handle er i mine øjne de alvorligste ...)

Jeg tror på at en UPS-parring kan ske for selv den bedste ... Hanhunde kan flyve over et 2 meter hegn hvis der er en løbsk tæve på den anden side ... Men I burde have hørt eller set noget hvis I har holdt bare en smule øje med tæven ...

Jeres fejl behøver ikke at gå ud over hunden !!

Få hende dog steriliseret pronto ... Eller som minimum så få hende givet den abortsprøjte !!

Hvis ikke I handler lidt tjept så tror jeg at den nagende mistanke jeg har i mit baghoved ang. jeres manglende vilje til handling i jeres vappers favør er sand og det håber jeg virkelig ikke for jeres dejlige hund :o(

• #35   11. okt 2008 helt ærlig hvorfor skal folk altod høvles ned herinde når de spørger om noget=?=håber i hellige hoved engang kommer ud for et uheld som andre syntes er noget så skrækkeligt i ikke har gjort noget ved,,af bar uvidenhed,,tsk tsk

• #36   11. okt 2008 Der er da ingen der bliver høvlet ned, hun spørger, og folk svarer. Det er da det et åbent forum går ud på.

• #37   11. okt 2008 Vil give Pernille ret - syntes nu heller ikke nogen høvler nogen ned

Men tilgengæld bliver mange af os frustrerede når man gang på gang læser om de meget unge tæver der bliver udsat for UPS parringer.

Mai - skynd jer at få den lille tøs til dyrlæge - og få stoppet den drægtighed hvis den er der

• #38   11. okt 2008 Charlotte-Lige præcis. Folk udtrykker jo ikk andet end bekymring for det lille pus. Det er da synd hvis den skal ødelægges i så ung en alder.

• #39   13. okt 2008 jeg tror det har kommet ind nok svar her, og mere end det..jeg synes det er lidt synd for den unge dame, men jeg forstår folk bliver irriteret, fordi det er lidt mærkeligt at spørge om sådan noget, og det er også synd for hunden, måske, men kan ikke folk der har viden svare, fordi det virker som at svarene er hvad folk selv synes, og ikke av konkret viden, og er det nødvendigt at høvle ned på den måde...

når det er sagt så er jeg faktisk i Norge nå, og min søsters hund har fått valper, 7 stk, ikke planlagt, men uheld med en anden husky. ja jeg fikk sjok, jeg trodde som i siger at det var synd for hunden, men dyrlægen havde sagt det gik fint. men jeg ved ikke nok til å dømme noget. dette er sibirien husky, den er fra september sidste år, og derfor kun ett år..men jeg kan tænke mig det er forskelle på hunderacer.

• #40   17. okt 2008 jeg syntes også at i er lidt hårde.. ved du hvad, det kan ske for de bedste hunde ejere, især med en strejfer i nærheden, ..

har du været ved dyrlægen med hende ?

• #41   17. okt 2008 Jeg er jo også lidt nysgerrig på at høre følge historien på denne....

• #42   17. okt 2008 ;o) Håber tæven har det ok....

• #43   28. okt 2008 Hej alle sammen.

Vi var ved dyrelægen den 13 okt, men desværre var hun alt for langt henne, til en abort. Han sagde vi skulle nyde at vi fik hvalpe, og at gav en masse råd til hvordan vi skulle klare det hele. Mille har det helt fint, hun virker overhoved ikk ikke mærket af sin drægtighed. Hun er stadig fuld af liv. Lige nu er ved at lave hendes rede. Dyrelægen skød på at hun var ca. 5-6 uger henne. Altså nu 7-8 uger henne. Så vi holder rigtig meget øje med hende.

• #44   28. okt 2008 Mai: hmm, det undre mig, at han mener at hun var for langt henne i drægtigheden til en abort, når grænsen går ved 45. dagen, jeg har selv haft en tæve, der fik abort sprøjten lige ved grænsen, og alt gik som det skulle. Men man må jo gå ud fra, at han ved, hvad han snakker om???

held og lykke med hvalpene, når det kommer så langt.

• #45   28. okt 2008 Hej Lykke

Jeg har for flere år siden ladet mig fortælle, at en så ung tæve kan faktisk blive ødelagt endnu mere psykisk ved at få en abort så sent, end ved at få hvalpene, når hun er ved at runde de 6 ugers graviditet. For så er hormonerne gået godt igang i kroppen og hun ved/kan mærke at hun er med hvalpe.

Deres tæve var nemlig blevet parret da de var på ferie og nogle venner skulle passe den. Dem der havde passet den var så flove over at det var sket selvom de godt vidste tæven var i løb, så da de kom hjem fra ferien, turde de ikke fortælle dem at deres hund var blevet parret. De opdagede det først da den var 6 uger henne, fordi de undrede sig over maven voksede.... Dyrlægen rådede dem ti lat lade tæven få hvalpene trogs den knap var 1 år gammel, af den overnævnte grund.

• #46   28. okt 2008 Kettners Bulldog: den jeg havde var så 18 mdr, og det var en, jeg havde fået hjem til ompladsering, de havde så lige glemt at sige at den var blevet parret ved et uheld, så jeg gik ikke og holdt øje med, om hun så drægtig ud, indtil hun var ca 5,5 - 6 uger henne, så kom jeg til at se at patterne hang osv, og tænkte åh nej, fik en tid hos dyrlægen dagen efter. Hunden var lidt ved siden af sig selv de første dage efter, herefter helt normal. Om hun var mere moden end den du nævner, ved jeg ikke, men jeg synes ikke at hun var moden nok til et kuld hvalpe, jeg havde det dårligt med det, men min dyrlæge sagde, at det var til hendes bedste. Og hun må også have følt sig drægtig på det tidspunkt. Men det er nok et vurderings spørgsmål i hver situation......

• #47   28. okt 2008 Ja, det må det være... der er nok lige så mange meninger som der er dyrlæger.
    Ved ikke hvilken dyrlæge de havde, ved bare at det var det råd de fik af ham.
    Jeg er selv af same mening, at kan det nås at få en abort på sin hund, så skal det også gøres. For det er jo ikke kun hundens sind der bliver påvirket, de sættes også ned i vækst og der er større risiko for dårligere hofter, da det er en stor belastning for hundens (hvalpens) hofter at skulle bære hvalpene, og de er jo ikek færdigudvoksede og derfor stadig "bløde"

Kommentér på:
For ung tæve?

Annonce