1.368 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
23 Svar
mastweiler. ? mastweiler. ?
hej er der nogle der kender til denne race, eller blandin
mastiff/rottweiler.
jeg syntes det lyder som en utrolig spænde blanding og utrolig flot hund især med rødligt skær.
er der nogen der har et godt tip til hvordan man kan anskaffe sig en sådan hund..?
0 synes godt om

mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Idet der er tale om en blanding er der mange forskellige resultater af sådan et mix, både udseende- og sindsmæssigt så det kan ikke lade sig gøre at "kende" dem. At du har mødt en rød er ikke ensbetydende med at de allesammen er det.
Anskaffelse kan jeg desværre ikke hjælpe med, men der er vist broholmer/rottweiler blandinger til salg herinde hvis det har interesse (broholmer er også en stor molos)
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
Jeg kan godt forestille mig at det kunne blive en flot hund men den kan da også blive en noget "sprængfarlig.... Forestil dig mastiffens vægt og fylde (jeg går ud fra at det er den engelske du mener) og rottweilerens drifter. Den vil kræve en meget erfaren og ansvarbevidst ejer.
Bortset fra det kan jeg ikke forstå at man bevidst vil ødelægge 2 så pragtfulde racer, som har hver deres helt specille egenskaber og sind!!
nov 2006
Køb 1 rottweiler tæve og 1 mastiff han..... Lad dem gå sammen igennem tævens løbetid - og VUPTI: Efter ca. 63 dage har du et antal..)o.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
Meget trist for mig :o(
nov 2005
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 2.538
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 373
til *tibtansk mastiif*
tror ikke det vil blive en mere "sprængfarlig" hund end eks. en tibetansk mastiff er, men som søster mc flue skriver er det jo ikke til at vide.
og med hensyn til at ødelægge hundene så er de fleste racer i tidernes morgen dannet ved at blande racer..
ps. syntes dine tibtanske mastifff er meget flotte
feb 2008
men både sindet fra eng. mastiff og rotweiler. er et sind jeg ville have det godt med. ville dog håbe på at mastiff sindet kan gøre den mere mellow i forhold til en ægte rottweiler
nov 2005
nov 2005
feb 2008
er facinert af tanken om en hund med en rottweilers hjerne og en mastiffs rolig sind..
feb 2008
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
nov 2005
feb 2008
det er noget jeg skal have under søgt nermer det sidste jeg har lyst til at gøre er at tage en forhastet beslutning..
nov 2006
Tak for kommentaren til mine hunde.... Sprængfarlige er de nu ikke men der er da fare for at falde over dem når de ligger og fylder...((o:
Har du tænkt på at kombinationen med Rottweilerens hjerne og mastiffens rolige sind er mere eller mindre umulig?
Jeg vil vove at påstå at mastiffen ikke har mindre hjerne end en rottweiler - den har bare en noget anderledes tilgang til tingene... Så har lidt svært ved at se hvad det er du vil opnå med denne blanding?
Det rolige sind som rottweileren har er jo netop et udtryk for at man har avlet på hunde med høj drift ..... og omvendt med mastiffen.
Det er korrekt at alle hunde er "blevet til" ved på et tidspunkt at blande ud fra de egenskaber og det sind man ønskede.... Men det tager mange generationer (synes at have læst et sted 25) inden man har et stabilt avl, hor man kan sige på forhånd at hunden ca. har de egnskeber og det sind.....
Hvis du kigger i diverse racebeskrivelser tror jeg, at der allerede findes en race der har, hvad du eftersøger...(o:
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
okt 2006
Følger: 66 Følgere: 62 Hunde: 7 Emner: 274 Svar: 4.722
jeg vil sige at en Bullmastiff er det tætteste du kommer på en Rottweilers gode hjerne og Mastiff'en rolige sind.......eneste minus ved en Bullmastiff med hjerne er at de har ofte svært ved at geare ned når de er "på"........men jeg oplever det ikke som et problem i hverdagen og det samme gør mine hvalpekøbere heller ikke :o)
hvad vil du bruge blandingen til?
feb 2008
det er naturligvis et plus at de fleste tyv vil tænke to gange før de vælger mit hjem. men det er ikke min hensigt at træne min hund i den slags.
lydigheds træning vil jeg dog træne den meget i da jeg syntes man skal have kontrol over sin hunde især en hund af den størelse jeg har i tankerne.
har tidliger haft/(boet sammen med) spis hunde og terier. shæfer, karalsk bjørnehund, amstaff, og karalsk bjørne hund/ammstaff. og ville nu meget gerne prøve at eje en mastiff type hund.
okt 2006
Bullmastiff'en er en pragtfuld hund til både DcH træning og Rally lydighed såfremt den ik er ALT for selvstændig-for så vil den kigge på dig med et blik der tydeligt siger "gør det selv makker..så kigger jeg på imens"..........i Dch kan man ikke stille til prøver højere end B da den ikke må bruges til bidarbejde(skal man heller ik praktisere med den medmindre man har 110% styr på det-et bid kan snildt brække din arm) og Rally lydighed(obedience) er det den oftest bliver brugt til i USA hvor det er en antalsmæssig stor race...bare et par muligheder til hvad man kan lave med den andet end basic lydighed........compannion..ja..hvilken hund/race kan ikke bruges til det?:o)
er det udseendet ved Mastiff typerne der siger dig noget eller? for de racer du nævner har ikke den store lighed med en molosser type/race af sind eller udseende?
feb 2008
de racer jeg nævner, er de hunde jeg tidliger har haft og nu ville jeg prøve en ny race./type af hund.
og når jeg siger at jeg ikke vil bruge min hund til noget praktisk formål er det så ikke sandt for 70-80% af alle hunde ejer
og jeg tænkte på mere ind kun basis lydighed. vis jeg kun ville lære min hund baic lydighed (som sit dæk osv.) ville der ikke være nogle grund til at ønske at den havde en smugle hjerne. da man kan lære den slags til næsten alle racer.
okt 2006
og det er heller ik det vigtige her...du efterlyser en blanding med hjerne.....men hvad skal den have hjernen for hvis ikke den udnyttes og du har intet nævnt andet end lydighed.....lydighed kan være mange ting..nogle er tilfredse med at deres hund kan sit,dæk,plads, hvor andre tar den hele vejen.........men hvad vil du træne DIN blanding i?......og er det over hovedet muligt at få en sådan blanding på et træningshold hvor du bor?(mange steder tar simpelthen ik blandinger af muskelhunderacer ind eller renracede for den sags skyld).......og taler vi om lydighed på et højere plan....så tror jeg ik at eng. mastiff(som er den ene af blandingsracerne du taler om) er den rette race, ene og alene pga dens bygning og sundhedsfaktorer.
det er skam rart at du vender for og imod før et køb........men der skal vis tænkes en hel del endnu.......og det er ik sagt i en nedladende tone-skrift ka så nemt misforståes...........
mastweiler. ?