683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

At springe en loebetid over... At springe en loebetid over...

Jeg er klar over at jeg nok ikke faar et endegyldigt svar paa et forum men vil nu gerne hoere jeres meninger/holdninger..

Man siger jo at man kan traekke 2 kuld i traek paa sin taeve og derefter holde en pause paa mindst 1 loebetid. Er det fordi at hunden boer have et vidst antal maaneder mellem hvalpene for at det ikke bliver for haardt eller er det fordi kroppen har bedst af at have en normal loebetid imellem?

Tiah har nemlig 10 maaneder imellem hendes og skal parres nu her og igen naeste gang og derefter have pause, jeg kom bare til at taenke over aarsagen til man springer loebetid over.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At springe en loebetid over...
  • #1   24. jan 2009 Pause mellem hvert kuld. Ikke to kuld hvalpe og så pause.

• #3   24. jan 2009 ja altsaa hvis hun kom i loeb 4 mdr efter blev hun da narturligvis ikke parret igen det er taget med udgangspunkt i at hun bibeholder at have mindst 10 mdr mellem.

• #4   24. jan 2009 hvis man venter fordi det er haardt for taeven kan jeg ikke se at det goer nogen forskel om der er 1 aar mellem fordi hun har lang tid mellem loebetiderne eller fordi der kun er 6 mdr mellem og man springer en over??

hvis det ikke har noget at goere med at cyklus skal have en loeb til at stabilisere sig.

• #8   24. jan 2009 Jeg har parret en tæve på 3 følgende løbetider!
    Okay fra den dag hun fødte til næste løbetid indtraf gik der over 13 mdr. dvs. der er gået over et år.
    Det med to løbetider i træk må så sandeligt komme an på hvor lang tid der er i den enkelte tæves cyklus!

• #9   24. jan 2009 Jeg vil mene, at det kommer an på tæven.
    Hvor mange hvalpe har der været i kuldet ?
    Hvordan er tæven " kommet " sig efter kuldet ?
    Der er stor forskel fra tæve til tæve.

Jeg har haft tæver, der har fået 2 kuld efter hinanden uden problemer. Jeg har haft andre tæver, der har haft 1 års pause.

Så man kan aldrig sige på forhånd, hvordan man kan/vil/skal gøre.....det må være op til hver især og før noget andet skal man kigge på tæven.

• #10   24. jan 2009 Jeg vil nu også sige at det kommer an på tævens cyklus... Vores Emma kommer kun i løb 1 gang om året, så ser intet problem i at få et kuld på hende igen i hendes næste løbetid... Havde hun nu været i løb 2 gange om året havde det jo passet med at vi havde sprunget en løbetid over... smiley

Kommentér på:
At springe en loebetid over...

Annonce