616 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

At springe en løbetid over - At springe en løbetid over -

En af mine hvalpebasser - ( nu lidtover 2 år ) har ik været i løbetid siden sidste i oktober / November måned -
Det vil sige hun sku have været i løbetid her i Maj måned - Men den er ikke kommet endnu -

Nogen der har prøvet at deres tæver decideret har sprunget en løbetid over !? !?

( Dette indlæg er lavet efter aftale med hundens ejer - Da hun meget gerne ville høre om andre har oplevet det samme - )

Evt ideer om hvad årsagen kan være - !!

Julie - !!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At springe en løbetid over -
  • #1   5. jul 2007 Kan huske at min Mor ofte havde nogle Mops tæver som kun var i løb én gang om året.
    Det hændte faktisk ret tit :o)

• #2   5. jul 2007 det kan være stress. ?

• #4   5. jul 2007 Nu ved jeg ikke hvormange gange den har været i løbetid før, men det kan være med hunde som med mennesker, at der går lidt inden løbetiderne er regelmæssige. Nogle tæver har også længere eller kortere mellem løbetiderne.

Min yngste tæve går 8 mdr imellem

• #5   5. jul 2007 Hmm.... Karla (mops) er heller ikke kommet i 2. løbetid endnu.... Hun er også forsinket eller lign....

• #6   5. jul 2007 Hendes løbetider har ellers været reelmæssige - med 6 måneder imellem -

Første gang inden hun fyldte et år -

• #7   5. jul 2007 regelmæssige -

• #8   5. jul 2007 Er hun sammen med en ældre tæve. Det kan godt udsætte løbetiden - ellers ved jeg ikke - ud over hvalpe i vente smiley men det ville ejeren jo nok vide hvis det var tilfældet

• #9   5. jul 2007 Ku ik fprestille mig at hun havde stress -

Lever med en ældre - kastreret hanhund -

Har talt om at hvis den ik kommer inden næste løebtid sku være kommet - så må hun er tur om dyrlægen - FOr der er ingen symptomer på noget som helst - alt er bare som om løbetiden ik sku ha været der -

Hun har været falsk drægtig et par gang -

Ingen mulighed for hvalpe på vej - udfra sidste løbetid ville de også være kommet for længe siden hvis dette var tilfældet - ss -

• #10   5. jul 2007 Hej .
    Nogen gang holder sig tævene sig så renlige at man ikke mærker at tæven er kommet i løbetid.. men det plejer manfinde ud af når de bliver højløbske smiley men hvis man ikke mærker nogen adfærd af tæven ..om hun slet ikke har sex i hoved når hun har ægløsning ..så kan man let forbise det . Det er ikke alle gange som tæven har lyst til en hanhund..nogen gang siger naturen fra.
    Har man mange hunde gåendes i flok så kan den tæve som er bland den lavest i flokken holde op med komme i løbetid . Hvis hun bliver trynet af den anden hund i familjen kan hun også springe over en løbetid...

• #11   5. jul 2007 Der er rigtig mange tæver , der har forsinket løbetid i år. Om det er et tilfælde, eller om der er en grund til det ved jeg ikke, men mange tæve-ejere jeg snakker med fortæller det samme. Mine har også "snydt" mig iår. Dinky kom først i marts- hun sku ha været i jan/feb. og Kelly har klige været hun sku ha været i marts/april.

Skide irriterende, for nu skal jeg ha vinterhvalpe med Kelly- det vil jeg ellers ikke gerne, men det må jeg ta med.
    ( ku ikke vente til næste år, for hun bliver ikke yngre-hun er 4½ år nu)

• #12   5. jul 2007 smiler til Reese :O))

Annica C : jeg har ellers hørt mange hvor tæverne er kommet i løbetid både en og to måneder for tidlig.

Ja men med denne vinter (ja hvilken vinter) og forår så går det kluder i hele system begynder jeg at tro.

Kommentér på:
At springe en løbetid over -

Annonce