{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udlejning af min hund.. :)
  • #1   25. jan 2009 Hva tænker du på ???

• #2   25. jan 2009 Først og fremmest ska den da være gammel nok.

• #3   25. jan 2009 Man starter med at kigge objektivt på sin hund, og se hvad den har at tilbyde kommende generationer (at den er sød er ikke rigtig nok -det er størstedelen af danmarks hunde jo)
    Så får man den tjekket for relevante arvelige sygdomme, og er den med tavle så får man den avlsgodkendt.
    dernæst overvejer man om man nu virkelig osse vil sætte hvalpe i verden, med det overfyldte marked der er nu (selvom det er tæveejer der står med hvalpene, er det jo stadig væk dig der er med til at lave dem)

Og så finder man i øvrigt en egnet tæve, der self er ligeså gennemtjekket som ens egen hund, og hvis sind, str, race osv passer til ens egen hunds

• #4   25. jan 2009 En joke?? nej, mener det?? Hvad er der galt i det?

• #5   25. jan 2009 Nå ja -og for dit vedkommende: venter til hunden er 2-3 år (mindst) og ser om den stadig er relevant at avle på

• #6   25. jan 2009 Okay..
    Det er ikke godt nok at han sten er faldet ned og har været det længe?
    Og han er et år??

Altså jeg ved ikke hvornår man må bruge sin hund til avl.. så i må meget gerne fortælle.. smiley
    Spørg også herinde hvordan man gør, så det bliver gjordt ordentligt, og det ikke bare en en guloggratis eller dba side han bliver lagt ind på.. smiley

• #7   25. jan 2009 Nini -at stenene er faldet ned er ikke rigtig noget at tag efter. Var de ikke faldet ned nu, så havde han været krytorchid og det er arveligt og bør ikke avles på .

En hund er/kan være fysisk istand til at lave hvalpe, allerede når den er 6-8 mdr. Det betyder ikke at man bør gøre det.

Mange af de arvelige lidelser kan ikke testes før hunden har en vis alder, og indtil hunden er fuldt udviklet både mentalt og fysisk, ved du ikke hvordan dens sind vil være -og altså er avl temmeligt usikkert.

Jeg synes du bør overveje ganske alvorligt hvorfor du vil avle på ham.

• #8   25. jan 2009 Britta.. --> Jeg tror ikke at man BARE avler.. aner ikke noget om det. og hvis min hund på et tidspunkt skulle bruges til avl. hvilket kun har været i snak.. Ja så skal han godkendes, og det hele skal gå efter bogen, så det bliver nogle ordentlige hvalpe jeg er med til at sætte til verden..
    Grunden til jeg overvejer avl, er fordi jeg føler min hund ville være perfekt til det, jeg holder meget af min hund.. mit barn nr 2.. og han bliver behandlet så'n.. Jeg har læst utrolig meget om grand danois og føler jeg gør det rigtige overfor min hund..

Michelle.. -->> Tusinde tak for dine rigtige gode svar.. Det gav lidt mere stof til efter tanke.. smiley Kunne nu heller ikke drømme om at bruge han før han var færdig udviklet, han mangler stadig og vokse lidt endnu.. smiley og GD'er har lidt med bag partiet, så det skal være en af de ting som jo skal være ok, før man tænker avl.. Men er glad for dine gode feed back.. smiley

• #9   25. jan 2009 jannie p.. -->> Nå endnu EN, der tager sorgernde på forskud.. !!!! >>/

• #10   25. jan 2009 Du kan ikke lave seriøs avl når din hund ikke har stamtavle :o)

• #11   25. jan 2009 M&J-->> Kan jeg få det?? Far'en har stamtavle.. mener også moren har.. kan ikke huske det.. smiley

• #12   25. jan 2009 nej det kan du ikke :o)

• #13   25. jan 2009 ja men din hund har ikke og kan ikke få stamtavle

• #14   25. jan 2009 Din hund skulle have haft stamtavlen inden 8 ugers alderen, sååe desværre :o)
    Synes du skal lade være med at bruge ham til avl.. :o)

• #15   25. jan 2009 Hvis han ikke har det nu, så kan han ikke få det. Hvis man gerne vil opdrætte bør man købe en hund med stamtavle og sætte sig grundigt ind i tingene før man kaster sig ud i noget.

• #16   25. jan 2009 Okay, det var ærgeligt.. Nej så er det jo ikke seriøs avl.. smiley Øvv..

• #17   25. jan 2009 At forældrene har stamtavle og din ikke har, betyder efter al sandsynlighed at din hunds forældre endten ikke kunne avlsgodkendes, eller at deres ejere ikke gad bruge tid/penge osv på at få det gjort.
    Og nej, så kan din hund ikke få tavle. Vil man have tavle, må man købe en hund der har sådan en.

Jeg synes som de andre at det sn´marteste var at nyde din hund som han er, og uden at lave hvalpe, men jeg fornemmer at det ikke er sådan det kommer til at gå, og så kan man vel ligeså godt hjælpe med til at det i det mndste bliver gjort med en smule omtanke.

• #18   25. jan 2009 Nini - nej nemlig :o)
    Håber du vælger at lade være med at avle med ham .. så er det bedre at købe en hund mere om nogle år, og så sørge for en stamtavle, godkendelse undersøgelser osv smiley

• #19   25. jan 2009 jannie P--->>> Neeeeeeej, men jeg ved jo ikke noget.!!!!!!! Derfor jeg spørg for H da..!!!!!! Du gør mig sgu irriteret..
    Jeg kunne ikke drømme om at avle på min hund uden videre.. Har snakket om det med min kæreste. han ved intet om avl. derfor denne tråd.. så hold dit negtive for dig selv..

• #20   25. jan 2009 Michelle..-->> Min mor købte hundene af en kennel som skulle af med alle hendes dyr fordi hendes dreng var blevet allergisk for dyr.. Ja hundene, de var kun 14 dage da vi fik dem.. :-S Nu bliver i nok forarvet.. Men så'n hænger det sammen, så ingen stamtavle eller noget med.. Det er også ubetydeligt med tavlen for mig, for jeg ved hvad han er værd. du kan være ganske rolig., der kommer ikke hvalpe fra ham, jo mindre han er godkendt til det. men sys nu heller ikke der er noget ved at avle på ham når ikke han har tavle med, og kan give det videre..
    Tror nu heller ikke der er nogle der vil have han som avl, når tingene hænger sammen som i siger.. Jeg nyder min hund hverdag.. smiley

• #21   26. jan 2009 Britta..--> Nej..

• #22   26. jan 2009 Nini - lyder fornuftigt. Med den beslutning er du med til at gøre en indsats for at ikke endnu flere hvalpe der ikke kan få noget hjem fordi efterspørgslen er lav...

• #23   26. jan 2009 Nini: Synes at det er fair nok at du spørger :o) Er glad hvis du er blevet lidt klogere på emnet og reelt har valgt ikke at avle på ham :o)

Hvis du vil vide mere om avl på hunde så er der masser af bøger om emnet og der er masser og masser af tråde herinde omkring emnet du kan søge efter. God fornøjelse ...

• #24   26. jan 2009 Sanne-->> Blev meget meget klogere af dette indlæg.. Og det har ændret mit syn på avl.. smiley det vil sige jeg havde ikke noget syn på det før.. og kender ikke til efterspørgelse og udbud af hunde i dagens danmark.. meeen det gør jeg så nu med et kæmpe gok i hovedet.. smiley

• #25   26. jan 2009 Cath -forskellen er at uden tavlen kan du kun se på mor og far. Men HD og flere andre sygdomme kan sagtens springe generationer over. Så hvis bedstemoren f.eks. havde HD er det egentlig ikke meget bevendt at faren/moren ikke har.

Det er derfor seriøs avl foregår med tavle

• #26   26. jan 2009 Nini, undskyld at jeg lige bryder ind, men skrev du rigtigt, da du skrev at den kun var 14 dage gammel da i fik den hjem ???

• #27   26. jan 2009 Anita-- Ja..

• #28   26. jan 2009 Hvad er HD, for det første.. også lige en anden ting.. mennesker kan også for syge domme som ikke har lagt i familien før hen.. det samme gælder vel for hunde??

• #29   26. jan 2009 Britta-- Ved ikke med moren, hun var vist ikke rigtig klog.. Jamen min mor har ammet dem op selv.. med sutteflasker og det hele.. smiley oppe hver nat og give dem mad.. og alle hvalpene er store og fine. og fejler intet..

• #30   26. jan 2009 Nini -self kan hunde osse det. men det gælder vel om at gøre alt hvad man kan for at ndgå sygdomme.
    Når man har gjort det bedste man kan, er der jo ikke meget mere at gøre. Så må resten være op til de højere magter eller hvem pokker der nu styrer den slags;o)

-men man bør da gøre alt i ens magt for at sikre sig (og hvalpe + hvalpekøbere) mod sygdom.

• #31   26. jan 2009 Har ikke i planerne at skulle bliver opdrætter.. slet ikke.,. men bare at min dreng kunne give gode og sunde hvalpe videre.. smiley intet andet.. bare for at gøre noget godt.. smiley men i er tavle mennesker kan jeg se.. smiley Så forstår godt jeres stikpiller og jeres syn på mit uvidne spørgsmål..

• #33   26. jan 2009 Og i behøver ikke fortælle mig jeg skal gå ture og træne min hund, for det jeg da udemærket klar over.. Har jo ikke hund for synets skyld,, men fordi det er noget der betyder noget for mig. og fordi han er en del og mig og min familie, så lige glad med om jeg et stykke papir på, at hans bedste forældre hed kurt og karen, eller hans tiptiptipolde far døde tidligt på grund af et hjerte tilfælde eller hvad ved jeg. hun er været til dyre læge tjek og har fået sine vac. og chip og hvad en hund har burg for.. så ja, blev noget forarvet over at i alle kaster sten på min hus mur..!!!

• #34   26. jan 2009 syntes du skal søge noget på nettet omkring alle dine spørgsmål, både ang avl alder, stambøger, osv... og så få læst noget om hd også... men forstår ikke du ikke har læst om hd efter som du siger du har læst meget om GD..
    men søg noget omkring din race.. det er ikke nok bare at læse lidt i en bog om forskællige racer.....

• #35   26. jan 2009 ~Mette Chellie ~
    Tak for dit pæne indlæg.. smiley
    Jeg venter til han er færdig udvokset, også skal han have nogle undersøgleser for HD og på hans hjerte.. for at tage han "sygedomme" på forskud, det gør jeg for mig selv og for min hund skyld..
    Har læst meget om GD'er og er blevet en del klogere FØR jeg valgt at få hunden.. smiley Men ja ved godt at han har tildens til divs, sygedomme.. pga racen.. smiley

Han er vidunderlig.. derfor var min tanke at jeg ville give disse vidunderlige gener videre.. smiley Meen det skulle så være på ordentlige vilkår..

• #36   26. jan 2009 Pernille-- >>> Hvis ikke at HD var en forkortelse af hofte dysplasi
    .. Men ved jeg nu. .:) .. kender godt min hunds race.!

• #38   26. jan 2009 ~Mette Chellie ~-->> Kan godt lide det du siger.. Fanta er en hund prutte . putte hund. som elsker god hunde med., og Okse ben, og en god Rå engelsk bøf. Hehe.. smiley
    Jeg er ikke selv et vildt aktivt menneske.. Men vi går dagligt med barnevogn og hund.. og nogen dage længere end andre.. smiley
    Men ja må vel bare hold ham for mig selv.. smiley Gg..

• #40   26. jan 2009 Mette-- Ja det har du ret i.. smiley

Jeg vil gå i seng. tak ftil dem som gav sig tid til at besvare mig pænt og masse af positivt feed back., det kunne helt klart bruges... smiley

• #41   26. jan 2009 Jannie P -->> Har heller ikke tænkt mig at sætte hunde til verden bare fordi det kunne være hyggeligt.. hun har jeg også kun en han hund.. Men havde jeg en hun hund fik jeg heller ikke hvalpe. det ville jeg slet ikke kunne overskue, idet jeg lige er blevet mor.. smiley Så har nok i mine to baby'er herhjemme.. men det var hvis andre kunne bruge min hund.. så ville gerne, jeg respektere din holdning, til avling, at det skal forgå med stamtavle.. smiley Men der har jeg så en anden holdning. den må du også respektere.. der findes mange sunde hunde som ingen stamtavle har, og som laver mindst lige så gode hundehvalpe som dem med stamtavle..
    Det er bare MIN holdning, men det ikke ensbetydning med, at jeg vil uleve den.. smiley

• #42   26. jan 2009 jannie P..--->
    HVIS min hund nogensinde skulle bruges, så skulle han være i orden.. virkelig iorden. og godkendes.. for nej der ingen grund til at sætte syge hunde til verden.. smiley

• #43   26. jan 2009 Statistisk set er stambogsførte hunde sundere end ikke-stambogsførte hunde. Mener at 80% af de hunde der for kostateret HD er ikke-stambogsførte hunde.

• #46   26. jan 2009 nej nej nej magen til uvidenhed.. ta dig sammen...

• #48   26. jan 2009 Birgitte A--> Taark, for dit venlige svar.. smiley
    Ja, har en rigtig god dyrelægen, kunne jo eventuelt vende den med ham.. Men efter denne laaang snak med de forskellige herinde, så synes jeg ikke jeg behøver at bruge ham.. smiley Men man skal aldrig sige aldrig. For næste gang han nu er til dyrlægen når han er 2 år, (eksmpelvis) Og han så siger at han er god og har ingen skavanker osv, så ville jeg have den i baghovedet, til hvis en skulle spørge om de måtte låne ham,. smiley Men Men Men, jeg snakker kun ude i det "uvisse" .. Det er kun HVIS.. smiley
    Men ja jeg synes også jeg lige fik at par hønse hak, lige i starten, men efter de så fandt ud af det var af ren og skær interesse/Nysgerrighed, så faldte de lidt ned igen.. smiley

Peter C-->>> Hold dig fra tråde hvor du kun lige læser de første 4-5 indlæg og tror du ligesom har lugte til stilen, og bare tror du kan smide en grim kommentar.. Så er du jo selv en af dem.. (HØNSENE)..

• #49   26. jan 2009 Hej Anika.. smiley
    Jooo tak det må man sige.. fik lige hele turen.. smiley
    Ja vi ses jo nok lige pludselig.. smiley

• #50   26. jan 2009 Jaaa, kunne være hyggeligt..:)

• #51   27. jan 2009 Man ku jo starte med at undersøge tingene lidt!! Det her sted er sku da ikke det rigtige sted at starte.

• #52   27. jan 2009 Peter C, ---> det da netop præcis det rigtige sted vil jeg mene.. ! Da hele siden kun drejer sig om hunde.. ( -off topic)
    Der er jo masser her som køber og sælger og avler, så synes det er det rigtige sted og søge og spørge for at blive klogere.. !! Og synes du ikke det så hold dig fra indlægget.. for skrev ikke for at høre fra så'n nogen som dig..!

• #53   27. jan 2009 Peter C. Hvis du VIL diskutere, så gå dog ind på Baboom og få dine lyster styret.
    Det er så sjælden der holdes et sobert sprog på HG så denne tråd kan sagtens undvære dine skøre input, som bare vil få mange andre til at ville gennemfører deres drøm om at lige deres hund skal ha hvalpe..

Og Nini, jeg tror godt at du kan forstå nogle af dem der taler FOR stamtavler, for hvalpe med tavler er lettere at få solgt end hvalpe uden tavler, uanset hvor utroligt søde de er for alle hvalpe er søde uanset om de har tavle eller ej, og uanset race, men er det blandings hvalpe er de næsten ikke til at finde nye hjem til, jeg har selv prøvet det
    .
    Vi alle ved jo alle at markedet er mættet med hunde, der er flere hunde end der er folk der kan aftage dem, og det betyder at prisen på en hvalp uden tavle falder hele tiden, til sidst prøver folk at give dem væk, men uden held, så det betyder at ufatteligt mange hunde og hvalpe bliver aflivet kun fordi at der ikke er et hjem til dem.

Alligevel er der nogle der bliver ved med at avle hvalpe på deres hund, kun fordi de gerne vil ha en hvalp efter den de har i forvejen, men hvad med alle dens søskende, skal de virkeligt dø fordi at nogen mener at "min hund vil SÅ gerne være mor, el. far" eller fordi de som sagt før , gerne vil ha en hvalp selv efter den hund de har nu.

Jeg har forstået at du har forstået det, jeg skriver det kun fordi der er mange andre der læser med her, som gerne vil ha at deres hund også får hvalpe, men man kan ikke forklare dem, at det er en dårlig ide, for taler man dem imod bliver de fornærmede og lukker af, og vil slet ikke hører på os der ved hvordan det går for de hvalpe som disse folk får avlet på deres tavleløse hunde.
    Husk jeg selv prøvede det, min tæve havde heller ingen tavle, men det var ikke med vilje at hun blev drægtig.

Jeg håber at du forstår at jeg ikke er ude efter dig, men alle dem som bare ikke vil forstå at der er for mange hunde i landet allerede.
    So Sorry for den laaange roman, jeg ville ellers KUN skrive en kommentar til Peter ;o))
    Men så`n kan det gå.

• #54   27. jan 2009 Anita-->>
    Det jo klart, at tavle hunde er mere eftertragtet.. og kan godt følge din pointe i, markedet er mættet for hunde.. smiley Det er synd for de hunde der må forlade livet, pga de intet hjem kan få.. smiley

Og tak for du lige kunne prikke lidt til ham Peter, mon ikke også han selv kan se han var lidt hurtigt på tasterne.. smiley

Kommentér på:
Udlejning af min hund.. :)

Annonce