{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  med eller uden tavle
  • #2   1. feb 2009 Overhovedet ikke - en hund er en hund, den er selv ligeglad med om den har tavle eller ej smiley

men nogle mennesker deriblandt mig ønsker bare en tavlehund idet man kan nå lidt længere med den smiley

• #3   1. feb 2009 Det har intet med sødhed eller smukhed at gøre.

Alle hunde er søde, ingen tvivl om det.

Men man har bare ikke samme chance for at tjekke hva der ligger af evt sygdomme bag ens hunds gener, det har man med en stamtavle.

• #4   1. feb 2009 En hund behøver ikke et stykke papir, for at være dejlig, kærlig,osv. smiley

• #5   1. feb 2009 ja men det er bare sidste gang jeg var her inde blev jeg mere eller mindret høvlet ned fordi jeg vil have hvalpe på min mops og hun er uden tavle, og det syntes jeg at det er meget forkert..

• #6   1. feb 2009 Hunde er dejlige med og uden tavle. Men- for der er et men.............-
    Med en tavle, kan man gå tilbage i anerne og se om forældre- bedste- og oldeforældredyrene har haft arvlige sygdomme ( inden man køber hvalpen ). Med tavle kan man deltage i officelle prøver og konkurrencer og folk der avler med tavler, får dyrene undersøgt for arvlige sygdomme inden de avler på hundene ( det er altså sjældent at hunde uden tavle bliver undersøgt før avl- desværre ). Med tavle, er man altså sikker på, hvad man køber- det er man ikke når man køber en blandingshund- eller en " raceren " hund, uden tavle.

• #7   1. feb 2009 du ved hvad du har med at gøre når du har en tavlehund, da du kan læse hvilke blodlinjer der ligger i hunden og nogen kan du få oplyst temperament på.
    Andet er at du få oplyst om der er evt kan ligge nogle arvelige sygdomme i, f.eks. HD.. Jeg vil ikke købe hund hvor der er c hofter i stamtavlen, og den mulighed har du ikke for at se når det ikke er en tavlehund.
    Og hvis du skal træne til konkurrencer i det jeg skal træne (BHP) så skal der være tavle på

men ja, de er da lige så søde uden tavle, men der er bare en masse information om hundens aner der mangler, som jeg synes er vigtige

• #8   1. feb 2009 Heidi: Det er fordi, folk der avler med tavle, gør et meget stort stykke arbejde for at komme arvlige sygdomme til livs.

• #9   1. feb 2009 Man kan vel aldrig komme arvelige sygdomme til livs bare pga en travle..

Man kan jo ikke se længere end til oldef.... og der kan vel godt ligge noget længer ude af sygdomme eller hvad??

• #10   1. feb 2009 der er da lige så meget garenti på en hvalp med tavle som en uden, selv om jeg kun håber at Malou kun får en hvalp..

• #11   1. feb 2009 Heidi :
    Se, det er lige netop den slags udtalelser man godt kunne være foruden.
    Jo, man kan godt se længre end oldforældrene- det gælder bare om at lede.
    Og jo, man kan også godt komme arvlige sygdomme til livs- man avler ikke på de dyr ( eller søskende ) der har de arvlige sygdomme.
    Det er lige netop den slags tins seriøse arvler arbejder for.
    Selvfølgelig kan der lige sygdomme længre ude, som man i sin tid ikke var opmærksom på, men så avler man jo netop ikke på de dyr der viser at de har de sygdomme.
    Hvis du nu alligevel vil avle på din Mops, så bør både den og hannen, som et minium være undersøgt for arvlige sygdomme.

• #12   1. feb 2009 Køber man hund udelukkende fordi den er sød eller smuk har man vist tabt på forhånd.

Og man kan sagtens se længere end til oldefar - jeg har sporet min hanhund tilbage til fundamenthunden for racen. Det kræver hundeweb (skal være medlem af DKK for at bruge det) og at man er flittig bruger af google og opdrættere af racen

• #13   1. feb 2009 Det har du selv skrevet...

Avl derimod, og dermed også at sikre sig de ebdste forudsætninger, såvel som de bedste muligheder fremover (herunder i særdeleshed hvalpekøberne) HAR noget emd det at gøre.

At at hunde med tavler også kan blive syg.

Min hund er importhund og har overhovdet intet fejlet..

• #14   1. feb 2009 Selvfølgelig kan en hund med tavle blive syg.

Det kan godt være at din hund ikke har fejlet noget endnu- det kan jo dukke op, det skidt....
    Men derfor skal du nu alligevel få den undersøgt for de arvlige sygdomme Mops døjer med, inden du påtænker avl- det er det mest ansvarlige du kan gøre overfor de evt. hvalpe og hvalpekøber, du må få.

• #15   1. feb 2009 Du siger din unghund intet fejler.....
    Hvad har du fået den tjekket for og hvad sagde resultaterne?????

• #16   1. feb 2009 Hun er tjækket i hovede og r..

• #17   1. feb 2009 Tjekket i hoved og røv? Ok for hvad?? Hvilke undersøgelser har i fået fortaget og hvad var resultaterne på disse undersøgelser?

• #19   1. feb 2009 hun er tjækket for blandt andet entropion, legg-calve`perthes, hd ,og flere..

• #20   1. feb 2009 Heidi Kristine N:
    Du skriver
    der er da lige så meget garenti på en hvalp med tavle som en uden, selv om jeg kun håber at Malou kun får en hvalp..

Hvilken garanti tror du man får ved at købe uden tavle uanset om den er renracet eller en blanding?

Er din tæve med hvalpe nu?

• #21   1. feb 2009 Der er lige så mange meninger som der er mennesker i denne verden -

Nogle vælger at køre ford, andre vælger at køre Mercedes - nogle vælger at købe privat andre vælger at købe hos forhander

Forhandlern stiller garanti men det betyder ikke man får en fejlfri bil -
    derimod vil den private mand sælge sin bil uden garanti -

der er forskellen

• #22   1. feb 2009 Carina N.
    Hvis du ser hvad andre har skrevet er alle hunde jo dejlige, uanset tavle. Det har jo noget med sundhed at gøre.

• #23   1. feb 2009 Min næste skal enten være en internat/blandings hund eller en med en SUPER tavle hvor der INGEN sygdomme i!

Har fået mig den skønneste hvalp -uden tavle- som desværre har vist sig at have meget dårlige hofter så jeg har lært det!

• #24   1. feb 2009 For mig handler det om sundhed og mentalitet.
    Når man køber hund hos en seriøs opdrætter sikre mig sig at vedkommende har gjordt alt hvad der er menneskeligt muligt for at lave sunde hunde og her er tavlen et rigtig vigtigt værktøj.

Min hund uden tavle er ikke mindre sød eller værdsat, end mit tavlekræ. Han har bare været væsentlig mere syg.... smiley

• #25   1. feb 2009 Kors hvor er jeg bare træt af, at folk kaster sig uvidende ud i avl, på netop den race - mange af os kæmper for at forbedre.......... synd og skam

• #26   1. feb 2009 gitte H: Ja avl er ikke bare noget man gør, og slet ikke avl af mops.

• #27   2. feb 2009 Fuld stændig ret, det er ikke tavlen der gøre hunden sød og dejlig.

Men hvis man vil dyrke hundensporten i fuld udstrækning, så er man bare nød til at ha tavle på hunden, og det skal helst være en tavle fra DKK.

Der er nogel klubber som forlanger at der er tavle på hunden, og det skal være en DKK-tavle, eller kan man ikke være medlem, og man kan heller ikke få uddannet sin hund, samt deltage i konkurrencer mm.

• #28   2. feb 2009 "hun er tjækket for blandt andet entropion, legg-calve`perthes, hd ,og flere.."

Dejligt at læse.... Hvad var resultaterne på de forskellige undersøgelser=? Og hvor gammel var hunden da de blev fortaget?

• #29   2. feb 2009 Det er da ufatteligt at folk ikke kan forstå at det ikke er snobberi, men for at prøve at indgå nogle af alle de sygdomme som visse racer har!!

• #30   2. feb 2009 Vi har mødt meget modstand når vi har sagt vi ikke har tavle på vores lab. Vi ved at han er 100 % ren labrador, da moderen er af stamtavle (har det dog ikke men bedsteforældre havde) og faderen har stamtavle. Men da der ikke var papir på moderen kunne hvalpene heller ikke få det.

Vi har ovenikøbet fået den besked at han jo så ikke er en rigtig hund!! jeg tager afstand til folk som ikke kan se at en hund er en rigtig hund med eller uden stamtavle.

Men hunden er lige nøjagtig lige så sød med tavle som uden.

• #33   5. feb 2009 Jeg kan godt forstå mennesker som har en dejlig tæve kunne tænke sig et hygge kuld.. Tæver har også bedst af at få et kuld hvalpe i løbet af deres liv..
    Dog skal hunden tjekkes for almindelige fejl og mangler, før man laver hvalpe..

• #34   11. feb 2009 hej jeg har også haft hvalpe i mine mops uden tavle min dyrlæge sagde godt for det og så tror jeg på ham og hvis der blev noget med dem ville de få ders penge tilbage,jeg har også to york-terrier med tavle men inde jeg købet den føste var jeg ude at se på en og jeg kunne få en uden tavle ,men hun hade mange og jeg spurte om jeg ikke kunne få tavle på hende der jeg gerne ville på udstilling med hende men det kunne jeg ikke få hendes hunde hade fået hvalpe en gange hvor hun den ikke måtte og hun var i ddk så fortælle lige hvorfor ddk er bedre inde de andre

• #35   11. feb 2009 heidi- ddk er ikke bedre end de andre smiley det er dkk

• #36   12. feb 2009 undskyld det var også dkk jeg mente

Kommentér på:
med eller uden tavle

Annonce