{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.665 visninger | Oprettet:

Juleaften - med eller uden hund {{forumTopicSubject}}

Hvad er jeres planer juleaften?
Og skal jeres hund(e) med eller er de alene hjemme, i pension eller lignede?

Holder I det hjemme hos jer selv eller skal I holde jul hos noget familien eller andet?

Hvor mange mennesker bliver i, og er der andre hunde eller dyr?

Jeg har altid holdt jul med mine hunde, da de er mine pelsbørn, men I år bliver det måske anderledes, jeg har ikke helt besluttet mig.

Derfor syntes jeg at det kunne være interessant og hyggeligt at høre hvad I andre har af planer.


Kommentarer på:  Juleaften - med eller uden hund
  • #1   6. dec 2022 Som altid - kæresten, mig og 4 hunde .. som ikke kan enes, og derfor er inde en af gangen.

    Det fungerer godt nok smiley


  • Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 11 Emner: 13 Svar: 2.172
    #2   6. dec 2022 Jeg skal holde jul i Jylland hos min datter

    Vi bliver 5 voksne og en 3- årig

    Selvfølgelig skal min hund med

    Der er en gravhund og masser af dyr som bor ude i indhegninger

    Mine katte, heste og kaniner bliver hjemme


  • #3   6. dec 2022 vi skal enten over til min svigerfar eller hjem til min kæreste.

    Mine dyr bliver hjemme..

    Svigerfar har ingen dyr

    Hos min kæreste har jeg en kanin sammen med min datter


  • #4   6. dec 2022 Siden coronaen kom, har jeg holdt jul her, bare mig og min moster og de dyr vi nu har. Så i år tæller det mine 2 hunde, katten og så min mosters lille chi. Sidste år gik så fint, men gamle Bella var også noget nemmere at styre, end Ellie er smiley Så vi må se hvor meget chi’en skal være i sin kasse og hvor meget Ellie skal være i snor.

    Det bedste ved den konstruktion er, at min moster plejer gerne at ville hjem ved 22-tiden, så når jeg er retur, er det tid til at rydde op, drikke 2 øl og gå i seng smiley

    Indtil mine forældre kom på plejehjem, holdt jeg jul hos dem, og det var mig der lavede maden. Det år hvor de kom på plejehjem, holdt jeg jul ved min bror og hans familie, men jeg døde en lille smule af stress. De har 3 børn, 1 hund og 2 katte smiley Så det kan jeg slet, slet ikke overskue igen smiley


  • #5   6. dec 2022 Vi holder jul hjemme, vi har selv 7 hunde og har lovet at passe 3 andre for venner;) dvs 2 personer og 10 hunde,det bliver hyggeligt.

  • #6   6. dec 2022 Som altid hunden, mig og 4 kærester .. som ikke kan enes, og derfor er inde én ad gangen.
    Det er ikke godt.


  • #8   6. dec 2022 I år er det hos år det bliver, og så kommer mormor, morfar og farmor (måske mormors ene søster) og min farmor skal self have sin hund… dog gider vi den ikke, men hun kan ikke lade den være alene eller få den passet. Og sidst vi sagde hun ikke kunne have den med, sad den bare nede i hendes bil…

  • #9   6. dec 2022 Vi skal ud til min svigerindes forældre i år. Det er første gang til juleaften:) Ellers er det normalt min bror og hans kone som holder jul oh hos dem er der aldrig hunde tilladt undtagen juleaften. Der sætter min svigerinde foden ned overfor min bror og siger at juleaften skal hele familien være samlet smiley

    Så udover de nævnte bliver vi også min svigerindes søsters familie og min far. Dvs 3 boomere, 5 millenials, 2 babyer og 2 hunde smiley
    Er svært bange for at det bliver lettere kaotisk indtil kl.20ish hvor børnene er lagt:)


  • #10   6. dec 2022 Vi holder jul hjemme bare os 4 og vores dyr. Det bliver stille og roligt, da drengene mest opholder sig på deres værelser smiley

  • #11   6. dec 2022 Jeg skal holde jul hos min mor smiley
    Vi bliver 3 voksne, 2 hunde og 2 katte smiley min kat bliver hjemme.
    Det fungere super fint. Nu er det godt nok første jul med Luna, men hun har været hjemme hos min mor før og enes fint med hendes katte smiley


  • #12   6. dec 2022 Vi holder jul hjemme så 2 mennesker og 2 hunde

    Når vi holder jul hos familien er hundene alene hjemme og har vi familien på (jule)besøg har de ikke deres hunde med - det er nemmest sådan når man har hunde der ikke altid accepterer andre hunde smiley


  • #13   6. dec 2022 Vi skal holde jul herhjemme , og min mor, mormor og yngste lillebror kommer. Min anden lillebror er i Japan pt, og min moster begik selvmord i juli , så denne jul er virkelig med ret så blandede følelser .
    Så ja vi bliver 5 mennesker og så Henning .


  • #14   6. dec 2022 Efter juletraume for vovsen pga. voldsomt fyrværkeri, imens hun var alene, hendes første juleaften, så bliver der ikke flere alene hjemme dage for hende, i de uger, der fyres af.
    Det har taget en del træning, at få hende til, at kunne være i en situation hvor der kan fyres af, når jeg er der, uden at hun skal dopes med andet end flødeskum, og vi skulle ikke gerne tilbage til start. Og herude hvor vi bor, fejres juleaften åbenbart med fyrværkeri.

    Så vi holder jul alene. Vovsen, katten og jeg. Det er vel okay, så slipper vi i det mindste for det store gaveræs.
    Og Nytårsaften er vi også alene.
    Det bliver da ensomt, men det går jo, december er snart overstået, lyset vender tilbage.


  • #18   6. dec 2022 Vi holder jul hjemme i år, bare os og hundene. Min søster har nemlig min mor i år (vi skiftes, selvom jeg gerne ville have min mor hvert år. Men de andre skal jo også have lov).

    Om formiddagen er der tradition tro juleleg for hundene ude ved hundestedet, så det glæder vi os til, det er altid super hyggeligt. Og så bare hjem og hygge og lave god mad.


  • #19   6. dec 2022 Jeg skal som sædvanlig holde jul hos bror og svigerinde. Vi bliver 6 fra starten, senere kommer den yngste nieces kæreste. Den ældste niece skal for første gang til kærestens familie, så det bliver lidt underligt, at hun ikke er der. Men det skal nu nok blive hyggeligt, ganske som det plejer.

    Hverken hundene eller katten skal med. For første gang er der ikke andre hunde der, men 3 store hunde i en mindre lejlighed på 6 sal er vist ikke til glæde for nogen, og da slet ikke for hundene. Heldigvis har de ikke nogen problemer med at være alene herhjemme.


  • #21   6. dec 2022 Julen skal holdes hos mig i Tikøb, det har vi gjort i 4 år, sidste år var vi dog hos min mor, her er det en selvfølge at Sam er med, vi bor over 2 timer fra hinanden, så han er som regel altid med når vi besøger vores mor, da vi ofte er der længe, eller overnatter.

    Vi bliver 12 personer og Sam smiley


  • #22   6. dec 2022 Jeg skal holde jul hos min mormor - sammen med mine forældre, min søster, moster/onkel og kusine. Tror vi bliver 8. Og Umi skal selvfølgelig med smiley Hun bliver også den eneste firbenede.

    Jeg er altid vant til at overnatte, både før og efter juleaften. Men i år har jeg aftenvagt d. 23., så kommer sent hjem, og har vagt fra 11-20 både d. 25. og 26. Så det bliver sådan en "kom om formiddagen og tag hjem om aftenen". Det er jeg slet ikke vant til, jeg er et stort familiemenneske og elsker at bruge flere dage over julen sammen med min familie smiley
    I år bliver også første jul uden min morfar, som vi mistede i august. Men det skal nok blive en rigtig hyggelig jul alligevel.


  • #23   6. dec 2022 Jeg glemte at skrive at vi bliver 4-6 personer.

    Alt efter om min svigerfars kæreste skal på sygehuset pga kræft igen..


  • #24   6. dec 2022 Jeg skal være hos min søster, svoger og deres børn - sammen med nærmest familie, som jeg plejer. Vi bliver 10.
    Tucker bliver hjemme, da de selv har 2 hunde.


  • #25   6. dec 2022 Vi holder altid jul hjemme. Hverandet år kommer mine forældre og lillebror, og det er så i år.
    Hundene er i deres egen afdeling af huset med et godt kødben mens vi spiser og danser om træet, da de skaber for meget uro for børnene, hvis de er inde til måltider. Hundene ved heldigvis ikke at julen er noget særligt. De forkæles hver dag smiley


  • #26   6. dec 2022 Vi er altid ude ved mine forældre med vores tre hunde. MEN nu er Sallie ved at gå i løbetid og de har en hanhund, så jeg ved ikke, hvad vi skal gøre smiley
    Som min datter siger, en jul uden hundene er ikke hyggeligt, det er bare depression. smiley


  • #27   6. dec 2022 Hahahhahaha Søren, du er sjauw smiley

    Er det dig, der er inde i Linie 3 smiley


  • #28   6. dec 2022 Nu bliver du grov smiley

  • #29   6. dec 2022 Jeg gør værre end jeg bider smiley

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #30   7. dec 2022 Vores hunde er aldrig alene juleaften og nytårsaften, uanset hvor de holdes.

  • #32   7. dec 2022 Da vi havde hund(e) var vi altid sammen med dem, det var en prioritering.

    Efter begge vores mødre døde, har vi holdt jul for begge familier hvert 2. år, og det modsatte år sidder vi alene, hvor vi så passer en vens hund, da han skal holde med en del af familien, hvor hunden ikke kan komme med.

    Så i år er det store familiejul, vi bliver 11 og vi står for det hele, de kommer fra nær og fjern og nogle er oppe i årene. Jeg glæder mig rigtigt meget, dog véd jeg, at vi begge kommer til at savne og mangle Anton meget, han var altid midtpunktet. smiley

    Allermest glæder jeg mig selvfølgelig til hyggen, men allermest til vi skal spille pakkespil, det er så skægt. smiley


  • #33   7. dec 2022 Om middagen skal vi iøvrigt fejre jul på plejehjemmet sammen med min far og svigerinde.

  • #34   7. dec 2022 Vi skal hjem til min kære mands familie i år, og er jeg ikke syg så bliver de 2 tøser afleveret hos min mor, og Cookie bliver hjemme for at sørge for ingen uvedkommende får gode ideer. Men lidt ambivalent når min mor sidder alene juleaften. Jeg har holdt jul med hende og hundene de sidste år, men foretrækker faktisk at være alene med de 3 firbenede.

    Nytår foregår altid hjemme, da vi bor i stråtækt hus. Ingen af hundene er bange for fyrværkeri, så der bliver ikke ballade med dem heldigvis. Vi var lidt spændt på Cookies reaktion på det, men han er totalt ligeglad, så længe han ikke skal se på fremmede mennesker, så kan de skyde alt det de vil.


  • #35   7. dec 2022 Vi er for det meste hjemme juleaften men hver 3 -4 år er vi ude og der er hundene alene hjemme (de ved jo heldigvis IKKE at der er jul smiley ) i år er vi hjemme og der kommer en lille ekstra hund - Eddie som du jo kender smiley
    Nytårs aften er en anden sag - der er vi ALTID hjemme smiley


  • #36   7. dec 2022 Vi skal for første gang i mange år ikke holde jul hjemme. Det ville jeg ellers helst, men svigermor fik snakket godt for sig (jeg har dog fået sneget mig til at stå for Ris a la manden og kirsebærsovsen - jeg har det lidt svært med svigermors version der er alt alt alt for sød og så er der sten i kirsebærene i kirsebærsovsen - det går slet ikke i min verden smiley ). Gemalen lovede desuden at han nok skulle kører hjem. Jeg tror han lidt har glemt at det ikke er kl 21-22 stykker, men plejede at trække ud til på den anden side af midnat smiley
    Vi skal være sammen med svigermor, gemalens bror og dennes familie (far, mor og 3 voksne 'børn'). Hundene er med fra alle dele familien. Så ialt 8 voksne og 6 hunde (der har det fint sammen). Katten Kitty må blive hjemme og holde skansen.


  • #37   7. dec 2022 Jeg holder jul hjemme, hvor min mor og hendes mand kommer. Så det er os tre voksne, tre hunde og en kat smiley

    Til nytår er vi bare mig og min bedre halvdel hjemme med dyrene. Myrna er blevet frygteligt angst for fyrværkeri med alderen, så vi har de sidste fire år prioriteret at være hjemme i trygge rammer for hendes skyld. Så hygger vi til gengæld med monster lækker mad, og det plejer virkelig at være hyggeligt smiley


  • #38   9. dec 2022 Vi skal holde hele familien hos mig så her er Zelda naturligvis

  • #39   9. dec 2022 Menja er med os, uanset hvor vi holder jul henne - hun er lige så elsket hos mine forældre som hun er hos mine svigerforældre. smiley

  • #40   17. dec 2022 Jeg fik min rste hund i 1997 og siden det år har jeg aldrig holdt jul uden og kommer heller ikke tik det i år. Jeg har mine 3 hunde med i år smiley

    profilbillede
  • #42   18. dec 2022 Vi har i de sidste 9 år holdt jul hjemme, for så bliver julen holdt på vores præmisser og efter vores traditioner smiley Deri inkluderet Svende smiley

    Her er andre hunde ikke tilladt…Svende er en gammel sur mand, der ikke deler sit liv med andre hunde andet end uden for matriklen smiley

    Så vi bliver os tre, Svende, min mor og Svigerne. Helt low and slow. Selve juleaften kommer til at foregå i roligt tempo med Sophia i centrum…og vil bestå af tegnefilm, hygge, gå tur, legeplads, langtidsstegte ænder og max på opmærksomhed smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Juleaften - med eller uden hund

Annonce