{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Juleaften.......:-( {{forumTopicSubject}}

Altså: I år skal min mand min søn og jeg holde juleaften alene. Sønnen er 18 år og ret ligeglad med os.
Jeg kan snildt forstille mig at juleaften kommer til at forgå sådan her : Jeg laver ultra lækker mad og bruger lang tid på det. Efter hundene er luftet og opvasken er taget ( opvasken er sønnens opgave) bliver gaverne fordelt (for det er vel egentlig det de gør)- vi har fravalgt juletræ i år...........Hvorefter vi siger pænt tak til hinanden- sønnen går ind i sit værelse og sætter sig bag sin computer, manden sætter sig bag SIN computer og jeg klasker ned ved fjernsynet.
Det gider jeg simpelthen bare ikke!!
Jeg bruger en god del af december på at hygge, bage lave konfekt osv og så skal juleaften ikke bare overstås på den måde.
Jeg tænker på at købe et brædtspil og man så "vinder" retten til at åbne en gave. På den måde kan man strække det hyggelige, hvor vi spiser hjemmebag og konfekt og bare hygger.
Men hvilket spil skal jeg købe ?
Kan HG hjælpe ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Juleaften.......:-(
  • #1   6. dec 2011 Trivial:D Hver gang man svarer rigtigt, må man åbne en gave. Helst Genius udgaven, så får I en dejlig laaaaaang aften, *gg*

  • #2   6. dec 2011 hva med trivial pursuit?
    Hver gang man vinder en ost, så får man lov at åbne en gave?


  • #5   6. dec 2011 Hvad med at rafle om pakker?
    Jeg har en nevø på 21, og det er stadig én af de ting, han sætter størst pris på juleaften. Vi køber en MASSER små gaver hver, så bordet bugner, og så spiller vi først indtil alle pakker er fordelt.

    Derefter bliver uret sat (ingen får at vide, hvor lang tid det står på) og så spiller vi videre med at stjæle fra hinanden indtil uret ringer. Det kan der snildt gå en time med - og vi gør det efter hovedretten, mens vi samler appetit til Ris-a-la-mande

    Alternativt kunne man bare spille ludo. Og så måtte man pakke en gave op, hver gang man slår én af de andre hjem?


  • #7   6. dec 2011 hahaha.. åh nu må jeg grine xD

  • #8   6. dec 2011 vi er helt vilde med dette - et strategi spil, hvor det gælder om at få 5 på stribe og blokere for modstanderen smiley

    http://www.legehuset.com/?id=1368&p=Sequence---Spillet-der-har-v%E6ret-efterspurgt-i-%E5revis.html&gclid=CJK-4oah7awCFYSEDgodrDHlIQ


  • #9   6. dec 2011 4 sjæle en tanke, inden for 30 sek. Det er vist aldrig sket i HG's historie, lol..

  • #10   6. dec 2011 Ludo må være lige sagen

    Og jeg kan GODT forstå du ikke ønsker juleaften skal forløbe sådan.

    Hjemme hos os ( mine forældre) ser vi Disneys juleshow, de aller mindste får en gave om eftermiddagen ( 2 år gammel pige ) så hun har noget nyt og spændende at lege med.
    så spiser vi dejlig mad og får ryddet op.
    Vi danser om juletræet
    gaverne deles ud 1 ad gangen...
    Når den er pakket op og vi har set hvad der var i pakken får den næste en gave.
    Vi får en cognac, kaffe og juleknas imens
    når vi er færdig med at pakke gaver op er kl omkring midnat og så luller vi i seng


  • #11   6. dec 2011 Tina: Det er præcis som hos os;) Vi får så ris a la mande til allersidst på aftenen når gaverne er slut, så er der nemlig bedre plads i maven;D

  • #12   6. dec 2011 Vi har jule-rafle-leg 2. juledag - det er et hit hos hele familien, men vi spiller med udvidede regler:
    6 - stjæl en pakke ( den kender vi alle sammen).
    1 - giv en af dine pakker væk til en anden.
    4 - tag en pakke fra en og giv til en anden
    Det er super hyggeligt også fordi man får muligheden for at "give" en masse gaver væk smiley


  • #13   6. dec 2011 vi spiller også altid pakkespil.. Det er skide sjovt.. smiley

  • #14   6. dec 2011 Sådan har jul været for os de sidste par år- læg dog en mor som ikke kan tåle rødvinen og en bror på 30, som vil i byen før gaverne er givet til.

    I år er det min mor, far og jeg, som bare skal være sammen (mine forældre er skilt, så det er ikke helt så hyggeligt, som det lyder) Men jeg tror da faktisk, at jeg vil prøve det med trivial pursuit. Vi har alle en nogenlunde paratviden, så det kunne da være sjovt.


  • #15   6. dec 2011 Tina: Sådan har det også været før i tiden. Da ungerne var mindre (pap-datteren skal holde jul hos sin mor i år) og min mands familie også var der.
    Min mand kan ikke fordrage Trival...........Ved ikke lige hvorfor og min søn er for dum (jamen det er han altså) til at ku svare på et eneste spørgsmål- og så får han jo ingen gaver smiley
    Den med at rafle om pakkerne dur ikke rigtigt for så får dem man har købt gaverene til jo ikke det rigtige (ved ikke hvad sønnen vil sige til at få en røremaskine- han vil nok blive lidt skuffet)
    Andre sjove (evt- nye) spil I kender?


  • #16   6. dec 2011 Lea - derfor køber man hver 2 pakker til en max værdi af 20 kr pr. pakke.. også er det ellers bare at gå i krig.. og det må gerne være hade gaver xD

    Men ja Ludo kunne være sjov! hver gang man får en brik hjem må man få en pakke.. smiley
    Også kan i jo spille ludo som vi gør, også kaldet dræber ludo! xD Kan man slå en hjem, så skal man gøre det ellers ryger man selv hjem.. smiley Der er no mercy! xD


  • #17   6. dec 2011 Matador?? Når man lander og skal betale, bliver man trøstet ved at få en gave..

  • #18   6. dec 2011 Juleaften åbner vi en gave af gangen og tager pause for at spise risalamande.

    Det kunne også være en idet med jeres eget "huskespil": find gamle familiebilleder, gerne nogen hvor I laver noget sjovt/hyggeligt. Tag en kopi af billedet og sæt det inden i et foldet julekort. I trækker så hver et kort på skift, og skal så sige noget om hvad I husker fra den gang billedet blev taget, for at kunne få den næste gave. Måske ikke så konkurrence præget, men måske noget der kan være med til at gøre det lidt fælles-hyggeligt...


  • #19   6. dec 2011 Dræber- Ludo...............Hmmmmm............Ikke nogen dårlig ide.

    Henriette: Den med billederne er sød, men dur bare ikke her.
    De fleste af de hyggeligeste billeder, er med min datter, som desværre er død af cancer- og så bliver det bare til en vræleaften..........Not so funny


  • #20   6. dec 2011 Dræber ludo er fedt! smiley

  • #21   6. dec 2011 I kunne spille pakkeleg, som de andre foreslår. I kan købe 2-3 pakker hver til 10-20 kroner. Så er de da "tvunget" til at blive og spille med. Vi plejer at spille pakkeleg og drikke noget god vin imens juleaften.

    Den med at åbne pakkerne, kunne man bare bruge en terning. Den der slår en 6'er, må gå over og finde en pakke og åbne den. Ellers holder jeg også til Ludo :O))

    Ellers kunne det godt lyde som min juleaften, hvis jeg skulle holde det med min kæreste alene *G*


  • #22   6. dec 2011 Lea - nej den går ikke - det var ikke meningen at det skulle frembringe triste tanker. Trøste-kram...

  • #23   6. dec 2011 Det lyder som en rigtig ærgerlig juleaften...
    Synes din idé er rigtig kreativ og rigtig fed - så husk at have lidt godter fremme imens :o)
    Men vil nu også foreslå at brætspillet skulle være trivial pursuit - det er super fedt. :o)


  • #25   6. dec 2011 Karin - jeg ELSKER sequence... smiley

  • #27   6. dec 2011 Jeg synes vi har en hyggelig jul her. Vores søn er 22 år, og hans veninde fra Canada kommer og holder jul hos os.
    Vi skal gøre nøjagtig som alle de andre år. Om eftermiddagen går vi en lang tur i skoven og bagefter skal maden gøres klar til vi skal spise. bagefter rafler vi om en kæmpe bunke gaver, som har kostet alt mellem 5-25 kr.
    Mange af gaverne er købt lang tid før jul, så man kan tit ikke selv huske, hvad der er i dem.
    Det går der flere timer med og vi synes det er sjovt.
    Vi giver ikke hinanden gaver, men køber en fællesgave. Det er som regel en DVD boks, som vi så bruger juledagene på, at se. I år bliver det Harry Potter. Andre år, har det været Ringenes Herre, Star Wars etc.
    Julefrokost er sammen med hele familien, hvor vi deles om at lave mad. Det er som regel mit job, at lave æbleflæsk.
    Der rafler vi også.....og så kan man så bruge nogle af de ting, som man vandt i rafling juleaften smiley

    Hos min bror, giver de julegaver, men gaverne er gemt rundt omkring i hele huset, så de drøner rundt og leder efter gaver, som bliver pakket op én efter én.
    Det bruger de lang tid på.


Kommentér på:
Juleaften.......:-(

Annonce