3.564 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvalpepakke Hvalpepakke

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hva andre smider i deres hvalpepakke.
Har brugt lang tid nu på at finde ud af, hva jeg skal købe ind til de små. Synes bare det er svært at begrænse sig. Og så synes jeg det er svært at beslutte hvilke farver man skal køre det i. Skal det være babylyserødt/blåt alt efter køn, eller vil folk hellere ha neutrale farver.

Så skriv gerne hva I køber ind til dem, farver etc

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpepakke
  • #1   11. mar 2009 Haha hanne har jeg fortalt... Må hellere lure med for af se om jeg er helt gal på den

• #2   11. mar 2009 Jeg vil mene at babyblåt/lyserød vokser man hurtigt fra.
    Af halsbånd plejer vi at købe kæder, da det er meget nemmere og mere enkelt.
    Da vi fik hvalpe, fik de allesammen en forskellig farve halsbånd - man kan købe dem i opdrætterpakker. Syntes bare det var lidt træls at man ikke kunne købe en opdrætter-pakke i større også. Altså med de akkurat samme farver, bare større halsbånd (0:

Men min konklusion: Neutrale farver, evt. læder eller kæde - det kan altid bruges (0:

• #4   11. mar 2009 Jeg køber ikke halsbånd da det er min erfaring at hvalpekøberne gerne selv vil finde det de kan lide.

• #5   11. mar 2009 Første års medlemsskab af DKK og specialklubben, sundhedsundersøgelser op gennem opvæksten, foder til de første dage, billeder, vægtskema m.m. fra fødsel til 8 uger, vejledning og pratiske oplysninger omkring motion, fodring m.m. i opvæksten, lidt legetøj, line og halsbånd.....

• #6   11. mar 2009 Dem som har købt den ene pige har bestilt i babylyserødt. Det er mere om jeg skal købe det ind til de andre også. Altså de baby farver. Ganske rigtigt. Skulle jeg selv købe blev det farver som passer til stuen.

Tror jeg slutter mig til de andre og vælger neutrale farver til de andre 2.

Men vil meget gerne høre fra andre, hva de enten kunne tænke sig der var i hvalpepakken og fra opdrættere, hva de smider i den.

HA HA Mette... ja ja pas du nu dit skriveri... LOL

• #7   11. mar 2009 mente kurven blev købt i farver som passer til hjemmet.

• #8   11. mar 2009 Ja jeg stemmer for lyserødt og lyseblåt BASTA

• #9   11. mar 2009 SOm køber er jeg egentlig ikke interesseret i en masse udstyr -det vil jeg hellere selv købe, så jeg får det jeg vil have og kan lide:o)

Så jeg er fuldt tilfreds med lidt foder, noget der lugter af mor+ søskende (f.eks. et tæppe), og evt et halsbånd.
    Derudover self de nødvendige papirer. En del opdrættere (under DKK) giver et års medlemsskab af endten DKK eller specialklubben, og det synes jeg osse er super.

• #10   11. mar 2009 Nå ja -jeg ville da i øvrigt osse blive glad for lidt billeder af hvalpetiden hos opdrætter.

"min" opdrætter giver osse lidt forskellige oplysninger om racen med (ikke at det erstatter at man har sat sig ind i racen inden), og forskellige nyttige tips.

• #11   11. mar 2009 ALtså jeg vil da selv købe halsbånd og snor.. det skal opdrætter ikke "blande sig i" *S*

Og slet ikke babyblåt og lyserødt.. det er hunde..

Da jeg fik Luna fik jeg en pakke, med 1 kg hundefoder, 1 pibedyr, det tæppe jeg selv tidligere havde haft med, så Rikke (Luna's mor) kunne ligge på det samt stambog og købsaftale.

Det er mere end rigeligt..

• #12   11. mar 2009 De havde ikke halsbånd på, der hvor jeg hentede Luna..

Og hvis man vælger et halsbånd, der kan spændes ind og ud, går man sjældent galt i byen.

• #13   11. mar 2009 vi sender snor ,halsbånd,legetøj en3 stykker, foder fra foderfirmaet,en sundhedsbog,den første vaccine,3 xormekur, tyggepinde som regel, alt i ens farver om det er tæver eller hanner

• #14   11. mar 2009 Jeg sender Rogz halsbånd og line, 3 kg foder, en klud der luger af tæven, en pakke kiks, fodervejledning, div info fra DKK g et skt legetøj med.
    farven på line og halsbånd passer til kønnet ;o)

• #16   11. mar 2009 Da jeg købte Zena fik jeg:
    Halsbånd og snor i rødt
    Hvalpe foder til den første tid
    Et stykke stof der duftede af hendes mor
    en cd med billeder af den første tid hos opdrætter
    en lille pakke med legetøj (en bold, et pivedyr og en bamse)
    et års medlemskab af spidshundeklubben
    En bog/hæfte hvor opdrætter selv havde skrevet om racen, hvalpens første tid i hjemmet, hvad man bør kigge på hvis man vælger foder og om hendes erfaringer ved opdragelse af racen
    div. papirer som f.eks. stamtavle og sundhedsbog
    og så betalte opdrætter halvdelen af den første hvalpetræning (300 kr.) hvis det var et sted de brugte bløde indlærings metoder smiley

• #17   11. mar 2009 ella-stik N: hold da op, det er godt nok flot, der behøver man da ikke købe noget i laaaaaang tid:-)

• #18   11. mar 2009 Nej men tilgengæld så får man heller ikke selv mulighed for at tulle rundt og købe ind til den lille ny... Noget skal man jo have de 8 uger til at gå med smiley

• #19   11. mar 2009 Jeg vil også lade mine hvalpekøbere selv købe ind til hvalpen - de får en DVD med billeder af hvalpene, hvalpepakker fra Royl Canin og Eukanuba, stambog, sundhedsbog og et halvt års medlemsskab af retriever Klubben med - udover at hvalpen selvfølgelig har fået sin første Vacination - har jeg glemt noget ? hi hi

• #20   11. mar 2009 jeg ville egentlig hellere undvære alt legetøj / halsbånd / hundeseng osv. og så få fx. Lone Greveas "Hvalpen" med i stedet... (det kender jeg en opdrætter der gør og det synes jeg er en super ide!) og så selvfølgelig alle de papirer der skal med og lidt foder....

• #21   11. mar 2009 til Mille fik vi halsbånd og snor med, halsbåndet kunne spændes ud så hun kunne vokse i det de første 2½ måned, så var det for lille.
    -vi havde selv købt en snor, men ikke halsbånd da jeg syntes at det var svært at finde den rigtige størrelse.

Desuden fik vi et tæppe med der lugtede af "mor" og vi fik en pakke med en madskål, tyggetorv, bold og pibedyr.
    -Men vi havde også selv købt et par tygge ting samt en kurv til hende.

• #22   11. mar 2009 Hvalpepakke...... Har undret mig noget over, hvorfor så mange giver en hvalpepakke med i købet. Folk vil købe en hvalp. De skal da ikke have både det ene og det andet med i købet.
    Ormekur, sundhedsbog, stambog, chip/ øretato og relevante oplysninger ( skriftligt ) og så det halsbånd, hvalpen har haft på i et par uger, er da mere end rigeligt.

• #23   11. mar 2009 Synes det er rigtig spændende at se folks meninger.

Vi har aldrig selv modtaget andet end de obligatoriske ting som vacc, chip og foder til den første tid.

Vi har lige købt ind til den hvalp, hvor ejeren gerne ville ha babylyserødt.
    Jeg havde Mette med på råd...lol... så det blev til:

lyserød kurv
    rogz lyserødt sele og snor
    legetøj
    skålesæt på stativ

Ved så ik om jeg køber lidt guffere også.

Men hvalpepakke til de to sidste ved jeg stadig ik hva jeg skal give med og i hvilke farver.

Men mange tak for alle jeres input

Kommentér på:
Hvalpepakke

Annonce