5.358 visninger
|
Oprettet:
rottweiler hvalpe født uden hale? {{forumTopicSubject}}
nu kender jeg ikk lige noget til rotweilere, men er det normalt at de fødes uden hale, også nogen med hale?
faldt lige over en annonce nemlig, og det undrede mig lige lidt.
apr 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 81 Svar: 2.123
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 120
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Der kan være begge dele i samme kuld.
jan 2005
Følger: 83 Følgere: 83 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 629
og der fødes som regel både hvalpe med og uden hale..
feb 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Så min meninger er, hvis halen mangler, hvad mangler der så ellers?
Halen er jo en rygraden...
Hvis der altså ikke er tale om, at de er klippet - men det får man jo aldrig nogle til at indrømme.....
feb 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 15 Svar: 121
For rotweileren er det IKKE anerkendt at DKK (men det er et kendt fænomen, at det sker - i hvert fald i nogen linjer). Jeg kender ikke ret meget til avl med rotten, men en som har været i racen i mange år, at har fortalt mig, at problemet med rotweilere og stumphale var, at da det blev ulovligt at kupere dem, så blev unaturligt mange af dem født med lige den halelængde (vist 6 led) som normalt kuperede ved....
Hvis man kigger på "min" race - aussien vil man se hunde med alle halelængder - min tæve har 1 led, hendes bror slet ingen, min veninde har en med "håndtag" og en med halv hale og min egen hanhund har fuld hale.
Hvis man får stumphalede hvalpe og ikke har DKK stambog, så skal man være opmærksom på, at der skal skaffes en dyrlægeattest på, at hvalpen er stumphalet, hvis den skal kunne bruges til nogen som helst konkurrencesport i DK - og selvom det ikke er et krav, så bør den attest skrives, når hvalpen er få døgn gammel, for ellers kan det i mange tilfælde være umuligt at afgøre om halen er kuperet eller naturlig stump.
jan 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 3 Svar: 1
rottweiler hvalpe født uden hale?