{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
650 visninger | Oprettet:

Perioder man skal passe på? {{forumTopicSubject}}

Nu er det ikke fordi jeg har avl i tankerne, nærmer modsat. Men tænker at indlæget skal placeres her.

Hvilken alder skal man passe på ens hund når den leger med andre? Altså hvor gammel skal den være før man skal passe på parring/børn osv.

Samt når den så har sine perioder, skal man så passe på lige før også, eller kan den kun blive gravid på meget bestemte tidspunkter?

Undskyld, men jeg ved ikke lige så meget om lige netop dette :- )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Perioder man skal passe på?
  • #1   18. maj 2009 Fint du spørger så :o)

Håber du får nogle gode svar. Jeg følger med

• #2   18. maj 2009 Tæven kan kun blive gravid når den er i løbetid - men de løbetider kan til gengæld også snyde gevaldigt, da de kan komme med forskellige mellemrum, og nogle tæver viser der mere end andre!
    Men avlere har nok mere forstand på det end mig smiley

• #3   18. maj 2009 Din tæve kan kun blive drægtig når den er i løbetid, den vi i den periode på 21 dage gå i det man kalder højløb og det er i den periode at den er mest modtaglig og gerne selv vil parres.

Men du skal passe på i hele løbetiden for der kan ske et uheld som bliver til hvalpe... Så når hun bløder er det bare væk fra hannerne... Det er så meget forskelligt fra tæve til tæve hvor tit de går i løbetid, men som regl siger man at nu mindre hunde nu oftere går de i løb, men som regl er det 2 gange om året, jeg er dog heldig for min er det kun 1 gang om året.

• #4   18. maj 2009 Vil også lige tilføje at en tæve som regel kommer i sin første løbetid, når den er 6-9 mdr, men det kan svinge meget. Deet er heller ikke sikkert tæven bløder ret meget, og så må man holde øje med andre tegn som f.eks. hævelse omkring gønsåbningen, ændret adfærd o.s.v.
    Hanner kan i nogle tilfælde også være i stand til at parre, allerede når de er 5-6 mdr. så selv med unge hunde skal man være på vagt.

• #5   18. maj 2009 Jeg har heller ikke meget forstand på emnet da jeg altid har haft hanner. Men jeg har da lært at en tæve kan komme i løb 1ste gang når de/n er knapt 5mdr.gammel, og kan blive drægtig op til ihvertfald 10dage EFTER at den er stoppet med at bløde.
    Jeg har lært at kunne se på mine pigers opførsel hvornår de nærmer sig deres løb, for de hører pludseligt ikke så godt og "smutter" gerne for at hilse på fremmede hunde hvilket de ikke gør "til hverdag", men jeg ved ikke ved om alle tæver er sådan lige før de kommer i løb.
    Forresten 21 dage kan man ikke regne med, men GOSH hvor ville jeg ønske at man kunne.
    Måske bløder de i 21 dage, men de kan som jeg skrev først, blive drægtige i længere tid.

Kommentér på:
Perioder man skal passe på?

Annonce