650 visninger
|
Oprettet:
Perioder man skal passe på? {{forumTopicSubject}}
Nu er det ikke fordi jeg har avl i tankerne, nærmer modsat. Men tænker at indlæget skal placeres her.
Hvilken alder skal man passe på ens hund når den leger med andre? Altså hvor gammel skal den være før man skal passe på parring/børn osv.
Samt når den så har sine perioder, skal man så passe på lige før også, eller kan den kun blive gravid på meget bestemte tidspunkter?
Undskyld, men jeg ved ikke lige så meget om lige netop dette :- )
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Håber du får nogle gode svar. Jeg følger med
dec 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 101 Svar: 1.101
Men avlere har nok mere forstand på det end mig
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Men du skal passe på i hele løbetiden for der kan ske et uheld som bliver til hvalpe... Så når hun bløder er det bare væk fra hannerne... Det er så meget forskelligt fra tæve til tæve hvor tit de går i løbetid, men som regl siger man at nu mindre hunde nu oftere går de i løb, men som regl er det 2 gange om året, jeg er dog heldig for min er det kun 1 gang om året.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Hanner kan i nogle tilfælde også være i stand til at parre, allerede når de er 5-6 mdr. så selv med unge hunde skal man være på vagt.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Jeg har lært at kunne se på mine pigers opførsel hvornår de nærmer sig deres løb, for de hører pludseligt ikke så godt og "smutter" gerne for at hilse på fremmede hunde hvilket de ikke gør "til hverdag", men jeg ved ikke ved om alle tæver er sådan lige før de kommer i løb.
Forresten 21 dage kan man ikke regne med, men GOSH hvor ville jeg ønske at man kunne.
Måske bløder de i 21 dage, men de kan som jeg skrev først, blive drægtige i længere tid.
Perioder man skal passe på?