{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Når man ikke har hund.... {{forumTopicSubject}}

Ja . . . jeg har ikke haft hund siden 2010, og manner, hvor bliver man dog doven af ikke at have hund. Jeg vil gerne have en igen på et tidspunkt, men der er lige nogle ting som der skal være styr på først. Er der nogen af jer derude som har oplevet perioder hvor I ikke har haft hund, hvor det har været svært for jer at komme afsted alligevel? Et par gange om ugen kommer jeg af sted i skoven, men slet ikke så meget som jeg gerne ville. F.eks. i dag har jeg ikke haft den store energi, og har faktisk bare slappet af indenfor. Jeg elsker at være ude når jeg først er kommet afsted i skoven, men..... nogle gange så føler jeg mig altså lidt for doven. Nogle råd der kan afhjælpe dette? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man ikke har hund....
  • #1   10. mar 2013 Da jeg havde hund gik jeg gerne 30-45 min om morgenen med ham, og 2-3 timer om eftermiddagen.

  • #2   10. mar 2013 Jeg går også sammen med nogle i ny og næ, men det er ikke så meget som jeg gerne ville. Jeg går ledig lige pt, og har masser af tid, hvor de andre har travlt med arbejde/studie. smiley

  • #3   10. mar 2013 He he ja. Jeg har overvejet det. Jeg kan desværre ikke tilbyde hundepasning, da der ikke må være hund eller kat i min nuværende lejlighed.

  • #4   10. mar 2013 tja, jeg har haft schæfer, og labrador, da jeg fik schæferen var vi til træning 2 gange om ugen, og ellers trænet vi hjmme og gik tur, dengang var jeg i god form, hehe nu kan jeg knab komme ud at gå en tur, gider det ikke helt, som om der magler noget når man ikke hae en vabs, det trækker, desuden har jeg været aktiv rytter, men efter et styrt, så er jeg ikke kommer igang med noget, det væreste er nok, at jeg både måtte sige farvel til hund og hest samtidtigt, så er bleven mega doven og desværre også brgyndt at tage på. så jo kender, glæder mig også til at få hund igen

  • #5   10. mar 2013 Vibeke l: Ja, det med vægten kender jeg også til. smiley Det er sundere for helbredet at have en hund.

  • #6   10. mar 2013 Christina: Hehe nej, der er nok mange derude som kunne bruge det. Men det er jo også et stort ansvar at gå med en andens hund.

  • #7   10. mar 2013 Jeg tror, at hvis du generelt er et ansvarsfuldt menneske, så kan du godt få en god aftale med nogen der har brug for luftning.
    Det er selvfølgelig et stort ansvar, men hvis man lærer hunden godt at kende først, ser jeg ingen problemer i det.


  • #8   10. mar 2013 Ja. Der er mange i det nye område, som har hund, har jeg lagt mærke til. Men jeg kunne selvfølgelig også bare tage ud i min gamle skov, hvor jeg kender en masse (fra dengang jeg havde hund), og så gå en tur med dem. Det er bare lige det der med at tage sig sammen til det. smiley

  • #9   10. mar 2013 Hvis du boede tæt på mig, skulle jeg da med glæde tage dig med på nogle ture smiley

  • #11   10. mar 2013 Hehe ja. En skam at du bor på på sjælland.

  • #12   10. mar 2013 Det er jo næsten et helt nyt liv - uden hund. Jeg har haft hund fra barns ben af, men i 2010, blev det altså lidt for hårdt at sige farvel. Folk kom også og sagde til mig, sikke meget frihed du har nu! . . . Den tankegang kan jeg ikke helt følge må jeg ærligt sige. Synes det har været svært at vænne sig til et liv uden hund i disse år.

  • #14   10. mar 2013 havde ikke hund i 1½ år, nøøøøøøøøøøj hvor var der mange dage hvor jeg faktisk ikke rigtig fik tøj på eller ud af sengen, hvorfor skulle jeg?

    der var jo intet jeg skulle

    og ja kan sq ses på vægten at man ikke har været ude på de daglige gåture og jeg kunne osse mærke når jeg var syg at jeg lå meget længere end da jeg havde hund, fordi hunden skulle jo ud uanset om jeg lå syg, så ja den fik så nogle korte små ture, men jeg fik jo osse frisk luft


    jeg nyder at have hund igen, selvom jeg på de dage hvor vejret virkeligt er dårligt kan ærge mig *GG*


  • #15   10. mar 2013 Samme her Susanne. Jeg har heller aldrig haft brug for "frihed" eller følt mig "bundet" som nogle andre mennesker mener man er, når man har hund. Dengang gik jeg også ture i alt slags vejr, og man får virkelig en masse gode oplevelser ved det. Og du har så ret. Ingen mennesker indeholder så meget ubetinget kærlighed som en hund. Det savner jeg også. Jeg har to marsvin nu, for et liv helt uden dyr - det kan jeg ikke. Men dem kan jeg ikke rigtig gå ture med smiley De er dog utrolig sjove på deres måde, og nogle små, skønne dyr. Men motionen må jeg gøre selv. Skal du have hund igen Susanne?

  • #17   10. mar 2013 Susanne: Ja, de er vildt nuttede sådan nogle marsvin. Den ene er næsten som en lille hund, i sær når de er ude at løbe i lejligheden. smiley Det er lidt sjovt at se smiley

    Jeg vil gerne have hund igen, men der er nogle ting der skal være styr på først. Økonomi, uddannelse/job. En god base så at sige - for det er jo ikke gratis at have hund. Når tiden kommer skal jeg også finde et sted hvor jeg må have hund smiley


  • #18   10. mar 2013 Tamrotter kender jeg ikke så meget til. Men det kunne da hjælpe på ventetiden smiley

  • #20   10. mar 2013 Da jeg havde min sidste hund, boede jeg på kollegium. Et af de store kollegium med skov i baghaven, som vi gik rigtig mange ture i. Da min gamle hund blev syg og måtte aflives, var jeg også så træt af, at bo på kollegie pga. en hel del larm med de nye overboere der var kommet de sidste par år inden jeg flyttede. Jeg fik den her lejlighed gennem en mine forældre kender, og det er lige hvad jeg har brug for lige pt. Ingen der bor ovenpå, stille og roligt, billig husleje og tættere på tingene. Hold da op - tænk at de kan blive så tamme, sådan nogle tamrotter smiley :) Hvor sødt smiley

    Men ja - indtil at der kommer fode på økonomien igen, må jeg undvære en hund. Der skal jo være til dyrelæge regning, sygeforsikring, træning osv.


  • #22   10. mar 2013 Det var dog en fremragende ide med en sparegris til hunden.... Hvorfor har jeg ikke tænkt på det noget før? smiley Det vil jeg til at gøre smiley Så kan det være, at det ikke er så mange penge man skal finde frem når man engang har mulighed for at få hund igen smiley
    Hehe, ja. De gnavere er klogere end man lige tror smiley :) Der var også en herinde (tror jeg) som lærte sit marsvin at give pote. Det var så sødt smiley


  • #23   10. mar 2013 Joey vil gerne have en lille ekstra gå tur :o) Hvis du kan komme til Randers.
    Vi har faktisk overvejet at få en lokal til at lufte ham når vi begge har lange dage smiley Men det er ikke så tit vi har det, og ja, det er også en tillidssag at overlade sin hund smiley


  • #24   10. mar 2013 Åh, hvis bare I boede i Århus. Har nemlig ikke bil eller kørekort. En anden ting der også strejfer mig er, at den nuværende hundelov gør mig lidt nervøs mht. at skulle gå med andres hunde. Men jeg ved heller ikke om det er en pjattet tanke. Håber jeg giver mening smiley

  • #25   10. mar 2013 Hvor bor du egentlig henne hvis jeg må spørge? smiley

    Kan se på din profil det er Østjylland, men ikk hvor?


  • #26   11. mar 2013 Jeg bor i Åbyhøj i Århus smiley

  • #27   11. mar 2013 Ja, vi bor desværre i Skanderborg, men du skal da være velkommen her smiley Vi har to skønne piger der vil elske at møde nye mennesker smiley

Kommentér på:
Når man ikke har hund....

Annonce