862 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Alder?? Alder??

Hej HG..
Jeg har en dejlig fransk bulldog, som er MEGET opsat på at parre for tiden.. Jeg ville lige høre om hvor gammel en han hund skal være før der må parres??

Og når han nu skal til dyrlægen og ha lavet service inden, hvad skal de så tjekke efter??

Og sidste spørgsmål.. Ville i lade jeres tæve blive parret af en 3-benet hund, eller??

På forhånd tak for hjælpen..

Venlig hilsen Kimmie

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alder??
  • #1   5. jul 2009 ulykke.. han brækkede benet da han var hvalp.. smiley

• #2   5. jul 2009 Stort set ALLE hanhunde er opsatte på at parre!!

• #3   5. jul 2009 Mette-- ja men hvor gammel skal han være før det er okay??

• #4   5. jul 2009 krimmie.
    MIN. 2år eller ældre.
    og så skal den sef tjækkes for al der tjækkes kan..

• #5   5. jul 2009 Det med benet synes jeg heller ikke har nogen betydning når der er pga en ulykke. Men alle hanhunde har lyst til at parre og de skal ikke parre bare fordi de har lyst. De skal kun parre hvis de har noget rigtig godt at give videre. Alle elsker selvfølgelig deres egen hund, men man skal se objektivt på det. Efter min mening skal han have fotograferet hofte og evt, albuer. Har han A eller B er det ok, eller ville jeg ikke bruge ham til avl..

• #6   5. jul 2009 Men jeg tror altså ikke at han mister lysten til at parre fordi du giver ham lov... Bare så det ikke er det du vil opnå smiley

• #7   5. jul 2009 Marie-- hehe.. jeg håbede lidt på han så kunne få stillet lysten smiley Jeg forstår godt hvad du mener når du siger det der med at man selvfølgelig altid synes ens egen hund er dejlig.. jeg kunne dog aldrig finde på at tilbyde ham til avl, hvis han ikke var tip top i stand.. smiley

• #8   5. jul 2009 Stillet lysten??......*GGGGGGG* Han kan, om muligt, blive endnu værre end nu.......*GGGGGGG*

• #9   5. jul 2009 Mette-- nå så er han jo ligesom andre hankøn, man håber de vil holde sig i ro i noget tid, men det blir tit bare værre.. smiley hehehe..

Jeg har aldrig haft en han hund... og derfor er der mange ubesvaret spørgsmål.. så jeg er jo nødt til og spørge smiley

• #11   5. jul 2009 Hvis hunden er irriterende pga dens "lyster" risikerer man at hvalpene også bliver det. Det er ikke nogen ønskelig adfærd at viderføre til kommende generationer. En parring vil ikke afhjælpe adfærd, tværtimod kan det faktsisk blive værre. Kastration ville nok være et bedre bud.

Jeg skulle nok snakke med dyrlægen inden jeg sagde ja til en 3-benet hund. Han skulle være noget helt særligt (sundheds/brugs/udseendemæssigt) for at jeg valgte ham frem for alle de hunde med 4 jeg ellers kunne finde.

• #12   6. jul 2009 Okay.. Tak for hjælpen smiley

• #13   6. jul 2009 At hunden har "lyst" er bestemt ikke grund nok til at sætte liv i verden.
    Det årlige dyrlægetjek er heller ikke nok til at afgøre om hunde er egent til avl eller ej.

• #14   6. jul 2009 I har misforstået mig totalt... Det er jo ikke bare fordi han har lyst jeg gerne ville bruge ham til avl.. Det var ligeså meget hvis han havde rigtig gode gener.,. Og jeg havde jo tænkt mig at han skulle have et grundigt tjek, og så ville jeg fortælle dyrlægen at det var fordi jeg overvejede at bruge ham til avl, så han ved hvilke ting jeg ville have tjekket hos ham..

Som tidligere sagt kunne jeg aldrig drømme om at avle, hvis hans ikke var helt i orden, og der ikke var noget godt og give videre....

Kommentér på:
Alder??

Annonce