471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kastration, for og imod Kastration, for og imod

Snakkede med dyrlægen idag om at få min hund kastreret, da jeg ikke mener han skal lave nogle hvalpe overhovedet, men hun sagde at vi kun skulle gøre det hvis han ændrer adfærd.... Så nu er jeg kommet lidt i tvivl, skal han have lov til at være hel hund, så længe det ikke er et problem? eller skal de bare af så snart det er muligt?
En mand der bliver stereliseret, bliver jo ikke mindre mand af den grund?
Men det kan jo ske at han i et uopmærksomt øjeblik vil hygge sig med en dejlig tæve...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastration, for og imod
  • #1   24. aug 2009 Jeg havde samme tanker som dig - gav min hund fred for hormonerne og har i dag den lækreste han som simpelthen er så dejlig.

• #2   24. aug 2009 Ja det var jo også min tanke Heidi, men dyrlægen sagde at det burde jeg bestemt ikke.... Så tænkte om der var nogen herinde der deler samme mening som min dyrlæge, men som måske vil uddybe lidt???

• #3   24. aug 2009 Jeg er bestemt for kastration - har dælme fået en glad og lydig hund efter.

• #4   24. aug 2009 kunne I der har fået hunden kastreret, ikke skrive lidt om hvordan hunden var før og nu ?

• #5   24. aug 2009 Hmm min dyrlæge sagde at det nok ville ændre adfæren hos min hund og det gjorde det også.
    Han blev om muligt mere rolig - han lystrer og han er blevet harmonisk i sit sind og ikke plaget af hormoner.

Der er undersøgelser i USA om malamutter som viser at hannen vil blive fanget i den sindstilstand han er i, når han kastreres. dvs hvis han er oppe og kører over nogle hunner i løb når han kastreres vil han forblive sådan - jeg var heldig for jeg kastrerede på det rette tidspunkt.

Den ulempe jeg har mødt er at at Chunta ikke længere gennemgår hans to fældninger - han drysser lidt hele tiden men skal provokereres til det ved børstning. Han har en tyk polarpels og den bliver kun tykkere og tykkere...
    Så den eneste ulempe jeg har haft er at jeg skal børste min hund nu hvor før hans pels var selvrensende og selvplejende - men det gjorde jeg alligevel.

Jeg kan kun anbefale det!

• #6   24. aug 2009 Før havde jeg en han som hylede i vilden sky i dagevis når en af kvarteres 6 tæver var i løb - han stak af min to gange om ugen over et 2 meter højt hegn. Havde selektiv hørelse... Han spillede ofte op overfor andre hanner vi mødte for han ville vise han var størst - dette var værst når han var sammen med Lars
    Han var stadig en dejlig hund men det var meget når han havde lyst...

Nu har jeg en rolig han som ikke stikker af og som lytter og er lydig - han har stadig sin charme og laver stadig sjov og ballade men ikke de der grimme unoder - han spiller aldrig op overfor hanner når han er med mig - med lars sker det men det kan stadig trænes. han har oceaner af tålmodighed og hygger sig.

Jeg føler selv at jeg har gjort min hund en tjeneste

• #7   24. aug 2009 Heidi, hvis han nu ikke havde haft den adfærd, ville du så stadig have haft ham kastreret?

• #10   24. aug 2009 Fik kastreret min hanhund da han var 7 måneder, da den ene sten ik var faldet ned. Har ik et sekund fortrudt han blev kastreret, da jeg har fået en dejlig rolig hund. Hva grunden så hva til kastrationen, ka vel komme ud på et.

• #11   25. aug 2009 Jeg er glad for at I alle sammen er så positive omkring kastration. Synes også det lød lidt mærkeligt det min dyrlæge sagde, og han bliver jo ikke mindre hund af at blive kastreret.

Kommentér på:
Kastration, for og imod

Annonce