471 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
Kastration, for og imod Kastration, for og imod
Snakkede med dyrlægen idag om at få min hund kastreret, da jeg ikke mener han skal lave nogle hvalpe overhovedet, men hun sagde at vi kun skulle gøre det hvis han ændrer adfærd.... Så nu er jeg kommet lidt i tvivl, skal han have lov til at være hel hund, så længe det ikke er et problem? eller skal de bare af så snart det er muligt?
En mand der bliver stereliseret, bliver jo ikke mindre mand af den grund?
Men det kan jo ske at han i et uopmærksomt øjeblik vil hygge sig med en dejlig tæve...
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 45 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 237 Svar: 1.655
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 69
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 33 Svar: 1.057
okt 2006
Han blev om muligt mere rolig - han lystrer og han er blevet harmonisk i sit sind og ikke plaget af hormoner.
Der er undersøgelser i USA om malamutter som viser at hannen vil blive fanget i den sindstilstand han er i, når han kastreres. dvs hvis han er oppe og kører over nogle hunner i løb når han kastreres vil han forblive sådan - jeg var heldig for jeg kastrerede på det rette tidspunkt.
Den ulempe jeg har mødt er at at Chunta ikke længere gennemgår hans to fældninger - han drysser lidt hele tiden men skal provokereres til det ved børstning. Han har en tyk polarpels og den bliver kun tykkere og tykkere...
Så den eneste ulempe jeg har haft er at jeg skal børste min hund nu hvor før hans pels var selvrensende og selvplejende - men det gjorde jeg alligevel.
Jeg kan kun anbefale det!
okt 2006
Han var stadig en dejlig hund men det var meget når han havde lyst...
Nu har jeg en rolig han som ikke stikker af og som lytter og er lydig - han har stadig sin charme og laver stadig sjov og ballade men ikke de der grimme unoder - han spiller aldrig op overfor hanner når han er med mig - med lars sker det men det kan stadig trænes. han har oceaner af tålmodighed og hygger sig.
Jeg føler selv at jeg har gjort min hund en tjeneste
jun 2009
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.938
jun 2009
Kastration, for og imod