1.647 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

kastration og usikkerhed? kastration og usikkerhed?

Søger erfaringer vedrørende kastration ved en usikker hund.

Bandit's testikel er desværre vokset lidt og har en lille bule ( ved ikke hvad jeg ellers skal kalde det), jeg ved ikke om han altid har haft den bule og var til dyrlægen med det omkring november og skulle bare holde øje med det.
Nu har den så ændret sig og der er en chance for at han skal kastreres, vi har en tid hos dyrlægen imorgen hvor han ville kigge på det.

Jeg er bare bange for at han skal kastreres, da det kan gøre hans usikkerhed værre, så jeg vil gerne høre om andres erfaringer.

Jeg har spurgt om det før men nu er der en stor chance for at det skal gøres. smiley

Dette er øjeblikket, hvor en 3 meter lang krokodille brød ind i en købmandsbutik i Indonesien den 17. august, hvilket fik panikslagne kunder til at flygte. Krokodillen var vandret ind fra en nærliggende sump, sandsynligvis fordi dens levested var blevet oversvømmet af kraftig regn.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af lejlighed efter flytning 400 kr.
  • Opsætning af TV på væg 600 kr.
  • Vvs hjælp til vaskemaskine 300 kr.
  • udflytnings rengøring 1.600 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Klipning af hæk og fjernelse af affald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kastration og usikkerhed?
  • #2   27. apr 2017 Ja at kastrerer kan gøre en hunds usikkerhed værre.
    Men du er jo ligesom nødt til det hvis det er grundet sygdom.
    Der ville jeg ærlig talt ikke tænke så meget over det, men derimod bare krydse fingre og håbe på det bedste.

• #3   27. apr 2017 hvad siger dyrlægen at bulen skyldes?

• #5   27. apr 2017 Jeg har ikke rigtig haft mulighed at kigge på hans testikler før november så han kan være født med en lidt anderledes testikel, han var trykket ved fødsel og det påvirkede ham da han forbandt det med smerter hvis jeg rørte ham der (det havde han jo på et tidspunkt).
    Dyrlægen kigger på det imorgen og så bliver der taget en beslutning der, i november snakkede vi også om at hvis det voksede kunne vi måske slippe afsted med at fjerne den ene men det er stadig usikkert.

• #6   27. apr 2017 Du kan nøjes med kun at fjerne den ene testikel.

• #7   27. apr 2017 Det kommer jo an på hvad det er og om der er risiko for at det har spredt sig tænker jeg.

• #8   27. apr 2017 vil også lige tilføje at vi er kommet rigtig langt med træningen omkring hans usikkerhed, han er slet ikke så slem mere men han er stadig en usikker hund.

• #9   27. apr 2017 Jeg ville nøjes med at få fjernet den ene testikel. smiley

• #10   27. apr 2017 Hvis det skal fjernes vil jeg også nøjes med den ene, men hvis dyrlægen anbefaler at fjerne dem begge så vil det blive begge.
    Da jeg snakkede med ham omkring det i november, snakkede vi også om at det ikke ville være det bedste at fjerne dem begge pga usikkerheden, så jeg tror ikke at han vil anbefale det unødvendigt hvis det er tilfældet. smiley

• #11   27. apr 2017 Du bør bare have i baghovedet at dyrlæger meget ofte ikke ved en dyt om adfærd, eller konsekvenser af kastration.

• #12   27. apr 2017 Jeg har da hørt/læst meget om at kastration kan gøre usikkerhed værre?
    Vi(mig og dyrlægen) snakkede nemlig om det tilbage i november og blev enige om at hvis vi kunne, så skulle vi kun fjerne den ene, i tilfælde af at den blev større/anderledes?

Men hvis det er noget som kan have spredt sig (det er mine egne bekymringer og ikke noget jeg har snakket med dyrlægen om endnu), så må begge jo fjernes.

• #14   27. apr 2017 Hans testikel er vokset og er blevet mere mørk i huden i et lille område, han har de seneste dage knurret hver gang han har kløet/slikket der.
    Han har også været mere sur (mangler et bedre ord for det), hvilket tyder på at der er noget galt og det er ikke som når hans muskler er spændte.

Nu får jeg at se hvad dyrlægen siger i morgen, så må jeg tage den derfra.

• #15   27. apr 2017 må indrømme jeg ville få fjernet testiklerne, det lyder jo til det er et medicinsk problem
    det er jo ikke alle hunde der bliver mere usikre af neutralisering
    og måske netop hans smerter er årsagen i første omgang?
    altså hvis han fejler noget så synes jeg virkelig de burde fjernes og så må hans usikkerhed bare arbejdes ekstra meget med! der er jo ikke rigtig en anden udvej ??

• #17   27. apr 2017 Hans historie er lidt lang men han har ikke haft smerter pga testiklerne før nu, han gik til fysioterapi i 8 måneder sidste år, fordi han var trykket ved fødsel og det blev ikke opdaget før han var omkring 1 år (jeg havde haft ham i røntgen osv før jeg fandt årsagen), der var nogle muskler der var blevet for korte eftersom det først blev opdaget så sent og han var smertefri omkring sidste sommer frem til november hvor han kom til at rive en negl løs, cirka samtidig med at jeg havde opdaget det med hans testikel, det med neglen og "smerte adfærden" gik hurtigt over, i januar tog vi igen til fysioterapi med ham for at tjekke op, hvor han var lidt spændt men ikke noget som påvirkede hans adfærd som sådan.(kort fortalt)

Jeg har holdt godt øje med hans testikel det har kun været Ca 1 måneds tid hvor jeg har glemt det og nu har den ændret sig, plus hans adfærd har også ændret sig.

• #19   28. apr 2017 Dyrlægen kunne umiddelbart ikke mærke forskel på Bandit's testikler, de virkede helt normale, så jeg skal fortsætte med at holde øje.

Jeg vil prøve at bestille en tid hos fysioterapeuten, for at se om han kan være spændt igen.
    Der er i hvert fald et eller andet som plager ham, så det må jeg prøve at finde ud af. smiley

• #20   28. apr 2017 Fik du ikke noget smertestillende med til ham ?
    Det ville være en god ide at sætte ham på smertestillende for at se om han så skifter adfærd.

• #21   28. apr 2017 Jeg kender Bandit og den adfærd han viser tyder på at der er noget galt, så jeg bestiller en tid hos fysioterapeuten.
    Jeg ved med 100% sikkerhed at der er noget galt men ved ikke helt hvad, han er blevet mere gøende og er blevet mere "lad mig være" agtigt imod Monty.
    Jeg ved ikke om det reelt set er Smerter eller fordi Monty er syg men jeg vil hellere være på den sikre side, en tur til fysioterapi tager han ikke skade af uanset hvad. smiley
    Hvis hun ikke finder noget og det fortsætter, så kan det være jeg prøver smertestillende.

• #23   28. apr 2017 Er der muligvis nogle herinde som kan anbefale mig en dyrlæge som har erfaringer med sådan noget?
    Jeg har sådan en mavefornemmelse som gør at jeg tror der er noget galt med hans testikel, også selvom vi har været afsted.
    Man kan heller ikke se det eller mærke det når han står oppe, men når han ligger ned kan man tydeligt se det.
    Jeg kan bare ikke få den der følelse væk, det giver ikke mening for mig at det skulle være fordi han er spændt, han viser ikke de samme tegn som de andre gange.

• #24   28. apr 2017 Bare lige ignorerer det røde, det er mit kamera som af en eller anden grund får det til at være rødt på "spidsen" og imellem testiklerne.

Er det bare mig som synes det ser mærkeligt ud eller?

profilbillede
  • #25   28. apr 2017 Send billedet til dyrlægen?
    Jo det ser underligt ud.

• #26   28. apr 2017 Han har set billeder af det før, det er bare nu jeg lægger mærke til at man ikke kan se/mærke det sådan rigtig når Bandit står oppe, men når han ligger på ryggen ser det sådan ud.

Vil gerne prøve at få en anden dyrlæge til at kigge på det, som har erfaringer med sådan noget.
    Det er selvfølgelig ikke dyrlægens fejl at han ikke kunne mærke noget unormalt, eftersom det virker normalt når Bandit står oppe.

• #27   28. apr 2017 Hvad er det, der ser unormalt ud?

• #28   28. apr 2017 Det er vel ikke bare bitestiklerne, du kan mærke?

• #29   28. apr 2017 Men den der bule er jo vokset en anelse?
    den anden ser helt anderledes ud?

• #30   28. apr 2017 Er det ikke fordi den slapper af?

• #31   28. apr 2017 Men når han slikker/klør sig der, så knurre han og det har han ikke gjort før?

• #32   28. apr 2017 Er det bitestiklen, der er vokset?

• #33   28. apr 2017 Det er den del der er vokset en smule, den var lidt mindre før.

profilbillede
Kommentér på:
kastration og usikkerhed?

Annonce