6.606 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Goldendoodle? Goldendoodle?

Heej. Jeg har set nogle billeder af sådan en hund, og den skulle ikke fælde særlig meget. Nogle der ved hvor store de bliver om den på billedet er en hval eller voksen..

http://cdn-www.dailypuppy.com/media/dogs/anonymous/coda_golden_retriever_poodle_goldendoodle_01.jpg_w450.jpg

Og om der er nogle der kender en kennel eller et sted hvor man kan købe sådan en hund?

Mange Tak På forhånd

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Goldendoodle?
  • #1   25. sep 2009 Glemte det her billedet:

http://img.perezhilton.com/wp-content/uploads/2008/01/mickyflores0__oPt.jpg

• #2   25. sep 2009 det billede der er ihvertfald en hvalp

jeg klipper en i frisøren den har nok en nogenlunde størrelse som en golden retriever og er noget mere kraftigt bygget end en almindelig stor pudel. Den her er sort og har krøller som pudlen

Det er ganske enkelt en blanding af golden og stor pudel... for mig som frisør synes jeg ikke ligefrem den jeg klipper er køn(ikke for at støde nogen)
    i forhold til en almindelig stor pudel ser den direkte tyk ud da en pudel jo er noget smalere end en golden. Den har et virkeligt tykt hoved hvor en pudel har et mere slankt hoved... den har tykke ben

• #3   25. sep 2009 Se på en puddel og se på en golden retriever og forestil dig et mix af de to og så har du et ca mål..

Jeg fatter ikke, hvorfor man skal lave de blandinger

• #4   25. sep 2009 I øvrigt "den skulle ikke fælde" -detkommer jo i høj grad an på hvilken af racerne dens pels er faldet ud efter. Får den underuld som en golden, så fælder den osse.

• #5   25. sep 2009 Det er en blandingshund, så intet er sikkert. Hvis du vil have en hund der ikke fælder, så er pudlen jo en oplagt mulighed.....

• #6   25. sep 2009 Der kommer en kunde i min butik, som har hentet den race i tyskland, hvor den er anderkendt som værende en race.
    Google den, og se hvad du kommer frem til ;0)

• #7   25. sep 2009 Lande anerkender ikke racer - det gør klubber.

• #8   25. sep 2009 Er carrefour ikke en fransk supermarkedskæde?

• #9   25. sep 2009 LOOOL Irene

Og ja som en anden skriver, så godkender lande ikke racer, det gør klubber. Labradoodle er osse "godkendt" -de har deres helt egen klub. De er ikke godkendt i nogen andre klubber. Og da det står enhver frit for at starte en klub, kan jeg sådan set lade Reiki parre Gaia i hendes næste løbetid, kalde afkommet et eller andet smart, og starte min egen klub.

Der er racer som jeg anser for værende racer selvom de ikke er FCI-godkendt. Det er bl.a. ambull. Men forskellen er jo her, at ambull har været avlet så længe og så målrettet at man faktisk har en ensartet type, man parrer ikke på tværs af racer for at opnå "produktet" og ambulls har både typefasthed, forudsigeligt udfald af egenskaber osv som ligger indenfor den udarbejdede standard.

Goldendoodle, labradoodle og hvad de nu ellers hedder de forskellige designer-dogs, har tilfælles at de ikke har været avlet længe eller målrettet nok til at have forudsigeligt udfald hvad egenskaber, udseende osv angår og så avles de stadig på tværs af racer.
    Hvis man tager et kig på billeder af goldendoodles så er der dælme store forskelle i udseendet, og uden at vide det med sikkerhed, forestiller jeg mig osse at der er ret store forskelle på hvordan de er faldet ud af sind, brugsegenskaber osv

• #10   27. sep 2009 både labradoodle og goldendoodle er meget populære i usa, og har været det nogle år nu..
    Jeg syntes at dem jeg har set er meget kønnere end rene pudler, især end dem der bliver klippet "rigtigt" som i mine øjne ser frygtelig ud..
    Min mening med der er at folk har meget forskellig smag, og jeg tror man skal slå kold vand i blodet omkring det med forskelligheden i racer som dem, de er begge populære som familie hunde og med mindre man skal bruge dem til noget konkret kan jeg ikke se det frygtelige i den blanding..

Jeg syntes det er mere trist med dem der anskaffer sig en blanding og tror de har sat sig ind i hvordan man skal opdrage den, men totalt har misforstået den, jeg mødte engang en blanding af puddel og bordercollie, den kønneste krøllede border, hun mente han krævede en meget hård hånd at opdrage, men han var dybt kuet og utryk ved hende, det kunne man se på lang afstand.. Men sådanne mennesker er der jo inden for alle racer såvel som blandinger..

• #11   27. sep 2009 Rainbow

Der findes altså 300 andre racer hvis man ikke synes at pudler er pæne - og hvordan de klippes er op til ejeren. Goldendoodle er langt fra det eneste alternativ hvis man ønsker sig en hund der ikke er en puddel - den er til gengæld dyr i forhold til hvad en "alm" blanding koster fordi man opreklamerer at det er en med-vilje blanding ("design"... er det det det hedder når man blander hunde?).

Min personlige mening er at man beder om at blive taget bagi når man går efter de her design-blandinger. Man kan få kastet "almindelige" blandinger i nakken der er lige søde og kønne for ingen penge.

Kommentér på:
Goldendoodle?

Annonce