{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.399 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til avl af chihuahua {{forumTopicSubject}}

Min smukke chihuahua, Alfa, er med hvalpe og er nu 42 dage henne. Hun er så småt begyndt at vokse i omfang, så vi er meget spændte efterhånden smiley
Jeg hører flere der fraråder at man får lavet røntgenbilleder og vil i den forbindelse gerne høre jeres mening og erfaringer? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at få fastslået et ca. antal hvalpe, men på ingen måde hvis det kan være skadeligt for hvalpene eller stresse tæven..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål til avl af chihuahua
  • #1   4. okt 2009 Hehe ja så kommer man pludselig på overarbejde smiley Jeg har bare hørt det kan være skadeligt, så ved ikke om jeg tør risikere det..

• #2   4. okt 2009 Hvad gjorde i i dagene op til fødslen mht arbejde? Jeg har nemlig mulighed for at få fri op til fødslen, men hvad så hvis den pludselig føder før tid eller lign.?

• #3   4. okt 2009 Jeg ville helt klart foretrække røngten fremfor scanning. Hvalpene er så langt henne nu, så der er praktisk talt ingen risiko ved det.
    Du ved så hvor mange der kommer, og det må da være det rareste.

• #4   4. okt 2009 Ja det vile helt klart være det rareste at vide et ca. antal, så man er forberedt.. Men den er ikke vokset voldsomt meget endnu, har læst det skulle være de kommende uger den tiltager i omfang?

• annette n
    annette n Tilmeldt:
    okt 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #5   4. okt 2009 Jeg kan ikke finde hvor man kan se , hvor når der er chihuahua træf i København og ønsker en chihan med stamtavle i DHL til parring med min hun.

• #7   4. okt 2009 jeg er lige nu med i en tråd, hvor to tæver er blevet røntgenfotograferet, inden af resultaterne var rigtige

vi får aldrig taget røntgen, men tilgengæld scanner vi i den 4. uge

en tæve kan jo føde fra 57. dagen til 65. dagen. i det tidsrum har jeg altid ferie.

• #8   4. okt 2009 hov var lidt for hurtig der.
    har faktisk ferie i 14 dage, for dagene efter fødslen tør jeg ikke bare tage på arbejde, for det er der man skal holde øje med om hvalpene trives, får mad, om tæven slikker dem og hun har ofte stor behov for tit at komme ud at lufte sig.

• #9   4. okt 2009 Kimmie N : Jeg kan også se min er vokset en del, men hun er ikke besværet med at gå endnu, men kan jo være hun ikke har så mange hvalpe i maven som din smiley Men vi venter spændt de kommende uger.. Mange siger at chihuahuaen som regel føder før de i gennemsnit 63 dage, så jeg er indstillet på at tage fri i god tid inden.

• #10   4. okt 2009 Tine F: nej jeg har ikke fået fri til nogen bestemt dato men jeg har gjort opmærksom på at det kan ske før tid og at jeg derfor er nødt til at være hos hende.. Jeg vil prøve at tage temperaturen på hende i dagene op til så jeg så vidt muligt har en idé om hvornår det sker.. Er der andre tegn man kan holde øje med hvis det er ved at være op over?

• #11   4. okt 2009 Connie: Jeg holder også fri nogle dage efter fødslen for at være sikker på at alt er som det skal være og derefter har min kæreste fri til at holde øje med dem. Men vi er da liudt spændte.. vi har sat os så godt ind i tingene som muligt, men lidt nervøs er man vel altid når man ikke har prøvet det før..

• #12   4. okt 2009 mine japanske spids føder i reglen før de 63 dage, hvordan det er med Chi'er ved jeg ikke

den med temperaturen er ikke helt sikker, ligesom alle de andre tegn heller ikke er det.
    men som regel holder tæven op med at spise et døgn før fødsel og tømmer sig i det hele taget inden fødslen.

hun begynder at vil finde huler hvor hun kan føde, men det kan hun sagtens starte med flere dage før

selvfølgelig er man nervøs. en ting er at have læst sig til en masse viden, noget andet er når man pludselig står i det

• #13   4. okt 2009 Ja præcis, jeg har kigget nettet tyndt for info om fødslen, men alligevel har man en masse spørgsmål. Hvad hvis den pludselig føder om natten og man ikke vågner? Klarer den selv at bide navlestrengen over og få hvalpene fri af hinden? osv.

• #14   4. okt 2009 har du de to bøger om fødsler
    esther kofoeds min hund skal have hvalpe
    Birgitte Schjøths hvalpe på vej

de er guld værd at have læst og at have liggende ved siden af, når fødslen er på trapperne

vi skiftes til nattevagten, hvis vores tæver er oppe over

• #17   4. okt 2009 connie: de bøger vil jeg straks anskaffe mig smiley

Tine f: Jeg sover altid med hundene, de ligger fast hos os i sengen og sover.. det har de altid været vant til smiley men nu hvor den skal vænnes til sin fødekasse, vil jeg lægge mig ved siden af den i dagene op til. Den skal i hvert fald ikke lades ude af syne og så må jeg og kæresten skiftes til at holde øje.

• #18   4. okt 2009 du skal nok på biblioteket og låne dem, de kan ikke købes

Kommentér på:
Spørgsmål til avl af chihuahua

Annonce