Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kalkchok
  • #1   8. okt 2009 Nu ved jeg ikke så meget om drægtige / diegivende hunde....

Men en ko med mælkefeber ( kalkchok går jeg ud fra ) kan ikke rejse sig eller er meget ustabil på benene, kold især over krydset og drejer hovedet ned mod kroppen / let bagover

• #2   8. okt 2009 Det er når den mangler calsium... Man kan give calsium forebyggende til flergangs kælvende køer ( 1. gang får de ikke mælkefeber) og man kan regulere den mængde man malker ud ( starte blødt op) men det er jo lidt svært at gøre med en tæve der har hvalpe

• #3   8. okt 2009 Tak skal du ha Tina, det giver mig lidt og gå efter men håber at en som har prøvet det fra hund, kommer på banen.
    Det er bare for at være forberedt, de har begge fået kalk efter fødslen og jeg har kalk hjemme, men har hørt at det især kan opstå ved ca 3 uger efter.

• #4   8. okt 2009 har du haft dyrlægen ude lige efter fødslen ? han plejer at give en kalkindsprøjtning til tæven .......... selv har jeg givet mine drægtige tæver masser af kalk netop af skræk for kalkchok -

• #5   8. okt 2009 Håber også en hundeavlskyndig kommer på banen...

En ko får mælkefeber inden for 1-3 døgn efter kælvning, hvis den får det.. 3 uger efter sker det ikke

• #6   8. okt 2009 Ja dr.dyr har givet dem en kalk sprøjte. tør ikke andet

• #7   8. okt 2009 så burde der ikke ske noget - men fortsæt med at give tæven kalk med olie - det skader ikke .........

• #8   8. okt 2009 Mona - du er ikke i tvivl hvis din tæve får kalkchok. Den begynder at ryste og kan ikke stå op. Hvis dette sker er det bare med at komme til dyrlæge omgående, hvis det ikke behandles med det samme dør tæven. Det opstår ofte når hvalpene er omkring 10 dage, men kan også forekomme før.
    Jeg har prøvet det.

• #10   8. okt 2009 Da Rosa fik det, begyndte det med at hun gisper og så begynder hun at ryste og temperaturen stiger lynhurtigt til over 40 ( det tager ca. 15 min for hende) til sidst ligger hun helt stille i kramper. Det hele går meget hurtigt, og virker meget skræmmende.

Er du det mindste i tvivl, så kontakt dyrlægen. Rosa fik flere anfald, trods kalktilskud og sprøjter. Det startede efter ca. 4 uger.

• #11   8. okt 2009 Ih hvor er det dejligt med nogle erfaren menesker, tusinde tak alle sammen. Jeg har kalk sprøjte hjemme hvis det skulle gå galt, men det er rart og vide hvordan det ser ud, når bare man ved ! ! !
    Jeg er ved mine 2 piger hele tiden, så fik ikke lige svaret med det samme. Vi har fået 7 collie hvalpe og 7 samojed hvalpe, så der er noget at se til, godt vi er 2 om det 24/7. De andre hunde skal jo også passes.
    Men dejlige er de nu.

• #12   8. okt 2009 Og kalkchok bekymrede dig ikke de andre gange du har haft hvalpe?
    Laica har da haft hvalpe før også selvom hun kun er 2 år.

• #13   8. okt 2009 Hvor har du fået den kalksprøjte fra?

Det kan være livsfarligt at give for meget kalk, så har du helt styr på hvor meget der skal til den enkelte hund?

Hvis du ikke er helt 100% sikker på hvordan et kalkchok er, så synes jeg det er uforsvarligt at begynde at give kalk selv.

Kalk påvirker musklerne, og da hjertet er en muskel kan det have fatale følger at give forkert dosis.

• #14   8. okt 2009 det synes jeg godt nok også der kunne være farligt

• #15   8. okt 2009 Kalken er nøje udregnet af min dyrlæge, jeg ville aldrig selv begynde at give kalk uden i samråd med min dyr læge, men vi bor på landet og uden for åbnings tider kan der være lang vente tid før dyrlægen er fremme, derfor har jeg sprøjten hvis det skulle blive nødvendigt men som skrevet ville jeg ringe og aftale det med dyrlægen inden jeg gav den, netop fordi jeg aldrig har set eller prøvet et kalkshok, rolig rolig, jeg ville bare gerne vide hvad jeg skulle se efter.

• #16   8. okt 2009 Bare du er klar over at kalk ikke er til at spøge med.

• #17   8. okt 2009 ja, de kan dø af for meget kalk....men det lyder til at der er styr på det...

Kommentér på:
Kalkchok

Annonce